FORUM SEICENTO Strona Główna FORUM SEICENTO
INTERNETOWE FORUM FIATA SEICENTO - dawne seicento.pl

FAQTANIE OC  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj

Poprzedni temat «» Następny temat
Falujące obroty
Autor Wiadomość
Gość93 
Nałogowiec


Pomógł: 2 razy
Wiek: 31
Dołączył: 27 Maj 2011
Posty: 491
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 06-05-2012, 22:31   Falujące obroty
   Bolid: 900 :(


Witam looknąłem troche w szukajce ale nie znalazłem mojego problemu a mianowicie seicento 1.1 faluje na obrotach na jałowym raz spada do 300 a raz skacze do 1500 ale tylko na jałowym dodam ze komp był resetowany i wtrysk wymieniony
 
 
juliusz64 
Nałogowiec


Pomógł: 13 razy
Wiek: 30
Dołączył: 21 Cze 2008
Posty: 442
Skąd: Okolice Ostrołęki
Wysłany: 06-05-2012, 22:48   
   Bolid: Seicento 900


Może krokowy coś się popsuł albo trzeba wyczyścić
_________________
fast sej ; >
 
 
 
Gość93 
Nałogowiec


Pomógł: 2 razy
Wiek: 31
Dołączył: 27 Maj 2011
Posty: 491
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 06-05-2012, 22:49   
   Bolid: 900 :(


juliusz64 napisał/a:
Może krokowy coś się popsuł albo trzeba wyczyścić


krokowy jest nowy przy wtrysku
 
 
kapitan chaos 
Nałogowiec
dyżurny psuja


Pomógł: 37 razy
Wiek: 33
Dołączył: 21 Paź 2010
Posty: 546
Skąd: ?roda Wielkopolska
Wysłany: 06-05-2012, 23:02   
   Bolid: FIAT Seicento MPI


Może łapać lewe powietrze, a i jeszcze pytanie, czy ma założony właściwy (i sprawny) silniczek. Kilka osób na forum pisało, że kupiło nowy, a okazał się od innego silnika.
_________________
dla kolegów Radek-wyznawca własnej szkoły jazdy
 
 
Gość93 
Nałogowiec


Pomógł: 2 razy
Wiek: 31
Dołączył: 27 Maj 2011
Posty: 491
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 06-05-2012, 23:04   
   Bolid: 900 :(


kapitan chaos napisał/a:
Może łapać lewe powietrze, a i jeszcze pytanie, czy ma założony właściwy (i sprawny) silniczek. Kilka osób na forum pisało, że kupiło nowy, a okazał się od innego silnika.


Silnik jest własciwy tylko z tym powietrzem moze byc problem nigdzie nie moge znalesc uszczelek do wtrysku
 
 
adi9119 
nówka sztuka ;)

Wiek: 34
Dołączył: 15 Sty 2011
Posty: 3
Skąd: Rz-ów
Wysłany: 07-05-2012, 08:50   
   Bolid: Fiat seicento


odnośnie uszczelek zaglądnij do aso tam wcale nie mają wysokich cen jakby sie wydawało
 
 
 
paker228 
spamer team
Lokalny Czepiacz


Pomógł: 69 razy
Wiek: 39
Dołączył: 19 Lut 2009
Posty: 1102
Skąd: ZMC
Wysłany: 14-09-2012, 13:17   
   Bolid: 1.1 MPI


ODKOPUJĘ.

od jakiegoś czasu raz na jakiś miesiąc, na jałowym obroty mi falują, ale wcześniej było to TYLO wtedy, kiedy np zajeżdżając od garażu dałem za mało gazu i każdy wie - tak może się stać. Po dodaniu lekko gazu wszystko się wyrównywało i cichosza. Pewnie silnik dostał za mało paliwa i próbował sobie sam podrównać, ewentualnie się jakiś czujnik załączał.

Dziś rano zjeżdżałem z obwodnicy na parking, własciwie bez zatrzymywania, nie było mowy żebym dodał za mało gdzieś,bo nawet lekko z górki było. Staję w miejscu a on faluje.. i to tak nieźle ( w podobie jak ruskie ciągniki te ciapki :-P )
No i zdziwiłem się, bo po dodaniu gazu lekko nic się nie wyrównywało.
Zgasiłem. wróciłem ze sklepu, odpalam, nie ma śladu, obroty jak ta lala.
kilka dni temu czyściłem przepustnicę bo właśnie to mnie niepokoiło - myślałem ze jakaś zabita -ale nie było tragedii. Wszystko zmontowane tak jak ma być. Zresztą objawy miałem również pół roku temu, 3 mies temu.. więc to nie po czyszczeniu.

