FORUM SEICENTO Strona Główna FORUM SEICENTO
INTERNETOWE FORUM FIATA SEICENTO - dawne seicento.pl

FAQTANIE OC  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj

Poprzedni temat «» Następny temat
Silnik 900 - cóż to za przewód?
Autor Wiadomość
nerevarine 
Nałogowiec


Wiek: 44
Dołączył: 09 Wrz 2009
Posty: 149
Skąd: P-ń -> Kutno
Wysłany: 13-08-2013, 14:18   Silnik 900 - cóż to za przewód?
   Bolid: SC 0.9 S + LPG / Astra 1.6 16V + LPG




Zdjęcie pierwsze lepsze z sieci. Interesuje mnie ten srebrny karbowany przewód wychodzący spod filtra powietrza /w pobliżu zbiorniczka płynu hamulcowego/ i idący w kierunku kolektora. Jak to się nazywa ?! U mnie jest strasznie luźny i sej przez to łapie lewe powietrze :/
Będę wdzięczny za info :)
_________________
 
 
macher 
Moderator

Pomógł: 448 razy
Dołączył: 01 Sie 2006
Posty: 2149
Skąd: wioska wilków wlkp
Wysłany: 13-08-2013, 14:28   
   Bolid: były Seicento '99 900 + LPG, Panda 1100


Przewód (rura) ciepłego powietrza. Nie może przez to łapać lewego powietrza. Nieszczelność w tym miejscu nie ma wpływu na pracę silnika. Kiedy silnik jest ciepły to termostat we filtrze powietrza i tak zamyka dopływ powietrza z tego przewodu.
_________________
Hac не дoгoнят ...
 
 
nerevarine 
Nałogowiec


Wiek: 44
Dołączył: 09 Wrz 2009
Posty: 149
Skąd: P-ń -> Kutno
Wysłany: 13-08-2013, 15:32   
   Bolid: SC 0.9 S + LPG / Astra 1.6 16V + LPG


Osz.. zapomniałem o tej strzałce na zdjęciu. Się spieszyłem...



Teraz powinno być dobrze. Wiem, że ma wpływ, bo po zatkaniu wylotu silnik zaczął lepiej pracować.
_________________
 
 
seba84_2005 
Bywalec

Pomógł: 13 razy
Wiek: 40
Dołączył: 07 Lis 2011
Posty: 69
Skąd: Halinów
Wysłany: 13-08-2013, 15:47   
   Bolid: sc 900 brush


Wywal ją całkiem i tyle. Jeśli w lato nie zamyka termostat klapki w puszce filtra, to silnik zasysa gorące powietrze z nad kolektora wydechowego, a powinien brac z przudu puszki w okolicy pasa przedniego. W lato dobrze jest jak silnik dostaje najzimniejsze powietrze wtedy zawiera więcej tlenu. Na zimę ta rura pomaga w szybszym nagrzewaniu się silnika o ile prawidłowo działa termostat.
 
 
 
nerevarine 
Nałogowiec


Wiek: 44
Dołączył: 09 Wrz 2009
Posty: 149
Skąd: P-ń -> Kutno
Wysłany: 13-08-2013, 16:19   
   Bolid: SC 0.9 S + LPG / Astra 1.6 16V + LPG


Nie ogarniam... Nie ma wpływu na pracę silnika, ale zatkanie wylotu z filtra sprawia że silnik przestaje bulgotać... Szukam po prostu przyczyny, bo miesiąc temu wymieniono mi przewód podciśnienia. I był spokój. Teraz znów zaczął się ksztusić przy odpalaniu...
_________________
 
 
macher 
Moderator

Pomógł: 448 razy
Dołączył: 01 Sie 2006
Posty: 2149
Skąd: wioska wilków wlkp
Wysłany: 13-08-2013, 16:36   
   Bolid: były Seicento '99 900 + LPG, Panda 1100


Na pracę silnika ma wpływ nieszczelność pod przepustnicą a nie przed jak ta rura jest.
Masz LPG . Może wyregulowane jest pod gaz. Na benzynie tak samo? Nie masz jakiegoś zdławienia dolotu? - za wąski mikser itp
_________________
Hac не дoгoнят ...
 
 
nerevarine 
Nałogowiec


Wiek: 44
Dołączył: 09 Wrz 2009
Posty: 149
Skąd: P-ń -> Kutno
Wysłany: 13-08-2013, 17:49   
   Bolid: SC 0.9 S + LPG / Astra 1.6 16V + LPG


