Stukające sprzęgło |
Autor |
Wiadomość |
Ichtio
Nałogowiec
Pomógł: 14 razy Wiek: 29 Dołączył: 25 Sty 2013 Posty: 376 Skąd: Marklowice (SWD)
|
Wysłany: 10-02-2015, 19:54 Stukające sprzęgło
Bolid: Fiat Seicento 900 Young |
|
|
Witam! Usłyszałem dzisiaj dziwnie stuki dochodzące z sprzęgła (okolic). Na wolnych obrotach stuka, po dodaniu gazu stuki ucichają. Na wolnych obrotach po wciśnięciu sprzęgła stukanie też ustaje... Po puszczeniu sprzęgła coś stuknie raz głośniej a później stuka ciszej cały czas... Żadnych zmian przy zmianie biegów i przy ruszaniu nie zauważyłem... Co to może być?
Pozdrawiam! |
|
|
|
 |
PIETREK86
Nałogowiec

Pomógł: 15 razy Wiek: 39 Dołączył: 22 Sty 2009 Posty: 134 Skąd: Grójec ( okolice )
|
|
|
|
 |
Ichtio
Nałogowiec
Pomógł: 14 razy Wiek: 29 Dołączył: 25 Sty 2013 Posty: 376 Skąd: Marklowice (SWD)
|
Wysłany: 10-02-2015, 22:43
Bolid: Fiat Seicento 900 Young |
|
|
Jakie są skutki nie wymienienia łożyska? |
|
|
|
 |
PIETREK86
Nałogowiec

Pomógł: 15 razy Wiek: 39 Dołączył: 22 Sty 2009 Posty: 134 Skąd: Grójec ( okolice )
|
|
|
|
 |
Bandzior
Nałogowiec

Pomógł: 44 razy Wiek: 37 Dołączył: 17 Wrz 2008 Posty: 384 Skąd: Białystok
|
Wysłany: 11-02-2015, 17:41
Bolid: SC 1.1S & Wartburg 353S |
|
|
Mi się wydaje że to łożysko na wałku sprzęgłowym lub tłumiki w tarczy sprzęgła. Spróbuj lekko napiąć (próbując wrzucić np 3 bieg) dźwignię zmiany biegów bez wciskania sprzęgła. Stuki pewnie ustaną. |
|
|
|
 |
ir3n3usz
Nałogowiec
Pomógł: 64 razy Wiek: 35 Dołączył: 08 Maj 2011 Posty: 867 Skąd: Radom
|
Wysłany: 11-02-2015, 18:38
Bolid: SC 1.2 16V LPG |
|
|
PIETREK86 napisał/a: | Na sto procent łożysko oporowe do wymiany przerabiałem już to |
Bandzior napisał/a: | Mi się wydaje że to łożysko na wałku sprzęgłowym lub tłumiki w tarczy sprzęgła. Spróbuj lekko napiąć (próbując wrzucić np 3 bieg) dźwignię zmiany biegów bez wciskania sprzęgła. Stuki pewnie ustaną. |
No napiszę krótko: g**no prawda.
Walczyłem z tym tematem, podejrzewam że stuka koło zębate pierwszego biegu. W/w rzeczy sprawdzałem, a nawet wymieniałem i nic nie dało. W skrzyni na oko po demontażu nie będzie nic widać. Szkodami było mi 400zł na wymianę koła, dlatego to są tylko podejrzewania. Gdzieś występuje nadmierny luz. Stuki są wynikiem szarpania wałkiem sprzęgłowym. Wał korbowy nie obraca się idealnie jednostajnym ruchem, w momencie zapłonu mieszaki następują szarpnięcia, są delikatne, no ale są. W dieslach walczy się z tym poprzez montaż koła dwumasowego, żeby oszczędzić skrzynię. W benzynach jest tłumik drgań skrętnych w tarczy sprzęgłowej, ale okazuje się, że jak jest zużyta skrzynia to on już nie pomaga. No i coś tam sobie luźna lata w skrzyni i uderza w inną część. Prawdopodobnie jest jakiś nadmierny luz międzyzębny. Na 10000000% nie jest to łożysko oporowe i łożysko w skrzyni. Można z tym żyć i jeździć samochodem. Nic się nie będzie działo.
http://youtu.be/pprXR4xXWy4?t=10s |
_________________ Moje Seicento |
|
|
|
 |
PIETREK86
Nałogowiec

Pomógł: 15 razy Wiek: 39 Dołączył: 22 Sty 2009 Posty: 134 Skąd: Grójec ( okolice )
|
Wysłany: 12-02-2015, 00:25
Bolid: seicento |
|
|
Hehehe może i gówno prawda ale to twoje zdanie w dwóch autach których robiłem było to łożysko oporowe właśnie po wymianie cisza jak makiem zasiał.
A co do oka na oko chłop w szpitalu umarł
A co do jeżdżenia można z tym jeździć ale to myślenia pana Romka ( wsiadać i jeździć dopóki się nie urwie
Ale to tylko moje zdanie bez urazy |
_________________ http://www.polskajazda.pl.../Seicento/55783
http://centomania.waw.pl/
 |
|
|
|
 |
Ichtio
Nałogowiec
Pomógł: 14 razy Wiek: 29 Dołączył: 25 Sty 2013 Posty: 376 Skąd: Marklowice (SWD)
|
Wysłany: 12-02-2015, 16:07
Bolid: Fiat Seicento 900 Young |
|
|
Pewnie zobaczę głębiej co z tym jest bo trochę wstyd jeździć |
|
|
|
 |
|