Samodzielna wymiana sprężyn. Kilka pytań. |
Autor |
Wiadomość |
zwara
Bywalec
Wiek: 44 Dołączył: 17 Lip 2008 Posty: 61 Skąd: Opole
|
Wysłany: 12-12-2011, 11:17 Samodzielna wymiana sprężyn. Kilka pytań.
Bolid: Seicento 1.1 s |
|
|
Witam.
Zamierzam wymienić samemu sprężyny (pierwszy raz w życiu), bo autko stoi minimalnie krzywo, a przy większych prędkościach i wietrze lata po drodze jak szmaciana lalka. Mysle że warto nauczyć się tego samemu bo amortyzator, sprężyne czy gumy w zawieszeniu trzeba wymieniać dość często (dużo jeżdże). 4 amorki, oboje i wszystko co było wystukane wymieniałem w lipcu tego roku (w warsztacie), za radą forum na gazowe amorki Kayaba i jestem bardzo zadowolony. Auto nie podniosło się zauważalnie (czego się obawiałem), a tłumienie i prowadzenie znacznie sie poprawiło.
Do wymiany sprężyn z tego co wyczytałem potrzebne mi :
1. Ściągacze do sprężyn - juz kupiłem.
2. Sprężyny - chce zamówić niższe i twardsze -30 max -35 (by obniżyć środek ciężkości w ramach walki z wiatrem i zakrętami)
Jakbyście mogli odpowiedzieć mi na pare pytań, bardzo by mi to pomogło:
A. Czy Eibch pro kit to dobry wybór ? Czytałem że Jamex, FK czy MTS są gorsze i lepiej dołożyć te 200zł. Autem jeżdze głównie po autostradzie (nie ma dziur), no ale męcze je też po polach, lasach i parkingach co by potrenować czasem FWD i lewą noge, więc fajnie jakby nie był beton.
B. Czy musze wymieniać coś jeszcze przy okazji zmiany sprężyn ? Ogólnie cały zawias był robiony ale moze jeszcze posprawdzac przy okazji, jakieś gumy itd? Jak tak, to co i jak ?
C. Czy trzeba wiedzieć coś ponad instrukcją z tąd :
http://www.seicento.pl/vi...na+amortyzatora
np. Na jakąś śrube trzeba szczególnie uważać, a z czym sie można się szarpać. Może coś trzeba oznaczyć i ustawić dokładnie tak jak było?
D. Czy po zmianie na niższe twardsze sprężyny nalezy ustawić zbieżności/geometrie?
Z góry thx za pomoc. Ze swojej strony postaram się wrzucić fotki z tej amatorskiej wymiany może się komuś przyda. |
_________________
 |
|
|
|
 |
Łukasz
AntyToyotowy
Pomógł: 159 razy Dołączył: 13 Lut 2009 Posty: 2476 Skąd: Katowice
|
Wysłany: 12-12-2011, 11:30
Bolid: Ford Focus Kombi 1.6 zetec 2004r. 152 k km |
|
|
pamiętaj aby nakrętkę od mc persona polozuwać jak auto stoi na kołach ( ale nie odkręcać do końca ! ) i tak samo przy składaniu,dokręcamy na kołach |
_________________
 |
|
|
|
 |
macher
Moderator
Pomógł: 448 razy Dołączył: 01 Sie 2006 Posty: 2149 Skąd: wioska wilków wlkp
|
Wysłany: 12-12-2011, 11:51
Bolid: były Seicento '99 900 + LPG, Panda 1100 |
|
|
