remont głowicy czy używka ??? |
Autor |
Wiadomość |
ronin73
nówka sztuka ;)
Dołączył: 07 Sie 2014 Posty: 44 Skąd: Rumia
|
Wysłany: 11-01-2016, 20:42 remont głowicy czy używka ???
Bolid: fiat sc 1,1 lpg |
|
|
Witam posiadam seicento 1,1 spi na gazie org. przebieg to 174 tyś. kilometrów z czego 134 tyś. na gazie robiłem ostatnio pomiar na cylindrach i słabo 8,5 10, 9,9 10,2 silnik nierówno chodzi pomimo regulacji zaworów, jest słaby (pamiętam jak był nówka z salonu ) i teraz mam pytanie czy lepiej zrobić głowicę czy kupić jakąś używkę - chodzi mi co bardziej się opłaca |
_________________ ronin73 |
|
|
|
 |
ronin73
nówka sztuka ;)
Dołączył: 07 Sie 2014 Posty: 44 Skąd: Rumia
|
Wysłany: 11-01-2016, 21:13
Bolid: fiat sc 1,1 lpg |
|
|
Widziałem używane silniki za 400-600 a ile kosztuje kompleksowy remont głowicy ??[/i] |
_________________ ronin73 |
|
|
|
 |
ar2rek
Nałogowiec

Pomógł: 6 razy Wiek: 41 Dołączył: 09 Paź 2011 Posty: 117 Skąd: WKZ / WN
|
Wysłany: 11-01-2016, 21:26
Bolid: Czarny Abarth |
|
|
zapewne uszczelka poszła, bez zdjęcia głowicy się nie dowiesz
jesli masz trochę zdolnosci nie jest to super trudne
instrukcja krok po kroku z zaprzyjaznionego forum http://fiatpunto.com.pl/topic24699.html |
|
|
|
 |
X-raT
Nałogowiec

Pomógł: 53 razy Wiek: 44 Dołączył: 10 Sie 2007 Posty: 827 Skąd: Bielsko-Biała
|
Wysłany: 12-01-2016, 06:18
Bolid: sey 1.2 16v [był] / punto 1.4T GT / saab 2.0T |
|
|
To oczywiste że lepiej swoją oddać na warsztat niż jakieś ówno kupić na alledrogo. Wymienią gniazda i prowadnice zaworowe, dotrą, splanują i masz fabrykę.
Też będzie 400-500 ale dokładnie wiesz co otrzymujesz. |
_________________ MECAHNIKA POJAZDOWA
info: pw/mail
 |
|
|
|
 |
Paweł1984
spamer team Jasper84
Pomógł: 160 razy Wiek: 40 Dołączył: 26 Sie 2007 Posty: 1212 Skąd: Łódź
|
Wysłany: 12-01-2016, 13:16
Bolid: Seicento sporting+,Hundai I30N performance |
|
|
+ wyreguluj ja się jeszcze da ten parownik, bo pewnie za ubogo i za gorąco- nic tak nie niszczy silnika jak źle wyregulowane/zamontowane lpg Nawet 80km z tego silnika na benzynie przejedzie więcej.
Ale się zapędziłem-ma być tanio Panie więc najlepsza kompleksowa regeneracja-gniazda,zawory, prowadnice, uszczelniacze zaw. niż złom po cenie kg z alledrogo zazwyczaj. |
|
|
|
 |
ronin73
nówka sztuka ;)
Dołączył: 07 Sie 2014 Posty: 44 Skąd: Rumia
|
Wysłany: 12-01-2016, 21:16
Bolid: fiat sc 1,1 lpg |
|
|
przypuszczam, że zawory i gniazda są ponadpalne i dlatego tak niska kompresja , uszczelka pod głowicą trzyma oleju ani płynu nie ubywa a na trasie bo dojeżdżam do pracy 100 kilomwrtów dziennie pali od 6,7 do 7,0 gazu w zimie przy 90 do 120 km/h ale sinik już słaby i chciałbym żeby ożył i dlatego moję pytanie ile taki remont tej głowicy może kosztować oczywiście orientacyjnie |
_________________ ronin73 |
|
|
|
 |
Michaelslon
Bywalec

Pomógł: 10 razy Wiek: 37 Dołączył: 13 Lis 2009 Posty: 76 Skąd: Kielce
|
Wysłany: 12-01-2016, 23:51
Bolid: Fiat Seicento 1.1 SPI Benzyna + LPG |
|
|
ronin73 napisał/a: | i dlatego moję pytanie ile taki remont tej głowicy może kosztować oczywiście orientacyjnie |
Troszkę wyżej X-raT już napisał o kosztach. |
_________________
 |
|
|
|
 |
ul7855
Nałogowiec
Pomógł: 10 razy Dołączył: 27 Mar 2015 Posty: 171 Skąd: Ostróda
|
Wysłany: 13-01-2016, 11:29
Bolid: 1.1 MPI LPG |
|
|
Zrób próbę olejową.
Jeśli tylko góra do roboty, to można się zastanawiać. W innym przypadku przekładka. |
|
|
|
 |
X-raT
Nałogowiec

Pomógł: 53 razy Wiek: 44 Dołączył: 10 Sie 2007 Posty: 827 Skąd: Bielsko-Biała
|
Wysłany: 13-01-2016, 22:04
Bolid: sey 1.2 16v [był] / punto 1.4T GT / saab 2.0T |
|
|
Jeśli wyraźnie spadł na mocy a jednocześnie nie żre oleju i/lub nie kopci z wydechu to przedmuch na tłokach nie jest poważny i próby olejowe zbędne. Taka próba w 99% podniesie ciśnienie sprężania. Jedynie przy wybitnie zarżniętym silniku nie będzie różnic w pomiarach bez oleju i z olejem.
A btw, gaz niszczy głowice silników w każdym aucie. Nie trzeba być ekpertem żeby to wiedzieć. Przy dużym przebiegu na gazie, normalne że trzeba gniazda zrobić bo je wygrzewa. |
_________________ MECAHNIKA POJAZDOWA
info: pw/mail
 |
|
|
|
 |
Gms
Bywalec
Pomógł: 2 razy Wiek: 33 Dołączył: 04 Sty 2014 Posty: 71 Skąd: SPI
|
Wysłany: 14-01-2016, 13:10
Bolid: Seicento 899cm3/Man 12.240 |
|
|
X-raT a jeśli jak 900-setka bierze 200-300ml. oleju na 1 tyś km to jest powód do niepokoju, dodam że sej dostał drugą głowice po wymianie uszczelniaczy. Czy po wymianie pierścieni lub wszystkich tłoków i zrobieniu nowego szlifu oczywiście, zniwelują się ubytki oleju? |
|
|
|
 |
X-raT
Nałogowiec

Pomógł: 53 razy Wiek: 44 Dołączył: 10 Sie 2007 Posty: 827 Skąd: Bielsko-Biała
|
Wysłany: 14-01-2016, 15:25
Bolid: sey 1.2 16v [był] / punto 1.4T GT / saab 2.0T |
|
|
Po zrobieniu tego wszystkiego na pewno stwierdzisz że taniej by wyszło 1.1 kupić
A znając się na tych 900'kowych 'trupach' to te ubytki oleju są wszędzie wokół silnika a zużycie jest w normie. |
_________________ MECAHNIKA POJAZDOWA
info: pw/mail
 |
|
|
|
 |
|