FORUM SEICENTO Strona Główna FORUM SEICENTO
INTERNETOWE FORUM FIATA SEICENTO - dawne seicento.pl

FAQTANIE OC  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj

Poprzedni temat «» Następny temat
wymiana sprzęgła
Autor Wiadomość
puma_01 
Nałogowiec

Pomógł: 2 razy
Wiek: 33
Dołączył: 30 Sty 2009
Posty: 133
Skąd: Dąbrowa Tarnowska
Wysłany: 22-04-2012, 08:09   wymiana sprzęgła
   Bolid: 1.1 MPI


Cześć:) Po długiej bezawaryjnej jeździe nadszedł czas na mały remont:( Mianowicie ślizga mi sprzęgło tak że przy dodaniu większej ilości gazu przy ruszaniu obroty rosną a autko stoi w miejscu a koła niestety się nie kręcą :-P Chciałbym się dowiedzieć czy będę w stanie sam wymienić tarczę, co mi potrzebne oprócz niej i jak się zabrać do tego:) silnik 899cm. byłem u mechanika jednego i drugiego to ceny się wachają 150-200zł za samą robotę to jak dla mnie troche dużo :cry:
 
 
macher 
Moderator

Pomógł: 448 razy
Dołączył: 01 Sie 2006
Posty: 2148
Skąd: wioska wilków wlkp
Wysłany: 22-04-2012, 08:34   
   Bolid: były Seicento '99 900 + LPG, Panda 1100


Tak się cenią bo pracy przy tym troszkę jest. Trzeba skrzynię biegów odsunąć (wymontować), półośki porozpinać itp. Silnik trzeba na czymś oprzeć- podwiesić. Już nie idzie nic zrobić regulując linkę? Jest dobrze wyregulowana?
 
 
puma_01 
Nałogowiec

Pomógł: 2 razy
Wiek: 33
Dołączył: 30 Sty 2009
Posty: 133
Skąd: Dąbrowa Tarnowska
Wysłany: 22-04-2012, 08:50   
   Bolid: 1.1 MPI


Swego czasu podkręcałem żebym nie miał zgrzytów przy wrzucaniu wstecznego ale nie pamiętam w którą stronę:) i teraz nie wiem czy podkręcać czy nie i czy to coś da:)
 
 
macher 
Moderator

Pomógł: 448 razy
Dołączył: 01 Sie 2006
Posty: 2148
Skąd: wioska wilków wlkp
Wysłany: 22-04-2012, 09:02   
   Bolid: były Seicento '99 900 + LPG, Panda 1100


Podnieś maskę i zobacz do dźwigni sprzęgła jak wchodzi linka czy możesz ją ręką poruszać i wyczujesz luz . Jeśli wyczujesz luz to nie ma sensu regulować, docisk będzie dociśnięty na maksa. Jeśli będzie sztywno to popuść troszkę linkę .Czuć spalonym sprzęgłem jak gazujesz na biegu?
 
 
Łukasz 
AntyToyotowy

Pomógł: 159 razy
Dołączył: 13 Lut 2009
Posty: 2476
Skąd: Katowice
Wysłany: 22-04-2012, 09:20   
   Bolid: Ford Focus Kombi 1.6 zetec 2004r. 152 k km


jak się ślizga to podkręcanie niewiele da, poprostu tarcza ma dość. troche roboty przy tym jest więc 150 - 200 zł to nie jest zła cena.
_________________

 
 
gandw 
Nałogowiec


Pomógł: 67 razy
Wiek: 34
Dołączył: 25 Lis 2007
Posty: 366
Skąd: SBI
Wysłany: 22-04-2012, 10:25   
   Bolid: Seicento 1.1MPI Brush, Scenic II 1.9DCI


Przy okazji wymiany sprzęgła wymień też uszczelniacz wału tylny. Tylko kup jakiś porządny ;)
_________________

Seicento 0.9i SX [*]
 
 
 
luckyboy 
Nałogowiec


Pomógł: 13 razy
Wiek: 40
Dołączył: 07 Mar 2012
Posty: 152
Skąd: Piernikowo
Wysłany: 22-04-2012, 12:21   
   Bolid: był Actual 1.1 MPI


Cena za tą robotę którą podałeś to dobra cena. W pojedynkę wymienić sprzęgło raczej nie sposób. Moim zdaniem skoro już trzeba zrzucić skrzynię, to warto zamontować kompletne nowe sprzęgło, aby znowu za chwilę nie zrzucać skrzyni (z tanich polecam wyrób marki Nexus). Musisz liczyć się też z tym, że dojdzie wymiana oleju w skrzynce + nowe uszczelniacze półosi (kosztują 12pln/szt i głupotą byłoby ich nie wymienić, skoro skrzynia będzie "na stole").
_________________


"Bo geniusz niezawodności tkwi w prostocie."
"Nie jeździj szybciej niż potrafisz myśleć."
 
