Ustawienie zbieżności |
Autor |
Wiadomość |
dre123
Nałogowiec
Dołączył: 16 Lip 2008 Posty: 275 Skąd: Łódź
|
Wysłany: 06-04-2009, 21:06 Ustawienie zbieżności
Bolid: Seicento 900 LPG |
|
|
Mam pytanie odnośnie zbieżności w seicento - czy ustawia się ją tylko na końcówkach drążków czy też na wahaczach (lub innych miejscach)?
Czym różni się zbieżność od geometrii? |
|
|
|
 |
snoopi_lubin
Nałogowiec
Pomógł: 34 razy Dołączył: 09 Wrz 2006 Posty: 265 Skąd: Lubin
|
Wysłany: 06-04-2009, 21:10
Bolid: SC |
|
|
zbierznosc ustawia sie tylko na koncowkach.
Geometria to katy pod jakimi opona idzie do asfaltu, np negatyw albo pozytyw ( jak w maluchu gdy niema pasarzerow z tylu), co w seicento nie jest ustawialne. |
_________________ Sprzedam:
Gwint FK Konigsport - 2500
puszke filtra powietrza MPI - 60 |
|
|
|
 |
Darol
nówka sztuka ;)
Pomógł: 10 razy Wiek: 51 Dołączył: 03 Gru 2008 Posty: 25 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 07-04-2009, 10:03
Bolid: SC 1.1 MPI |
|
|
snoopi_lubin napisał/a: | co w seicento nie jest ustawialne. |
Można się pobawić i te wartości też regulować
są dwie metody:
1. zakupić kute śruby z mimośrodem które dają możliwość regulacji +/- 2 stopnie
2. zrobić tzw. fasolki w dolnych mocowaniach kolumny, podkładki pod śruby dołożyć które po ustawieniu geometrii warto przyspawać
ale kolega ma rację, fabrycznie regulujesz tylko zbieżność na końcówkach drążków
Poza tym nie wiem dlaczego Fiat zaleca ustawienie zbieżności w lekkim minusie?
Norma chyba mówi od 0 do -0,1 stopnia, ale tutaj nie mam pewności.
Osobiście polecam ustawienie zbieżności w granicach tolerancji fabrycznej ale maksymalnie na plus.
Kąt pochylenia koła, jeśli ktoś się chce w to bawić, to wtedy delikatny minus ale z umiarem |
|
|
|
 |
dre123
Nałogowiec
Dołączył: 16 Lip 2008 Posty: 275 Skąd: Łódź
|
Wysłany: 07-04-2009, 10:16
Bolid: Seicento 900 LPG |
|
|
Ok dzieki to chciałem wiedzieć. |
|
|
|
 |
blondas
Podróżnik
Pomógł: 28 razy Dołączył: 07 Paź 2007 Posty: 549 Skąd: kocialin
|
Wysłany: 07-04-2009, 14:43
Bolid: seicento |
|
|
Darol napisał/a: | Norma chyba mówi od 0 do -0,1 stopnia |
chyba nawet -02
lepiej sie zakretow trzyma |
|
|
|
 |
snoopi_lubin
Nałogowiec
Pomógł: 34 razy Dołączył: 09 Wrz 2006 Posty: 265 Skąd: Lubin
|
Wysłany: 07-04-2009, 19:26
Bolid: SC |
|
|
ja u siebie tez moge katy regulowac, ale podejrzewam ze chodzi o serie, |
_________________ Sprzedam:
Gwint FK Konigsport - 2500
puszke filtra powietrza MPI - 60 |
|
|
|
 |
kwpkielce
nówka sztuka ;)
Dołączył: 03 Kwi 2009 Posty: 5 Skąd: Kielce
|
Wysłany: 18-04-2009, 22:21
Bolid: seico 1.1 hobby |
|
|
a czy przy to też jest problem zbieżności, jeżeli przy wchodzeniu w zakręt przy prędkości poniżej 20 km/h piszczą mi opony? |
_________________
 |
|
|
|
 |
barkor
spamer team

Pomógł: 90 razy Wiek: 37 Dołączył: 31 Maj 2007 Posty: 1046 Skąd: Olsztyn
|
Wysłany: 18-04-2009, 22:29
Bolid: Seicento 900-->1.4 16V 6speed |
|
|
kwpkielce napisał/a: | a czy przy to też jest problem zbieżności, jeżeli przy wchodzeniu w zakręt przy prędkości poniżej 20 km/h piszczą mi opony? |
na bank |
|
|
|
 |
damian83d
Mordenator

