Nie pali po wymianie rozrządu |
Autor |
Wiadomość |
kefir-999
nówka sztuka ;)
Dołączył: 01 Wrz 2008 Posty: 2 Skąd: Sosnowiec
|
Wysłany: 07-07-2009, 01:26 Nie pali po wymianie rozrządu
Bolid: Seicento |
|
|
Witam mam problem wymieniałem u mechanika rozrząd w sc 1.1 Mpi komplet (pompa, napinacz, pasek)
Po odebraniu z warsztatu samochód nie chce odpalić. Gość od rozrządu powiedział iż wcześniej było źle ustawione(jakimiś stopniami mi rzucił ) i teraz po wymianie jest dobrze ale samochód nie pali. 2 dni stoi u elektryka i było sprawdzane wszystko cewki podmieniane na inne nowe ( jakieś błędy wyskakują i chyba nie ma napięcia) wymieniony czujnik wału korbowego, sprawdzony alarm , immobiliser , dodatkowe odcięcie zapłonu, komputer. Ma ktoś może pomysł co się mogło stać ??
Prosiłbym o odpowiedź |
|
|
|
 |
Łukasz
AntyToyotowy
Pomógł: 159 razy Dołączył: 13 Lut 2009 Posty: 2476 Skąd: Katowice
|
Wysłany: 07-07-2009, 01:57
Bolid: Ford Focus Kombi 1.6 zetec 2004r. 152 k km |
|
|
jak dawałeś do mechanika to palił czy pchałeś go ? podejrzewam ze palił i tak od wyjazdu z fabryki..... niech zobaczy czy nie pomylił faz....
jesli robił tylko rozrzad to po co elektryk ? prosta sprawa.
jesli chodzil ci dobrze przed wymianą to on wciska ci kit.
no i jeszcze jedno - mam nadzieje ze pasek i pompa pasują pod twoj model. jest albo 104 ząbki i 24 ząbki pompa albo 125 ( o ile sie nie myle ) zabkow pasek i 20 zabkow pompa... |
|
|
|
 |
Wuniek
Nałogowiec Dispatcher

Pomógł: 73 razy Wiek: 42 Dołączył: 05 Kwi 2008 Posty: 428 Skąd: 100lica
|
Wysłany: 07-07-2009, 07:27
Bolid: SC 1.2MPi 6speed |
|
|
Na szczęście nie da się w seju ustawić tak rozrządu żeby coś zepsuć
Po drugie mechanik twój głosi jakąś herezje i idę o zakład ze ustawił silnik na złe znaki i po kilku obrotach się rozjechało.
Jak możesz zadaj mu proste pytanie: na jakich znakach ostawiał rozrząd jeżeli oba znaki miał po stronie rozrządu to już wiesz ze dobrze tego zrobić nie mógł, jak ustawiał na znak na walku i znak na kole zamachowym to OK (ale jakoś w to wątpię).
Jak wałek rozrządu jest ustawiony na znak tu ma być 0:
Tutaj masz pokazane jak powinno się to zrobić: http://punto.autokacik.pl/Zrobtosam/pasek.htm
Wykonaj reset kompa (odłącz aku na jakieś 5min), sprawdź czujnik temp wody ten przy kolektorze ssącym(jak jest nie podłączony urwana wtyka to nie odpali).
Generalnie nie ma co panikować i najlepiej pod kompa podlaczyc.
A co długości paska ta sa 2 wymiary głowy nie dam ale ten krótszy ciężko było by zaciągnąć na 125 a 125 była by luźna na 104. Z reszta maja inny kształt ząbków na wszystkich kolkach i pompie wiec ciężko się pomylić.
PS. możesz zapisać się do klubu "mechanik spieprzył mi rozrząd" będziesz co najmniej 5 członkiem |
_________________
Scuderi Split Cycle Engine |
|
|
|
 |
jerzyk
Loża szyderców

Pomógł: 151 razy Wiek: 47 Dołączył: 28 Paź 2005 Posty: 2692 Skąd: Łódź
|
Wysłany: 07-07-2009, 08:37
Bolid: Audi |
|
|
moze koło pasowe włozył odwrotnie (mozna je przykręcic w 3 pozycjach), tez kiedyś dość długo myślałem czemu mi nie zapala |
_________________
 |
|
|
|
 |
luki55
Nałogowiec

Pomógł: 67 razy Wiek: 36 Dołączył: 30 Paź 2007 Posty: 262 Skąd: Bolęcin
|
Wysłany: 07-07-2009, 09:55
Bolid: Seicento 1.1 MPI Actual 2004, FSO 125p 1986 |
|
|
jerzyk napisał/a: | moze koło pasowe włozył odwrotnie (mozna je przykręcic w 3 pozycjach), tez kiedyś dość długo myślałem czemu mi nie zapala |
Koło pasowe z tego co pamiętam ma taki mały bolec, trzeba na niego trafić. Rzeczywiście gdyby było założone źle czujnik położenia wału może podawać złe sygnały do kompa i dlatego nie pali...
Wałek ustawiamy za pomocą znaków, z wałem jest różnie, jedni mówią, że jest jakieś wycięcie na kadłubie silnika( a raczej taki uskok w odlewie) w każdym razie u mnie się to nie zgadzało, i od razu ustawiłem na okienko czyli wycięcie na 0°. Jak wszystko poskładamy trzeba pokręcić wałem(jeden pełny cykl) i znaki powinny być na tym samym miejscu. Ustawiając wałek na znaki patrzymy na okienko, jeśli pasek jest przestawiony przynajmniej o jeden ząb to znak w okienku automatycznie ucieka (prawdopodobnie w ogóle go nie zobaczymy)...
Pozdrawiam |
|
|
|
 |
kefir-999
nówka sztuka ;)
Dołączył: 01 Wrz 2008 Posty: 2 Skąd: Sosnowiec
|
Wysłany: 07-07-2009, 12:44 Dzięki wszystkim za pomoc :)
Bolid: Seicento |
|
|
Dzięki za pomoc. Wszystko się wyjaśniło. Elektryk powiedział że komputer i immobiliser się zawiesiły(rozkodowały). Teraz pali:) |
|
|
|
 |
micgz
Nałogowiec

Pomógł: 9 razy Wiek: 42 Dołączył: 29 Kwi 2008 Posty: 112 Skąd: Gniezno
|
Wysłany: 07-07-2009, 20:08
Bolid: Fiat 600 razy 3 |
|
|
Tak czy owak zmień mechanika , ja nie miał bym wstydu oddać klientowi "nie palący" samochód , dramat normalnie |
_________________
 |
|
|
|
 |
|