Ale tak jak mówię.. coś takiego pojawiało się raz na jakiś czas.

Jakby to siadał krokowy albo TPS.. to myślę ze cały czas dziad by falował.. (czy to może objaw ze niedugo siądzie)?

pokaże mi coś na kompie..?
czego się czepić w 1 kolejności?
_________________

 
 
ir3n3usz 
Nałogowiec

Pomógł: 64 razy
Wiek: 35
Dołączył: 08 Maj 2011
Posty: 867
Skąd: Radom
Wysłany: 14-09-2012, 13:27   
   Bolid: SC 1.2 16V LPG


Można podłączyć kompa i zobaczyć, czy nie ma jakiś błędów przerywanych. Sprawdzić wskazania TPS i innych czujników. Komp powinien pokazać o co chodzi, ale trzeba dobrze zinterpretować wskazania z czujników.
Po DOKŁADNYM wyczyszczeniu przepustnicy wypadałoby zrobić reset parametrów samodopasowawczych, oczywiście kompem, bo odłączenie aku w przypadku MPI nic nie da.
_________________
Moje Seicento
 
 
paker228 
spamer team
Lokalny Czepiacz


Pomógł: 69 razy
Wiek: 39
Dołączył: 19 Lut 2009
Posty: 1102
Skąd: ZMC
Wysłany: 14-09-2012, 13:36   
   Bolid: 1.1 MPI


ir3n3usz napisał/a:
wypadałoby zrobić reset parametrów samodopasowawczych


co masz na myśli?
przepustnicę czyściłem u siebie już kilka razy i nigdy żadnego resetu nie robiłem
_________________

 
 
ir3n3usz 
Nałogowiec

Pomógł: 64 razy
Wiek: 35
Dołączył: 08 Maj 2011
Posty: 867
Skąd: Radom
Wysłany: 14-09-2012, 13:48   
   Bolid: SC 1.2 16V LPG


Sterownik pewne parametry zapamiętuje i później wykorzystuje je do sterowania czasem otwarcia wtryskiwaczy. Fabryka w przypadku silników np. 1.2 8V(69KM), 1.4(77KM) z GP/Evo/Linea przy falowaniu obrotów, każe umyć map sensor(jeśli jest zabrudzony olejem) i przepustnicę. Po resecie kompa obroty się stabilizują w połowie przypadków. Reszta wymaga wymiany map sensora.

Ja mam podobny problem w 1.2 16V, na benzynie faluję 700-900. Mam listwę wtryskową z bravo bez powrotu, pompę punto/bravo 3 bary, a w koszu pompy regulator ciśnienia 3,5bara(czyli praktycznie nie pracuje). Podejrzewam, że "skacze" ciśnienie na listwie wtryskowej i robi się sieczka w pamięci autoadaptacyjnej sterownika. Nie może odpowiednio wysterować wtryski aby utrzymać mieszankę stechiometryczną. Na pompie z 1.1 MPI przy wyższym ciśnieniu trzymał obroty, ale nie wkręcał się. Póki co nic z tym nie robię, bo jeżdżę na nitro LPG i chodzi normalnie.
_________________
Moje Seicento
 
 
paker228 
spamer team
Lokalny Czepiacz


Pomógł: 69 razy
Wiek: 39
Dołączył: 19 Lut 2009
Posty: 1102
Skąd: ZMC
Wysłany: 14-09-2012, 13:56   
   Bolid: 1.1 MPI


magia.... :roll:
pojadę do znajomego niech podpina i zczytuje co tam mu nie leży.
najgorzej jak żadnego błędu nie wykarze, to tzreba będzie patrzeć jakoś czy krokowy pracuje..
_________________

 
 
macher 
Moderator

Pomógł: 448 razy
Dołączył: 01 Sie 2006
Posty: 2149
Skąd: wioska wilków wlkp
Wysłany: 14-09-2012, 19:06   
   Bolid: były Seicento '99 900 + LPG, Panda 1100


Dobrze by było pokasować błędy i patrzeć które powrócą bo możesz mieć jakieś stare niesprawności zapamiętane np przy czyszczeniu przepustnicy itp . Wskazanie że silnik wykonuje kroki może być błędne . To silnik bezszczotkowy - bez komutatora i sterownik silnika tak naprawdę nie wie czy trzpień się wysuwa czy nie . Ma po prostu ustaloną ilość kroków zależną od wielu czynników i takie sygnały przesyła do silnika krokowego a ten już sam sobie żyje.Przerwa w obwodzie silnika krokowego (np spalenie jednej cewki silnika) jest widziana przez sterownik
_________________
Hac не дoгoнят ...
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group - Mapa Forum