Jak będziesz wymieniał przednie amortyzatory zaopatrz się w szczypce MORS z kawałkami gumowego węża na szczękach by sobie tłoczysko przytrzymać.Takie jest popaprane że się chowa zaraz po rozciągnięciu a trzeba chociaż lekko gwint złapać po montażu całości.A jak zobaczą ślady szczęk na tłoczysku to żegnaj gwarancja.Zresztą pewnie jak sam zmieniasz to gwarancja i tak nie podbita w zakładzie montażu zalecanym .Uważaj na ściskanie sprężyn. Kupiłem ściągacze tanie i już widać na nich że pracowały a tylko dwie sprężyny przekładałem.Mimo to warto było bo za taką usługę u mnie biorą około 200 zł za przednie amory . W tym ustawianie zbieżności ale byłem u znajomego i wyszło że jest ok bo amortyzatory lepsze nie chińskie i otwory pasowały idealnie |
|
|
|
 |
dedek
za dużo się czepia do forum
Pomógł: 27 razy Wiek: 38 Dołączył: 28 Gru 2006 Posty: 296 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 12-12-2011, 13:42
Bolid: Seicento 1.1 MPI |
|
|
Jak wspomniał macher, musisz czymś go złapać bo się amor chowa:)
Uważaj przy ściąganiu sprężyn, żeby Ci żadna nie wypaliła w kosmos albo co gorsza w twarz bo można wylądować w szpitalu. Zmieniałem u siebie 2 lata temu i się nie rozleciał, a kosztował ok 30zł;) Ogólnie roboty na kilka godzin:)
Zbieżności raczej się nie ustawia bo nie dotykasz końcówek drążka kierowniczego.. |
|
|
|
 |
Linduś
Włóczykij wróg publiczny nr 1

Pomógł: 141 razy Wiek: 38 Dołączył: 21 Lut 2008 Posty: 2834 Skąd: Miasto Włókniarzy
|
Wysłany: 12-12-2011, 14:08
Bolid: Punto Grande 1,4 8v / 126p 650 |
|
|
na kilka godzin? No proszę Cię w kFiatuszku w wakacje zmieniałem komplet sprężyn + poduszkę pod skrzynią i zmieściłem się w okolicach 4h. Fakt, że najwięcej mi zajęły mcpersony
Chyba, że "kilka" to rozumiesz poprzez 2-4 a nie np 5-9 to wtedy masz rację |
_________________ Niebo świeci pogodnie, od bruków coraz chłodniej,
Dobrze być tylko przechodniem, ulicą życia iść,
Była nam kiedyś dana Ziemia Obiecana,
Niezabliźniona rana, zielony młody liść…
|
|
|
|
 |
dedek
za dużo się czepia do forum
Pomógł: 27 razy Wiek: 38 Dołączył: 28 Gru 2006 Posty: 296 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 12-12-2011, 14:21
Bolid: Seicento 1.1 MPI |
|
|
5-9h to już byłby cały dzień:) |
|
|
|
 |
Linduś
Włóczykij wróg publiczny nr 1

Pomógł: 141 razy Wiek: 38 Dołączył: 21 Lut 2008 Posty: 2834 Skąd: Miasto Włókniarzy
|
Wysłany: 12-12-2011, 14:31
Bolid: Punto Grande 1,4 8v / 126p 650 |
|
|
a to w takim razie przepraszam
chociaż czasem mogą wyjść hocki klocki jakieś. Jak na przykład u siebie w seju montaż rozpórki samej zajął koło 6 godzin bo musiałem rozbierać kolumny i latać po sklepach po nowe łożyska
Zbiornik paliwa też wymieniałem 2h dłużej niż zakładałem, bo trzeba było przewiercać śruby w belce |
_________________ Niebo świeci pogodnie, od bruków coraz chłodniej,
Dobrze być tylko przechodniem, ulicą życia iść,
Była nam kiedyś dana Ziemia Obiecana,
Niezabliźniona rana, zielony młody liść…
|
|
|
|
 |
zwara
Bywalec
Wiek: 44 Dołączył: 17 Lip 2008 Posty: 61 Skąd: Opole
|
Wysłany: 12-12-2011, 14:32
Bolid: Seicento 1.1 s |
|
|
Dzięki, widze że faktycznie trzeba uważać na te ściągacze, zabezpiecze to moze jakimś pasem skórzanym po ściśnięciu a przed rozkręceniem.
