FORUM SEICENTO Strona Główna FORUM SEICENTO
INTERNETOWE FORUM FIATA SEICENTO - dawne seicento.pl

FAQTANIE OC  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj

Poprzedni temat «» Następny temat
Wymiana oleju i wnioski.
Autor Wiadomość
rotax24
[Usunięty]

Wysłany: 29-03-2015, 17:34   Wymiana oleju i wnioski.

Zdjęcia wykonane przez Kolegę Gms które umieszczam za jego zgodą :wink:







olej to Shell HX7 10w40 z filtrem MAXGEAR po przebiegu 4,8 kkm gdzie do tej pory był używany Lotos 15w40. Jak widać filtr oleju MAXGEAR kryje w swojej puszce skandalicznie mały wkład filtrujący :!: powyginane plisy papieru świadczą o dość znacznym zmniejszeniu przepustowości filtra gdzie zwiększone ciśnienie oleju zaczyna deformować wkład filtrujący :!: wracając do samego oleju widać że HX7 wykonał dobrze swoją robotę i pomimo niewielkiego przebiegu przyjął dość znaczną dawkę zanieczyszczeń po poprzedniku :ok:
Podsumowując:
- nie polecam absolutnie stosowania wynalazków typu MAXGEAR ponieważ wkład filtrujący jest prawie trzykrotnie mniejszy niż w filtrze Mann czy Filtron pomimo identycznych gabarytów puszki :!: dodatkowo widoczny wypływający klej w miejscu łączenia papieru z metalowymi kapslami jest niedopuszczalny :!: i świadczy o wykonaniu wręcz garażowym,dodatkowo pomijając jakość zachodzi ogromne ryzyko szybkiego zapchania takiego filtra przez osady w szczególności przy zmianie oleju z niższej jakości na wyższą - zakładając że filtr ma sprawny zawór obejściowy to jest szansa że nie załatwimy silnika ;(

dla porównania Mann W66 po 11kkm z Dacii Sandero 1.2 16V:
 
 
dawiddawidowski 
Moderator
Cento Nowy Sącz


Wiek: 32
Dołączył: 06 Mar 2013
Posty: 3642
Skąd: NS
Wysłany: 29-03-2015, 19:55   
   Bolid: SC Abarth 1.4 16v 6speed


Daje do myślenia :))
_________________
Polska Jazda SC

ROSSO BAROCCO by dawid
 
 
biznesik 
Nałogowiec


Dołączył: 08 Mar 2013
Posty: 595
Skąd: Warszawa
Wysłany: 29-03-2015, 21:04   
   Bolid: Fiat 600 2009 1.1 MPI, Opel Astra 2000 1.4


No rotax dobra robota nie ma jak oleje polecane przez rotaxa :grin:
_________________
Fiat 600 2009
 
 
rotax24
[Usunięty]

Wysłany: 29-03-2015, 21:13   

Polecałem HX7 i Mann W714/2 ale z braku laku user wybrał filtr Maxgear :wink: obecnie poszedł nadal HX7 10w40 ale z filtrem Mann :ok:
ps. jedno jest pewne że po tym przebiegu i filtrze Maxgear użycie płukanki mogło by mieć opłakane skutki :roll:
 
 
biznesik 
Nałogowiec


Dołączył: 08 Mar 2013
Posty: 595
Skąd: Warszawa
Wysłany: 02-04-2015, 18:54   
   Bolid: Fiat 600 2009 1.1 MPI, Opel Astra 2000 1.4


Rotax co uwazasz na temat wymiany oleju na zimnym silniku? A i powiedz mi jak jestz tymi filtrami paliwa czy tez tkie duze znaczenie ma firma? Jak tak to jaki najlepiej kupic do mojej astry :grin:
_________________
Fiat 600 2009
 
 
Rollo1323 
spamer team


Wiek: 31
Dołączył: 12 Lip 2010
Posty: 1131
Skąd: B-B/Székesfehérvár
Wysłany: 02-04-2015, 19:54   
   Bolid: Seicento Young


Miazga! Olej fakt, że dobry, bo w końcu Shellowski a Shell to marka :ok: :))
Dlatego też ja omijam z dala takie właśnie wytwory jak Maxgear itp... Czasem lepiej zapłacić parę-parędziesiąt złotych więcej niż dopłacać do kolejnej zabawy i naprawy auta.. :)
_________________
Mój Żółw :)
 
 
 
rotax24
[Usunięty]

Wysłany: 02-04-2015, 22:21   

Rollo1323 napisał/a:
Olej fakt, że dobry, bo w końcu Shellowski a Shell to marka
jakby porównać Shell'a do Castrola pod względem choćby produkcji i potencjału to tak jakby postawić w jednym rzędzie naszą rafinerię w Trzebini obok Exxon Mobil :wink: chociaż firma z Trzebini może się poczuć urażona bo przecież jest rafinerią a nie blendownią zupy z British Petroleum przyprawionej pakietem z Lubrizola :wink:
 
 
rotax24
[Usunięty]

