FORUM SEICENTO Strona Główna FORUM SEICENTO
INTERNETOWE FORUM FIATA SEICENTO - dawne seicento.pl

FAQTANIE OC  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj

Poprzedni temat «» Następny temat
Ustawienie rozrządu w SC 1.1 MPI.
Autor Wiadomość
Znawoj 
nówka sztuka ;)

Pomógł: 1 raz
Dołączył: 06 Sie 2010
Posty: 40
Skąd: wielkopolskie
Wysłany: 04-09-2011, 13:47   Ustawienie rozrządu w SC 1.1 MPI.
   Bolid: Seicento 1.1MPI, rok 2004, IGŁA!


Mam prośbę o poradę jak ustawić rozrząd w SC 1.1MPI. Z tego co wiem to na wale korbowym nacięcie koła zamachowego widoczne pod zaślepką ma się pokrywać z opisaną na obudowie kreską z oznaczeniem 0. A jak na wałku rozrządu? Koło pasowe ma tam nacięcie pomiędzy dwoma ząbkami, ale z czym ma się pokrywać to nacięcie? Nie zauważyłem na obudowie żadnych odnośników. Wiem jak to było ustawione przed moją naprawą bo zrobiłem zdjęcia, ale może nie było ustawione całkiem prawidłowo? Chciałbym ustawić tak jak być powinno.
 
 
Linduś 
Włóczykij
wróg publiczny nr 1


Pomógł: 141 razy
Wiek: 38
Dołączył: 21 Lut 2008
Posty: 2834
Skąd: Miasto Włókniarzy
Wysłany: 04-09-2011, 14:16   
   Bolid: Punto Grande 1,4 8v / 126p 650


na pasku masz dwie kreski, które musisz zgrać z wycięciami na kołach pasowych
_________________
Niebo świeci pogodnie, od bruków coraz chłodniej,
Dobrze być tylko przechodniem, ulicą życia iść,
Była nam kiedyś dana Ziemia Obiecana,
Niezabliźniona rana, zielony młody liść…
 
 
luki55 
Nałogowiec


Pomógł: 67 razy
Wiek: 36
Dołączył: 30 Paź 2007
Posty: 262
Skąd: Bolęcin
Wysłany: 04-09-2011, 21:05   
   Bolid: Seicento 1.1 MPI Actual 2004, FSO 125p 1986


Na krawędzi koła zębatego wałka rozrządu masz znak, który ma pokryć się z wycięciem na głowicy tylko to wycięcie "w kształcie trójkąta" jest od strony kabiny ( :)) ) na godzinie 9.00.

Po za tym... znakami na wale się nie sugeruj. Ustaw na 0° w okienku w skrzyni. Obróć wałem ze dwa razy jak napniesz pasek i sprawdź jeszcze raz.

Ew. jak kolega Linda podpowiada jeśli masz oryginalny pasek to powinny być na nim dwa znaki, które mają się pokryć ze znakami na kołach zębatych po odpowiednim założeniu paska, choć to ustawienie bym także zweryfikował metodą wyżej opisaną.

Pozdrawiam
 
 
 
Linduś 
Włóczykij
wróg publiczny nr 1


Pomógł: 141 razy
Wiek: 38
Dołączył: 21 Lut 2008
Posty: 2834
Skąd: Miasto Włókniarzy
Wysłany: 04-09-2011, 22:18   
   Bolid: Punto Grande 1,4 8v / 126p 650


zawsze warto sprawdzić :) chociaż powinno wystarczyć- wczoraj, co prawda w Punto, ale ta sama zasada ;) samym paskiem ustawiałem rozrząd po zerwaniu poprzedniego i gada :ok:
_________________
Niebo świeci pogodnie, od bruków coraz chłodniej,
Dobrze być tylko przechodniem, ulicą życia iść,
Była nam kiedyś dana Ziemia Obiecana,
Niezabliźniona rana, zielony młody liść…
 
 
Znawoj 
nówka sztuka ;)

Pomógł: 1 raz
Dołączył: 06 Sie 2010
Posty: 40
Skąd: wielkopolskie
Wysłany: 05-09-2011, 08:38   
   Bolid: Seicento 1.1MPI, rok 2004, IGŁA!


Dzięki za porady! Odnalazłem znak na bloku przy wałku rozrządu! Czy dobrze myslę, że znak powinien być na przedłużeniu linii: oś koła pasowego i znak na kole? Przedtem szukałem go w okolicach "godziny 3" bo tak sugerowały ciapki z farbki na kole i na silniku, które pewnie zrobił mechanik wymieniając poprzednio rozrząd. Po tych ciapkach z farbki wygląda mi na to, że rozrząd miałem ustawiony o jeden ząbek źle, a silnik chodził cicho i wogóle OK. Czy to możliwe że jeden ząbek obok nie robi różnicy?
 
 
luki55 
Nałogowiec


Pomógł: 67 razy
Wiek: 36
Dołączył: 30 Paź 2007
Posty: 262
Skąd: Bolęcin
Wysłany: 05-09-2011, 09:22   
   Bolid: Seicento 1.1 MPI Actual 2004, FSO 125p 1986


Znawoj napisał/a:
Czy dobrze myslę, że znak powinien być na przedłużeniu linii: oś koła pasowego i znak na kole?


Tak
Znawoj napisał/a:


Czy to możliwe że jeden ząbek obok nie robi różnicy?


Jest różnica podobno, więcej jak 120 nie poleci jak przestawiony jest przynajmniej o jeden ząbek, sam nie doświadczyłem.

Mechanik zrobił znaki z przodu bo tak było wygodnie.
 
 
 
Znawoj 
nówka sztuka ;)

Pomógł: 1 raz
Dołączył: 06 Sie 2010
Posty: 40
Skąd: wielkopolskie
Wysłany: 08-09-2011, 21:58   
   Bolid: Seicento 1.1MPI, rok 2004, IGŁA!


Dzięki za pomoc! Rozrząd ustawiony OK!
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group - recenzje anime - Mapa Forum