Co do trzymania tego tłoczyska, to mówimy o przytrzymaniu przy składaniu dopiero? No bo chyba nie cały czas po wyjęciu... sorki za może głupie pytanie ale wole się upewnić.
Jeżeli chodzi o geometrie to fakt nie dotykam końcówek drążka. Ale z drugiej strony nie zmieniam sprężyn na takie same tylko na -35 więc może właśnie trza by tam coś inaczej ustawić. Jeszcze poczytam, może coś znajde na ten temat. |
_________________
 |
|
|
|
 |
Linduś
Włóczykij wróg publiczny nr 1

Pomógł: 141 razy Wiek: 38 Dołączył: 21 Lut 2008 Posty: 2834 Skąd: Miasto Włókniarzy
|
Wysłany: 12-12-2011, 14:36
Bolid: Punto Grande 1,4 8v / 126p 650 |
|
|
już tak nie bójmy się tych sprężyn
owszem trzeba uważać, ale same ściągacze w zupełności wystarczą.
http://allegro.pl/sciagac...1977596139.html takie nawet najprostsze- przy pomocy tego typu ściągaczy wymieniałem springi i nic nie strzelało ani nie wyskakiwało- byleby dobrze złapać zwoje. |
_________________ Niebo świeci pogodnie, od bruków coraz chłodniej,
Dobrze być tylko przechodniem, ulicą życia iść,
Była nam kiedyś dana Ziemia Obiecana,
Niezabliźniona rana, zielony młody liść…
|
|
|
|
 |
dedek
za dużo się czepia do forum
Pomógł: 27 razy Wiek: 38 Dołączył: 28 Gru 2006 Posty: 296 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 12-12-2011, 15:31
Bolid: Seicento 1.1 MPI |
|
|
zwara napisał/a: | Jeżeli chodzi o geometrie to fakt nie dotykam końcówek drążka. Ale z drugiej strony nie zmieniam sprężyn na takie same tylko na -35 więc może właśnie trza by tam coś inaczej ustawić. Jeszcze poczytam, może coś znajde na ten temat. |
W przednim zawieszeniu w SC, nie ma możliwości regulacji czegokolwiek poza końcówkami drążka kierowniczego
Co do sprężyn, to po prostu nie kieruj ich sobie w twarz:) tak jak z pustym magazynkiem w pistolecie, niby pusty ale lepiej nie kusić losu i w nikogo nie celować
Pęknięcie takiego ściągacza to raczej skrajny przypadek. |
|
|
|
 |
BARTEK18LOL
nówka sztuka ;)
Wiek: 34 Dołączył: 11 Mar 2011 Posty: 8 Skąd: Majków Duży
|
Wysłany: 14-04-2013, 16:54
Bolid: Fiat Seicento 1.1 --->1.2 8v |
|
|
Witam
Podepne sie pod temat , Ja mam pytanie takie czy w sportowym zawieszeniu chodzi mi o tylnie sprężyny czy jest jakas róznica jak je sie zakłada czy one moga byc obojetnie jak załozone czy tez nie ?? |
|
|
|
 |
Uncrossed
Nałogowiec

Pomógł: 49 razy Dołączył: 21 Mar 2012 Posty: 788 Skąd: Włocławek
|
Wysłany: 14-04-2013, 16:58
Bolid: Seicento 1.4 16V |
|
|
warsztat FAQ pytanie 34.
34. sprężyna obniżająca tylna - gęstym do góry czy dołu?
Ilu ludzi tyle będzie opinii - z praktyki i wpisów na forum wnioskując jest to obojętne, lub jeśli jesteś estetą montuj tak, aby napisy były "w dobrą stronę"
bo rozumiem ze o to ci chodzi. szukanie nie boli ! |
_________________ Seicento 1.4 16V
Mój białas:) |
|
|
|
 |
|