FORUM SEICENTO Strona Główna FORUM SEICENTO
INTERNETOWE FORUM FIATA SEICENTO - dawne seicento.pl

FAQTANIE OC  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj

Poprzedni temat «» Następny temat
Reduktor-parownik
Autor Wiadomość
dre123 
Nałogowiec

Dołączył: 16 Lip 2008
Posty: 275
Skąd: Łódź
Wysłany: 24-05-2009, 20:40   Reduktor-parownik
   Bolid: Seicento 900 LPG


Mam pytanie odnośnie tego urządzenia, czy jest to jedno urządzenie zintegrowane czy może być ono osobno to znaczy reduktor i parownik oddzielnie? Pytam bo do osłony wygłuszenia silnika na podszybiu mam przykręcone jakieś rurki poskręcane w ślimak a w innych autach z instalacją tego nie widziałem. Czy może być tak, żę może to być parownik właśnie? Jeśli nie to co to za urządzenie po co te rurki? Do tego jest przykręcony chyba filtr gazu taki niebieski stożek..
 
 
spocky 
nówka sztuka ;)

Pomógł: 1 raz
Wiek: 35
Dołączył: 31 Lip 2008
Posty: 5
Skąd: Katowice
Wysłany: 24-05-2009, 20:55   
   Bolid: Sej 1.1mpi


Z tego co się orientuje to parownik i reduktor to jedno i to samo urządzenie.Służy do rozprężania i odparowywania ciekłego propanu-butanu. Takie poskręcane rurki też mam ale nie wiem po co one są.
 
 
owen 
Nałogowiec


Pomógł: 53 razy
Wiek: 35
Dołączył: 23 Mar 2009
Posty: 216
Skąd: Pawłowice
Wysłany: 25-05-2009, 15:29   
   Bolid: Było SC 900...było 1.2 8V...jest Madzia eFka.


Zarzuć fotką tych skręconych rurek bo ja mam lpg i nie mam takich rurek o których mówicie. Tak Parownik=Reduktor ;)
 
 
dre123 
Nałogowiec

Dołączył: 16 Lip 2008
Posty: 275
Skąd: Łódź
Wysłany: 25-05-2009, 17:42   
   Bolid: Seicento 900 LPG


Dowiedziałem się, że to jest elektrozawór gazu. Rurki tak wyglądają bo to bardzo stara instalacja.
 
 
wiewiur 
nówka sztuka ;)

Dołączył: 28 Maj 2011
Posty: 5
Skąd: Warszawa
Wysłany: 15-06-2011, 21:03   
   Bolid: seicento 900


te rurki, to miedziane przewody proiwdzące gaz z butli do parownika. są poskręcane bo był nadmiar a monter nie chciał ich ciąć. wszystko jest w porządku
_________________
Wiewiur
 
 
 
macher 
Moderator

Pomógł: 448 razy
Dołączył: 01 Sie 2006
Posty: 2149
Skąd: wioska wilków wlkp
Wysłany: 15-06-2011, 21:36   
   Bolid: były Seicento '99 900 + LPG, Panda 1100


Nie chodzi o to że był nadmiar rurki i tak zostało. Po prostu takie przepisy są i tyle. Musi być kilka zwoi przed reduktorem zrobione. Reduktor to zintegrowane urządzenie z parownikiem. W nim dochodzi do redukcji z fazy ciekłej w gazową i odparowanie pod wpływem ciepła z instalacji grzewczej. Dlatego podgrzewane gdyż rozprężając się gaz pobiera dużą ilość ciepła z otoczenia i zamarza.
_________________
Hac не дoгoнят ...
 
 
motomaniek10 
nówka sztuka ;)

Pomógł: 1 raz
Wiek: 34
Dołączył: 27 Lip 2009
Posty: 44
Skąd: Kraków
Wysłany: 16-06-2011, 00:46   
   Bolid: seicento 0.9 citymatic


Te zwinięte rurki to kompensacja. Robi się ją po to, by z czasem od drań, pracy karoserii samochodu rurka nie wypracowała się i nie pękła. Najlepszym przykładem jest wlew w zderzaku, który jest dość elastyczny, jak za nim nie zrobimy kompensacja to po kilku latach przewód zacznie się wypracowywać i pęknie. Nie ma znaczenia czy instalacja stara czy nowa, kompensacja musi być tam gdzie powinna, w przemyślanych przez zbiornikowca miejscach.
_________________

 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group - anime - Mapa Forum