FORUM SEICENTO Strona Główna FORUM SEICENTO
INTERNETOWE FORUM FIATA SEICENTO - dawne seicento.pl

FAQTANIE OC  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj

Poprzedni temat «» Następny temat
1.1 SPI bierze olej
Autor Wiadomość
Uncrossed 
Nałogowiec


Pomógł: 49 razy
Dołączył: 21 Mar 2012
Posty: 788
Skąd: Włocławek
Wysłany: 05-11-2012, 17:52   1.1 SPI bierze olej
   Bolid: Seicento 1.4 16V


Z góry dziękuję za sensowne odpowiedzi - jak nie chcesz poradzić nie zapraszam nawet do czytania tematu.

Od jakiegoś czasu mam problem z moim sejem (1.1 SPI) mianowicie jak w temacie. Zaczął brać sporo oleju ale kopci nie bardzo, od momentu wymiany UPG. Wymienialem ja gdy zdejmowalem glowice do rozwiercenia swiecy - dluzsza historia. Myłem całą głowice włącznie z lekkim nagarem na zaworach itp. rozpuszczalnikiem. Wcześniej stawiałem na ich uszczelniacze - moze dostaly lekko po dupie od rozpuszczalnika. Ale teraz przy okazji rozmów o braku grzania doczytałem się że wina tego moze byc wlasnie UPG - można ją źle zamontować ?
Ktoś jest na tyle doświadczony i da rade wytłumaczyć mi jak najprosciej dojść co jest przyczyną zapotrzebowania na olej ?
_________________
Seicento 1.4 16V


Mój białas:)
 
 
owen 
Nałogowiec


Pomógł: 53 razy
Wiek: 36
Dołączył: 23 Mar 2009
Posty: 216
Skąd: Pawłowice
Wysłany: 06-11-2012, 08:47   
   Bolid: Było SC 900...było 1.2 8V...jest Madzia eFka.


Z tego co pamiętam raczej ciężko UPG założyć odwrotnie...z resztą na każdej uszczelce jest rysunek jak ją założyć...planowałeś głowicę? Kopci na niebiesko przy rozruchu czy podczas jazdy? Może masz gdzieś wyciek z boku silnika? Nie jestem pewien czy rozpuszczalnik może uszczelniacze zniszczyć choć same uszczelniacze to guma a nie znam oddziaływania rozpuszczalnika na gumę (nigdy nie testowałem).
 
 
ir3n3usz 
Nałogowiec

Pomógł: 64 razy
Wiek: 36
Dołączył: 08 Maj 2011
Posty: 867
Skąd: Radom
Wysłany: 06-11-2012, 08:57   
   Bolid: SC 1.2 16V LPG


Da się uszczelkę źle zamontować, ale to kończy się zatarciem wałka rozrządu. Jeśli rzeczywiście nie ma ogrzewania w samochodzie, to mógł być źle oczyszczony blok albo jest pęknięta głowica.
_________________
Moje Seicento
 
 
seiko29
[Usunięty]

Wysłany: 06-11-2012, 08:57   

Jezeli głowica nie była planowana to faktycznie może być niewielki przedmuch z kanału olejowego do cylindra - samo to że kopci a nie powinien daje do myślenia chyba że ten rozpuszczalnik to "nitro" wtedy uszczelniacze nie tyle się rozpuściły co po prostu się utwardziły (straciły elastyczność) przestały dokładnie przylegać i efekt podobny z tym że bardziej objawia się to przedmuchem oleju do filtra powietrza :|
 
 
Uncrossed 
Nałogowiec


Pomógł: 49 razy
Dołączył: 21 Mar 2012
Posty: 788
Skąd: Włocławek
Wysłany: 06-11-2012, 13:49   
   Bolid: Seicento 1.4 16V