Wysłany: 31-05-2015, 13:09   

Kolejna porcja fotek za zgodą Kolegi Gms - dla przypomnienia wcześniejsze zdjęcia były wykonane podczas wymiany oleju po 4,8kkm (Shell HX7 10w40 z filtrem Maxgear) obecne zdjęcia wykonano po wymianie na Shell HX7 ale tym razem z filtrem Mann W714/2 a zdjęcia zrobiono po 3kkm od wymiany przy okazji wymiany uszczelki miski olejowej:






przebieg łączny na HX7 10w40 wynosi 7,8kkm a efekty widoczne gołym okiem :wink: spójrzcie na czystość smoka pompy - TBN powyżej 10 :ok:
kto wie czy przed zimą nie pójdzie HX8 :))
 
 
rotax24
[Usunięty]

Wysłany: 20-11-2015, 21:11   

Kolejna porcja zdjęć wykonanych przez Kolegę Gms po przebiegu 10kkm na oleju Shell HX7 10w40 - głównie tematem jest tutaj filtr oleju w odniesieniu do filtra MAXGEAR po przebiegu 4,5kkm jak pierwszym poście - tym razem otwarty został MANN W 714/2:












pomimo 2 krotnie większego przebiegu na filtrze różnica jest kolosalna a jakość wykonania i wielkość wkładu daje do myślenia :wink: lekko skręcone plisy wkładu świadczą o większej lepkości na zimno oleju a co za tym idzie zwiększonemu ciśnieniu - przy olejach 5w czy 0w tego zjawiska nie zaobserwowałem.Wniosek końcowy - naprawdę nie warto oszczędzać 10zł w skali roku na filtrze bo jakoś sobie nie wyobrażam tego MAXGEAR'a po 10kkm :))
 
 
Magikrealista 
Nałogowiec


Wiek: 34
Dołączył: 29 Kwi 2015
Posty: 368
Skąd: Białystok
Wysłany: 20-11-2015, 23:19   
   Bolid: Ceed 1.4 DOHC


Ja nigdy nie miałem innego niż filtron, do paliwa purflux :wesoly: ciekawy test :ok:
_________________

 
 
rotax24
[Usunięty]

Wysłany: 20-11-2015, 23:23   

Magikrealista napisał/a:
niż filtron
do 899 to słaby filtr :wink:
Magikrealista napisał/a:
do paliwa purflux
- tutaj elegancko :ok:
 
 
Linduś 
Włóczykij
wróg publiczny nr 1


Wiek: 38
Dołączył: 21 Lut 2008
Posty: 2834
Skąd: Miasto Włókniarzy
Wysłany: 21-11-2015, 11:28   
   Bolid: Punto Grande 1,4 8v / 126p 650


zawsze kładłem purfluxy... ale odkąd Sędziszowskie mam na półce w śmiesznej cenie to jednak one wygrywają.
Za to oliwa jaką rotax polecał :)) na razie ledwie 2 tysiaczki od wymiany, ale ile wlałem, tyle na bagnecie nadal
_________________
Niebo świeci pogodnie, od bruków coraz chłodniej,
Dobrze być tylko przechodniem, ulicą życia iść,
Była nam kiedyś dana Ziemia Obiecana,
Niezabliźniona rana, zielony młody liść…
 
 
rotax24
[Usunięty]

Wysłany: 21-11-2015, 13:57   

Purfluxa stawiam ponad Mann'a czy Knecht'a - maję lepszej jakości medium filtracyjne i są bardziej precyzyjnie wykonane :wink: a Sędziszów to bardzo przyzwoite filtry tylko mam nadzieję że nowy właściciel tego nie spapra i nie zacznie importować gotowych wyrobów z Chin z logo "Sędziszów" :wink:
 
 
Gms 
Bywalec

Wiek: 33
Dołączył: 04 Sty 2014
Posty: 71
Skąd: SPI
Wysłany: 21-11-2015, 18:30   
   Bolid: Seicento 899cm3/Man 12.240


Rotax przy następnej wymianie uderzę w Shell Rimula R6M 10W40 a zamiast Man-a spróbuję z Purfluxem?
Mógł byś zarzucić jakąś fotka tego filtra.
 
 
rotax24
[Usunięty]

Wysłany: 21-11-2015, 18:38   

Gms napisał/a:
Rotax przy następnej wymianie uderzę w Shell Rimula R6M 10W40 a zamiast Man-a spróbuję z Purfluxem?
Mógł byś zarzucić jakąś fotka tego filtra.


Do 899 potrzebujesz Purflux LS 515:



tak to wygląda wewnątrz:



a i kosztuje niestrasznie - http://mera.auto.pl/filtr...flux-ls515.html

co do Rimula R6M to olej prze skur...yn :))
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group - Mapa Forum