FORUM SEICENTO Strona Główna FORUM SEICENTO
INTERNETOWE FORUM FIATA SEICENTO - dawne seicento.pl

FAQTANIE OC  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj

Poprzedni temat «» Następny temat
Samodzielna wymiana sprężyn. Kilka pytań.
Autor Wiadomość
zwara 
Bywalec

Wiek: 44
Dołączył: 17 Lip 2008
Posty: 61
Skąd: Opole
  Wysłany: 12-12-2011, 11:17   Samodzielna wymiana sprężyn. Kilka pytań.
   Bolid: Seicento 1.1 s


Witam.

Zamierzam wymienić samemu sprężyny (pierwszy raz w życiu), bo autko stoi minimalnie krzywo, a przy większych prędkościach i wietrze lata po drodze jak szmaciana lalka. Mysle że warto nauczyć się tego samemu bo amortyzator, sprężyne czy gumy w zawieszeniu trzeba wymieniać dość często (dużo jeżdże). 4 amorki, oboje i wszystko co było wystukane wymieniałem w lipcu tego roku (w warsztacie), za radą forum na gazowe amorki Kayaba i jestem bardzo zadowolony. Auto nie podniosło się zauważalnie (czego się obawiałem), a tłumienie i prowadzenie znacznie sie poprawiło.

Do wymiany sprężyn z tego co wyczytałem potrzebne mi :
1. Ściągacze do sprężyn - juz kupiłem.
2. Sprężyny - chce zamówić niższe i twardsze -30 max -35 (by obniżyć środek ciężkości w ramach walki z wiatrem i zakrętami)

Jakbyście mogli odpowiedzieć mi na pare pytań, bardzo by mi to pomogło:

A. Czy Eibch pro kit to dobry wybór ? Czytałem że Jamex, FK czy MTS są gorsze i lepiej dołożyć te 200zł. Autem jeżdze głównie po autostradzie (nie ma dziur), no ale męcze je też po polach, lasach i parkingach co by potrenować czasem FWD i lewą noge, więc fajnie jakby nie był beton.

B. Czy musze wymieniać coś jeszcze przy okazji zmiany sprężyn ? Ogólnie cały zawias był robiony ale moze jeszcze posprawdzac przy okazji, jakieś gumy itd? Jak tak, to co i jak :) ?

C. Czy trzeba wiedzieć coś ponad instrukcją z tąd :
http://www.seicento.pl/vi...na+amortyzatora
np. Na jakąś śrube trzeba szczególnie uważać, a z czym sie można się szarpać. Może coś trzeba oznaczyć i ustawić dokładnie tak jak było?

D. Czy po zmianie na niższe twardsze sprężyny nalezy ustawić zbieżności/geometrie?

Z góry thx za pomoc. Ze swojej strony postaram się wrzucić fotki z tej amatorskiej wymiany :D może się komuś przyda.
_________________

 
 
Łukasz 
AntyToyotowy

Pomógł: 159 razy
Dołączył: 13 Lut 2009
Posty: 2476
Skąd: Katowice
Wysłany: 12-12-2011, 11:30   
   Bolid: Ford Focus Kombi 1.6 zetec 2004r. 152 k km


pamiętaj aby nakrętkę od mc persona polozuwać jak auto stoi na kołach ( ale nie odkręcać do końca ! ) i tak samo przy składaniu,dokręcamy na kołach
_________________

 
 
macher 
Moderator

Pomógł: 448 razy
Dołączył: 01 Sie 2006
Posty: 2149
Skąd: wioska wilków wlkp
Wysłany: 12-12-2011, 11:51   
   Bolid: były Seicento '99 900 + LPG, Panda 1100


