Dystanse kół i nakrętki pływające, zmiana rozstawu kół |
Autor |
Wiadomość |
konzi
Bywalec
Dołączył: 08 Wrz 2015 Posty: 94 Skąd: Kraków
|
Wysłany: 25-03-2016, 11:43 Dystanse kół i nakrętki pływające, zmiana rozstawu kół
Bolid: sc young |
|
|
Zakupiłem ostatnio felgi do auta, mam z nimi niestety lekki problem, po pierwsze są 4x100, po drugie trochę nie takie ET i haczą
mam jakieś tam małe dystanse (5mm) więc wszystko byłoby ok, ale po ich założeniu problem jest z otworem centrującym
rozwiązanie problemu to dystanse z kołnierzem, pytanie tylko jak dobrać dystanse, czy warto np. z przodu albo z tyłu dać szerzej? (gdzieś mi się obiło o oczy/wyczytałem że Variant Kit miał w specyfikacji szerszy przód) stąd też moje pytanie
dystanse z kołnierzem robią od 15mm
ktoś ma jakieś doświadczenia jak to zrobić dobrze żeby auto zyskało coś na prowadzeniu |
|
|
|
|
barkor
spamer team
Pomógł: 90 razy Wiek: 36 Dołączył: 31 Maj 2007 Posty: 1046 Skąd: Olsztyn
|
Wysłany: 25-03-2016, 12:58
Bolid: Seicento 900-->1.4 16V 6speed |
|
|
To, że w homologacji przód jest szerzej niż tył to bym w ogóle nie brał pod uwagę, seryjny sej też jest szerszy z przodu niż z tyłu i nic pozytywnego z tego raczej nie wynika:)
Tutaj dosyć obszernie opisałem kwestię dystansów:
http://www.seicento.pl/viewtopic.php?t=370450 |
_________________ Nalepiamy.pl - Naklejki na samochód
śmieszne/tuningowe/fiat/abarth/hobby/sport
Również na zamówienie. Sprawdź!
|
|
|
|
|
konzi
Bywalec
Dołączył: 08 Wrz 2015 Posty: 94 Skąd: Kraków
|
Wysłany: 25-03-2016, 15:11
Bolid: sc young |
|
|
oki, poczytałem sobie, coś tam sie dowiedziałem
orientujesz się jaka jest różnica w rozstawie pomiędzy przodem a tyłem? |
_________________ https://www.facebook.com/KBRally/ |
|
|
|
|
barkor
spamer team
Pomógł: 90 razy Wiek: 36 Dołączył: 31 Maj 2007 Posty: 1046 Skąd: Olsztyn
|
Wysłany: 25-03-2016, 16:34
Bolid: Seicento 900-->1.4 16V 6speed |
|
|
konzi napisał/a: | oki, poczytałem sobie, coś tam sie dowiedziałem
orientujesz się jaka jest różnica w rozstawie pomiędzy przodem a tyłem? |
W zasadzie różnica jest pomijalna, przynajmniej jeśli chodzi o zwykłą wersję seja (nie wiem jak w sportingach), 1277mm przednia oś, 1275 tylna oś, 2mm różnicy, więc można uznać, że obie osie mają taki sam rozstaw. Poszerzenie tylnej osi daje odczuwalne w prowadzeniu zmiany i tak jest chyba w każdym aucie FWD. Z przodu natomiast zbyt duże dystanse mogą być minusem (zmieniają geometrię zawieszenia), jeśli chodzi o przód to raczej nie skupiałbym się na poszerzaniu rozstawu jako celu samego w sobie tylko dobrać taki dystans żeby nic nie ocierało i koła nie chowały się zbytnio w nadkolach i tyle. Poszerzanie tyłu jak tylko się da (czyli tak żeby opony nie wystawały poza obrys nadwozia) powinno mieć pozytywny wpływ na prowadzenie. Ja mam w seju 17mm z tyłu (ale przy niskim ET felgi i tak już ociera o rant błotnika) a w innym aucie mam aż 30mm i jest mega poprawa. |
_________________ Nalepiamy.pl - Naklejki na samochód
śmieszne/tuningowe/fiat/abarth/hobby/sport
Również na zamówienie. Sprawdź!
|
|
|
|
|
|