Jaka przyczyna wibracji w kabinie |
Autor |
Wiadomość |
jędrek
Nałogowiec
Pomógł: 57 razy Wiek: 42 Dołączył: 03 Cze 2014 Posty: 702 Skąd: tarnów
|
Wysłany: 23-01-2015, 18:50 Jaka przyczyna wibracji w kabinie
Bolid: seicento 899 |
|
|
Jestem po wymianie simeringów na korbowodzie i przy okazji zamontowałem nowe poduszki pod skrzynkę przykręcaną do podłogi i drugą od strony skrzynki bliżej koła.Wszystko było by fajnie gdyby nie te wibracje w kabinie bardzo je słychać choćby na światłach. W sumie to mechanik dokręcał kluczem pneumatycznym śrubę fi 10 mm. łączącą poduszkę ze wspornikiem tylnym. W książce wyczytałem że tą śrubę pasuje przykręcić z momentem obrotowym równym 5,1 (daN-m) to i tak mnie nie rusza bo nie mam dostępu do klucza dynamometrycznego Poduszkę od strony koła to już montowałem z wyczuciem.
Jeszcze jedna sprawa, jak podnośnikiem lekko podnoszę skrzynkę to widać że poduszka jednak ma amortyzację bo podczas opuszczania skrzynka może 2-3 cm. idzie w dół i dopiero siada na gumowej poduszce.
Teraz nie wiem czy coś jest za bardzo dokręcone czy nowe poduchy są twarde. |
|
|
|
 |
kaczor1991
nówka sztuka ;)
Dołączył: 21 Wrz 2013 Posty: 12 Skąd: Wrocław
|
Wysłany: 23-01-2015, 20:52
Bolid: seicento 1.1 Spi 2000r |
|
|
Jakiej firmy ci montowali poduszki ? Tanie zamienniki 30-40zl maja to do siebie ze na bude ida wybracjie. |
|
|
|
 |
jędrek
Nałogowiec
Pomógł: 57 razy Wiek: 42 Dołączył: 03 Cze 2014 Posty: 702 Skąd: tarnów
|
Wysłany: 23-01-2015, 21:18
Bolid: seicento 899 |
|
|
Praktycznie to sam montowałem a mechanik dokręcił jedną śrubę.Do drogich nie należały,już firmy nie pamiętam ale zapłaciłem 30 zł. za sztukę.Cudów się nie spodziewałem ale widzę że te zamienniki to piękny szajs. Teraz to słyszę i czuje każdy skok tłoka i każdą eksplozję mieszanki w cylindrach |
|
|
|
 |
janosik789
Nałogowiec

Pomógł: 2 razy Wiek: 36 Dołączył: 03 Sty 2012 Posty: 322 Skąd: Poznań
|
Wysłany: 23-01-2015, 23:24
Bolid: Seat Toledo 5P |
|
|
ja miałem tak samo. podobno "mają się ułożyć" ale to guzik prawda. Później wymieniłem na oryginał i też tak było nie wiem czego to wina..mi wpadało w wibracje w przedziale między 70-80 km=/h |
_________________
 |
|
|
|
 |
jędrek
Nałogowiec
Pomógł: 57 razy Wiek: 42 Dołączył: 03 Cze 2014 Posty: 702 Skąd: tarnów
|
Wysłany: 24-01-2015, 09:20
Bolid: seicento 899 |
|
|
W czasie jazdy jest spoko tylko w korku lub na światłach. |
|
|
|
 |
Łukasz
AntyToyotowy
Pomógł: 159 razy Dołączył: 13 Lut 2009 Posty: 2476 Skąd: Katowice
|
Wysłany: 24-01-2015, 10:29
Bolid: Ford Focus Kombi 1.6 zetec 2004r. 152 k km |
|
|
zamiennik tak ma. mi się ułożyło po kilkuset kilometrów. jak nie to trzeba oryginały za kosmiczne piniądze |
_________________
 |
|
|
|
 |
dawiddawidowski
Moderator Cento Nowy Sącz

Pomógł: 47 razy Wiek: 32 Dołączył: 06 Mar 2013 Posty: 3642 Skąd: NS
|
Wysłany: 24-01-2015, 11:30
Bolid: SC Abarth 1.4 16v 6speed |
|
|
