FORUM SEICENTO Strona Główna FORUM SEICENTO
INTERNETOWE FORUM FIATA SEICENTO - dawne seicento.pl

FAQTANIE OC  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj

Poprzedni temat «» Następny temat
czujnik temperatury zasysanego powietrza
Autor Wiadomość
Adamski 
nówka sztuka ;)

Pomógł: 1 raz
Dołączył: 11 Lip 2010
Posty: 18
Skąd: Ostrów Wielkp.
Wysłany: 01-07-2013, 22:07   czujnik temperatury zasysanego powietrza
   Bolid: seicento


Witam!
Może któryś z Kolegów mi podpowie, w którym miejscu się on znajduje (seicento 900). Wiem, że gdzieś przy wtrysku. Ten czujnik to zwykły termistor-tak myślę- więc powinno dać się go sprawdzić omomierzem. Jaki jest jego opór przy temp. takiej, jak obecnie - w granicach dwudziesu paru stopni?
Muszę go sprawdzić, bo pomysły mi się już kończą.... Moje auto strasznie dymi w chłodne i mocno wilgotne dni, i tylko wtedy. Im bardziej się silnik rozgrzeje - tym bardziej kopci. Myślałem, że spala mi olej ale znajomy mechanik 'organoleptycznie' stwierdził, że spaliny nie mają charakterystycznego zapachu dla spalanego oleju- zresztą, go nie ubywa. UPG po wymianie, płynu nie ubywa, nic niepokojącego się nie dzieje oprócz tego okazjonalnego kopcenia. Dym jest obfity i jasny. Do tego druga świeca jest czarna i zaolejona, trzecia tylko okopcona - silnik nie pracuje równo - właśnie, jak jest zimno. świece, kable, cewki wymienione i sprawdzone. Myślę, że problemem jest nieprawidłowy skład mieszanki - pewnie zbyt bogaty. Termostat sprawny, czujnik temp.cieczy sprawdziłem - zmienia opór w funkcji temperatury, fitltr powietrza nowy, odma cała (wymieniona), wężyk od mapsensora nowy, wymieniony. Wszystkie wtyczki sprawdziłem..... i na tym skończyłem.....Sondy lambda bez sprzętu nie sprawdzę ale ten czujnik temp. już tak.
Lewego powietrza też nie dostaje - sprawdzone metodą na 'plaka'.
Poratuje ktoś pomysłem i wiedzą, gdzie dokładnie jest ten czujnik????
ps. forum dokładnie przeszukałem (nie pierwszy raz)
 
 
ptum 
Nałogowiec

Pomógł: 8 razy
Wiek: 37
Dołączył: 20 Mar 2013
Posty: 167
Skąd: Kraków
Wysłany: 01-07-2013, 22:31   
   Bolid: Seicento 900 SPI + LPG


W 900 nie ma czujnika zasysanego powietrza, jest jedynie termostat w obudowie filtra powietrza który reguluje otwarcie klapki zimnego powietrza, ale komp nie zbiera z niego żadnych danych o nie ma to wpływu na dawkowanie paliwa/mieszankę.
 
 
Adamski 
nówka sztuka ;)

Pomógł: 1 raz
Dołączył: 11 Lip 2010
Posty: 18
Skąd: Ostrów Wielkp.
Wysłany: 01-07-2013, 23:05   
   Bolid: seicento


O tej klapce w obudowie filtra, to wiem. Wiem też że często pada jej 'napęd' czyli bimetal. W sieci czytam, że taki czujnik temperatury jedanak w 900 jest, mało tego, nawet w sklepach internetowych jest dostępny...
 
 
Linduś 
Włóczykij
wróg publiczny nr 1


Pomógł: 141 razy
Wiek: 38
Dołączył: 21 Lut 2008
Posty: 2834
Skąd: Miasto Włókniarzy
Wysłany: 02-07-2013, 10:00   
   Bolid: Punto Grande 1,4 8v / 126p 650


ps. coś słabo szukałeś :))
http://www.seicento.pl/viewtopic.php?p=223396
_________________
Niebo świeci pogodnie, od bruków coraz chłodniej,
Dobrze być tylko przechodniem, ulicą życia iść,
Była nam kiedyś dana Ziemia Obiecana,
Niezabliźniona rana, zielony młody liść…
 
 
macher 
Moderator

Pomógł: 448 razy
Dołączył: 01 Sie 2006
Posty: 2149
Skąd: wioska wilków wlkp
Wysłany: 02-07-2013, 15:48   
   Bolid: były Seicento '99 900 + LPG, Panda 1100


Czujnik ATS 05. Przy obecnych temperaturach powinien mieć rezystancję około:
0 stopni 8500 omów
20 stopni 1900 omów
40 stopni 750 omów

Podepnij pod komputer i sam powie co widzi. Pomierzysz czujnik a nie wiesz jaki wzrost rezystancji powoduje instalacja. Chyba że pomierzysz na wtyku do sterownika silnika -piny 16 i 31 wtyczki wtedy pomiary bardziej wiarygodne
_________________
Hac не дoгoнят ...
 
