jak przeczyścić cewki |
Autor |
Wiadomość |
paker228
spamer team Lokalny Czepiacz

Pomógł: 69 razy Wiek: 39 Dołączył: 19 Lut 2009 Posty: 1102 Skąd: ZMC
|
Wysłany: 08-06-2009, 15:46 jak przeczyścić cewki
Bolid: 1.1 MPI |
|
|
czy w ogóle coś takiego się robi? czynnośc zalecana co jakiś czas?
jak w ogóle to rozkręcić?
jak się do tego dobrać?
ogólenic hcę przeczyścić bo mi jakoś słabo pali...
a inne czynniki wykluczyłem póki co |
|
|
|
 |
PatrykCieslak
nówka sztuka ;)
Pomógł: 1 raz Wiek: 37 Dołączył: 12 Wrz 2008 Posty: 3 Skąd: ...
|
Wysłany: 08-06-2009, 15:53
Bolid: Seicento |
|
|
Słuchaj, nie da się tego rozebrać.
Kiedyś rozebrałem na siłę taką i już później była do wyrzucenia.
Od groma zwojów w środku i takich tam pierdół elektrycznych. |
_________________ Jeżeli pomogłem to super, jeżeli nie potrafiłem to mnie także przykro |
|
|
|
 |
paker228
spamer team Lokalny Czepiacz

Pomógł: 69 razy Wiek: 39 Dołączył: 19 Lut 2009 Posty: 1102 Skąd: ZMC
|
Wysłany: 08-06-2009, 16:01
Bolid: 1.1 MPI |
|
|
no to tak jak podejrzewałem... tylko może coś ktoś kiedyś już z tym robił?
zacząłem temat bo myślałem że te całe cewki sa przyczyną słabego palenie mojego sc... no ale jak mówisz że się nie da tego rozebrać...
dzięki PatrykCieslak, .. zobaczymy czy ktoś coś jeszcze napisze... |
_________________
 |
|
|
|
 |
blondas
Podróżnik
Pomógł: 28 razy Dołączył: 07 Paź 2007 Posty: 549 Skąd: kocialin
|
Wysłany: 08-06-2009, 19:42
Bolid: seicento |
|
|
paker228 napisał/a: | zobaczymy czy ktoś coś jeszcze napisze... |
potwierdzam! cewki sie oddaje do rozpatrzenia odmownego do prezesa kosza |
|
|
|
 |
paker228
spamer team Lokalny Czepiacz

Pomógł: 69 razy Wiek: 39 Dołączył: 19 Lut 2009 Posty: 1102 Skąd: ZMC
|
Wysłany: 09-06-2009, 08:07
Bolid: 1.1 MPI |
|
|
blondas napisał/a: | cewki sie oddaje do rozpatrzenia odmownego do prezesa kosza |
jest jakiś sposób żeby sprawdzić czy się nadają do wymiany czy są dobre jeszzcze?? |
_________________
 |
|
|
|
 |
barthez
Nałogowiec professional audio

Pomógł: 74 razy Dołączył: 19 Sty 2008 Posty: 382 Skąd: stolica Wlkp
|
Wysłany: 09-06-2009, 13:59
Bolid: Fiat CC 0.7 R2 4V (170A.046) |
|
|
paker228 napisał/a: | jest jakiś sposób żeby sprawdzić czy się nadają do wymiany czy są dobre jeszzcze?? |
1. po oporze
2. po jakości iskry(ale to po wyeliminowaniu innych potencjalnych przyczyn mających wpływ na jej osłabienie).
Jak nie masz z tym problemów, a przewody są odpowiednie(nie o za niskim oporze oraz nie siejące iskrą we wszystkie strony), to fabryczne cewki wytrzymują długo-patrz mój przykład-od nowości nie zmieniane a przejechały >200 tyś.
Natomiast co do czyszczenia, to wyczyścić(a raczej wypolerować będzie poprawną nazwą) można tylko wyprowadzenia do przewodów, jak i gniazda przewodów sterujących z ecu. |
_________________ Zdrowaś turbino, powietrzaś pełna, gaz z Tobą Błogosławionaśty między kolektorami i błogosławiony owoc żywota twojego moment. ?więta turbino, matko mocy, módl się za nami wolnymi, teraz i w godzinę braku wachy/diesla amen. |
|
|
|
 |
paker228
spamer team Lokalny Czepiacz