Jak będziesz wymieniał przednie amortyzatory zaopatrz się w szczypce MORS z kawałkami gumowego węża na szczękach by sobie tłoczysko przytrzymać.Takie jest popaprane że się chowa zaraz po rozciągnięciu a trzeba chociaż lekko gwint złapać po montażu całości.A jak zobaczą ślady szczęk na tłoczysku to żegnaj gwarancja.Zresztą pewnie jak sam zmieniasz to gwarancja i tak nie podbita w zakładzie montażu zalecanym .Uważaj na ściskanie sprężyn. Kupiłem ściągacze tanie i już widać na nich że pracowały a tylko dwie sprężyny przekładałem.Mimo to warto było bo za taką usługę u mnie biorą około 200 zł za przednie amory . W tym ustawianie zbieżności ale byłem u znajomego i wyszło że jest ok bo amortyzatory lepsze nie chińskie i otwory pasowały idealnie
 
 
dedek 
za dużo się czepia do forum

Pomógł: 27 razy
Wiek: 38
Dołączył: 28 Gru 2006
Posty: 296
Skąd: Warszawa
Wysłany: 12-12-2011, 13:42   
   Bolid: Seicento 1.1 MPI


Jak wspomniał macher, musisz czymś go złapać bo się amor chowa:)
Uważaj przy ściąganiu sprężyn, żeby Ci żadna nie wypaliła w kosmos albo co gorsza w twarz bo można wylądować w szpitalu. Zmieniałem u siebie 2 lata temu i się nie rozleciał, a kosztował ok 30zł;) Ogólnie roboty na kilka godzin:)
Zbieżności raczej się nie ustawia bo nie dotykasz końcówek drążka kierowniczego..
 
 
Linduś 
Włóczykij
wróg publiczny nr 1


Pomógł: 141 razy
Wiek: 38
Dołączył: 21 Lut 2008
Posty: 2834
Skąd: Miasto Włókniarzy
Wysłany: 12-12-2011, 14:08   
   Bolid: Punto Grande 1,4 8v / 126p 650


na kilka godzin? No proszę Cię :) w kFiatuszku w wakacje zmieniałem komplet sprężyn + poduszkę pod skrzynią i zmieściłem się w okolicach 4h. Fakt, że najwięcej mi zajęły mcpersony
Chyba, że "kilka" to rozumiesz poprzez 2-4 a nie np 5-9 :)) to wtedy masz rację ;)
_________________
Niebo świeci pogodnie, od bruków coraz chłodniej,
Dobrze być tylko przechodniem, ulicą życia iść,
Była nam kiedyś dana Ziemia Obiecana,
Niezabliźniona rana, zielony młody liść…
 
 
dedek 
za dużo się czepia do forum

Pomógł: 27 razy
Wiek: 38
Dołączył: 28 Gru 2006
Posty: 296
Skąd: Warszawa
Wysłany: 12-12-2011, 14:21   
   Bolid: Seicento 1.1 MPI


5-9h to już byłby cały dzień:)
 
 
Linduś 
Włóczykij
wróg publiczny nr 1


Pomógł: 141 razy
Wiek: 38
Dołączył: 21 Lut 2008
Posty: 2834
Skąd: Miasto Włókniarzy
Wysłany: 12-12-2011, 14:31   
   Bolid: Punto Grande 1,4 8v / 126p 650


a to w takim razie przepraszam :))
chociaż czasem mogą wyjść hocki klocki jakieś. Jak na przykład u siebie w seju montaż rozpórki samej zajął koło 6 godzin bo musiałem rozbierać kolumny i latać po sklepach po nowe łożyska :rotfl:
Zbiornik paliwa też wymieniałem 2h dłużej niż zakładałem, bo trzeba było przewiercać śruby w belce :P
_________________
Niebo świeci pogodnie, od bruków coraz chłodniej,
Dobrze być tylko przechodniem, ulicą życia iść,
Była nam kiedyś dana Ziemia Obiecana,
Niezabliźniona rana, zielony młody liść…
 
 
zwara 
Bywalec

Wiek: 44
Dołączył: 17 Lip 2008
Posty: 61
Skąd: Opole
Wysłany: 12-12-2011, 14:32   
   Bolid: Seicento 1.1 s


Dzięki, widze że faktycznie trzeba uważać na te ściągacze, zabezpiecze to moze jakimś pasem skórzanym po ściśnięciu a przed rozkręceniem.

