Wyciek z półosi oleju problemy z kierownicą i toczeniem auta |
Autor |
Wiadomość |
seik
Bywalec
Dołączył: 01 Paź 2009 Posty: 58 Skąd: Jno
|
Wysłany: 16-04-2012, 10:27 Wyciek z półosi oleju problemy z kierownicą i toczeniem auta
Bolid: seicento 900 |
|
|
Witam wszystkich, wszystko zaczęło się nie dawno był przegląd do wymiany półosie z osłonami bo ciekną. OK mechanik wymienił przegląd przeszedł, ale podczas wymiany opon na letnie zauważyłem wyciek oleju z półosi od strony kierowcy wylało się koło 1L. Zamiast użyć opaski metalowej użyto plastikowej. Duża ilość oleju wylała się. Podczas jazdy przy skręcaniu było słychać stukania, wlaliśmy nowy olej do skrzyni Tutella, nowa osłona+metalowa opaska. Niestety stukania na dziurach, czy mocniejsze skręcania kierownicą nadal generują stukanie lub pukanie. Jeszcze jedno zauważyłem, gdy dojeżdżam do świateł tocząc się max. 5km/h czuć opór, koło jakby za każdym obrotem miało opór i samo wyhamowało auto, nie ma swobodnego dojeżdżania na luzie, tylko pełny obrót koła i czuć lekki opór także auto jakby było blokowane. Mam wrażenie, że przy zmianie biegów i dodawaniu gazu auto jakby szarpie, sam silnik chodzi płynnie ale nie wiem czy ze skrzyni.Kierownica lekko drży przy większych prędkościach , przy skręcaniu w prawo chodzi ciężej ?Czy z zawieszenia coś w rodzaju szarpania, huśtania. Człowiek chciał dobrze, a wyszło jak zawsze... |
_________________  |
|
|
|
 |
AdaMs
Nałogowiec Przyjaciel klubu

Pomógł: 26 razy Wiek: 34 Dołączył: 27 Lut 2010 Posty: 765 Skąd: Dąbrowa Górnicza
|
Wysłany: 16-04-2012, 10:58
Bolid: Czarny Misiek |
|
|
To że była plastikowa opaska to nic, jeżeli dobrze była spięta to trzymała. Sam kiedyś roboczo tak jeździłem i było ok. Możliwe że łożysko (uszczelniacz) przy zakładaniu został uszkodzony (dlatego cieknie i może powodować opór).
Jak pierwszy raz zakładałem łożysko na półoś zrobiliśmy to delikatnie młotkiem a i tak uszkodziliśmy go. Teraz wymieniam je tylko i wyłączenie za pomocą prasy.
Ewentualnie półoś czy inny element został źle założony? Z tymi osłonami i łożyskami też niezła zabawę miałem ^^
A jak na lewarku podniesiesz, to koło lekko się kręci? |
_________________ Nie zawsze jest pod górkę
Blog Fiat Panda lub forum Fiat 500X |
|
|
|
 |
seik
Bywalec
Dołączył: 01 Paź 2009 Posty: 58 Skąd: Jno
|
Wysłany: 18-04-2012, 14:11
Bolid: seicento 900 |
|
|
Mechanik jakimś cudem założył odwrotnie łożysko w półosi? Po zmianie jest dużo lepiej, ale podejrzane były też opony nowe. Dziś wieczór okaże się. Czy takie opory (jakby opona miała guza) mogło mieć wpływ na odwrotnie założone łożysko w półosi? (w w gumie od strony skrzyni? Jak ruszał kołami było słychać szumy on twierdzi że ze skrzyni, co należałoby zrobić w takim wypadku? |
_________________  |
|
|
|
 |
AdaMs
Nałogowiec Przyjaciel klubu

