Tłoki,korbowody,wał,do 1.1 MPI a SPI stuki na zimnym silniku |
Autor |
Wiadomość |
warmiok
nówka sztuka ;)
Dołączył: 23 Wrz 2014 Posty: 24 Skąd: Prusy wschodnie
|
Wysłany: 19-10-2014, 11:39 Tłoki,korbowody,wał,do 1.1 MPI a SPI stuki na zimnym silniku
Bolid: 600 |
|
|
Witam szanowne grono i tu mam pytanie jak jest różnica między tłokami , korbowodem , wałem korbowym do 1.1 MPI a SPI? Ja posiadam 1.1 MPI i musze zakupić używkę tłoki z korbami bo stuka mi z przodu silnika.Mysilałem na początku że to zawory ale po wymianie szklanek i regulacji dalej nawala! Byłem w serwisie to powiedzieli mi że to tłok lub sworzeń . Objaw jest taki że od strony rozrządu stuka ostro na zimnym silniku a po nagrzaniu praktycznie nic nie słychać nadmieniam że rozrząd pompa rolka jest nowe. Proszę o fachową poradę! |
_________________ warmiok |
|
|
|
 |
barkor
spamer team

Pomógł: 90 razy Wiek: 37 Dołączył: 31 Maj 2007 Posty: 1046 Skąd: Olsztyn
|
Wysłany: 19-10-2014, 12:49
Bolid: Seicento 900-->1.4 16V 6speed |
|
|
Zależy jaki masz rocznik swojego mpi, bodajże od 2007 były już inne bebechy. W każdym razie taka zabawa jest zupełnie nieopłacalna. Najlepiej kupić cały dół silnika z 1.1mpi lub nawet cały słupek i podmienić. A jak już chcesz remontować swój silnik to kupowanie używanych tłoków i korb zupełnie mija się z sensem (w dodatku chcesz kupić używane części ze starszego silnika niż masz obecnie). Jak remont to tylko na nowych częściach. |
_________________ Nalepiamy.pl - Naklejki na samochód
śmieszne/tuningowe/fiat/abarth/hobby/sport
Również na zamówienie. Sprawdź!
 |
|
|
|
 |
warmiok
nówka sztuka ;)
Dołączył: 23 Wrz 2014 Posty: 24 Skąd: Prusy wschodnie
|
Wysłany: 19-10-2014, 15:34 re
Bolid: 600 |
|
|
Dzięki za odpowiedz mój sprzet jest z grudnia 2004 |
_________________ warmiok |
|
|
|
 |
Paweł1984
spamer team Jasper84
Pomógł: 160 razy Wiek: 40 Dołączył: 26 Sie 2007 Posty: 1212 Skąd: Łódź
|
Wysłany: 19-10-2014, 17:39
Bolid: Seicento sporting+,Hundai I30N performance |
|
|
Różnice w MPI masz w tłokach z tzw warstwą samosmarowalną,korby i wał są identyczne-różnią się kolorem stopu czasami.
Wszystko to do 2007 roku.
Wtedy była poprawa(oczywiście cicha) tłoków w mpi.
Wał też już jest inny-wykorbienia.
Używet tłoków z korbami nie radzę kupować-po pierwsze nie wiadomo ile to jeździło, po drugie tłok ma odpowiednią gr selekcyjną-A,B,C-mieszanie ich z silnika do silnika musiało by się odbywać z mikrometrem-bo tak wstawiając tłoki z używki do używki masz dużą szanse na pogorszenie sytuacji+ gorsza kompresja i spalanie oleju.
Do wymiany tłoków-z gr selekcyjnymi musiał byś mieć ze 3 szt na gar, żeby wybrać optymalny-czyt. najbardziej optymalny.
Pozostaje kwestia zużycia swożni w używkach i stopek korbowodów.
Wyjsciem jest-kupno nowych tłoków i sworzni-koszt b. wysoki.
Kupno silnika mpi bez gazu, ale też loteria.