 
Adamski 
nówka sztuka ;)

Pomógł: 1 raz
Dołączył: 11 Lip 2010
Posty: 18
Skąd: Ostrów Wielkp.
Wysłany: 02-07-2013, 16:55   
   Bolid: seicento


Linda - okazuje się, że wcale słabo nie szukałem - ten post znalazłem, niemniej nie zaspokoił on mojej ciekawości odnośnie lokalizacji i oporności - jednak DZIĘKI za pomoc.
Macher - takich danych szukałem :)

Byłem dzisiaj u diagnosty, po odczytaniu błędów okazało się, że ich nie ma, dosłownie ilość błędów: 0. I jestem znowu w punkcie wyjścia. Elektronika nie zgłasza błędów a auto kopci przy niższych temperaturach. Zmierzę ten czujnik przy różnych temperaturach, tak samo czujnik wkręcony w termostat i zobaczę, jak to nic nie da to albo do wróżki albo do szrociarza....w sprawie miejsca parkingowego :)

ps. w 900 czujnik temperatury zasysanego powietrza jest z lewej strony wtrysku, pod samą kopułką/pokrywą wtrysku.

a jako, że tonący brzytwy się chwyta - czy ktoś mnie poratuje fotką komory silnika, a dokładnie interesuje mnie prawidłowe podłączenie wszystkich wężyków dochodzących do obudowy wtryskiwacza (odma, podciśnienie itp) bo coś czuję, że mechanik podłączał je na'oko'.....
 
 
macher 
Moderator

Pomógł: 448 razy
Dołączył: 01 Sie 2006
Posty: 2149
Skąd: wioska wilków wlkp
Wysłany: 02-07-2013, 18:47   
   Bolid: były Seicento '99 900 + LPG, Panda 1100


Adamski napisał/a:


Byłem dzisiaj u diagnosty, po odczytaniu błędów okazało się, że ich nie ma, dosłownie ilość błędów: 0. I jestem znowu w punkcie wyjścia.

To tak jak u lekarza- robisz badanie krwi, lekarz patrzy- krew jest to znaczy wszystko w porządku? To że ne zgłasza błedów to tylko jedna rzecz a druga co pokazywały czujniki- jakie dane- czy nie np że silnik lub powietrze ma 10 stopni chociaż jest rozgrzany, czy sonda jest w pętli zamkniętej itp.

Adamski napisał/a:
czy ktoś mnie poratuje fotką komory silnika, a dokładnie interesuje mnie prawidłowe podłączenie wszystkich wężyków dochodzących do obudowy wtryskiwacza (odma, podciśnienie itp) bo coś czuję, że mechanik podłączał je na'oko'.....

http://www.seicento.pl/viewtopic.php?t=17217
Podciśnienia MAP nie pomylisz- tam gdzie przewód serwa hamulcowego - poniżej przepustnicy. Jedynie można pomylić przewód z zaworu pochłaniacza z cienkim z odmy. Ten z pochłaniacza powyżej odmy- widać na zdjęciu powyższym
_________________
Hac не дoгoнят ...
 
 
Adamski 
nówka sztuka ;)

Pomógł: 1 raz
Dołączył: 11 Lip 2010
Posty: 18
Skąd: Ostrów Wielkp.
Wysłany: 02-07-2013, 19:17   
   Bolid: seicento


W sumie racja - pomierzę czujniki przy różnych temperaturach (np. rano i w południe) oraz przy samej wtyczce do sterownika.
Dzięki za zdjęcie - apetyt rośnie w miarę jedzenia: przydałoby się wykadrowane ujęcie na wtryskiwacz - jestem wzrokowcem :)
A na poważnie, to map ma być razem z hamulcowym (jest coś w rodzaju rozgałęzionej rurki, o ile pamięć mnie nie myli) a odma poniżej pochłaniacza oparów? Ten od wspomagania hamulców powinien prowadzić w okolice pompy hamulcowej, a od pochłaniacza oczywiście do pochłaniacza oparów?
Moje pytania może są banalne ale jako, że sprawy 'oczywiste' traktuje się z przymrużeniem oka, tak też często kończą - ktoś bez właściwej wiedzy nie dopyta i coś co jest oczywiste źle podłączy...
 
