|
1.1 SPI bierze olej |
| Autor |
Wiadomość |
Uncrossed
Nałogowiec

Pomógł: 49 razy Dołączył: 21 Mar 2012 Posty: 788 Skąd: Włocławek
|
Wysłany: 05-11-2012, 17:52 1.1 SPI bierze olej
Bolid: Seicento 1.4 16V |
|
|
Z góry dziękuję za sensowne odpowiedzi - jak nie chcesz poradzić nie zapraszam nawet do czytania tematu.
Od jakiegoś czasu mam problem z moim sejem (1.1 SPI) mianowicie jak w temacie. Zaczął brać sporo oleju ale kopci nie bardzo, od momentu wymiany UPG. Wymienialem ja gdy zdejmowalem glowice do rozwiercenia swiecy - dluzsza historia. Myłem całą głowice włącznie z lekkim nagarem na zaworach itp. rozpuszczalnikiem. Wcześniej stawiałem na ich uszczelniacze - moze dostaly lekko po dupie od rozpuszczalnika. Ale teraz przy okazji rozmów o braku grzania doczytałem się że wina tego moze byc wlasnie UPG - można ją źle zamontować ?
Ktoś jest na tyle doświadczony i da rade wytłumaczyć mi jak najprosciej dojść co jest przyczyną zapotrzebowania na olej ? |
_________________ Seicento 1.4 16V
Mój białas:) |
|
|
|
 |
owen
Nałogowiec

Pomógł: 53 razy Wiek: 36 Dołączył: 23 Mar 2009 Posty: 216 Skąd: Pawłowice
|
Wysłany: 06-11-2012, 08:47
Bolid: Było SC 900...było 1.2 8V...jest Madzia eFka. |
|
|
| Z tego co pamiętam raczej ciężko UPG założyć odwrotnie...z resztą na każdej uszczelce jest rysunek jak ją założyć...planowałeś głowicę? Kopci na niebiesko przy rozruchu czy podczas jazdy? Może masz gdzieś wyciek z boku silnika? Nie jestem pewien czy rozpuszczalnik może uszczelniacze zniszczyć choć same uszczelniacze to guma a nie znam oddziaływania rozpuszczalnika na gumę (nigdy nie testowałem). |
|
|
|
 |
ir3n3usz
Nałogowiec
Pomógł: 64 razy Wiek: 36 Dołączył: 08 Maj 2011 Posty: 867 Skąd: Radom
|
Wysłany: 06-11-2012, 08:57
Bolid: SC 1.2 16V LPG |
|
|
| Da się uszczelkę źle zamontować, ale to kończy się zatarciem wałka rozrządu. Jeśli rzeczywiście nie ma ogrzewania w samochodzie, to mógł być źle oczyszczony blok albo jest pęknięta głowica. |
_________________ Moje Seicento |
|
|
|
 |
seiko29 [Usunięty]
|
Wysłany: 06-11-2012, 08:57
|
|
|
Jezeli głowica nie była planowana to faktycznie może być niewielki przedmuch z kanału olejowego do cylindra - samo to że kopci a nie powinien daje do myślenia chyba że ten rozpuszczalnik to "nitro" wtedy uszczelniacze nie tyle się rozpuściły co po prostu się utwardziły (straciły elastyczność) przestały dokładnie przylegać i efekt podobny z tym że bardziej objawia się to przedmuchem oleju do filtra powietrza |
|
|
|
 |
Uncrossed
Nałogowiec

Pomógł: 49 razy Dołączył: 21 Mar 2012 Posty: 788 Skąd: Włocławek
|
Wysłany: 06-11-2012, 13:49
Bolid: Seicento 1.4 16V |
|
|
głowica nie była planowana ze wzgledu na to ze uszczelka odeszla bez zadnego problemu i nie widzialem takiej potrzeby. zarysowan itp na niej również nie było.
Wałek rozrzadu jest lekko przytarty to wiem bo ma niestety ryske w miejscu gdzie jest mocowany do panewki. Z ogrzewaniem to ja problemów nie mam (ktos z forum o tym pisał i padlo na UPG) z silnika wyciekow nie ma - caly suchutki.
Kopci kiedy dostanie obrotow powyzej kilku tysiecy -okolo 5 tys i zaczyna sie robic lekko niebiesko z tylu.
seiko - mowisz o oleju w filtrze powietrza - niestety jest w moim pudle od filtra olej - czesto go czyszcze ale jest w okolicach odmy wiec myslalem ze to tylko jej wina. Jednak oleju ubywa 2-3 setki na tysiac.
Rozpuszczalnik to zwykly rozcienczalnik uniwersalny kupiony w okolicznym sklepie z chemią.
Wymiana uszczelniaczy to spory koszt -25zl za jeden zawór a mialem w planach swap - robić czy zmieniać?? |
_________________ Seicento 1.4 16V
Mój białas:) |
|
|
|
 |
gandw
Nałogowiec

