Reduktor-parownik |
Autor |
Wiadomość |
dre123
Nałogowiec
Dołączył: 16 Lip 2008 Posty: 275 Skąd: Łódź
|
Wysłany: 24-05-2009, 20:40 Reduktor-parownik
Bolid: Seicento 900 LPG |
|
|
Mam pytanie odnośnie tego urządzenia, czy jest to jedno urządzenie zintegrowane czy może być ono osobno to znaczy reduktor i parownik oddzielnie? Pytam bo do osłony wygłuszenia silnika na podszybiu mam przykręcone jakieś rurki poskręcane w ślimak a w innych autach z instalacją tego nie widziałem. Czy może być tak, żę może to być parownik właśnie? Jeśli nie to co to za urządzenie po co te rurki? Do tego jest przykręcony chyba filtr gazu taki niebieski stożek.. |
|
|
|
 |
spocky
nówka sztuka ;)
Pomógł: 1 raz Wiek: 35 Dołączył: 31 Lip 2008 Posty: 5 Skąd: Katowice
|
Wysłany: 24-05-2009, 20:55
Bolid: Sej 1.1mpi |
|
|
Z tego co się orientuje to parownik i reduktor to jedno i to samo urządzenie.Służy do rozprężania i odparowywania ciekłego propanu-butanu. Takie poskręcane rurki też mam ale nie wiem po co one są. |
|
|
|
 |
owen
Nałogowiec

Pomógł: 53 razy Wiek: 35 Dołączył: 23 Mar 2009 Posty: 216 Skąd: Pawłowice
|
Wysłany: 25-05-2009, 15:29
Bolid: Było SC 900...było 1.2 8V...jest Madzia eFka. |
|
|
Zarzuć fotką tych skręconych rurek bo ja mam lpg i nie mam takich rurek o których mówicie. Tak Parownik=Reduktor |
|
|
|
 |
dre123
Nałogowiec
Dołączył: 16 Lip 2008 Posty: 275 Skąd: Łódź
|
Wysłany: 25-05-2009, 17:42
Bolid: Seicento 900 LPG |
|
|
Dowiedziałem się, że to jest elektrozawór gazu. Rurki tak wyglądają bo to bardzo stara instalacja. |
|
|
|
 |
wiewiur
nówka sztuka ;)
Dołączył: 28 Maj 2011 Posty: 5 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 15-06-2011, 21:03
Bolid: seicento 900 |
|
|
te rurki, to miedziane przewody proiwdzące gaz z butli do parownika. są poskręcane bo był nadmiar a monter nie chciał ich ciąć. wszystko jest w porządku |
_________________ Wiewiur |
|
|
|
 |
macher
Moderator
Pomógł: 448 razy Dołączył: 01 Sie 2006 Posty: 2149 Skąd: wioska wilków wlkp
|
Wysłany: 15-06-2011, 21:36
Bolid: były Seicento '99 900 + LPG, Panda 1100 |
|
|
Nie chodzi o to że był nadmiar rurki i tak zostało. Po prostu takie przepisy są i tyle. Musi być kilka zwoi przed reduktorem zrobione. Reduktor to zintegrowane urządzenie z parownikiem. W nim dochodzi do redukcji z fazy ciekłej w gazową i odparowanie pod wpływem ciepła z instalacji grzewczej. Dlatego podgrzewane gdyż rozprężając się gaz pobiera dużą ilość ciepła z otoczenia i zamarza. |
_________________ Hac не дoгoнят ... |
|
|
|
 |
motomaniek10
nówka sztuka ;)
Pomógł: 1 raz Wiek: 34 Dołączył: 27 Lip 2009 Posty: 44 Skąd: Kraków
|
Wysłany: 16-06-2011, 00:46
Bolid: seicento 0.9 citymatic |
|
|
Te zwinięte rurki to kompensacja. Robi się ją po to, by z czasem od drań, pracy karoserii samochodu rurka nie wypracowała się i nie pękła. Najlepszym przykładem jest wlew w zderzaku, który jest dość elastyczny, jak za nim nie zrobimy kompensacja to po kilku latach przewód zacznie się wypracowywać i pęknie. Nie ma znaczenia czy instalacja stara czy nowa, kompensacja musi być tam gdzie powinna, w przemyślanych przez zbiornikowca miejscach. |
_________________
 |
|
|
|
 |
|