Przednie spryskiwacze |
Autor |
Wiadomość |
m2c
nówka sztuka ;)
Dołączył: 22 Mar 2010 Posty: 5 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 28-05-2010, 00:33 Przednie spryskiwacze
Bolid: Seicento 900 |
|
|
Witam
Mam problem ze spryskiwaczami przedniej szyby. Myślałem że pompka siadła, ale jak porusza się parę razy wajchą spryskiwaczy to czasami zaczynają działać.
Podejrzewam przełącznik zespolony lub brak styku gdzieś dalej. Wiecie może jak rozebrać przełącznik zespolony? Trzeba zdejmować kierownicę? I ewentualnie gdzie dalej szukać problemu/którędy są prowadzone kable. Które przewody zewrzeć w kostce przy przełączniku spryskiwaczy i wycieraczek żeby załączyć spryskiwacz? |
|
|
|
 |
dark210
nówka sztuka ;)
Pomógł: 2 razy Dołączył: 18 Gru 2009 Posty: 33 Skąd: Lubelskie
|
Wysłany: 28-05-2010, 08:00
Bolid: Seicento 1.1 Mpi 2003 |
|
|
a może jeszcze zaworek zwrotny nie trzyma ??
cosik takiego:
http://moto.allegro.pl/it...ryskiwacza.html |
_________________
CASTROL MAGNATEC 5W40
TUTELA CAR ZC 75 SYNTH 75W80 |
|
|
|
 |
m2c
nówka sztuka ;)
Dołączył: 22 Mar 2010 Posty: 5 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 28-05-2010, 14:01
Bolid: Seicento 900 |
|
|
Ale wtedy chyba byłoby nadal słychać pompkę, a jest cisza. Jak już zacznie działać to działa dobrze. Ale postoi parę godzin i znowu jest problem. |
|
|
|
 |
m2c
nówka sztuka ;)
Dołączył: 22 Mar 2010 Posty: 5 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 30-05-2010, 15:14
Bolid: Seicento 900 |
|
|
Ponawiam pytanie.
Ma ktoś schemat kabli/kostki od przełącznika zespolonego wycieraczek i spryskiwaczy? Chciałbym sprawdzić na krótko czy spryskiwacz zadziała zanim wymienię przełącznik. |
|
|
|
 |
Ania
stokrotka

Pomogła: 11 razy Dołączyła: 16 Lut 2010 Posty: 1328 Skąd: Suwałki
|
|
|
|
 |
m2c
nówka sztuka ;)
Dołączył: 22 Mar 2010 Posty: 5 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 31-05-2010, 14:31
Bolid: Seicento 900 |
|
|
Wow... więcej niż mi potrzeba.
Dziękuję |
|
|
|
 |
RafalKL
nówka sztuka ;)
Wiek: 46 Dołączył: 04 Mar 2008 Posty: 1 Skąd: Sosnowiec
|
Wysłany: 06-06-2010, 19:15
Bolid: Fiat Seicento 900 |
|
|
witam,
ja się podepne pod temat, szukałem w archiwum ale nie znalazłem odpowiedzi na mój problem
a mianowicie jak przekręcę kluczyk to załącza mi się przedni spryskiwacz (nie zawsze), czasem pomaga kilkakrotne wyciągnięcie i ponowne włożenie kluczyka, przęłączanie manetką pod kierownicą czy też uruchomienie tylnego spryskiwacza nie pomaga tzn. nie wyłącza silniczka, niekiedy nic nie pomaga i jadę jakiś czas z włączonym spryskiem aż sam przestanie lać, czy ktoś z Was drodzy forumowicze spotkał sie z takim problemem i jak temu zaradzić, bardzo proszę o pomoc[/b] |
|
|
|
 |
yebra
nówka sztuka ;)
Dołączył: 15 Lis 2013 Posty: 4 Skąd: poznań
|
Wysłany: 22-11-2013, 21:30
Bolid: seicento 1.1 |
|
|
Witam
Pytanie do Koleżeństwa dotyczące ciekawej sytuacji; czasami zdarza się, że próbując uruchomić sprysk przedniej szyby, leje mi na szybę tylną [ bez uruchomienia żadnych wycieraczek] Po kilku próbach przechodzi, tzn. jak pociągnę zespolony do siebie, to spryskuje przód, jak w kierunku przeciwnym, to uruchamia tylną wycieraczką razem ze spryskiwaczem. Nie sprawdzałem jeszcze czy mam układ z jedną czy dwoma pompkami. Może ktoś miał podobny problem ?
