FORUM SEICENTO Strona Główna FORUM SEICENTO
INTERNETOWE FORUM FIATA SEICENTO - dawne seicento.pl

FAQTANIE OC  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj

Poprzedni temat «» Następny temat
jak przeczyścić cewki
Autor Wiadomość
paker228 
spamer team
Lokalny Czepiacz


Pomógł: 69 razy
Wiek: 39
Dołączył: 19 Lut 2009
Posty: 1102
Skąd: ZMC
Wysłany: 08-06-2009, 15:46   jak przeczyścić cewki
   Bolid: 1.1 MPI


czy w ogóle coś takiego się robi? czynnośc zalecana co jakiś czas?
jak w ogóle to rozkręcić?
jak się do tego dobrać?

ogólenic hcę przeczyścić bo mi jakoś słabo pali...
a inne czynniki wykluczyłem póki co
 
 
PatrykCieslak 
nówka sztuka ;)

Pomógł: 1 raz
Wiek: 37
Dołączył: 12 Wrz 2008
Posty: 3
Skąd: ...
Wysłany: 08-06-2009, 15:53   
   Bolid: Seicento


Słuchaj, nie da się tego rozebrać.
Kiedyś rozebrałem na siłę taką i już później była do wyrzucenia.
Od groma zwojów w środku i takich tam pierdół elektrycznych.
_________________
Jeżeli pomogłem to super, jeżeli nie potrafiłem to mnie także przykro :P
 
 
 
paker228 
spamer team
Lokalny Czepiacz


Pomógł: 69 razy
Wiek: 39
Dołączył: 19 Lut 2009
Posty: 1102
Skąd: ZMC
Wysłany: 08-06-2009, 16:01   
   Bolid: 1.1 MPI


no to tak jak podejrzewałem... tylko może coś ktoś kiedyś już z tym robił?
zacząłem temat bo myślałem że te całe cewki sa przyczyną słabego palenie mojego sc... no ale jak mówisz że się nie da tego rozebrać...
dzięki PatrykCieslak, .. zobaczymy czy ktoś coś jeszcze napisze...
_________________

 
 
blondas 
Podróżnik

Pomógł: 28 razy
Dołączył: 07 Paź 2007
Posty: 549
Skąd: kocialin
Wysłany: 08-06-2009, 19:42   
   Bolid: seicento


paker228 napisał/a:
zobaczymy czy ktoś coś jeszcze napisze...

potwierdzam! cewki sie oddaje do rozpatrzenia odmownego do prezesa kosza :wink:
 
 
paker228 
spamer team
Lokalny Czepiacz


Pomógł: 69 razy
Wiek: 39
Dołączył: 19 Lut 2009
Posty: 1102
Skąd: ZMC
Wysłany: 09-06-2009, 08:07   
   Bolid: 1.1 MPI


blondas napisał/a:
cewki sie oddaje do rozpatrzenia odmownego do prezesa kosza

jest jakiś sposób żeby sprawdzić czy się nadają do wymiany czy są dobre jeszzcze??
_________________

 
 
barthez 
Nałogowiec
professional audio


Pomógł: 74 razy
Dołączył: 19 Sty 2008
Posty: 382
Skąd: stolica Wlkp
Wysłany: 09-06-2009, 13:59   
   Bolid: Fiat CC 0.7 R2 4V (170A.046)


paker228 napisał/a:
jest jakiś sposób żeby sprawdzić czy się nadają do wymiany czy są dobre jeszzcze??


1. po oporze
2. po jakości iskry(ale to po wyeliminowaniu innych potencjalnych przyczyn mających wpływ na jej osłabienie).

Jak nie masz z tym problemów, a przewody są odpowiednie(nie o za niskim oporze oraz nie siejące iskrą we wszystkie strony), to fabryczne cewki wytrzymują długo-patrz mój przykład-od nowości nie zmieniane a przejechały >200 tyś.

