FORUM SEICENTO Strona Główna FORUM SEICENTO
INTERNETOWE FORUM FIATA SEICENTO - dawne seicento.pl

FAQTANIE OC  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj

Poprzedni temat «» Następny temat
Piszczący pasek Sej 1.1
Autor Wiadomość
Viro 
nówka sztuka ;)

Wiek: 28
Dołączył: 27 Paź 2015
Posty: 38
Skąd: Elbląg
Wysłany: 05-12-2015, 13:44   Piszczący pasek Sej 1.1
   Bolid: Fiat Seicento 1.1


Witam.
Piszczy mi pasek przy niskich obrotach i tu moje pytanie. Czy warto samemu się bawić w naciągnie czy lepiej oddać odrazu do mechanika?
 
 
MateuszLDZ 
Bywalec

Pomógł: 10 razy
Dołączył: 28 Sie 2012
Posty: 71
Skąd: Łódź
Wysłany: 05-12-2015, 14:10   
   Bolid: Seicento VAN 1,2 16V


Wszystko zależy od Twoich umiejętności.
Naciągnięcie powinno pomóc.
 
 
Viro 
nówka sztuka ;)

Wiek: 28
Dołączył: 27 Paź 2015
Posty: 38
Skąd: Elbląg
Wysłany: 05-12-2015, 14:14   
   Bolid: Fiat Seicento 1.1


Jak jest z dostępem?
 
 
pwwp 
nówka sztuka ;)

Pomógł: 2 razy
Dołączył: 01 Cze 2012
Posty: 42
Skąd: stąd
Wysłany: 05-12-2015, 19:23   
   Bolid: Seicento 1.1


Ściągasz prawe koło z przodu i ewentualnie nadkole jak masz i naciągasz.
 
 
ul7855 
Nałogowiec

Pomógł: 10 razy
Dołączył: 27 Mar 2015
Posty: 171
Skąd: Ostróda
Wysłany: 06-12-2015, 09:08   
   Bolid: 1.1 MPI LPG


Naciąganie paska to masakra. Jeszcze jakiś idiota zaprojektował mocowanie na TRZECH śrubach do których dostęp mają tylko Chińczycy z małymi rączkami. W dodatku niezbędne jest lewarowanie auta, zdejmowanie kół i osłon, zbiorniczka płynu i grom wie czego jeszcze.
 
 
Łuka 
Nałogowiec

Pomógł: 2 razy
Dołączył: 17 Maj 2015
Posty: 143
Skąd: KOL
Wysłany: 06-12-2015, 11:38   
   Bolid: Sej 1,1 mpi+LPG->był,Jest 306 1.4 LPG+hak


Co wy piszecie ja u siebie nawet koła nie odkręcałem wystarczy wjechać na kanał
Wymieniałem w pojedynkę choć druga osoba przydaje się do asekuracji z góry
Trzecie ucho rzeczywiście trochę denerwujące ale później miałem z spi i wtedy całkiem luzacko
 
 
mati 
Nałogowiec


Pomógł: 3 razy
Dołączył: 09 Sie 2009
Posty: 360
Skąd: Ostrów k. Włoszcz.
Wysłany: 06-12-2015, 12:27   
   Bolid: 900ccm 2001r


To ja może coś więcej napisze. Do dwóch śrub z przodu potrzebna będzie płaska 16, a do jednej tylnej nasadka i grzechotka. Być może podeszło by się też oczkowym z obniżonym oczkiem. Do tego szklanka melisy. Operacja mechanicznie prosta ale dostęp słaby. (Pisze o MPI)
_________________
Słuchaj mnie, a z biedy nie wyjdziesz!
 
