FORUM SEICENTO Strona Główna FORUM SEICENTO
INTERNETOWE FORUM FIATA SEICENTO - dawne seicento.pl

FAQTANIE OC  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj

Poprzedni temat «» Następny temat
Stuki przy skręcie kierownicy
Autor Wiadomość
etcik 
nówka sztuka ;)

Dołączył: 11 Lip 2011
Posty: 6
Skąd: Ruda ?ląska
Wysłany: 24-07-2014, 16:55   Stuki przy skręcie kierownicy
   Bolid: Sejo 1.1


Witam, potrzebowałbym Waszych porad.

Mianowicie od jakiegoś czasu, nie dość, że na dziurach słychać stukanie (nie jest to jakieś ogromne łomotanie, ale czasem ukłuje w ucho) to na dodatek mam problem właśnie z wykonywaniem skrętów.
Słychać takie głośne jakby "chrobotanie". Jednak dzieje się tak tylko na wstecznym biegu i przy maksymalnym skręcie w lewo bądź w prawo. Gdy lekko skręcam cofając to też słychać ten dźwięk jednak gdy "dokręce" kierownice to buczy niemiłosiernie.
I do tego, nie wiem czy mnie słuch nie myli, to ten dźwięk dochodzi również jakby ze skrzyni biegów, a gdy zmieniam biegi to też lekko "chrobotnie" i da się to odczuć nawet na drążku zmiany biegów.
Amortyzatory wymieniane były rok temu, autem kiwałem na boki i żadnego dźwięku nie było słychać więc raczej końcówki drążków odpadają.

Generalnie chciałbym sam sobie z tym poradzić i zrobić i mieć satysfakcje z tego, a nie dać gdzieś i mieć zrobione. Jednak mając taką wiedze, a nie inną potrzebowałbym pomocy i jakichś rad. Na stacje diagnostyczną też skocze jednak chciałbym wcześniej wiedzieć co to mniej więcej może być.

Pozdrawiam
 
 
wojtek12321 
Nałogowiec

Pomógł: 65 razy
Dołączył: 17 Maj 2010
Posty: 443
Skąd: wielkopolska
Wysłany: 24-07-2014, 17:07   
   Bolid: Fiat seicento 900 SX


Sprawdź przeguby przy kołach.
 
 
Manniek66 
Nałogowiec


Pomógł: 3 razy
Wiek: 29
Dołączył: 30 Kwi 2014
Posty: 208
Skąd: Szczecin
Wysłany: 24-07-2014, 18:06   
   Bolid: Seicento 900 S-class


Stukanie wygląda mi na końcówki drążków, ale mogę się mylić...
 
 
MaZiK 
nówka sztuka ;)

Pomógł: 1 raz
Wiek: 31
Dołączył: 12 Gru 2013
Posty: 25
Skąd: Ruda ?ląska
Wysłany: 24-07-2014, 18:53   
   Bolid: Seicento 1,1


przy wymianie amorkow ogladales poduszki amorkow w jakiej sa kondycjii bo moze to byc ich wina ja u siebie tak mialem i po wymianie bylo ok
 
 
 
RemBys 
nówka sztuka ;)

Wiek: 29
Dołączył: 19 Cze 2014
Posty: 3
Skąd: Bytom
Wysłany: 24-07-2014, 20:49   
   Bolid: Fiat Seicento 1.1 MPI


Mialem podobny problem, jednak, przy skrecaniu w lewo... Po wymianie kol na ktorych kupilem samochod na inne(nie od sey'a) okazalo sie, ze odwazniki, ktore sa zakladane przy wywazaniu kol zahaczaja o klocek hamulcowy z lewej strony ;) )
Po ponownym wywazeniu kol okazalo sie, ze stuki ustapily i zostaly tylko te przy cofaniu... jednak wychodze z zalozenia, ze z tym mozna zyc ;P
Bo ile tez sie cofa, lepiej jechac do przodu ;PPP
 
 
 
TomP 
nówka sztuka ;)

Pomógł: 1 raz
Wiek: 42
Dołączył: 17 Mar 2007
Posty: 24
Skąd: Tarnów
Wysłany: 24-07-2014, 22:05   
   Bolid: seicento 900


Któryś z przegubów.
_________________
 
 
 
etcik 
nówka sztuka ;)

Dołączył: 11 Lip 2011
Posty: 6
Skąd: Ruda ?ląska
Wysłany: 24-07-2014, 23:54   
   Bolid: Sejo 1.1


Jak znajde czas to jade jutro na stacje diagnostyczną i mam nadzieje dowiem się dokładnie.
Jak wyżej było napisane jakiś czas dało się z tym jezdzić gdyż występowało sporadycznie. Jednak ostatnie pare dni starałem się jak najmniej używać biegu wstecznego, bo nie było czasu zająć się tym, a przy każdym cofaniu myślałem, że lada moment i po jeździe ;/

Ale generalnie, choć mechanikiem nie jestem, to chciałbym zrobić to sam i mieć satysfakcje niż komuś zapłacić. Ma ktoś może jakiś dobry poradnik bądź cokolwiek gdzie jest opisane krok po kroku jak np wymienić sforznie, tulejki, ów przeguby bądź inne poszczególne podzespoły? Byłoby miło :)
 
 
MaZiK 
nówka sztuka ;)

Pomógł: 1 raz
Wiek: 31
Dołączył: 12 Gru 2013
Posty: 25
Skąd: Ruda ?ląska
Wysłany: 25-07-2014, 07:19   
   Bolid: Seicento 1,1


Tu masz linka http://dodane.pl/file/679...AT_SEICENTO.pdf
 
 
 
etcik 
nówka sztuka ;)

Dołączył: 11 Lip 2011
Posty: 6
Skąd: Ruda ?ląska
Wysłany: 25-07-2014, 19:50   
   Bolid: Sejo 1.1


MaZiK napisał/a:
Tu masz linka http://dodane.pl/file/679...AT_SEICENTO.pdf

Dzięki :)

Byłem na stacji. Przy rutynowym badaniu hamulców, zbieżności wszystko było ok. Gość zszedł pod auto i przy pierwszych oględzinach też wszystko grało.
Jak kolejny raz powiedziałem jakie są objawy i przy jakich manewrach to kawałek się przejechał i faktycznie - przeguby zewnętrzne na półosi przy przenoszeniu napędu.
Na sucho, na kanale wszystko jest okej. Nic nie puka, nie stuka. Dopiero przy załączonym silniku i wykonywaniu tych manewrów podczas jazdy uwidacznia się ten problem.

Także dzięki za wszystkie komentarze :)
Zorientuje się jak to mniej więcej wygląda (jakieś poradniki na necie, najlepiej ze zdjęciami) i zobacze czy sam dam rade wymienić czy jednak potrzebna będzie czyjaś pomoc.
 
 
MaZiK 
nówka sztuka ;)

Pomógł: 1 raz
Wiek: 31
Dołączył: 12 Gru 2013
Posty: 25
Skąd: Ruda ?ląska
Wysłany: 25-07-2014, 19:59   
   Bolid: Seicento 1,1


jak cos to pisz jestem z Rudy moze w pobliżu CB mieszkam to pomoge
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group - Mapa Forum