Problem z wentylatorem |
Autor |
Wiadomość |
drithelm
nówka sztuka ;)
Dołączył: 21 Mar 2012 Posty: 13 Skąd: Oświęcim
|
Wysłany: 22-03-2012, 08:25 Problem z wentylatorem
Bolid: Seicento 1,1 MPI |
|
|
Witam! Mam pewien problem, moze niepotrzebnie panikuje, ale wole zwrocic sie o rade do fachowcow. Jestem szczesliwym posiadaczem Seicento 1.1 MPI. dwa tygodnie temu przekorodowala i zgnila rurka stalowa doprowadzajaca plyn chlodniczy do silnika, oczywiscie caly plyn wyciekl i kaplica. auto poszlo na warsztat, wymieniona owa rurke, oczywiscie UPG, do tego pare innych rzeczy ktore w aucie zaczely sie sypac. w tym wymiane uszczelniacza miedzy silnikiem a skrzynia biegow, regeneracja alternatora, wymiana kabli pradowych, mam wrazenie ze rowniez termostatu i tam dlugiej listy z bogato wypelnionym pudelkiem starych czesci. mechanik uznal ze przy tak wielu naprawach wygodniej bedzie mu wyciagnac silnik i przy okazji zawiezie go gdzies na czyszczenie, regulacje i tam jakies tam. auto odebralem wczoraj od mechanika zrobilem nim w sumie okolo 20km, ostroznej jazdy. Pierwsza rzecza jaka sie zaniepokoilem to ze po tym odcinku wentylator sie nie zalaczyl. Czytalem w jakims watku ze po wymianie plynu chlodniczego, upg itp mozliwe ze uklad chlodzenia dziala tak sprawnie ze wentylator nie ma potrzeby sie zalaczac. ale zostawilem auto na chodzie na jakies 15 minut i w tym czasie gdzie chlodzenie powinno byc mniejsze wentylator rowniez sie nie zalaczyl. sam wentylator zostal wymieniany gdzies niecaly rok temu, na nowy i oryginalny. zaraz zejde do mojego wloskiego sportowego auta i nauczony doswiadczeniami innych uzytkownikow forum sproboje uruchomic wentylator na "krotko" sprawdze czy gumowe przewody sie grzeja iii... cos jeszcze? mi sie wydaje ze podczas wyciagania silnika wszystko trzeba bylo poodpinac i wogole, wiec licze na to ze poprostu jakas wtyczka jest nie podpieta. tak jak nie zostala podpieta jedna z klem akumulatora, co wywolalo moje przerazenie 40km od domu o 3 w nocy
Wiec reasumujac na co mam zwrocic uwage przy wentylatorze? |
|
|
|
 |
luki55
Nałogowiec

Pomógł: 67 razy Wiek: 36 Dołączył: 30 Paź 2007 Posty: 262 Skąd: Bolęcin
|
|
|
|
 |
skooterek
Bywalec

Dołączył: 19 Sty 2012 Posty: 56 Skąd: Breslau
|
Wysłany: 22-03-2012, 08:43
Bolid: Seicento 0.9 LPG |
|
|
wyciągnij wtyke od czujnikw w chłodnicy i kabelkiem zewrzyj piny w tej wtyczce. Przekręć stacyjkę i zobacz czy wentylator chodzi.
W MPI również można gdzieś przy jakimś przekażniku zewrzeć ale tu nie pomogę.
O właśnie ten film:
http://www.youtube.com/watch?v=10vwPcUHPnc |
_________________ Fiat Se'ma'name Young 0.9 LPG
KIA CEED 1.6 CRDI 115KM |
|
|
|
 |
macher
Moderator
Pomógł: 448 razy Dołączył: 01 Sie 2006 Posty: 2149 Skąd: wioska wilków wlkp
|
Wysłany: 22-03-2012, 08:58
Bolid: były Seicento '99 900 + LPG, Panda 1100 |
|
|
skooterek napisał/a: | wyciągnij wtyke od czujnikw w chłodnicy i kabelkiem zewrzyj piny w tej wtyczce. Przekręć stacyjkę i zobacz czy wentylator chodzi. |
Tylko dobrze poszukaj tego czujnika żebyś do wieczora znalazł . A jak znajdziesz daj znać Ty masz MPI więc wentylatorem steruje centralka na podstawie danych z czujnika temperatury silnika. Możesz jedynie komputerowo sprawdzić jaką temperaturę widzi sterownik silnika i zweryfikować w ten sposób czujnik temperatury. Jeśli według tego filmu powyżej wentylator nie ruszy - zobacz czy za akumulatorem masz bezpiecznik do wentylatora , czy nie jest spalony. |
|
|
|
 |
drithelm
nówka sztuka ;)
Dołączył: 21 Mar 2012 Posty: 13 Skąd: Oświęcim
|
Wysłany: 22-03-2012, 09:44
Bolid: Seicento 1,1 MPI |
|
|
Nie jestem mechanikiem i nie na wszystkim sie znam, alee! wentylator uruchomiony na "krotko" dziala. dotykalem przewodow i blizej silnika sa cieple, ale blizej chlodnicy sa zimne, a dokladniej ten u gory chlodnicy. |
|
|
|
 |
macher
Moderator
Pomógł: 448 razy Dołączył: 01 Sie 2006 Posty: 2149 Skąd: wioska wilków wlkp
|
Wysłany: 22-03-2012, 09:50
Bolid: były Seicento '99 900 + LPG, Panda 1100 |
|
|
Po długim czasie od odpalenia są zimne? Jeśli czujesz że ma powyżej 85 stopni i są nadal zimne możliwe że termostat masz zacięty na zamknięciu. To niebezpieczna awaria. Jak długo pracował silnik? Żebyś nie zagotował jak jest termostat zamknięty ale skoro wentylator po zwarciu (w przekaźniku?) działa to komputer sobie sam go włączy. Kontroluj na postoju czy temperatura chłodnicy wzrośnie i czy termostat się otworzy. |
|
|
|
 |
|