Co do trzymania tego tłoczyska, to mówimy o przytrzymaniu przy składaniu dopiero? No bo chyba nie cały czas po wyjęciu... sorki za może głupie pytanie ale wole się upewnić.

Jeżeli chodzi o geometrie to fakt nie dotykam końcówek drążka. Ale z drugiej strony nie zmieniam sprężyn na takie same tylko na -35 więc może właśnie trza by tam coś inaczej ustawić. Jeszcze poczytam, może coś znajde na ten temat.
_________________

 
 
Linduś 
Włóczykij
wróg publiczny nr 1


Pomógł: 141 razy
Wiek: 38
Dołączył: 21 Lut 2008
Posty: 2834
Skąd: Miasto Włókniarzy
Wysłany: 12-12-2011, 14:36   
   Bolid: Punto Grande 1,4 8v / 126p 650


już tak nie bójmy się tych sprężyn :)
owszem trzeba uważać, ale same ściągacze w zupełności wystarczą.
http://allegro.pl/sciagac...1977596139.html takie nawet najprostsze- przy pomocy tego typu ściągaczy wymieniałem springi i nic nie strzelało ani nie wyskakiwało- byleby dobrze złapać zwoje.
_________________
Niebo świeci pogodnie, od bruków coraz chłodniej,
Dobrze być tylko przechodniem, ulicą życia iść,
Była nam kiedyś dana Ziemia Obiecana,
Niezabliźniona rana, zielony młody liść…
 
 
dedek 
za dużo się czepia do forum

Pomógł: 27 razy
Wiek: 38
Dołączył: 28 Gru 2006
Posty: 296
Skąd: Warszawa
Wysłany: 12-12-2011, 15:31   
   Bolid: Seicento 1.1 MPI


zwara napisał/a:
Jeżeli chodzi o geometrie to fakt nie dotykam końcówek drążka. Ale z drugiej strony nie zmieniam sprężyn na takie same tylko na -35 więc może właśnie trza by tam coś inaczej ustawić. Jeszcze poczytam, może coś znajde na ten temat.


W przednim zawieszeniu w SC, nie ma możliwości regulacji czegokolwiek poza końcówkami drążka kierowniczego :cool:

Co do sprężyn, to po prostu nie kieruj ich sobie w twarz:) tak jak z pustym magazynkiem w pistolecie, niby pusty ale lepiej nie kusić losu i w nikogo nie celować :cool:
Pęknięcie takiego ściągacza to raczej skrajny przypadek.
 
 
BARTEK18LOL 
nówka sztuka ;)

Wiek: 34
Dołączył: 11 Mar 2011
Posty: 8
Skąd: Majków Duży
Wysłany: 14-04-2013, 16:54   
   Bolid: Fiat Seicento 1.1 --->1.2 8v


Witam

Podepne sie pod temat , Ja mam pytanie takie czy w sportowym zawieszeniu chodzi mi o tylnie sprężyny czy jest jakas róznica jak je sie zakłada czy one moga byc obojetnie jak załozone czy tez nie ??
 
 
 
Uncrossed 
Nałogowiec


Pomógł: 49 razy
Dołączył: 21 Mar 2012
Posty: 788
Skąd: Włocławek
Wysłany: 14-04-2013, 16:58   
   Bolid: Seicento 1.4 16V


warsztat FAQ pytanie 34.

34. sprężyna obniżająca tylna - gęstym do góry czy dołu?
Ilu ludzi tyle będzie opinii - z praktyki i wpisów na forum wnioskując jest to obojętne, lub jeśli jesteś estetą montuj tak, aby napisy były "w dobrą stronę"

bo rozumiem ze o to ci chodzi. szukanie nie boli !
_________________
Seicento 1.4 16V


Mój białas:)
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group - manga - Mapa Forum