U mnie są wibracje ale tylko i wyłącznie na biegu jałowym przy obrotach 800-1500 czyli zaraz po odpaleniu i na każdych światłach... minęły 2 lata od wymiany i dalej to samo a wcześniej na ori był spokój |
_________________ Polska Jazda SC
ROSSO BAROCCO by dawid |
|
|
|
 |
jędrek
Nałogowiec
Pomógł: 57 razy Wiek: 42 Dołączył: 03 Cze 2014 Posty: 702 Skąd: tarnów
|
Wysłany: 24-01-2015, 12:11
Bolid: seicento 899 |
|
|
Więc tak, wyleżałem się od rana pod wozem i popuściłem wszystkie śruby od wsporników i poduszek,przejechałem się i coś jakby dużo mniej trzęsie w środku. Może akurat coś się ułoży.Znalazłem opakowanie po tylnej poduszce i jednak to z firmy MM. Ostatnio nakupiłem różnych drobiazgów do wozu i straciłem rachubę.Piszą że to oryginał ale kto to może wiedzieć |
|
|
|
 |
Paweł1984
spamer team Jasper84
Pomógł: 160 razy Wiek: 40 Dołączył: 26 Sie 2007 Posty: 1212 Skąd: Łódź
|
Wysłany: 24-01-2015, 22:07
Bolid: Seicento sporting+,Hundai I30N performance |
|
|
jędrek napisał/a: | Więc tak, wyleżałem się od rana pod wozem i popuściłem wszystkie śruby od wsporników i poduszek,przejechałem się i coś jakby dużo mniej trzęsie w środku. Może akurat coś się ułoży.Znalazłem opakowanie po tylnej poduszce i jednak to z firmy MM. Ostatnio nakupiłem różnych drobiazgów do wozu i straciłem rachubę.Piszą że to oryginał ale kto to może wiedzieć |
N ma praktycznie już ori poduszek(od rozrządu ori występowała tylko jako całość z łapa), pod skrzynie są, MM jest made in china, wię nie jest to to samo co opuszczało fabrykę, tylko zwykła tandeta, nawet nie średnia półka już.
Sc/cc olali już dawno, jako samochód na którym można zarobić na oryginalnych częściach.
Fiat ma teraz największą, marże na 500/Pandzie vs. wielkość i cena kasty i rynku zachodnim.
Tam heble bembnowe(kpl) np. do Pandy II z Abs-em kosztują 300euro, w Polsce 1000-1200zł.....heble do A klasy A140 tył bembnowy-890 w Aso merca.
Zacisk bosch(Panda/Punto/sc/cc/500)-Identyczny-Alegrogo-120zł-Aso 558zł-no way... |
|
|
|
 |
MichałFIAT
Nałogowiec
Pomógł: 7 razy Dołączył: 13 Lut 2015 Posty: 165 Skąd: mazowsze
|
Wysłany: 14-02-2015, 10:48
Bolid: seicento 1,1 2002r i 2003r |
|
|
Witam panowie
wibracje silnika w pewnym zakresie są ,na biegu jałowym, normalnym objawem.
Szczególnie w korku zimą, sterownik zmienia obroty biegu jałowego przy regulacji składu mieszanki lub przy zwiększonym poborze prądu(radio, ogrzewanie tylnej szyby) itp. |
|
|
|
 |
bockscar
nówka sztuka ;)
Pomógł: 1 raz Wiek: 30 Dołączył: 28 Wrz 2013 Posty: 31 Skąd: Żory
|
Wysłany: 14-02-2015, 11:15
Bolid: Seicento 1.1 SPI 2000 |
|
|
może to wina silnika krokowego ? |
_________________ Posiadacz Seicento 1.1 SPI "Rudy 1108" |
|
|
|
 |
MichałFIAT
Nałogowiec
Pomógł: 7 razy Dołączył: 13 Lut 2015 Posty: 165 Skąd: mazowsze
|
Wysłany: 14-02-2015, 14:02
Bolid: seicento 1,1 2002r i 2003r |
|
|
Witam
silnik krokowy reguluje obroty biegu jałowego. .Przyczyną morze też być nierówna praca silnika ale to rozległy temat od filtra powietrza po luz pod wałkiem rozrządu
przez świece itd. |
|
|
|
 |
|