Silnik 900 - cóż to za przewód? |
Autor |
Wiadomość |
nerevarine
Nałogowiec

Wiek: 44 Dołączył: 09 Wrz 2009 Posty: 149 Skąd: P-ń -> Kutno
|
Wysłany: 13-08-2013, 14:18 Silnik 900 - cóż to za przewód?
Bolid: SC 0.9 S + LPG / Astra 1.6 16V + LPG |
|
|
Zdjęcie pierwsze lepsze z sieci. Interesuje mnie ten srebrny karbowany przewód wychodzący spod filtra powietrza /w pobliżu zbiorniczka płynu hamulcowego/ i idący w kierunku kolektora. Jak to się nazywa ?! U mnie jest strasznie luźny i sej przez to łapie lewe powietrze
Będę wdzięczny za info |
_________________
 |
|
|
|
 |
macher
Moderator
Pomógł: 448 razy Dołączył: 01 Sie 2006 Posty: 2149 Skąd: wioska wilków wlkp
|
Wysłany: 13-08-2013, 14:28
Bolid: były Seicento '99 900 + LPG, Panda 1100 |
|
|
Przewód (rura) ciepłego powietrza. Nie może przez to łapać lewego powietrza. Nieszczelność w tym miejscu nie ma wpływu na pracę silnika. Kiedy silnik jest ciepły to termostat we filtrze powietrza i tak zamyka dopływ powietrza z tego przewodu. |
_________________ Hac не дoгoнят ... |
|
|
|
 |
nerevarine
Nałogowiec

Wiek: 44 Dołączył: 09 Wrz 2009 Posty: 149 Skąd: P-ń -> Kutno
|
Wysłany: 13-08-2013, 15:32
Bolid: SC 0.9 S + LPG / Astra 1.6 16V + LPG |
|
|
Osz.. zapomniałem o tej strzałce na zdjęciu. Się spieszyłem...
Teraz powinno być dobrze. Wiem, że ma wpływ, bo po zatkaniu wylotu silnik zaczął lepiej pracować. |
_________________
 |
|
|
|
 |
seba84_2005
Bywalec
Pomógł: 13 razy Wiek: 40 Dołączył: 07 Lis 2011 Posty: 69 Skąd: Halinów
|
Wysłany: 13-08-2013, 15:47
Bolid: sc 900 brush |
|
|
Wywal ją całkiem i tyle. Jeśli w lato nie zamyka termostat klapki w puszce filtra, to silnik zasysa gorące powietrze z nad kolektora wydechowego, a powinien brac z przudu puszki w okolicy pasa przedniego. W lato dobrze jest jak silnik dostaje najzimniejsze powietrze wtedy zawiera więcej tlenu. Na zimę ta rura pomaga w szybszym nagrzewaniu się silnika o ile prawidłowo działa termostat. |
|
|
|
 |
nerevarine
Nałogowiec

Wiek: 44 Dołączył: 09 Wrz 2009 Posty: 149 Skąd: P-ń -> Kutno
|
Wysłany: 13-08-2013, 16:19
Bolid: SC 0.9 S + LPG / Astra 1.6 16V + LPG |
|
|
Nie ogarniam... Nie ma wpływu na pracę silnika, ale zatkanie wylotu z filtra sprawia że silnik przestaje bulgotać... Szukam po prostu przyczyny, bo miesiąc temu wymieniono mi przewód podciśnienia. I był spokój. Teraz znów zaczął się ksztusić przy odpalaniu... |
_________________
 |
|
|
|
 |
macher
Moderator
Pomógł: 448 razy Dołączył: 01 Sie 2006 Posty: 2149 Skąd: wioska wilków wlkp
|
Wysłany: 13-08-2013, 16:36
Bolid: były Seicento '99 900 + LPG, Panda 1100 |
|
|
Na pracę silnika ma wpływ nieszczelność pod przepustnicą a nie przed jak ta rura jest.
Masz LPG . Może wyregulowane jest pod gaz. Na benzynie tak samo? Nie masz jakiegoś zdławienia dolotu? - za wąski mikser itp |
_________________ Hac не дoгoнят ... |
|
|
|
 |
nerevarine
Nałogowiec