Pomógł: 26 razy Wiek: 34 Dołączył: 27 Lut 2010 Posty: 765 Skąd: Dąbrowa Górnicza
|
Wysłany: 18-04-2012, 16:00
Bolid: Czarny Misiek |
|
|
seik napisał/a: | Mechanik jakimś cudem założył odwrotnie łożysko w półosi? |
To tak się da? Jak on opaskę na tym łożysku zapiął?
Teoretycznie samo łożysko kręciło się po prostu w 2 stronę, ale nie złożyło się to poprawnie. Dlatego było kiepsko z jazdą...
No jakiś tam szum może być, bo kręcisz całym układem. A dolałeś oleju do skrzyni? Skoro ciekło... 2l wchodzi. |
_________________ Nie zawsze jest pod górkę
Blog Fiat Panda lub forum Fiat 500X |
|
|
|
 |
gandw
Nałogowiec

Pomógł: 67 razy Wiek: 35 Dołączył: 25 Lis 2007 Posty: 366 Skąd: SBI
|
Wysłany: 18-04-2012, 16:33
Bolid: Seicento 1.1MPI Brush, Scenic II 1.9DCI |
|
|
AdaMs napisał/a: | Jak pierwszy raz zakładałem łożysko na półoś zrobiliśmy to delikatnie młotkiem a i tak uszkodziliśmy go. |
Bo to łożysko można popychać tylko za wewnętrzny pierścień - czyli ten ciasno pasowany. Jak popchniesz za zewnętrzny to uszkadzasz łożysko. |
_________________
Seicento 0.9i SX [*] |
|
|
|
 |
AdaMs
Nałogowiec Przyjaciel klubu

Pomógł: 26 razy Wiek: 34 Dołączył: 27 Lut 2010 Posty: 765 Skąd: Dąbrowa Górnicza
|
Wysłany: 18-04-2012, 18:50
Bolid: Czarny Misiek |
|
|
Dlatego wole nie ryzykowac i uzywam prasy |
_________________ Nie zawsze jest pod górkę
Blog Fiat Panda lub forum Fiat 500X |
|
|
|
 |
cedric
Nałogowiec
Pomógł: 15 razy Wiek: 43 Dołączył: 01 Mar 2008 Posty: 304 Skąd: WLKP.
|
Wysłany: 18-04-2012, 20:31
Bolid: Punto 1.1 1999 r. SOLE |
|
|
AdaMs napisał/a: |
seik napisał/a:
Mechanik jakimś cudem założył odwrotnie łożysko w półosi?
To tak się da? |
da się da
na bank je uszkodził i stąd te problemy, innej opcji nie widzę |
_________________ FIAT FAMILY: 126p, Uno1.0 Fire, Punto I, Seicento 900, Seicento MPI, Punto I, cdn..... |
|
|
|
 |
gandw
Nałogowiec

Pomógł: 67 razy Wiek: 35 Dołączył: 25 Lis 2007 Posty: 366 Skąd: SBI
|
Wysłany: 18-04-2012, 22:06
Bolid: Seicento 1.1MPI Brush, Scenic II 1.9DCI |
|
|
AdaMs napisał/a: | Dlatego wole nie ryzykowac i uzywam prasy |
Ale prasą równie dobrze można zniszczyć łożysko - trzeba umiejętnie dopasować tulejkęalbo użyć starego łożyska i zawsze wciskać pierścień łożyska ciasno pasowany, czyli w tym przypadku wewnętrzny. |
_________________
Seicento 0.9i SX [*] |
|
|
|
 |
AdaMs
Nałogowiec Przyjaciel klubu

Pomógł: 26 razy Wiek: 34 Dołączył: 27 Lut 2010 Posty: 765 Skąd: Dąbrowa Górnicza
|
Wysłany: 19-04-2012, 01:37
Bolid: Czarny Misiek |
|
|
Używam starego łożyska, zrobiłem to już z obu stron u siebie i w paru innych autach. Wszędzie śmiga, więc chyba tragedii nie ma |
_________________ Nie zawsze jest pod górkę
Blog Fiat Panda lub forum Fiat 500X |
|
|
|
 |
seik
Bywalec
Dołączył: 01 Paź 2009 Posty: 58 Skąd: Jno
|
Wysłany: 19-04-2012, 15:42
Bolid: seicento 900 |
|
|
Jednak to wina półosi, teraz jest o niebo lepiej, ale i tak minimalnie przy dojeżdżaniu lekko czuć pulsowanie jakby koło biło. Olej nowy do skrzyni 2L. |
_________________  |
|
|
|
 |
|