Kupienie nowych tłoków do spi- jest już nie osiągalne.-ale pasują identycznie(pod warunkiem odpowiedniej gr selekcyjnej.
Na ciepło przestaje stukać, bo materiał sie rozszerza, miałem to samo w spi po doprężeniu-jak na zimno tylko stuka to silnik pochodzi nawet grzebany jeszcze długo, chociaż ja wymieniłem tłoki korby z MPI 2008 panda i jest cichutko. |
|
|
|
 |
warmiok
nówka sztuka ;)
Dołączył: 23 Wrz 2014 Posty: 24 Skąd: Prusy wschodnie
|
Wysłany: 19-10-2014, 21:41 re
Bolid: 600 |
|
|
Dzieki za odpowiedz i juz rozglądam się za silnikiem i tu pytanie czy będzie pasował od pandy 1.1 Mpi punto 1.1 Mpi? |
_________________ warmiok |
|
|
|
 |
barkor
spamer team

Pomógł: 90 razy Wiek: 37 Dołączył: 31 Maj 2007 Posty: 1046 Skąd: Olsztyn
|
Wysłany: 19-10-2014, 21:44
Bolid: Seicento 900-->1.4 16V 6speed |
|
|
Od pandy będzie pasował, ale też trzeba pilnować rocznika, a w punto nie było 1.1mpi tylko 1.2mpi, więc musisz szukać albo z pandy albo z seja. |
_________________ Nalepiamy.pl - Naklejki na samochód
śmieszne/tuningowe/fiat/abarth/hobby/sport
Również na zamówienie. Sprawdź!
 |
|
|
|
 |
Łukasz
AntyToyotowy
Pomógł: 159 razy Dołączył: 13 Lut 2009 Posty: 2476 Skąd: Katowice
|
Wysłany: 20-10-2014, 08:44
Bolid: Ford Focus Kombi 1.6 zetec 2004r. 152 k km |
|
|
a po co chcesz kombinowac ? Bo na zimnym stuka ? |
_________________
 |
|
|
|
 |
Paweł1984
spamer team Jasper84
Pomógł: 160 razy Wiek: 40 Dołączył: 26 Sie 2007 Posty: 1212 Skąd: Łódź
|
Wysłany: 20-10-2014, 23:33
Bolid: Seicento sporting+,Hundai I30N performance |
|
|
Łukasz napisał/a: | a po co chcesz kombinowac ? Bo na zimnym stuka ? |
Po jakimś czasie będzie na ciepłym, ale seryjny to b. długo.
Raczej nie halo trochę jak tłok ma luz na sworzniu i przy pracy obija się o cylinder.
To była wada pewnej partii silników(tłoków)-FAP się do tego nie przyznał, tylko zmienił tłoki.
Problem też był w SPI-wszysko Fire-roboty nie dopasują każdego silnika idealnie-chociaż prawie każdy 1.1 ma lekko przytarte tłoki czy seryjny czy nie i nikt nawet o tym nie wie dopóki nie przychodzi moment rozbiórki.
W fabii 1.4.16v takie stukanie doprowadzało do szybkiej potrzeby remontu-tu w fire to seria budę przeżyje-tylko to upierdliwe, a w dłubanym już porządnie.
Przyczyny-niedokładność luzu miedzy partiami tłoków a cylindrem i w silnikach zaniedbanych po lpg czyli przegrzewanych najczęście to widać-słychać rzadziej. |
|
|
|
 |
Łukasz
AntyToyotowy
Pomógł: 159 razy Dołączył: 13 Lut 2009 Posty: 2476 Skąd: Katowice
|
Wysłany: 21-10-2014, 08:57
Bolid: Ford Focus Kombi 1.6 zetec 2004r. 152 k km |
|
|
znam silniki fire, które z tym stukaniem zrobily ponad 300k km
moj tak stukał zawsze, i jak wyjechał z fabryki, i jak kupilem przy 50 k i jak sprzedawalem przy 130 k |
_________________
 |
|
|
|
 |
|