Wiek: 44 Dołączył: 09 Wrz 2009 Posty: 149 Skąd: P-ń -> Kutno
|
Wysłany: 13-08-2013, 17:49
Bolid: SC 0.9 S + LPG / Astra 1.6 16V + LPG |
|
|
Odpala na benie, dopiero po jakimś czasie i na obrotach wrzuca na gaz. Ostatnim razem jak taki numer był to byłem z nim w ASO - niby na komputer był wrzucony i był tylko ten przewód podciśnieniowy. Czyżby spadł czy co? Jakoś postaram się go zlokalizować.
W międzyczasie - chciałbym jednak tą rureczkę wymienić na nówkę. Pod jakim hasłem jej szukać? |
_________________
 |
|
|
|
 |
rysiu
Nałogowiec ABG

Pomógł: 23 razy Wiek: 31 Dołączył: 06 Sty 2011 Posty: 764 Skąd: Myślenice
|
Wysłany: 13-08-2013, 17:58
Bolid: Fiat Seicento 0.9 2000r. |
|
|
w eperze jest to tuleja giętka, ciężko chyba będzie kupić nową, jedynie ASO. ja na Twoim miejscu po szrotach bym pojeździł i na pewno znajdziesz |
_________________ Kamil, mój bolid:
http://www.seicento.pl/viewtopic.php?t=359469
"Naprawa ABS'u bez komputera jest jak macanie kobiety przez ścianę"
 |
|
|
|
 |
wojtek12321
Nałogowiec
Pomógł: 65 razy Dołączył: 17 Maj 2010 Posty: 443 Skąd: wielkopolska
|
|
|
|
 |
rotax24 [Usunięty]
|
|
|
|
 |
nerevarine
Nałogowiec

Wiek: 44 Dołączył: 09 Wrz 2009 Posty: 149 Skąd: P-ń -> Kutno
|
Wysłany: 13-08-2013, 18:35
Bolid: SC 0.9 S + LPG / Astra 1.6 16V + LPG |
|
|
Dziękuję za info |
_________________
 |
|
|
|
 |
Mandy
Nałogowiec

Pomogła: 3 razy Dołączyła: 12 Lis 2012 Posty: 156 Skąd: Stolica Pyrlandii
|
Wysłany: 14-08-2013, 09:58
Bolid: Seicento |
|
|
Proszę dwa i 2,5x taniej
allegro
To jest taka sama rura jak w CC i faktycznie jest psu na budę |
_________________ Jest Baśka, co nie ma fajnego biustu,
Za to niezwykle ciętą ripostę.
Chłopcy się boją jej, a po cichu chcieliby żeby dała im chłostę.
Spotterka
 |
|
|
|
 |
nerevarine
Nałogowiec

Wiek: 44 Dołączył: 09 Wrz 2009 Posty: 149 Skąd: P-ń -> Kutno
|
Wysłany: 15-08-2013, 16:29
Bolid: SC 0.9 S + LPG / Astra 1.6 16V + LPG |
|
|
Może i psu na budę, ale wiesz.. Jak było, to lepiej niech będzie dalej |
_________________
 |
|
|
|
 |
macher
Moderator
Pomógł: 448 razy Dołączył: 01 Sie 2006 Posty: 2149 Skąd: wioska wilków wlkp
|
Wysłany: 15-08-2013, 21:35
Bolid: były Seicento '99 900 + LPG, Panda 1100 |
|
|
W drugim moim aucie (MPI) nie występuje wogóle chwyt ciepłego powietrza tak więc FIAT chyba zrezygnował z tego dziwactwa |
_________________ Hac не дoгoнят ... |
|
|
|
 |
rotax24 [Usunięty]
|
Wysłany: 16-08-2013, 12:09
|
|
|
Dodam choć nie wiem czy to istotne ale jak miałem wcześniej 899 to zauważyłem szczególnie w lecie a zwłaszcza podczas upałów że samochód jest coraz słabszy - zacząłem sprawdzać to i owo i okazało się że jest uszkodzony "termostat woskowy" w obudowie filtra powietrza efektem czego praktycznie cały czas był zamknięty dolot powietrza z pasa przedniego - postanowiłem mechanicznie zablokować klapkę tak żeby zamknąć dolot powietrza z kolektora i samochód odżył momentalnie - spalanie w lecie spadło prawie o 1l/100km - pomyślałem że w zimie się sytuacja zmieni i będzie odwrotnie a jednak nic się nie zmieniło - palił dalej mniej a silnik chodził bardzo dobrze - do sprzedaży nic z tym więcej nie robiłem |
|
|
|
 |
|