FORUM SEICENTO Strona Główna FORUM SEICENTO
INTERNETOWE FORUM FIATA SEICENTO - dawne seicento.pl

FAQTANIE OC  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj

Poprzedni temat «» Następny temat
Falujące obroty na ciepłym silniku.
Autor Wiadomość
zolwik83 
nówka sztuka ;)

Dołączył: 18 Sty 2013
Posty: 1
Skąd: Grodzisk Wlkp
Wysłany: 18-01-2013, 20:34   Falujące obroty na ciepłym silniku.
   Bolid: Fiat Seicento 1.1 LPG


Witam wszystkich. Mam od jakiegoś tygodnia problem z moim sc 1.1 MPI 2003 oraz LPG(300 km na instalacji - sekwencja).
Problem pojawia się po rozgrzaniu silnika, mianowicie na jałowym biegu obroty strasznie falują potrafią czasem to tego stopnia latać że silnik jest w stanie zgasnąć. Ale to zauważyłem dopiero dzisiaj. Bo wcześniejszy problem był inny. Miesiąc temu założyłem sekwencje i wszystko było gitara ale od paru dni po przełączeniu na gaz ( przy 30 stopniach, dziś zmieniłem na 35 ) i przejechaniu kilkuset metrów gdy zachodzi potrzeba wysprzęglenia, zahamowania ze sprzęgłem przy nagłym zejściu na obrotach silnik gasł. Gdy silnik się rozgrzał zjawisko się już nie powtarzało w tych samych sytuacjach. Bywało też czasem, ze gdy podjeżdżałem na parking pod blokiem obroty silnika zafalowały- ale dosłownie ze 2 razy zafalowały i silnik sam równał do takich jak powinno być. Dodam że taka sama sytuacja miała miejsce gdy auto było na benzynie. Suma tych wszystkich dziwnych rzeczy skłoniła mnie żeby udać się do mojego gazownika. Ten przeanalizował: ciśnienie, czas wtrysku, temperaturę ogólnie wszystko i stwierdził że z jego strony jest wszystko ok. A gaśniecie silnika które opisałem wyżej zaraz po przełączeniu jest konsekwencją tego, że coś doskwiera silnikowi podczas pracy na benzynie bo już wtedy nie równo pracuje. Radził mi żebym się najpierw z tym uporał i zaobserwował czy problem ustąpi.

Reasumując problem z falowaniem obrotami pojawia się na ciepłym silniku na benzynie i lpg. A gaśnięcie silnika przy dojeżdzaniu do świateł jest na lpg zaraz po przełączeniu czyli przy tem. powyżej 35 stopni a ustępuje gdy silnik jest rozgrzany.

Może ktoś miał podobne problemy. Bo szczerze mówiąc nie wiem od czego zacząć. Przychodzi mi do głowy: silnik krokowy, przepustnice czysciłem 3 miesiące temu może czujnik temperatury.

Z góry dzięki za sugestie.
 
 
kubol 
Bywalec


Pomógł: 1 raz
Wiek: 35
Dołączył: 19 Lis 2012
Posty: 59
Skąd: Poznań
Wysłany: 18-01-2013, 21:13   
   Bolid: Seicento 1.1 MPI +LPG


Nowa instalacja? Skoro tak to gwarancja obejmuje. Ten kto to zakładał musi się z tym uporać. Jeśli nie masz, żadnych tuningów typu stożki etc. rzecz jasna będzie łatwiej. Zapytam jak tam rura od dolotu powietrza? sciągnięta :D ?
_________________
No speed no fun!
 
 
ir3n3usz 
Nałogowiec

Pomógł: 64 razy
Wiek: 35
Dołączył: 08 Maj 2011
Posty: 867
Skąd: Radom
Wysłany: 18-01-2013, 22:50   
   Bolid: SC 1.2 16V LPG


kubol napisał/a:
Zapytam jak tam rura od dolotu powietrza? sciągnięta :D ?


Na sekwencji nie ma znaczenia czy dolot jest zmieniony czy nie. Może być kibel rura i stożek za 30zł, po to sekwencję się zakłada żeby wszystko było OK bez cudów z dolotem.
Problem falowania wynika ze zbyt ubogiej mieszanki, tak mi się wydaje. Bądź jest uszkodzona sonda lambada :)) i głupieje wszystko. Najlepiej chyba byłoby zrobić wyzerowanie parametrów autoadaptacyjnych w ECU i pojeździć na benzynie tylko. Może być tak, że "rozjeżdża" się mapa benzynowa z powodu niewłaściwej regulacji gazu. Dlatego problemy są na benzynie i na gazie. Trzeba w 100% usprawnić silnik na benzynie, a później bawić się w regulację gazowni. Z tym gaśnięciem po przełączeniu- możesz podnieść temp. przełączania. Szczerze mówiąc to 30-35st. to bardzo mało. tak na granicy. Niby powinno działać, ale różnie bywa...
_________________
Moje Seicento
 
 
jerzyk 
Loża szyderców


Pomógł: 151 razy
Wiek: 47
Dołączył: 28 Paź 2005
Posty: 2692
Skąd: Łódź
Wysłany: 19-01-2013, 07:41   
   Bolid: Audi


1. dolot nie ma zadnego znaczenia przy sekwencji (tzn jesli dobrze dziala na benz. to na gazie tez bedzie dobrze)
2. ja mam przelaczanie przy 20 C i jest dobrze
3. poszukaj w moich postach tematu o falowaniu obrotow (pisze z tel to mi sie nie chce szukac) tam masz rozw. problemu
4. najpierw rozwiaz problem na benz, a gaz "sam sobie poradzi"
5. zakup kabel do diagnostyki PB i LPG, sporo rzeczy sam mozesz zmienic/poprawic
6. do gazownika nie maaz co miec pretensji dopoki nie naprawisz pracy silnika na benz
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group - opowiadania - Mapa Forum