FORUM SEICENTO Strona Główna FORUM SEICENTO
INTERNETOWE FORUM FIATA SEICENTO - dawne seicento.pl

FAQTANIE OC  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj

Poprzedni temat «» Następny temat
Nie pali po wymianie rozrządu
Autor Wiadomość
kefir-999 
nówka sztuka ;)

Dołączył: 01 Wrz 2008
Posty: 2
Skąd: Sosnowiec
Wysłany: 07-07-2009, 01:26   Nie pali po wymianie rozrządu
   Bolid: Seicento


Witam mam problem wymieniałem u mechanika rozrząd w sc 1.1 Mpi komplet (pompa, napinacz, pasek)
Po odebraniu z warsztatu samochód nie chce odpalić. Gość od rozrządu powiedział iż wcześniej było źle ustawione(jakimiś stopniami mi rzucił ) i teraz po wymianie jest dobrze ale samochód nie pali. 2 dni stoi u elektryka i było sprawdzane wszystko cewki podmieniane na inne nowe ( jakieś błędy wyskakują i chyba nie ma napięcia) wymieniony czujnik wału korbowego, sprawdzony alarm , immobiliser , dodatkowe odcięcie zapłonu, komputer. Ma ktoś może pomysł co się mogło stać ??
Prosiłbym o odpowiedź :)
 
 
Łukasz 
AntyToyotowy

Pomógł: 159 razy
Dołączył: 13 Lut 2009
Posty: 2476
Skąd: Katowice
Wysłany: 07-07-2009, 01:57   
   Bolid: Ford Focus Kombi 1.6 zetec 2004r. 152 k km


jak dawałeś do mechanika to palił czy pchałeś go ? podejrzewam ze palił i tak od wyjazdu z fabryki..... niech zobaczy czy nie pomylił faz....

jesli robił tylko rozrzad to po co elektryk ? prosta sprawa.

jesli chodzil ci dobrze przed wymianą to on wciska ci kit.

no i jeszcze jedno - mam nadzieje ze pasek i pompa pasują pod twoj model. jest albo 104 ząbki i 24 ząbki pompa albo 125 ( o ile sie nie myle ) zabkow pasek i 20 zabkow pompa...
 
 
Wuniek 
Nałogowiec
Dispatcher


Pomógł: 73 razy
Wiek: 42
Dołączył: 05 Kwi 2008
Posty: 428
Skąd: 100lica
Wysłany: 07-07-2009, 07:27   
   Bolid: SC 1.2MPi 6speed


Na szczęście nie da się w seju ustawić tak rozrządu żeby coś zepsuć :)

Po drugie mechanik twój głosi jakąś herezje i idę o zakład ze ustawił silnik na złe znaki i po kilku obrotach się rozjechało.
Jak możesz zadaj mu proste pytanie: na jakich znakach ostawiał rozrząd jeżeli oba znaki miał po stronie rozrządu to już wiesz ze dobrze tego zrobić nie mógł, jak ustawiał na znak na walku i znak na kole zamachowym to OK (ale jakoś w to wątpię).

Jak wałek rozrządu jest ustawiony na znak tu ma być 0:


Tutaj masz pokazane jak powinno się to zrobić: http://punto.autokacik.pl/Zrobtosam/pasek.htm

Wykonaj reset kompa (odłącz aku na jakieś 5min), sprawdź czujnik temp wody ten przy kolektorze ssącym(jak jest nie podłączony urwana wtyka to nie odpali).

Generalnie nie ma co panikować i najlepiej pod kompa podlaczyc.

A co długości paska ta sa 2 wymiary głowy nie dam ale ten krótszy ciężko było by zaciągnąć na 125 a 125 była by luźna na 104. Z reszta maja inny kształt ząbków na wszystkich kolkach i pompie wiec ciężko się pomylić.

PS. możesz zapisać się do klubu "mechanik spieprzył mi rozrząd" będziesz co najmniej 5 członkiem ;/
_________________


Scuderi Split Cycle Engine
 
 
 
jerzyk 
Loża szyderców


Pomógł: 151 razy
Wiek: 47
Dołączył: 28 Paź 2005
Posty: 2692
Skąd: Łódź
Wysłany: 07-07-2009, 08:37   
   Bolid: Audi


moze koło pasowe włozył odwrotnie (mozna je przykręcic w 3 pozycjach), tez kiedyś dość długo myślałem czemu mi nie zapala ;/
_________________

 
 
luki55 
Nałogowiec


Pomógł: 67 razy
Wiek: 36
Dołączył: 30 Paź 2007
Posty: 262
Skąd: Bolęcin
Wysłany: 07-07-2009, 09:55   
   Bolid: Seicento 1.1 MPI Actual 2004, FSO 125p 1986


jerzyk napisał/a:
moze koło pasowe włozył odwrotnie (mozna je przykręcic w 3 pozycjach), tez kiedyś dość długo myślałem czemu mi nie zapala ;/

Koło pasowe z tego co pamiętam ma taki mały bolec, trzeba na niego trafić. Rzeczywiście gdyby było założone źle czujnik położenia wału może podawać złe sygnały do kompa i dlatego nie pali...

Wałek ustawiamy za pomocą znaków, z wałem jest różnie, jedni mówią, że jest jakieś wycięcie na kadłubie silnika( a raczej taki uskok w odlewie) w każdym razie u mnie się to nie zgadzało, i od razu ustawiłem na okienko czyli wycięcie na 0°. Jak wszystko poskładamy trzeba pokręcić wałem(jeden pełny cykl) i znaki powinny być na tym samym miejscu. Ustawiając wałek na znaki patrzymy na okienko, jeśli pasek jest przestawiony przynajmniej o jeden ząb to znak w okienku automatycznie ucieka (prawdopodobnie w ogóle go nie zobaczymy)...

Pozdrawiam
 
 
 
kefir-999 
nówka sztuka ;)

Dołączył: 01 Wrz 2008
Posty: 2
Skąd: Sosnowiec
Wysłany: 07-07-2009, 12:44   Dzięki wszystkim za pomoc :)
   Bolid: Seicento


Dzięki za pomoc. Wszystko się wyjaśniło. Elektryk powiedział że komputer i immobiliser się zawiesiły(rozkodowały). Teraz pali:)
 
 
micgz 
Nałogowiec


Pomógł: 9 razy
Wiek: 42
Dołączył: 29 Kwi 2008
Posty: 112
Skąd: Gniezno
Wysłany: 07-07-2009, 20:08   
   Bolid: Fiat 600 razy 3


Tak czy owak zmień mechanika , ja nie miał bym wstydu oddać klientowi "nie palący" samochód , dramat normalnie
_________________

 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group - anime - Mapa Forum