Ustawienie rozrządu w SC 1.1 MPI. |
Autor |
Wiadomość |
Znawoj
nówka sztuka ;)
Pomógł: 1 raz Dołączył: 06 Sie 2010 Posty: 40 Skąd: wielkopolskie
|
Wysłany: 04-09-2011, 13:47 Ustawienie rozrządu w SC 1.1 MPI.
Bolid: Seicento 1.1MPI, rok 2004, IGŁA! |
|
|
Mam prośbę o poradę jak ustawić rozrząd w SC 1.1MPI. Z tego co wiem to na wale korbowym nacięcie koła zamachowego widoczne pod zaślepką ma się pokrywać z opisaną na obudowie kreską z oznaczeniem 0. A jak na wałku rozrządu? Koło pasowe ma tam nacięcie pomiędzy dwoma ząbkami, ale z czym ma się pokrywać to nacięcie? Nie zauważyłem na obudowie żadnych odnośników. Wiem jak to było ustawione przed moją naprawą bo zrobiłem zdjęcia, ale może nie było ustawione całkiem prawidłowo? Chciałbym ustawić tak jak być powinno. |
|
|
|
 |
Linduś
Włóczykij wróg publiczny nr 1

Pomógł: 141 razy Wiek: 38 Dołączył: 21 Lut 2008 Posty: 2834 Skąd: Miasto Włókniarzy
|
Wysłany: 04-09-2011, 14:16
Bolid: Punto Grande 1,4 8v / 126p 650 |
|
|
na pasku masz dwie kreski, które musisz zgrać z wycięciami na kołach pasowych |
_________________ Niebo świeci pogodnie, od bruków coraz chłodniej,
Dobrze być tylko przechodniem, ulicą życia iść,
Była nam kiedyś dana Ziemia Obiecana,
Niezabliźniona rana, zielony młody liść…
|
|
|
|
 |
luki55
Nałogowiec

Pomógł: 67 razy Wiek: 36 Dołączył: 30 Paź 2007 Posty: 262 Skąd: Bolęcin
|
Wysłany: 04-09-2011, 21:05
Bolid: Seicento 1.1 MPI Actual 2004, FSO 125p 1986 |
|
|
Na krawędzi koła zębatego wałka rozrządu masz znak, który ma pokryć się z wycięciem na głowicy tylko to wycięcie "w kształcie trójkąta" jest od strony kabiny ( ) na godzinie 9.00.
Po za tym... znakami na wale się nie sugeruj. Ustaw na 0° w okienku w skrzyni. Obróć wałem ze dwa razy jak napniesz pasek i sprawdź jeszcze raz.
Ew. jak kolega Linda podpowiada jeśli masz oryginalny pasek to powinny być na nim dwa znaki, które mają się pokryć ze znakami na kołach zębatych po odpowiednim założeniu paska, choć to ustawienie bym także zweryfikował metodą wyżej opisaną.
Pozdrawiam |
|
|
|
 |
Linduś
Włóczykij wróg publiczny nr 1

Pomógł: 141 razy Wiek: 38 Dołączył: 21 Lut 2008 Posty: 2834 Skąd: Miasto Włókniarzy
|
Wysłany: 04-09-2011, 22:18
Bolid: Punto Grande 1,4 8v / 126p 650 |
|
|
zawsze warto sprawdzić chociaż powinno wystarczyć- wczoraj, co prawda w Punto, ale ta sama zasada samym paskiem ustawiałem rozrząd po zerwaniu poprzedniego i gada |
_________________ Niebo świeci pogodnie, od bruków coraz chłodniej,
Dobrze być tylko przechodniem, ulicą życia iść,
Była nam kiedyś dana Ziemia Obiecana,
Niezabliźniona rana, zielony młody liść…
|
|
|
|
 |
Znawoj
nówka sztuka ;)
Pomógł: 1 raz Dołączył: 06 Sie 2010 Posty: 40 Skąd: wielkopolskie
|
Wysłany: 05-09-2011, 08:38
Bolid: Seicento 1.1MPI, rok 2004, IGŁA! |
|
|
Dzięki za porady! Odnalazłem znak na bloku przy wałku rozrządu! Czy dobrze myslę, że znak powinien być na przedłużeniu linii: oś koła pasowego i znak na kole? Przedtem szukałem go w okolicach "godziny 3" bo tak sugerowały ciapki z farbki na kole i na silniku, które pewnie zrobił mechanik wymieniając poprzednio rozrząd. Po tych ciapkach z farbki wygląda mi na to, że rozrząd miałem ustawiony o jeden ząbek źle, a silnik chodził cicho i wogóle OK. Czy to możliwe że jeden ząbek obok nie robi różnicy? |
|
|
|
 |
luki55
Nałogowiec

Pomógł: 67 razy Wiek: 36 Dołączył: 30 Paź 2007 Posty: 262 Skąd: Bolęcin
|
Wysłany: 05-09-2011, 09:22
Bolid: Seicento 1.1 MPI Actual 2004, FSO 125p 1986 |
|
|
Znawoj napisał/a: | Czy dobrze myslę, że znak powinien być na przedłużeniu linii: oś koła pasowego i znak na kole? |
Tak Znawoj napisał/a: |
Czy to możliwe że jeden ząbek obok nie robi różnicy? |
Jest różnica podobno, więcej jak 120 nie poleci jak przestawiony jest przynajmniej o jeden ząbek, sam nie doświadczyłem.
Mechanik zrobił znaki z przodu bo tak było wygodnie. |
|
|
|
 |
Znawoj
nówka sztuka ;)
Pomógł: 1 raz Dołączył: 06 Sie 2010 Posty: 40 Skąd: wielkopolskie
|
Wysłany: 08-09-2011, 21:58
Bolid: Seicento 1.1MPI, rok 2004, IGŁA! |
|
|
Dzięki za pomoc! Rozrząd ustawiony OK! |
|
|
|
 |
|