Pomógł: 69 razy Wiek: 39 Dołączył: 19 Lut 2009 Posty: 1102 Skąd: ZMC
|
Wysłany: 09-06-2009, 14:05
Bolid: 1.1 MPI |
|
|
barthez napisał/a: | patrz mój przykład-od nowości nie zmieniane a przejechały >200 tyś |
aaaahaa
czyli już nie wiem czego mi ciężko pali |
_________________
 |
|
|
|
 |
barthez
Nałogowiec professional audio

Pomógł: 74 razy Dołączył: 19 Sty 2008 Posty: 382 Skąd: stolica Wlkp
|
Wysłany: 09-06-2009, 14:13
Bolid: Fiat CC 0.7 R2 4V (170A.046) |
|
|
Jak ciężko pali to do sprawdzenia i czyszczenia wtyki przy czujnikach: położenia wału, temperatury, cewkach oraz duży wtyk z wiązką przewodów idącą do ecu. Można przy okazji przeczyścić styki doprowadzające prąd do rozrusznika, alternatora i klemy przy akumulatorze wraz z śrubami na dodatnim zacisku oraz masę silnika na plecionce przy skrzyni biegów. Oczywiście nie musisz tego drapać papierem czy szczotą drucianą. Wystarczy dobry smar penetrator. |
_________________ Zdrowaś turbino, powietrzaś pełna, gaz z Tobą Błogosławionaśty między kolektorami i błogosławiony owoc żywota twojego moment. ?więta turbino, matko mocy, módl się za nami wolnymi, teraz i w godzinę braku wachy/diesla amen. |
|
|
|
 |
paker228
spamer team Lokalny Czepiacz

Pomógł: 69 razy Wiek: 39 Dołączył: 19 Lut 2009 Posty: 1102 Skąd: ZMC
|
Wysłany: 09-06-2009, 14:31
Bolid: 1.1 MPI |
|
|
kurde barthez, ale mi nawyliczałeś.... no ale dobrze - jesteś pierwszym, kto mi tyle doradził:-)
słuchaj a jakbyś mógł mi to jeszcze na jakimś zdjęciu rozrysować...
ja wiem że to ciężko będzie bo to dużo tego..
no ale byłbym bardzo wdzięczny - bo z tego co ja wiem - to tylko czujnik położenia wału - i to nie jestem pewien:-P |
_________________
 |
|
|
|
 |
barthez
Nałogowiec professional audio

Pomógł: 74 razy Dołączył: 19 Sty 2008 Posty: 382 Skąd: stolica Wlkp
|
Wysłany: 09-06-2009, 14:39
Bolid: Fiat CC 0.7 R2 4V (170A.046) |
|
|
Czujnik położenia wału jest na kole pasowym(od dołu silnika), blisko filtra oleju(znajdziesz spokojnie). Przy samym filtrze jest czujnik ciśnienia oleju. Plecionka z masą(ważna rzecz-jak jest słaba masa silnika to najszybciej odczuwa się to w postaci słabej iskry) idzie w okolicy łapy sprzęgła-szukaj za gumową rurą doprowadzajacą zimne powietrze do filtra. Rozrusznik i jego przewody znajdziesz idąc po przewodach-powinien być w okolicy kolektora dolotowego(pod filtrem i wtryskiwaczami). Pod pojęciem duży styk z wiązką przewodów idącą do ecu miałem na myśli wszystkie wtyczki przy sterowniku wtrysku benzyny-widać go wyraźnie na lewym błotniku. Czujnik temperatury do ecu, masz przy termostacie(2 pinowy wtyk), dokładnie obok grubego gumowego przewodu wychodzącego z niego. Klemy akumulatora masz na wierzchu, wiec myślę, że tłumaczyć nie muszę. Cewki też są na wierzchu, więc ich wtyki i gniazda też warto oczyścić. Powodzenia w szukaniu problemu. Pisałem wszystko z pamięci, ale nie powinieneś mieć problemu z znalezieniem .
PS. zapomniałbym-zapłon wyłączony podczas wszystkich prób znalezienia problemu!. |
_________________ Zdrowaś turbino, powietrzaś pełna, gaz z Tobą Błogosławionaśty między kolektorami i błogosławiony owoc żywota twojego moment. ?więta turbino, matko mocy, módl się za nami wolnymi, teraz i w godzinę braku wachy/diesla amen. |
|
|
|
 |
camer
nówka sztuka ;)

