Piszczący pasek Sej 1.1 |
Autor |
Wiadomość |
Viro
nówka sztuka ;)
Wiek: 28 Dołączył: 27 Paź 2015 Posty: 38 Skąd: Elbląg
|
Wysłany: 05-12-2015, 13:44 Piszczący pasek Sej 1.1
Bolid: Fiat Seicento 1.1 |
|
|
Witam.
Piszczy mi pasek przy niskich obrotach i tu moje pytanie. Czy warto samemu się bawić w naciągnie czy lepiej oddać odrazu do mechanika? |
|
|
|
 |
MateuszLDZ
Bywalec
Pomógł: 10 razy Dołączył: 28 Sie 2012 Posty: 71 Skąd: Łódź
|
Wysłany: 05-12-2015, 14:10
Bolid: Seicento VAN 1,2 16V |
|
|
Wszystko zależy od Twoich umiejętności.
Naciągnięcie powinno pomóc. |
|
|
|
 |
Viro
nówka sztuka ;)
Wiek: 28 Dołączył: 27 Paź 2015 Posty: 38 Skąd: Elbląg
|
Wysłany: 05-12-2015, 14:14
Bolid: Fiat Seicento 1.1 |
|
|
Jak jest z dostępem? |
|
|
|
 |
pwwp
nówka sztuka ;)
Pomógł: 2 razy Dołączył: 01 Cze 2012 Posty: 42 Skąd: stąd
|
Wysłany: 05-12-2015, 19:23
Bolid: Seicento 1.1 |
|
|
Ściągasz prawe koło z przodu i ewentualnie nadkole jak masz i naciągasz. |
|
|
|
 |
ul7855
Nałogowiec
Pomógł: 10 razy Dołączył: 27 Mar 2015 Posty: 171 Skąd: Ostróda
|
Wysłany: 06-12-2015, 09:08
Bolid: 1.1 MPI LPG |
|
|
Naciąganie paska to masakra. Jeszcze jakiś idiota zaprojektował mocowanie na TRZECH śrubach do których dostęp mają tylko Chińczycy z małymi rączkami. W dodatku niezbędne jest lewarowanie auta, zdejmowanie kół i osłon, zbiorniczka płynu i grom wie czego jeszcze. |
|
|
|
 |
Łuka
Nałogowiec
Pomógł: 2 razy Dołączył: 17 Maj 2015 Posty: 143 Skąd: KOL
|
Wysłany: 06-12-2015, 11:38
Bolid: Sej 1,1 mpi+LPG->był,Jest 306 1.4 LPG+hak |
|
|
Co wy piszecie ja u siebie nawet koła nie odkręcałem wystarczy wjechać na kanał
Wymieniałem w pojedynkę choć druga osoba przydaje się do asekuracji z góry
Trzecie ucho rzeczywiście trochę denerwujące ale później miałem z spi i wtedy całkiem luzacko |
|
|
|
 |
mati
Nałogowiec

Pomógł: 3 razy Dołączył: 09 Sie 2009 Posty: 360 Skąd: Ostrów k. Włoszcz.
|
Wysłany: 06-12-2015, 12:27
Bolid: 900ccm 2001r |
|
|
To ja może coś więcej napisze. Do dwóch śrub z przodu potrzebna będzie płaska 16, a do jednej tylnej nasadka i grzechotka. Być może podeszło by się też oczkowym z obniżonym oczkiem. Do tego szklanka melisy. Operacja mechanicznie prosta ale dostęp słaby. (Pisze o MPI) |
_________________ Słuchaj mnie, a z biedy nie wyjdziesz! |
|
|
|
 |
Łuka
Nałogowiec
Pomógł: 2 razy Dołączył: 17 Maj 2015 Posty: 143 Skąd: KOL
|
Wysłany: 06-12-2015, 14:29
Bolid: Sej 1,1 mpi+LPG->był,Jest 306 1.4 LPG+hak |
|
|
Przydaje się druga osoba ze stylem od młotka lub rurką
Tak jak piszesz płaskie 16 bez odkręcania koła i innych różności
Ja u siebie miałem dodatkowo mniej miejsca bo aku był 62AH |
|
|
|
 |
ul7855
Nałogowiec
Pomógł: 10 razy Dołączył: 27 Mar 2015 Posty: 171 Skąd: Ostróda
|
Wysłany: 06-12-2015, 14:30
Bolid: 1.1 MPI LPG |
|
|
Jasne, prosta. Widać nie miałeś do czynienia z np Corollą albo innymi Golfami. Tam odkręcasz jedną śrubkę, łomikiem podciągasz i kontrujesz.