głowica nie była planowana ze wzgledu na to ze uszczelka odeszla bez zadnego problemu i nie widzialem takiej potrzeby. zarysowan itp na niej również nie było.
Wałek rozrzadu jest lekko przytarty to wiem bo ma niestety ryske w miejscu gdzie jest mocowany do panewki. Z ogrzewaniem to ja problemów nie mam (ktos z forum o tym pisał i padlo na UPG) z silnika wyciekow nie ma - caly suchutki.
Kopci kiedy dostanie obrotow powyzej kilku tysiecy -okolo 5 tys i zaczyna sie robic lekko niebiesko z tylu.
seiko - mowisz o oleju w filtrze powietrza - niestety jest w moim pudle od filtra olej - czesto go czyszcze ale jest w okolicach odmy wiec myslalem ze to tylko jej wina. Jednak oleju ubywa 2-3 setki na tysiac.
Rozpuszczalnik to zwykly rozcienczalnik uniwersalny kupiony w okolicznym sklepie z chemią.
Wymiana uszczelniaczy to spory koszt -25zl za jeden zawór a mialem w planach swap - robić czy zmieniać??
_________________
Seicento 1.4 16V


Mój białas:)
 
 
gandw 
Nałogowiec


Pomógł: 67 razy
Wiek: 36
Dołączył: 25 Lis 2007
Posty: 366
Skąd: SBI
Wysłany: 06-11-2012, 13:55   
   Bolid: Seicento 1.1MPI Brush, Scenic II 1.9DCI


Skoro dałeś radę z UPG to uszczelniacze też sobie sam wymienisz. Wtedy koszty wyjdą Ci dużo niższe. Rozpuszczalnik mógł niestety te obecne uszkodzić. Głowicę należało splanować, a przynajmniej sprawdzić w dobrym zakładzie, nie jest to kwestia przylegania uszczelki, ale płaszczyzny przylegania głowicy do bloku - głowica jest aluminiowa i z czasem się może minimalnie skrzywić w miejscu styku z blokiem.

Wymieniłeś olej po wymianie UPG? Bo teoretycznie jeśli olej spala na wyższych obrotach to raczej pierścienie.
_________________

Seicento 0.9i SX [*]
 
 
 
seiko29
[Usunięty]

Wysłany: 06-11-2012, 14:12   

Uncrossed napisał/a:
głowica nie była planowana ze wzgledu na to ze uszczelka odeszla bez zadnego problemu i nie widzialem takiej potrzeby. zarysowan itp na niej również nie było.
Wałek rozrzadu jest lekko przytarty to wiem bo ma niestety ryske w miejscu gdzie jest mocowany do panewki. Z ogrzewaniem to ja problemów nie mam (ktos z forum o tym pisał i padlo na UPG) z silnika wyciekow nie ma - caly suchutki.
Kopci kiedy dostanie obrotow powyzej kilku tysiecy -okolo 5 tys i zaczyna sie robic lekko niebiesko z tylu.
seiko - mowisz o oleju w filtrze powietrza - niestety jest w moim pudle od filtra olej - czesto go czyszcze ale jest w okolicach odmy wiec myslalem ze to tylko jej wina. Jednak oleju ubywa 2-3 setki na tysiac.
Rozpuszczalnik to zwykly rozcienczalnik uniwersalny kupiony w okolicznym sklepie z chemią.
Wymiana uszczelniaczy to spory koszt -25zl za jeden zawór a mialem w planach swap - robić czy zmieniać??
- właśnie ja miałem podobnie z poborem oleju około 3 setki na 1tyś.i niestety przedmuch oleju do filtra powietrza i winny był pęknięty pierściń na pierwszym cylindrze ;( - tutaj niestety koszt jest wyższy ale nie tragiczny - osobiście jeździł bym dolewał olej bo jak w planach jest swap to po co czynić dodatkowe koszty - na koniec możesz mu umilić jesień życia lejąc 15w50 :ok:
 
 
Uncrossed 
Nałogowiec


Pomógł: 49 razy
Dołączył: 21 Mar 2012
Posty: 788
Skąd: Włocławek
Wysłany: 06-11-2012, 15:06   
   Bolid: Seicento 1.4 16V


olej był wymieniany miesiac przed tą robotą - kiedy samochód miała jeszcze moja mama i wymianiane były panewki ( tak naprawde nie wiem dlaczego ale niech będzie :grin: )
wiec nie widzialem sensu w zmianie oleju po miesiacu jazdy.

No nic narazie robił nie bede w takim układzie bo remont silnika byłby drogi a wole te pieniądze przeznaczyc na zdrowa jednostke która wpadnie przez okres zimowy .
_________________
Seicento 1.4 16V


Mój białas:)
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group - recenzje mang - Mapa Forum