Natomiast co do czyszczenia, to wyczyścić(a raczej wypolerować będzie poprawną nazwą) można tylko wyprowadzenia do przewodów, jak i gniazda przewodów sterujących z ecu.
_________________
Zdrowaś turbino, powietrzaś pełna, gaz z Tobą Błogosławionaśty między kolektorami i błogosławiony owoc żywota twojego moment. ?więta turbino, matko mocy, módl się za nami wolnymi, teraz i w godzinę braku wachy/diesla amen.
 
 
paker228 
spamer team
Lokalny Czepiacz


Pomógł: 69 razy
Wiek: 39
Dołączył: 19 Lut 2009
Posty: 1102
Skąd: ZMC
Wysłany: 09-06-2009, 14:05   
   Bolid: 1.1 MPI


barthez napisał/a:
patrz mój przykład-od nowości nie zmieniane a przejechały >200 tyś

aaaahaa :piwo:
czyli już nie wiem czego mi ciężko pali :sciana:
_________________

 
 
barthez 
Nałogowiec
professional audio


Pomógł: 74 razy
Dołączył: 19 Sty 2008
Posty: 382
Skąd: stolica Wlkp
Wysłany: 09-06-2009, 14:13   
   Bolid: Fiat CC 0.7 R2 4V (170A.046)


Jak ciężko pali to do sprawdzenia i czyszczenia wtyki przy czujnikach: położenia wału, temperatury, cewkach oraz duży wtyk z wiązką przewodów idącą do ecu. Można przy okazji przeczyścić styki doprowadzające prąd do rozrusznika, alternatora i klemy przy akumulatorze wraz z śrubami na dodatnim zacisku oraz masę silnika na plecionce przy skrzyni biegów. Oczywiście nie musisz tego drapać papierem czy szczotą drucianą. Wystarczy dobry smar penetrator.
_________________
Zdrowaś turbino, powietrzaś pełna, gaz z Tobą Błogosławionaśty między kolektorami i błogosławiony owoc żywota twojego moment. ?więta turbino, matko mocy, módl się za nami wolnymi, teraz i w godzinę braku wachy/diesla amen.
 
 
paker228 
spamer team
Lokalny Czepiacz


Pomógł: 69 razy
Wiek: 39
Dołączył: 19 Lut 2009
Posty: 1102
Skąd: ZMC
Wysłany: 09-06-2009, 14:31   
   Bolid: 1.1 MPI


kurde barthez, ale mi nawyliczałeś.... no ale dobrze - jesteś pierwszym, kto mi tyle doradził:-)

słuchaj a jakbyś mógł mi to jeszcze na jakimś zdjęciu rozrysować...

ja wiem że to ciężko będzie bo to dużo tego..

no ale byłbym bardzo wdzięczny - bo z tego co ja wiem - to tylko czujnik położenia wału - i to nie jestem pewien:-P
_________________

 
 
barthez 
Nałogowiec
professional audio


Pomógł: 74 razy
Dołączył: 19 Sty 2008
Posty: 382
Skąd: stolica Wlkp
Wysłany: 09-06-2009, 14:39   
   Bolid: Fiat CC 0.7 R2 4V (170A.046)


Czujnik położenia wału jest na kole pasowym(od dołu silnika), blisko filtra oleju(znajdziesz spokojnie). Przy samym filtrze jest czujnik ciśnienia oleju. Plecionka z masą(ważna rzecz-jak jest słaba masa silnika to najszybciej odczuwa się to w postaci słabej iskry) idzie w okolicy łapy sprzęgła-szukaj za gumową rurą doprowadzajacą zimne powietrze do filtra. Rozrusznik i jego przewody znajdziesz idąc po przewodach-powinien być w okolicy kolektora dolotowego(pod filtrem i wtryskiwaczami). Pod pojęciem duży styk z wiązką przewodów idącą do ecu miałem na myśli wszystkie wtyczki przy sterowniku wtrysku benzyny-widać go wyraźnie na lewym błotniku. Czujnik temperatury do ecu, masz przy termostacie(2 pinowy wtyk), dokładnie obok grubego gumowego przewodu wychodzącego z niego. Klemy akumulatora masz na wierzchu, wiec myślę, że tłumaczyć nie muszę. Cewki też są na wierzchu, więc ich wtyki i gniazda też warto oczyścić. Powodzenia w szukaniu problemu. Pisałem wszystko z pamięci, ale nie powinieneś mieć problemu z znalezieniem :) .

PS. zapomniałbym-zapłon wyłączony podczas wszystkich prób znalezienia problemu!.
_________________
Zdrowaś turbino, powietrzaś pełna, gaz z Tobą Błogosławionaśty między kolektorami i błogosławiony owoc żywota twojego moment. ?więta turbino, matko mocy, módl się za nami wolnymi, teraz i w godzinę braku wachy/diesla amen.
 
 
camer 
nówka sztuka ;)


Pomógł: 3 razy
Dołączył: 08 Kwi 2009
Posty: 22
Skąd: Katowice
Wysłany: 10-06-2009, 09:43   
   Bolid: SC, Samurai, Astra, Corsa etc.