Pomógł: 3 razy Dołączył: 08 Kwi 2009 Posty: 22 Skąd: Katowice
|
Wysłany: 10-06-2009, 09:43
Bolid: SC, Samurai, Astra, Corsa etc. |
|
|
Rozpocznij swoją walkę od wymiany świec zapłonowych i przewodów wysokiego napięcia.
Dopiero po tej operacji zacznij grzebać dalej.
Do czyszczenia wszelkich złącz elektrycznych użyj specjalnego spray'a .
Ja używam takiego:
 |
_________________
Montaż i serwis alarmów, pilotów, centralnych zamków.
http://www.autoalarm.katowice.pl |
|
|
|
 |
paker228
spamer team Lokalny Czepiacz

Pomógł: 69 razy Wiek: 39 Dołączył: 19 Lut 2009 Posty: 1102 Skąd: ZMC
|
Wysłany: 10-06-2009, 10:04
Bolid: 1.1 MPI |
|
|
camer napisał/a: | Rozpocznij swoją walkę od wymiany świec zapłonowych i przewodów wysokiego napięcia |
świece wymienione jakieś 500km temu, a jeśeli wspomniane przez Ciebie przewody wysokiego napięcia - to są przewody zapłonowe do świec - to też wymienione...
camer napisał/a: | Do czyszczenia wszelkich złącz elektrycznych użyj specjalnego spray'a . | ile takie coś kosztuje? |
_________________
 |
|
|
|
 |
juras01
nówka sztuka ;)
Pomógł: 2 razy Dołączył: 11 Mar 2009 Posty: 7 Skąd: Gdynia
|
Wysłany: 10-06-2009, 21:16
Bolid: SC 1,1 MPI |
|
|
paker228 napisał/a: | barthez napisał/a: | patrz mój przykład-od nowości nie zmieniane a przejechały >200 tyś |
aaaahaa
czyli już nie wiem czego mi ciężko pali |
ciężko pali w jakim sensie - przy zimnym silniku, jak jest ciepły ? |
|
|
|
 |
camer
nówka sztuka ;)

Pomógł: 3 razy Dołączył: 08 Kwi 2009 Posty: 22 Skąd: Katowice
|
|
|
|
 |
paker228
spamer team Lokalny Czepiacz

Pomógł: 69 razy Wiek: 39 Dołączył: 19 Lut 2009 Posty: 1102 Skąd: ZMC
|
Wysłany: 17-06-2009, 08:17
Bolid: 1.1 MPI |
|
|
Cytat: | ciężko pali w jakim sensie - przy zimnym silniku, jak jest ciepły ? |
właśnie jeszcze raz przeczytałem dokładnie to wszystko i ...
Panowie - ciężko pali - ale nie ma to nic wspólnego ze świecami czy kablami czy akumulatorem - bo iskra jest i kręci jak głupi, tylko że zaskoczyć nie może - i to się zdarza raz na kilkadziesiąt zapaleń. i nie ma reguły czy na zimnym czy na ciepłym silniku - raz na takim a raz na takim...
dokładnie sytuacja wygląda tak:
1. zapalam - przytrzymuję kluczyk ok 2 sek
2. silnik zaskakuje - wykonuje kilka obrotów - chodzi przez 2 sek
3. silnik sam gaśnie
4. przy ponownych próbach uruchomienia - kręci jak szalony, ale nie zaskakuje, mogę kluczyk trzymać nawet 10 sek i nie zapali...
5. czekam jakąś minutę, (otwieraqm maskę i udaję że szukam czegoś w przewodach )
6. zapalam ponownie po minucie / dwóch minutach - silnik zapala - ale...
7. obroty w pierwszych kilku sekundach muszą się wyrównać, a ponadto nieraz widziałem jak własnie w tych pierwszych kilku sekundach z rury wydechowej idzie mu czarny dym - dosłownie przez kilka sek.
8. świeci się kontrolka check engine/sonda lambda (ta pomarańczowa)
9. zapalam i gaszę go trzykrotnie żeby wykasować tą kontrolkę z komputera
10. i jadę.
i co wy na to??
szczerze mówiąc to problem trudny do zidentyfikowania i zdiagnozowania - bo zdarza się raz na jakiś czas... |
_________________
 |
|
|
|
 |
|