Odpala na benie, dopiero po jakimś czasie i na obrotach wrzuca na gaz. Ostatnim razem jak taki numer był to byłem z nim w ASO - niby na komputer był wrzucony i był tylko ten przewód podciśnieniowy. Czyżby spadł czy co? Jakoś postaram się go zlokalizować.
W międzyczasie - chciałbym jednak tą rureczkę wymienić na nówkę. Pod jakim hasłem jej szukać?
_________________
 
 
rysiu 
Nałogowiec
ABG


Pomógł: 23 razy
Wiek: 31
Dołączył: 06 Sty 2011
Posty: 764
Skąd: Myślenice
Wysłany: 13-08-2013, 17:58   
   Bolid: Fiat Seicento 0.9 2000r.


w eperze jest to tuleja giętka, ciężko chyba będzie kupić nową, jedynie ASO. ja na Twoim miejscu po szrotach bym pojeździł i na pewno znajdziesz :)
_________________
Kamil, mój bolid:
http://www.seicento.pl/viewtopic.php?t=359469


"Naprawa ABS'u bez komputera jest jak macanie kobiety przez ścianę"
 
 
 
wojtek12321 
Nałogowiec

Pomógł: 65 razy
Dołączył: 17 Maj 2010
Posty: 443
Skąd: wielkopolska
Wysłany: 13-08-2013, 18:05   
   Bolid: Fiat seicento 900 SX


nerevarine napisał/a:
Pod jakim hasłem jej szukać?

http://eper.fiatforum.com...COD=0&DRW_NUM=2
To będzie chyba Nr 11
 
 
rotax24
[Usunięty]

Wysłany: 13-08-2013, 18:11   

proszę - http://sklep.regmot.com.p...to,3,14829,7956 :wink:
 
 
nerevarine 
Nałogowiec


Wiek: 44
Dołączył: 09 Wrz 2009
Posty: 149
Skąd: P-ń -> Kutno
Wysłany: 13-08-2013, 18:35   
   Bolid: SC 0.9 S + LPG / Astra 1.6 16V + LPG


Dziękuję za info :)
_________________
 
 
Mandy 
Nałogowiec


Pomogła: 3 razy
Dołączyła: 12 Lis 2012
Posty: 156
Skąd: Stolica Pyrlandii
Wysłany: 14-08-2013, 09:58   
   Bolid: Seicento


Proszę dwa i 2,5x taniej :))

allegro

To jest taka sama rura jak w CC i faktycznie jest psu na budę :P
_________________
Jest Baśka, co nie ma fajnego biustu,
Za to niezwykle ciętą ripostę.
Chłopcy się boją jej, a po cichu chcieliby żeby dała im chłostę.

Spotterka
 
 
nerevarine 
Nałogowiec


Wiek: 44
Dołączył: 09 Wrz 2009
Posty: 149
Skąd: P-ń -> Kutno
Wysłany: 15-08-2013, 16:29   
   Bolid: SC 0.9 S + LPG / Astra 1.6 16V + LPG


Może i psu na budę, ale wiesz.. Jak było, to lepiej niech będzie dalej ;)
_________________
 
 
macher 
Moderator

Pomógł: 448 razy
Dołączył: 01 Sie 2006
Posty: 2149
Skąd: wioska wilków wlkp
Wysłany: 15-08-2013, 21:35   
   Bolid: były Seicento '99 900 + LPG, Panda 1100


W drugim moim aucie (MPI) nie występuje wogóle chwyt ciepłego powietrza tak więc FIAT chyba zrezygnował z tego dziwactwa
_________________
Hac не дoгoнят ...
 
 
rotax24
[Usunięty]

Wysłany: 16-08-2013, 12:09   

Dodam choć nie wiem czy to istotne ale jak miałem wcześniej 899 to zauważyłem szczególnie w lecie a zwłaszcza podczas upałów że samochód jest coraz słabszy - zacząłem sprawdzać to i owo i okazało się że jest uszkodzony "termostat woskowy" w obudowie filtra powietrza efektem czego praktycznie cały czas był zamknięty dolot powietrza z pasa przedniego - postanowiłem mechanicznie zablokować klapkę tak żeby zamknąć dolot powietrza z kolektora i samochód odżył momentalnie - spalanie w lecie spadło prawie o 1l/100km - pomyślałem że w zimie się sytuacja zmieni i będzie odwrotnie a jednak nic się nie zmieniło - palił dalej mniej a silnik chodził bardzo dobrze - do sprzedaży nic z tym więcej nie robiłem :wink:
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group - anime - Mapa Forum