 
 
puma_01 
Nałogowiec

Pomógł: 2 razy
Wiek: 33
Dołączył: 30 Sty 2009
Posty: 133
Skąd: Dąbrowa Tarnowska
Wysłany: 22-04-2012, 22:00   
   Bolid: 1.1 MPI


a więc linka nie jest jakoś luźno ani też nie jest napięta nie wiadomo jak:) moim zdaniem lekko naciągnięta. Nie czuć spalenizną ponieważ wtedy ujmuję gazu i wciskam delikatnie sprzęgło i rusza:) Więc tylko wystarczy tarczę wymienić bez docisku? Czy dopiero się okaże?
 
 
macher 
Moderator

Pomógł: 448 razy
Dołączył: 01 Sie 2006
Posty: 2148
Skąd: wioska wilków wlkp
Wysłany: 22-04-2012, 22:13   
   Bolid: były Seicento '99 900 + LPG, Panda 1100


A oleju nie ubywa nadto w silniku? Nie cieknie po osłonie między silnikiem a skrzynią biegów? Możliwe że uszczelniacz wału puścił i olej że tak napiszę "zarzygał" sprzęgło
 
 
Bandzior 
Nałogowiec


Pomógł: 44 razy
Wiek: 36
Dołączył: 17 Wrz 2008
Posty: 384
Skąd: Białystok
Wysłany: 22-04-2012, 22:24   
   Bolid: SC 1.1S & Wartburg 353S


Raczej samej tarczy już nie kupisz (nie te czasy). Dostępne są komplety (tarcza, docisk i wycisk).
 
 
mlodysc 
nówka sztuka ;)

Pomógł: 18 razy
Dołączył: 09 Mar 2009
Posty: 43
Skąd: Sosnowiec
Wysłany: 23-04-2012, 08:10   
   Bolid: seicento 0,9


i tu sie mylisz w intercarsie sa także dostępne pojedyncze elementy sprzęgła z LUK`a
 
 
Łukasz 
AntyToyotowy

Pomógł: 159 razy
Dołączył: 13 Lut 2009
Posty: 2476
Skąd: Katowice
Wysłany: 23-04-2012, 08:14   
   Bolid: Ford Focus Kombi 1.6 zetec 2004r. 152 k km


tylko kto montuje samą tarczę kiedy wszystko ma na talerzu podane ? ileż to roboty wyciągnąć dwuma palcami łożysko oporowe i wsadzić nowe ;-) to samo z dociskiem
_________________

 
 
mlodysc 
nówka sztuka ;)

Pomógł: 18 razy
Dołączył: 09 Mar 2009
Posty: 43
Skąd: Sosnowiec
Wysłany: 23-04-2012, 09:00   
   Bolid: seicento 0,9


w seicento sprzęgło jest smiesznie tanie więc nie opłaca sie wymieniać samej tarczy czy łożyska ale w innych autach gdzie cena kompletu dochodzi do 6000 to nie każdego stać na cały zestaw :-P
 
 
Łukasz 
AntyToyotowy

Pomógł: 159 razy
Dołączył: 13 Lut 2009
Posty: 2476
Skąd: Katowice
Wysłany: 23-04-2012, 09:09   
   Bolid: Ford Focus Kombi 1.6 zetec 2004r. 152 k km


mlodysc, oczywiście mówimy o Sc, w innych autach to ja wiem jak sztukują, jak same łożysko oporowe 600 zł :)
_________________

 
 
tofik 
Nałogowiec


Wiek: 34
Dołączył: 11 Sie 2009
Posty: 139
Skąd: Elbląg - Wrocław
Wysłany: 23-04-2012, 15:34   Re: wymiana sprzęgła
   Bolid: Alfa 156 1.9 JTD


puma_01 napisał/a:
Cześć:) Po długiej bezawaryjnej jeździe nadszedł czas na mały remont:( Mianowicie ślizga mi sprzęgło tak że przy dodaniu większej ilości gazu przy ruszaniu obroty rosną a autko stoi w miejscu a koła niestety się nie kręcą :-P Chciałbym się dowiedzieć czy będę w stanie sam wymienić tarczę, co mi potrzebne oprócz niej i jak się zabrać do tego:) silnik 899cm. byłem u mechanika jednego i drugiego to ceny się wachają 150-200zł za samą robotę to jak dla mnie troche dużo :cry:

150/200 zł za robotę to dla Ciebie dużo? :shock: ja właśnie mam auto na warsztacie również 900cm3 wymieniam uszczelniacz wału korbowego od strony sprzęgła przy okazji skusiłem się wymienić " sprzęgło " ... za oryginalne zapłaciłem 250,- za robotę 400,-

_________________
Kiedyś to było
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group - Mapa Forum