 
macher 
Moderator

Pomógł: 448 razy
Dołączył: 01 Sie 2006
Posty: 2149
Skąd: wioska wilków wlkp
Wysłany: 02-07-2013, 19:41   
   Bolid: były Seicento '99 900 + LPG, Panda 1100


Od MAP-u jest cienki, od pochłaniacza oparów wychodzi z niebieskiej rurki. A czasem wtryskiwacz może przelewa, lub złe ciśnienie paliwa jest? Nie pali więcej?Wpierw posprawdzaj czujniki, wypadałoby jeszcze pod komputerem prześledzić pracę sondy, podciśnienia MAP
_________________
Hac не дoгoнят ...
 
 
Adamski 
nówka sztuka ;)

Pomógł: 1 raz
Dołączył: 11 Lip 2010
Posty: 18
Skąd: Ostrów Wielkp.
Wysłany: 02-07-2013, 19:55   
   Bolid: seicento


Sprawdzę te czujki i prawidłowość podłączeń na wtrysku. Wiem, że przydałoby się przeprowadzić pełną diagnostykę ale w mojej okolicy jest to niemożliwe. Na kilka warsztatów tylko dwa dysponują odpowiednimi kablami (3 piny), z czego jeden nie ma czasu (mogę mu zostawić auto w czwartek na kilka dni) a drugi na dzień dobry wygląda jakby żądał przeprosin za to, że się do niego zajrzało.
Jak tak dalej będzie, to będę musiał kupić sobie kabelek na obd2 z przejściówką....
 
 
Adamski 
nówka sztuka ;)

Pomógł: 1 raz
Dołączył: 11 Lip 2010
Posty: 18
Skąd: Ostrów Wielkp.
Wysłany: 03-07-2013, 09:21   
   Bolid: seicento


No i mam pomiary: temp ok 18 stopni (ranek) i czujniki pokazują co następuje
- czujnik temp.powietrza 4,25 kom; czujnik temp wody 4,28 kom. Nie są to dane, które na pierwszy rzut oka byłyby poprawne ale myślę, że nie odbiegają od normy, bo żelastwo pod maską jest zimniejsze po nocy, niż temp powietrza rano.
Zastanawia mnie jeszcze sonda lambda. Wg książki 'sam naprawiam' powinna mieć między pinami 3i4 od 2.4 do 4.4 om a pomiędzy pinami 1i2 powyżej 5kom. Pierwsze piny to rezystor/grzałka dla sondy drugie to sama sonda. Na jednym komplecie mam wartośc iście wzorcową 4.4 om ale na drugim zabrakło mi skali w mierniku - nie ma przejścia. Zostaje mi sprawdzić poziom napięcia na sondzie, żeby ją ocenić. Chyba, że w książce jest błąd....
 
 
macher 
Moderator

Pomógł: 448 razy
Dołączył: 01 Sie 2006
Posty: 2149
Skąd: wioska wilków wlkp
Wysłany: 03-07-2013, 21:29   
   Bolid: były Seicento '99 900 + LPG, Panda 1100


Adamski napisał/a:
No i mam pomiary: temp ok 18 stopni (ranek) i czujniki pokazują co następuje
- czujnik temp.powietrza 4,25 kom; czujnik temp wody 4,28 kom. Nie są to dane, które na pierwszy rzut oka byłyby poprawne ale myślę, że nie odbiegają od normy, bo żelastwo pod maską jest zimniejsze po nocy, niż temp powietrza rano.
Zastanawia mnie jeszcze sonda lambda. Wg książki 'sam naprawiam' powinna mieć między pinami 3i4 od 2.4 do 4.4 om a pomiędzy pinami 1i2 powyżej 5kom. Pierwsze piny to rezystor/grzałka dla sondy drugie to sama sonda. Na jednym komplecie mam wartośc iście wzorcową 4.4 om ale na drugim zabrakło mi skali w mierniku - nie ma przejścia. Zostaje mi sprawdzić poziom napięcia na sondzie, żeby ją ocenić. Chyba, że w książce jest błąd....

Silnik pokazuje temperaturę ok 15-16 stopni.(10 stopni=ok 5970 omów, 20 stopni = ok 3750 omów) Sonda- tam jest błąd w książce jakich wiele naliczyłem. Kiedyś wywaliłem sondę z tego powodu a była dobra. Najlepiej pod komputerem sprawdzić pracę sondy czy wchodzi w tzw pętlę zamkniętą lub multimetrem czy napięcie oscyluje po rozgrzaniu silnika
_________________
Hac не дoгoнят ...
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group - Mapa Forum