A jak odkręcisz górną śrubę bez kanału, która jest dokładnie pod kolektorem dolotowym koło miarki oleju? Przecież tam ręki nie idzie włożyć a co dopiero z kluczem. |
Ostatnio zmieniony przez ul7855 06-12-2015, 14:36, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
 |
Łuka
Nałogowiec
Pomógł: 2 razy Dołączył: 17 Maj 2015 Posty: 143 Skąd: KOL
|
Wysłany: 06-12-2015, 14:36
Bolid: Sej 1,1 mpi+LPG->był,Jest 306 1.4 LPG+hak |
|
|
Moim zdaniem w 900 jest do niczego |
|
|
|
 |
Viro
nówka sztuka ;)
Wiek: 28 Dołączył: 27 Paź 2015 Posty: 38 Skąd: Elbląg
|
Wysłany: 06-12-2015, 20:21
Bolid: Fiat Seicento 1.1 |
|
|
W takim razie sobie chyba odpuszczę i pojadę na warsztat bo ten pisk doprowadza do szału i ludzie na światłach się na mnie patrzą(nie przez to, że ładnie zrobiony ). |
|
|
|
 |
ul7855
Nałogowiec
Pomógł: 10 razy Dołączył: 27 Mar 2015 Posty: 171 Skąd: Ostróda
|
Wysłany: 06-12-2015, 20:58
Bolid: 1.1 MPI LPG |
|
|
Zrób to jak najszybciej bo będzie coraz gorzej, piszczenie to zdzieranie paska i kół pasowych. Dojdzie do tego że będzie piszczał na nowym pasku. |
|
|
|
 |
Paweł1984
spamer team Jasper84
Pomógł: 160 razy Wiek: 40 Dołączył: 26 Sie 2007 Posty: 1212 Skąd: Łódź
|
Wysłany: 06-12-2015, 21:02
Bolid: Seicento sporting+,Hundai I30N performance |
|
|
Ja bym już nowy założył naciągnął i miał spokój.... |
|
|
|
 |
mieszko1
nówka sztuka ;)
Pomógł: 4 razy Dołączył: 10 Kwi 2009 Posty: 32 Skąd: Krk
|
Wysłany: 07-12-2015, 10:44
Bolid: Seito 0,9 |
|
|
Właśnie w sobotę robiłem przy 900 to samo.
Procedura: ściągnięcie koła, nadkola, odkręcenie czujnika położenia wału, nowy pasek (tutaj potrzebna druga para rąk do właściwego naciągnięcia), zakręcenie wszystkiego w odpowiedniej kolejności trwało z górą 30 minut. W zasadzie to jedna z prostszych operacji, którą można wykonać przy aucie.
Na dodatkowy plus przy to żę okazji zobaczyłem, że poszła UPG i delikatnie leje olejem.
Do tego cena paska: 10,00 zł. Więc na prawdę szkoda jechać do mechanika i czekać aż zrobi... |
|
|
|
 |
wojtek12321
Nałogowiec
Pomógł: 65 razy Dołączył: 17 Maj 2010 Posty: 443 Skąd: wielkopolska
|
Wysłany: 07-12-2015, 11:09
Bolid: Fiat seicento 900 SX |
|
|
mieszko1 napisał/a: | ....że poszła UPG i delikatnie leje olejem.... |
Na pewno uszczelka pod głowicą?
Może to tylko uszczelka pokrywy zaworów, bo to właśnie tam najczęściej się leje... |
|
|
|
 |
|