 
Łuka 
Nałogowiec

Pomógł: 2 razy
Dołączył: 17 Maj 2015
Posty: 143
Skąd: KOL
Wysłany: 06-12-2015, 14:29   
   Bolid: Sej 1,1 mpi+LPG->był,Jest 306 1.4 LPG+hak


Przydaje się druga osoba ze stylem od młotka lub rurką
Tak jak piszesz płaskie 16 bez odkręcania koła i innych różności
Ja u siebie miałem dodatkowo mniej miejsca bo aku był 62AH
 
 
ul7855 
Nałogowiec

Pomógł: 10 razy
Dołączył: 27 Mar 2015
Posty: 171
Skąd: Ostróda
Wysłany: 06-12-2015, 14:30   
   Bolid: 1.1 MPI LPG


Jasne, prosta. Widać nie miałeś do czynienia z np Corollą albo innymi Golfami. Tam odkręcasz jedną śrubkę, łomikiem podciągasz i kontrujesz.
A jak odkręcisz górną śrubę bez kanału, która jest dokładnie pod kolektorem dolotowym koło miarki oleju? Przecież tam ręki nie idzie włożyć a co dopiero z kluczem.
Ostatnio zmieniony przez ul7855 06-12-2015, 14:36, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
Łuka 
Nałogowiec

Pomógł: 2 razy
Dołączył: 17 Maj 2015
Posty: 143
Skąd: KOL
Wysłany: 06-12-2015, 14:36   
   Bolid: Sej 1,1 mpi+LPG->był,Jest 306 1.4 LPG+hak


Moim zdaniem w 900 jest do niczego
 
 
Viro 
nówka sztuka ;)

Wiek: 28
Dołączył: 27 Paź 2015
Posty: 38
Skąd: Elbląg
Wysłany: 06-12-2015, 20:21   
   Bolid: Fiat Seicento 1.1


W takim razie sobie chyba odpuszczę i pojadę na warsztat bo ten pisk doprowadza do szału i ludzie na światłach się na mnie patrzą(nie przez to, że ładnie zrobiony :D ).
 
 
ul7855 
Nałogowiec

Pomógł: 10 razy
Dołączył: 27 Mar 2015
Posty: 171
Skąd: Ostróda
Wysłany: 06-12-2015, 20:58   
   Bolid: 1.1 MPI LPG


Zrób to jak najszybciej bo będzie coraz gorzej, piszczenie to zdzieranie paska i kół pasowych. Dojdzie do tego że będzie piszczał na nowym pasku.
 
 
Paweł1984 
spamer team
Jasper84

Pomógł: 160 razy
Wiek: 40
Dołączył: 26 Sie 2007
Posty: 1212
Skąd: Łódź
Wysłany: 06-12-2015, 21:02   
   Bolid: Seicento sporting+,Hundai I30N performance


Ja bym już nowy założył naciągnął i miał spokój.... :wink:
 
 
 
mieszko1 
nówka sztuka ;)

Pomógł: 4 razy
Dołączył: 10 Kwi 2009
Posty: 32
Skąd: Krk
Wysłany: 07-12-2015, 10:44   
   Bolid: Seito 0,9


Właśnie w sobotę robiłem przy 900 to samo.

Procedura: ściągnięcie koła, nadkola, odkręcenie czujnika położenia wału, nowy pasek (tutaj potrzebna druga para rąk do właściwego naciągnięcia), zakręcenie wszystkiego w odpowiedniej kolejności trwało z górą 30 minut. W zasadzie to jedna z prostszych operacji, którą można wykonać przy aucie.
Na dodatkowy plus przy to żę okazji zobaczyłem, że poszła UPG i delikatnie leje olejem.

Do tego cena paska: 10,00 zł. Więc na prawdę szkoda jechać do mechanika i czekać aż zrobi...
 
 
wojtek12321 
Nałogowiec

Pomógł: 65 razy
Dołączył: 17 Maj 2010
Posty: 443
Skąd: wielkopolska
Wysłany: 07-12-2015, 11:09   
   Bolid: Fiat seicento 900 SX


mieszko1 napisał/a:
....że poszła UPG i delikatnie leje olejem....

Na pewno uszczelka pod głowicą?
Może to tylko uszczelka pokrywy zaworów, bo to właśnie tam najczęściej się leje...
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group - Mapa Forum