szesnastozaworowiec inaczej |
Autor |
Wiadomość |
etyl77
Nałogowiec
Pomógł: 17 razy Wiek: 40 Dołączył: 01 Lip 2008 Posty: 207 Skąd: Suwałki
|
Wysłany: 03-02-2016, 21:38 szesnastozaworowiec inaczej
Bolid: był czarnuch jest bravo |
|
|
Z racji iż zjeździlem 4 seje w tym jedno wolnossące 1.4 nadal sympatyzuję z dorum i cenię sobie waszą wiedzę.
Niestety pacjentem nie jest już sc a bravo 2. Choć z chęcią wrócę do sc jak tylko fundusze pozwolą.
Ale do brzegu.
Posiadam bravo z 2oo7 roku 1.9 16v JTDm 110Kw z aktualnym przebiegiem ~105kkm i od niedawna zauważyłem, że podczas przyśpieszania (takiego dość mocnego) występują odczuwalne drgania (i słyszalne bo drży cała kabina).
Nastąpiło to między wypadami w trasy (ok miesiąca w mieście) i zauważyłem to właśnie podasz kolejnego wyjazdu. Drgania te odczuwalne są od 3 do 6 biegu w zakresie 1900 - 2100 obr/min, w pozostałym zakresie obrotów są nieodczuwalne/ nie występują. Przy płynnym/felikatnym nabieraniu prędkości też te drgania nie występują.
W serwisie rozkładają ręce i wskazują na półośki. Pomóżcie pany. Ktoś coś? |
_________________ Sprzedam czerwoną podsufitkę, pasy, klamki, zamki, wkładki + stacyjka. |
|
|
|
|
ir3n3usz
Nałogowiec
Pomógł: 64 razy Wiek: 35 Dołączył: 08 Maj 2011 Posty: 867 Skąd: Radom
|
Wysłany: 03-02-2016, 23:03 Re: szesnastozaworowiec inaczej
Bolid: SC 1.2 16V LPG |
|
|
etyl77 napisał/a: | W serwisie rozkładają ręce i wskazują na półośki. Pomóżcie pany. Ktoś coś? |
przeguby wewnętrzne tj. krzyżaki i kielichy - w 150KM półosie lecą często
trzeba sprawdzić podporę(łożysko) prawej półosi
najgorszaa opcja to dwumas
ja stawiam na pierwsze, wystarczą bardzo minimalne luzy i takie cuda się dzieją. Kiedyś i w T-jetcie miałem taki przypadek. A półosie w MJ 150KM to już oklepany temat. |
_________________ Moje Seicento |
|
|
|
|
MateuszLDZ
Bywalec
Pomógł: 10 razy Dołączył: 28 Sie 2012 Posty: 71 Skąd: Łódź
|
Wysłany: 04-02-2016, 16:41
Bolid: Seicento VAN 1,2 16V |
|
|
W opisanym przez Ciebie przypadku można przypuszcać że to dwumasa. Pytanie tylko czy Twój egzemplarz jest wyposażony w koło dwumasowe ?? |
|
|
|
|
etyl77
Nałogowiec
Pomógł: 17 razy Wiek: 40 Dołączył: 01 Lip 2008 Posty: 207 Skąd: Suwałki
|
Wysłany: 05-02-2016, 15:36
Bolid: był czarnuch jest bravo |
|
|
Ir3k jakie jest rozwiązanie problemu? Wymiana przegubów? W serwisie mówili tylko o przesmarowaniu i to miałoby załatwić sprawę. |
_________________ Sprzedam czerwoną podsufitkę, pasy, klamki, zamki, wkładki + stacyjka. |
|
|
|
|
ir3n3usz
Nałogowiec
Pomógł: 64 razy Wiek: 35 Dołączył: 08 Maj 2011 Posty: 867 Skąd: Radom
|
Wysłany: 05-02-2016, 16:43
Bolid: SC 1.2 16V LPG |
|
|
etyl77 napisał/a: | Ir3k jakie jest rozwiązanie problemu? Wymiana przegubów? W serwisie mówili tylko o przesmarowaniu i to miałoby załatwić sprawę. |
Chcą smarować przeguby w których jest od groma smaru? Wymieniałem całe półosie. Jak jest samochód na gwarancji to nie ma problemu, ja nie no to nie ejst za ciekaiwe. Czasami pomagała wymiana samych krzyżaków. |
_________________ Moje Seicento |
|
|
|
|
etyl77
Nałogowiec
Pomógł: 17 razy Wiek: 40 Dołączył: 01 Lip 2008 Posty: 207 Skąd: Suwałki
|
Wysłany: 06-02-2016, 14:24
Bolid: był czarnuch jest bravo |
|
|
Proponowali mi przesmarowanie na nowo. Takie rozwiązanie znaleźli gdzieś w sugestiach producenta. W poniedziałek stawiam auto na warsztat i będziemy rozbierać. Wymiana samych krzyżaków to jeszcze nie bankructwo |
_________________ Sprzedam czerwoną podsufitkę, pasy, klamki, zamki, wkładki + stacyjka. |
|
|
|
|
|