Pompa paliwa a odpalanie |
Autor |
Wiadomość |
dre123
Nałogowiec
Dołączył: 16 Lip 2008 Posty: 275 Skąd: Łódź
|
Wysłany: 28-03-2016, 08:55 Pompa paliwa a odpalanie
Bolid: Seicento 900 LPG |
|
|
Witam, czy jest możliwe, że zapychanie się takiego małego przepływu w obudowie pompy powoduje, że auto odpala za drugim razem ?
Odpala mi tak już od około pół roku a może i dłużej. Nigdy nie wymieniałem filtru paliwa - czyli od 8 lat a kręcę już 2 setkę tysiaków.
W baku w miarę czysto jest, ale w samej pompie sporo syfu takiego czarnego. Zauważyłem, że w dolnej obudowie tej plastykowej jest taka dysza skierowana w bok. była totalnie zapchana. Po jej udrożnieniu parę razy zapalił mi za pierwszym razem od strzała.
Zbieg okoliczności czy coś w tym jest ? Może ją oderwać, albo w ogóle nie zakładać tej dolnej obudowy skoro to się tak zapycha ? |
|
|
|
 |
wojtek12321
Nałogowiec
Pomógł: 65 razy Dołączył: 17 Maj 2010 Posty: 443 Skąd: wielkopolska
|
Wysłany: 28-03-2016, 14:52
Bolid: Fiat seicento 900 SX |
|
|
To "filtrowanie" tam jest po to aby pompa się za szybko nie "wykończyła" zaciągając wszystkie brudy do środka pompy. Owszem, możesz wyrzucić tylko może tak być że niedługo następnym twoim tematem będzie temat "Ratunku, pompa nie pompuje"... |
|
|
|
 |
dre123
Nałogowiec
Dołączył: 16 Lip 2008 Posty: 275 Skąd: Łódź
|
Wysłany: 29-03-2016, 17:37
Bolid: Seicento 900 LPG |
|
|
Pompę już kiedyś wymieniałem, sam wkład silniczek.
Pompa ma taką obudowę plastykową od spodu. Jeśli się to zdejmie to jest dysza z taką siatką. A w tej obudowie jest taki wąski przesmyk, taka dysza i to się właśnie zapycha. Może to jest problemem, że paliwo szybko nie dociera do wtrysku i odpala mi za drugim razem ? |
|
|
|
 |
X-raT
Nałogowiec

Pomógł: 53 razy Wiek: 44 Dołączył: 10 Sie 2007 Posty: 827 Skąd: Bielsko-Biała
|
Wysłany: 29-03-2016, 19:17
Bolid: sey 1.2 16v [był] / punto 1.4T GT / saab 2.0T |
|
|
Człowieku gdzieś ty się uchował żeby mieć jeden filtr przez osiem lat
Cały syf leci ci układ aż zapchałeś powrót na wylocie samej pompy.
Siatka na wejściu do wkładu pompy jest po1 do wstępnego filtrowania, a po2 robi za smoka zasysającego, poprawiając zasysanie paliwa z dna zbiornika przy większej rezerwie. Spróbuj tą 'siatkę' zdjąć i pojeździć na 5L paliwa. Na pierwszym łuku zacznie ci szarpać.
Kosz pompy jest tak zaprojektowany żeby mimo małej ilości paliwa w baku, było ono bez przerwy dostarczane pod wkład pompujący. Dlatego też powrót jest umiejscowiony wewnątrz kosza i skierowany wirowo na siatkowy filterek. |
_________________ MECAHNIKA POJAZDOWA
info: pw/mail
 |
|
|
|
 |
KrzychuB
Nałogowiec

Wiek: 41 Dołączył: 06 Mar 2012 Posty: 293 Skąd: Nowy Sącz
|
|
|
|
 |
X-raT
Nałogowiec

Pomógł: 53 razy Wiek: 44 Dołączył: 10 Sie 2007 Posty: 827 Skąd: Bielsko-Biała
|
Wysłany: 30-03-2016, 09:56
Bolid: sey 1.2 16v [był] / punto 1.4T GT / saab 2.0T |
|
|
KrzychuB, nie powinno gasnąć na rezerwie. Nawet jak lampka świeci na stałe.
No chyba że masz wskaźnik walnięty i w baku 1.5l a nie ~6. |
_________________ MECAHNIKA POJAZDOWA
info: pw/mail
 |
|
|
|
 |
KrzychuB
Nałogowiec

Wiek: 41 Dołączył: 06 Mar 2012 Posty: 293 Skąd: Nowy Sącz
|
|
|
|
 |
|