Pomógł: 67 razy Wiek: 36 Dołączył: 25 Lis 2007 Posty: 366 Skąd: SBI
|
Wysłany: 06-11-2012, 13:55
Bolid: Seicento 1.1MPI Brush, Scenic II 1.9DCI |
|
|
Skoro dałeś radę z UPG to uszczelniacze też sobie sam wymienisz. Wtedy koszty wyjdą Ci dużo niższe. Rozpuszczalnik mógł niestety te obecne uszkodzić. Głowicę należało splanować, a przynajmniej sprawdzić w dobrym zakładzie, nie jest to kwestia przylegania uszczelki, ale płaszczyzny przylegania głowicy do bloku - głowica jest aluminiowa i z czasem się może minimalnie skrzywić w miejscu styku z blokiem.
Wymieniłeś olej po wymianie UPG? Bo teoretycznie jeśli olej spala na wyższych obrotach to raczej pierścienie. |
_________________
Seicento 0.9i SX [*] |
|
|
|
 |
seiko29 [Usunięty]
|
Wysłany: 06-11-2012, 14:12
|
|
|
| Uncrossed napisał/a: | głowica nie była planowana ze wzgledu na to ze uszczelka odeszla bez zadnego problemu i nie widzialem takiej potrzeby. zarysowan itp na niej również nie było.
Wałek rozrzadu jest lekko przytarty to wiem bo ma niestety ryske w miejscu gdzie jest mocowany do panewki. Z ogrzewaniem to ja problemów nie mam (ktos z forum o tym pisał i padlo na UPG) z silnika wyciekow nie ma - caly suchutki.
Kopci kiedy dostanie obrotow powyzej kilku tysiecy -okolo 5 tys i zaczyna sie robic lekko niebiesko z tylu.
seiko - mowisz o oleju w filtrze powietrza - niestety jest w moim pudle od filtra olej - czesto go czyszcze ale jest w okolicach odmy wiec myslalem ze to tylko jej wina. Jednak oleju ubywa 2-3 setki na tysiac.
Rozpuszczalnik to zwykly rozcienczalnik uniwersalny kupiony w okolicznym sklepie z chemią.
Wymiana uszczelniaczy to spory koszt -25zl za jeden zawór a mialem w planach swap - robić czy zmieniać?? | - właśnie ja miałem podobnie z poborem oleju około 3 setki na 1tyś.i niestety przedmuch oleju do filtra powietrza i winny był pęknięty pierściń na pierwszym cylindrze - tutaj niestety koszt jest wyższy ale nie tragiczny - osobiście jeździł bym dolewał olej bo jak w planach jest swap to po co czynić dodatkowe koszty - na koniec możesz mu umilić jesień życia lejąc 15w50 |
|
|
|
 |
Uncrossed
Nałogowiec

Pomógł: 49 razy Dołączył: 21 Mar 2012 Posty: 788 Skąd: Włocławek
|
Wysłany: 06-11-2012, 15:06
Bolid: Seicento 1.4 16V |
|
|
olej był wymieniany miesiac przed tą robotą - kiedy samochód miała jeszcze moja mama i wymianiane były panewki ( tak naprawde nie wiem dlaczego ale niech będzie )
wiec nie widzialem sensu w zmianie oleju po miesiacu jazdy.
No nic narazie robił nie bede w takim układzie bo remont silnika byłby drogi a wole te pieniądze przeznaczyc na zdrowa jednostke która wpadnie przez okres zimowy . |
_________________ Seicento 1.4 16V
Mój białas:) |
|
|
|
 |
|
|