Rozpocznij swoją walkę od wymiany świec zapłonowych i przewodów wysokiego napięcia.
Dopiero po tej operacji zacznij grzebać dalej.
Do czyszczenia wszelkich złącz elektrycznych użyj specjalnego spray'a .
Ja używam takiego:
_________________

Montaż i serwis alarmów, pilotów, centralnych zamków.
http://www.autoalarm.katowice.pl
 
 
paker228 
spamer team
Lokalny Czepiacz


Pomógł: 69 razy
Wiek: 39
Dołączył: 19 Lut 2009
Posty: 1102
Skąd: ZMC
Wysłany: 10-06-2009, 10:04   
   Bolid: 1.1 MPI


camer napisał/a:
Rozpocznij swoją walkę od wymiany świec zapłonowych i przewodów wysokiego napięcia

świece wymienione jakieś 500km temu, a jeśeli wspomniane przez Ciebie przewody wysokiego napięcia - to są przewody zapłonowe do świec - to też wymienione...
camer napisał/a:
Do czyszczenia wszelkich złącz elektrycznych użyj specjalnego spray'a .
ile takie coś kosztuje?
_________________

 
 
juras01 
nówka sztuka ;)

Pomógł: 2 razy
Dołączył: 11 Mar 2009
Posty: 7
Skąd: Gdynia
Wysłany: 10-06-2009, 21:16   
   Bolid: SC 1,1 MPI


paker228 napisał/a:
barthez napisał/a:
patrz mój przykład-od nowości nie zmieniane a przejechały >200 tyś

aaaahaa :piwo:
czyli już nie wiem czego mi ciężko pali :sciana:


ciężko pali w jakim sensie - przy zimnym silniku, jak jest ciepły ?
 
 
 
camer 
nówka sztuka ;)


Pomógł: 3 razy
Dołączył: 08 Kwi 2009
Posty: 22
Skąd: Katowice
Wysłany: 11-06-2009, 13:12   
   Bolid: SC, Samurai, Astra, Corsa etc.


Kontakt 60
http://www.sklep.avt.com....kontakt+60.html
http://www.cyfronika.com.pl/kontaktchemie.htm
_________________

Montaż i serwis alarmów, pilotów, centralnych zamków.
http://www.autoalarm.katowice.pl
 
 
paker228 
spamer team
Lokalny Czepiacz


Pomógł: 69 razy
Wiek: 39
Dołączył: 19 Lut 2009
Posty: 1102
Skąd: ZMC
Wysłany: 17-06-2009, 08:17   
   Bolid: 1.1 MPI


Cytat:
ciężko pali w jakim sensie - przy zimnym silniku, jak jest ciepły ?

właśnie jeszcze raz przeczytałem dokładnie to wszystko i ...
Panowie - ciężko pali - ale nie ma to nic wspólnego ze świecami czy kablami czy akumulatorem - bo iskra jest i kręci jak głupi, tylko że zaskoczyć nie może - i to się zdarza raz na kilkadziesiąt zapaleń. i nie ma reguły czy na zimnym czy na ciepłym silniku - raz na takim a raz na takim...


dokładnie sytuacja wygląda tak:
1. zapalam - przytrzymuję kluczyk ok 2 sek
2. silnik zaskakuje - wykonuje kilka obrotów - chodzi przez 2 sek
3. silnik sam gaśnie
4. przy ponownych próbach uruchomienia - kręci jak szalony, ale nie zaskakuje, mogę kluczyk trzymać nawet 10 sek i nie zapali...
5. czekam jakąś minutę, (otwieraqm maskę i udaję że szukam czegoś w przewodach :)) )
6. zapalam ponownie po minucie / dwóch minutach - silnik zapala - ale...
7. obroty w pierwszych kilku sekundach muszą się wyrównać, a ponadto nieraz widziałem jak własnie w tych pierwszych kilku sekundach z rury wydechowej idzie mu czarny dym - dosłownie przez kilka sek.
8. świeci się kontrolka check engine/sonda lambda (ta pomarańczowa)
9. zapalam i gaszę go trzykrotnie żeby wykasować tą kontrolkę z komputera
10. i jadę.


i co wy na to??

szczerze mówiąc to problem trudny do zidentyfikowania i zdiagnozowania - bo zdarza się raz na jakiś czas...
_________________

 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group - Mapa Forum