FORUM SEICENTO Strona Główna FORUM SEICENTO
INTERNETOWE FORUM FIATA SEICENTO - dawne seicento.pl

FAQTANIE OC  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj

Poprzedni temat «» Następny temat
remont głowicy czy używka ???
Autor Wiadomość
ronin73 
nówka sztuka ;)

Dołączył: 07 Sie 2014
Posty: 44
Skąd: Rumia
Wysłany: 11-01-2016, 20:42   remont głowicy czy używka ???
   Bolid: fiat sc 1,1 lpg


Witam posiadam seicento 1,1 spi na gazie org. przebieg to 174 tyś. kilometrów z czego 134 tyś. na gazie robiłem ostatnio pomiar na cylindrach i słabo 8,5 10, 9,9 10,2 silnik nierówno chodzi pomimo regulacji zaworów, jest słaby (pamiętam jak był nówka z salonu :lol: ) i teraz mam pytanie czy lepiej zrobić głowicę czy kupić jakąś używkę - chodzi mi co bardziej się opłaca ???
_________________
ronin73
 
 
ronin73 
nówka sztuka ;)

Dołączył: 07 Sie 2014
Posty: 44
Skąd: Rumia
Wysłany: 11-01-2016, 21:13   
   Bolid: fiat sc 1,1 lpg


Widziałem używane silniki za 400-600 a ile kosztuje kompleksowy remont głowicy ??[/i]
_________________
ronin73
 
 
ar2rek 
Nałogowiec


Pomógł: 6 razy
Wiek: 41
Dołączył: 09 Paź 2011
Posty: 117
Skąd: WKZ / WN
Wysłany: 11-01-2016, 21:26   
   Bolid: Czarny Abarth


zapewne uszczelka poszła, bez zdjęcia głowicy się nie dowiesz
jesli masz trochę zdolnosci nie jest to super trudne
instrukcja krok po kroku z zaprzyjaznionego forum http://fiatpunto.com.pl/topic24699.html
 
 
X-raT 
Nałogowiec


Pomógł: 53 razy
Wiek: 44
Dołączył: 10 Sie 2007
Posty: 827
Skąd: Bielsko-Biała
Wysłany: 12-01-2016, 06:18   
   Bolid: sey 1.2 16v [był] / punto 1.4T GT / saab 2.0T


To oczywiste że lepiej swoją oddać na warsztat niż jakieś ówno kupić na alledrogo. Wymienią gniazda i prowadnice zaworowe, dotrą, splanują i masz fabrykę.
Też będzie 400-500 ale dokładnie wiesz co otrzymujesz.
_________________
MECAHNIKA POJAZDOWA
info: pw/mail

 
 
Paweł1984 
spamer team
Jasper84

Pomógł: 160 razy
Wiek: 40
Dołączył: 26 Sie 2007
Posty: 1212
Skąd: Łódź
Wysłany: 12-01-2016, 13:16   
   Bolid: Seicento sporting+,Hundai I30N performance


+ wyreguluj ja się jeszcze da ten parownik, bo pewnie za ubogo i za gorąco- nic tak nie niszczy silnika jak źle wyregulowane/zamontowane lpg :wink: Nawet 80km z tego silnika na benzynie przejedzie więcej. :wink:
Ale się zapędziłem-ma być tanio Panie więc najlepsza kompleksowa regeneracja-gniazda,zawory, prowadnice, uszczelniacze zaw. niż złom po cenie kg z alledrogo zazwyczaj. :wink:
 
 
 
ronin73 
nówka sztuka ;)

Dołączył: 07 Sie 2014
Posty: 44
Skąd: Rumia
Wysłany: 12-01-2016, 21:16   
   Bolid: fiat sc 1,1 lpg


przypuszczam, że zawory i gniazda są ponadpalne i dlatego tak niska kompresja , uszczelka pod głowicą trzyma :lol: oleju ani płynu nie ubywa a na trasie bo dojeżdżam do pracy 100 kilomwrtów dziennie pali od 6,7 do 7,0 gazu w zimie :lol: przy 90 do 120 km/h ale sinik już słaby i chciałbym żeby ożył i dlatego moję pytanie ile taki remont tej głowicy może kosztować oczywiście orientacyjnie ???
_________________
ronin73
 
 
Michaelslon 
Bywalec


Pomógł: 10 razy
Wiek: 37
Dołączył: 13 Lis 2009
Posty: 76
Skąd: Kielce
Wysłany: 12-01-2016, 23:51   
   Bolid: Fiat Seicento 1.1 SPI Benzyna + LPG


ronin73 napisał/a:
i dlatego moję pytanie ile taki remont tej głowicy może kosztować oczywiście orientacyjnie ???


Troszkę wyżej X-raT już napisał o kosztach.
_________________
 
 
 
ul7855 
Nałogowiec

Pomógł: 10 razy
Dołączył: 27 Mar 2015
Posty: 171
Skąd: Ostróda
Wysłany: 13-01-2016, 11:29   
   Bolid: 1.1 MPI LPG


Zrób próbę olejową.
Jeśli tylko góra do roboty, to można się zastanawiać. W innym przypadku przekładka.
 
 
X-raT 
Nałogowiec


Pomógł: 53 razy
Wiek: 44
Dołączył: 10 Sie 2007
Posty: 827
Skąd: Bielsko-Biała
Wysłany: 13-01-2016, 22:04   
   Bolid: sey 1.2 16v [był] / punto 1.4T GT / saab 2.0T


Jeśli wyraźnie spadł na mocy a jednocześnie nie żre oleju i/lub nie kopci z wydechu to przedmuch na tłokach nie jest poważny i próby olejowe zbędne. Taka próba w 99% podniesie ciśnienie sprężania. Jedynie przy wybitnie zarżniętym silniku nie będzie różnic w pomiarach bez oleju i z olejem.
A btw, gaz niszczy głowice silników w każdym aucie. Nie trzeba być ekpertem żeby to wiedzieć. Przy dużym przebiegu na gazie, normalne że trzeba gniazda zrobić bo je wygrzewa.
_________________
MECAHNIKA POJAZDOWA
info: pw/mail

 
 
Gms 
Bywalec

Pomógł: 2 razy
Wiek: 33
Dołączył: 04 Sty 2014
Posty: 71
Skąd: SPI
Wysłany: 14-01-2016, 13:10   
   Bolid: Seicento 899cm3/Man 12.240


X-raT a jeśli jak 900-setka bierze 200-300ml. oleju na 1 tyś km to jest powód do niepokoju, dodam że sej dostał drugą głowice po wymianie uszczelniaczy. Czy po wymianie pierścieni lub wszystkich tłoków i zrobieniu nowego szlifu oczywiście, zniwelują się ubytki oleju?
 
 
X-raT 
Nałogowiec


Pomógł: 53 razy
Wiek: 44
Dołączył: 10 Sie 2007
Posty: 827
Skąd: Bielsko-Biała
Wysłany: 14-01-2016, 15:25   
   Bolid: sey 1.2 16v [był] / punto 1.4T GT / saab 2.0T


Po zrobieniu tego wszystkiego na pewno stwierdzisz że taniej by wyszło 1.1 kupić :))
A znając się na tych 900'kowych 'trupach' to te ubytki oleju są wszędzie wokół silnika a zużycie jest w normie.
_________________
MECAHNIKA POJAZDOWA
info: pw/mail

 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group - opowiadania - Mapa Forum