Z góry dziękuję |
|
|
|
 |
Dawid94Moloj
Nałogowiec
Pomógł: 11 razy Wiek: 30 Dołączył: 25 Wrz 2013 Posty: 156 Skąd: Łódź
|
Wysłany: 22-11-2013, 21:35
Bolid: Seicento 2002r. |
|
|
yebra, pewnie pompka Ci siadła. Jak masz jedną dwu wylotową przód - tył to mechanizm się w środku wyrobił albo zablokował. |
_________________ trzeba coś stracić, by coś docenić.
żeby odzyskać, trzeba się zmienić. |
|
|
|
 |
yebra
nówka sztuka ;)
Dołączył: 15 Lis 2013 Posty: 4 Skąd: poznań
|
Wysłany: 22-11-2013, 21:48
Bolid: seicento 1.1 |
|
|
Dzięki Dawid.
Ale czy to możliwe objawy, żeby raz działało a raz nie ? Jutro może uda mi się wjechać na podnośnik i zdjąć nadkole, to przyświecę czy tam rzeczywiście jest tylko jedna pompka - tak na logikę powinna być, tak jak napisałeś, tylko jedna, bo przy podwójnym układzie chyba po prostu by nie działał sprysk przedniej szyby, a nie lał na tył. Nie mam innej do podłożenia, a nie chcę w ciemno kupować nowej. |
|
|
|
 |
Dawid94Moloj
Nałogowiec
Pomógł: 11 razy Wiek: 30 Dołączył: 25 Wrz 2013 Posty: 156 Skąd: Łódź
|
Wysłany: 22-11-2013, 22:31
Bolid: Seicento 2002r. |
|
|
yebra, może wystarczy ją przedmuchać przesmarować. Nie wiem w sumie jak się taką pompką "opiekować". najlepiej jakbyś najpierw obejrzał ją dokładnie. |
_________________ trzeba coś stracić, by coś docenić.
żeby odzyskać, trzeba się zmienić. |
|
|
|
 |
Uncrossed
Nałogowiec

Pomógł: 49 razy Dołączył: 21 Mar 2012 Posty: 788 Skąd: Włocławek
|
Wysłany: 22-11-2013, 22:59
Bolid: Seicento 1.4 16V |
|
|
w tej pompce jest tłoczek który jakoś jest tam w środku przesuwany i z wiekiem staje w jednym miejscu czasem zaskoczy
wymień pompke i śmigaj |
_________________ Seicento 1.4 16V
Mój białas:) |
|
|
|
 |
yebra
nówka sztuka ;)
Dołączył: 15 Lis 2013 Posty: 4 Skąd: poznań
|
Wysłany: 22-11-2013, 23:28
Bolid: seicento 1.1 |
|
|
No to dziękuję za merytoryczny i duchowy support Wymienię pompkę i napiszę, czy operacja dała oczekiwany efekt. Może komuś w przyszłości taka wiedza pomoże.
Pozdrawiam |
|
|
|
 |
adrian_ustka
nówka sztuka ;)
Wiek: 30 Dołączył: 02 Lut 2013 Posty: 7 Skąd: Ustka
|
Wysłany: 23-11-2013, 16:26
Bolid: seicento 2002r. 1.1 |
|
|
A sprawdzałes czy nie masz zapchanego wężyka przedniego ? Bo miałem ten sam problem ale przed wymianą wolałem przedmuchać wężyk i u mnie to pomogło |
|
|
|
 |
|