Paliwo PB 95 vs 98 itd |
Autor |
Wiadomość |
dyzio_abarth
Nałogowiec
Pomógł: 2 razy Dołączył: 19 Mar 2013 Posty: 349 Skąd: Gostyń
|
Wysłany: 25-12-2015, 20:24 Paliwo PB 95 vs 98 itd
Bolid: Abarth 1.1 |
|
|
Witam,
nie jako ze na co dzień tankujemy:)) takie pytanko... :d
Może to mit moze nie ale np .Auto seria lub po swapie 1.2 ;1.4 (bez mod) itp.. jeżdżące na pb95 itd...
Teraz jedziemy na stacje i pada mysl:D:D aaa dobra lejemy pb98 na pewno lepiej pójdzie:D albo na shelu łooooo.... nitro lub cos podobnego teraz rakieta bedzie..:):)
Czy tak naprawdę po przejechaniu jakiegos dystansu kilkunastu/set kilometrów komp/silnik sie "przestawi" i będzie dobrze:D:D??
pozdro i dzieki za odpowiedź:D |
_________________ 1.1 MPI ---> 1.2 8v---> 1.4 16v
 |
|
|
|
 |
rotax24 [Usunięty]
|
|
|
|
 |
dyzio_abarth
Nałogowiec
Pomógł: 2 razy Dołączył: 19 Mar 2013 Posty: 349 Skąd: Gostyń
|
Wysłany: 25-12-2015, 20:49
Bolid: Abarth 1.1 |
|
|
ok. dzieki )) |
_________________ 1.1 MPI ---> 1.2 8v---> 1.4 16v
 |
|
|
|
 |
wfm17
Bywalec
Pomógł: 2 razy Wiek: 33 Dołączył: 01 Gru 2015 Posty: 66 Skąd: podkarpacie
|
Wysłany: 25-12-2015, 23:33
Bolid: Seicento 1.4 16v |
|
|
 |
_________________
 |
|
|
|
 |
dawiddawidowski
Moderator Cento Nowy Sącz

Pomógł: 47 razy Wiek: 32 Dołączył: 06 Mar 2013 Posty: 3642 Skąd: NS
|
|
|
|
 |
sebekle
Nałogowiec
Pomógł: 6 razy Wiek: 35 Dołączył: 09 Sie 2015 Posty: 292 Skąd: Słupsk
|
Wysłany: 26-12-2015, 08:56
Bolid: Seicento 900 |
|
|
tak jest benzyna to tylko zło konieczne w zimne dni |
|
|
|
 |
MichałFIAT
Nałogowiec
Pomógł: 7 razy Dołączył: 13 Lut 2015 Posty: 165 Skąd: mazowsze
|
Wysłany: 26-12-2015, 23:04
Bolid: seicento 1,1 2002r i 2003r |
|
|
Osobiście wolę 98-kę ,moim zdaniem łagodna praca silnika wydłuża jego żywotność |
|
|
|
 |
Paweł1984
spamer team Jasper84
Pomógł: 160 razy Wiek: 40 Dołączył: 26 Sie 2007 Posty: 1212 Skąd: Łódź
|
Wysłany: 26-12-2015, 23:29
Bolid: Seicento sporting+,Hundai I30N performance |
|
|
W mega upały 30+ czy przy bardzo ostrej jeździe serią zgodzę się, w normalnej eksploatacji seryjnego silnika nie do udowodnienia tym bardziej, że fire jest pancerne i MPI ma knock-sensor.
W takim 220konnym TSI np. octavia RS , ąż się prosi o 98 i na nim lata lepiej-max speed serii 249vs. 243 i temp. genialnego 5w30 edge jest przy 140 na tempo 3-4 stopnie mniejsza.-warunki te same bo ten sam autobahn Zresztą nadworny Polski tuner Com-sport poleca do tych silników 98 nawet w trybie jazdy eco:-) |
|
|
|
 |
rotax24 [Usunięty]
|
Wysłany: 27-12-2015, 13:11
|
|
|
MichałFIAT napisał/a: | moim zdaniem łagodna praca silnika wydłuża jego żywotność | nic bardziej mylnego ponieważ wrażenia akustyczne nie stanowią jakiegokolwiek odniesienia do rzeczywistych obciążeń - silnik zalany olejem hydrosyntetycznym pracuje ciszej od zalanego olejem na bazie polialfaolefiny a ochrona w tym drugim przypadku jest wydajniejsza i smarność w połączeniu z wyższą odpornością filmu olejowego stanowi większy margines bezpieczeństwa
ps. odczucie cichszej pracy silnika na 98 wynika bezpośrednio ze słabszej detonacji mieszanki - akustyka porównywalna z silnikiem o niższym stopniu sprężania. |
|
|
|
 |
rancher
nówka sztuka ;)
Dołączył: 17 Lis 2015 Posty: 23 Skąd: Sooha Kicekless
|
Wysłany: 28-12-2015, 00:52
Bolid: seicento 900 |
|
|
Nie wiem czy jest jakaś różnica, ja latam na LPG i leję 98 do baku, ale tłumaczę sobie to tym że paliwko sobie długo jeździ w zbiorniku i wietrzeje to może lepsze zwietrzałe 98 niż 95 |
_________________
 |
|
|
|
 |
MichałFIAT
Nałogowiec
Pomógł: 7 razy Dołączył: 13 Lut 2015 Posty: 165 Skąd: mazowsze
|
Wysłany: 28-12-2015, 18:51
Bolid: seicento 1,1 2002r i 2003r |
|
|
Racja ,efekt akustyczny zależy od prędkości czoła fali detonacyjnej ,wiec wał dostaje "kopa"czego nie lubi szczególnie w okolicy GMP w którym nie oddaje w pełni momentu obrotowego (zamiana ruchu posuwisto-zwrotnego na obrotowy) |
|
|
|
 |
rotax24 [Usunięty]
|
Wysłany: 28-12-2015, 19:18
|
|
|
MichałFIAT napisał/a: | Racja ,efekt akustyczny zależy od prędkości czoła fali detonacyjnej ,wiec wał dostaje "kopa"czego nie lubi szczególnie w okolicy GMP w którym nie oddaje w pełni momentu obrotowego (zamiana ruchu posuwisto-zwrotnego na obrotowy) | no tak ale ten "kop" jest niczym w porównaniu do nawet chwilowego obciążenia wału przy zbyt niskich obrotach |
|
|
|
 |
MichałFIAT
Nałogowiec
Pomógł: 7 razy Dołączył: 13 Lut 2015 Posty: 165 Skąd: mazowsze
|
Wysłany: 28-12-2015, 19:47
Bolid: seicento 1,1 2002r i 2003r |
|
|
A tutaj się z tobą zgodzę ryjku (wybacz ten ryjek ,nie mogę się powstrzymać)
Warto pewnie by napisać o dodatkach wprowadzanych do benzyn tj. środki detergencyjno-dyspergujące oraz ograniczające tworzenia się żywic.... |
|
|
|
 |
rotax24 [Usunięty]
|
|
|
|
 |
Paweł1984
spamer team Jasper84
Pomógł: 160 razy Wiek: 40 Dołączył: 26 Sie 2007 Posty: 1212 Skąd: Łódź
|
|
|
|
 |
|