Pomógł: 15 razy Dołączył: 16 Cze 2007 Posty: 492 Skąd: KNurów
|
Wysłany: 19-04-2009, 09:07
Bolid: SEICENTO |
|
|
kwpkielce napisał/a: | a czy przy to też jest problem zbieżności, jeżeli przy wchodzeniu w zakręt przy prędkości poniżej 20 km/h piszczą mi opony? |
wal czym prędzej na zbieżność bo oponki ci zjedzie |
_________________ bo Pamiętaj że,Gdy Uderzysz mnie-Oddam tak by Zabolało.! _ |
|
|
|
 |
Paluch69
Bywalec
Dołączył: 11 Kwi 2009 Posty: 86 Skąd: Silesia
|
Wysłany: 19-04-2009, 10:20
Bolid: Seicento 1.1 |
|
|
po co kabinowac i ustawić zbieżność samemu? jedziesz do mechanika płacisz 40zl i masz ustawione i pewne. |
_________________ Borki 2o1o #181
http://www.polskajazda.pl.../Seicento/70731
100%ANTYcgp!!!
 |
|
|
|
 |
damian83d
Mordenator

Pomógł: 15 razy Dołączył: 16 Cze 2007 Posty: 492 Skąd: KNurów
|
Wysłany: 19-04-2009, 10:31
Bolid: SEICENTO |
|
|
meakulpa83 napisał/a: | po co kabinowac i ustawić zbieżność samemu? jedziesz do mechanika płacisz 40zl i masz ustawione i pewne. |
a Kaj napisane jest ze sam ktoś robi????????? |
_________________ bo Pamiętaj że,Gdy Uderzysz mnie-Oddam tak by Zabolało.! _ |
|
|
|
 |
Cobra_c64
nówka sztuka ;)
Wiek: 49 Dołączyła: 01 Kwi 2009 Posty: 5 Skąd: Kanie k/Pruszkowa
|
Wysłany: 27-04-2009, 22:01
Bolid: Seicento |
|
|
Dzisiaj wymieniałam amortyzatory przednie - oczywiście nie sama:)
Czy powinnam teraz zrobić ustawienie zbieżności? Wiem,że przy każdej poważnej ingerencji w kołach przednich powinno się ustawiac zbieżność. |
|
|
|
 |
Gumiś666 [Usunięty]
|
Wysłany: 27-04-2009, 22:04
|
|
|
Cobra_c64 napisał/a: | Czy powinnam teraz zrobić ustawienie zbieżności? Wiem,że przy każdej poważnej ingerencji w kołach przednich powinno się ustawiac zbieżność. | wszystko zależy od tego ile ktoś ci rozebrał aby sie do nich dostać, jeśli nie wyciągał wahaczy ( a nie powinien) to nie ma sensu ruszać zbieżności bo wszystko siedzi na miejscu, co innegoo jakby chciał zmieniać tuleje lub gałki to obowiązkowo zbieżność |
|
|
|
 |
n30x
Bywalec

Pomógł: 16 razy Dołączył: 08 Kwi 2008 Posty: 57 Skąd: Knurów / Kielce
|
Wysłany: 27-04-2009, 22:08
Bolid: Seicento 899 - 2001r |
|
|
A po wymianie drążków/końcówek drażków kierowniczych także trzeba udać się na zbieżność? |
|
|
|
 |
Cobra_c64
nówka sztuka ;)
Wiek: 49 Dołączyła: 01 Kwi 2009 Posty: 5 Skąd: Kanie k/Pruszkowa
|
Wysłany: 27-04-2009, 22:12
Bolid: Seicento |
|
|
Gumiś666 napisał/a: | wszystko zależy od tego ile ktoś ci rozebrał aby sie do nich dostać, jeśli nie wyciągał wahaczy ( a nie powinien) to nie ma sensu ruszać zbieżności bo wszystko siedzi na miejscu, co innegoo jakby chciał zmieniać tuleje lub gałki to obowiązkowo zbieżność |
Nie wyciągał wahaczy,wieć tym razem daruję sobie zbieżność.
Dzięki Gumiś666! |
|
|
|
 |
|