Praca silnika bez map sensora. |
Autor |
Wiadomość |
luckyboy
Nałogowiec

Pomógł: 13 razy Wiek: 41 Dołączył: 07 Mar 2012 Posty: 152 Skąd: Piernikowo
|
Wysłany: 26-06-2012, 18:54 Praca silnika bez map sensora.
Bolid: był Actual 1.1 MPI |
|
|
Witajcie,
dzisiaj dla testu odłączyłem map sensor i zgodnie z moimi podejrzeniami, auto ożyło dostało więcej mocy - czy w tym momencie praca silnika sterowana jest wyłącznie mapami, a dane z sondy lambda sa pomijane?
Na zimno z podpiętym map sensorem śmiga żwawo, dopiero po nagrzaniu silnika dostaje małego mułka i przyspiesza nierówno (jak gdyby dostawał zmienne dane z map sensora).
Skoro w trybie awaryjnym śmiga jak burza, to zapchany kat/wydech odpada, tak samo jak nie wydajna pompa paliwa, czy zapchane wtryski.
W tym wypadku pozostają tylko przekłamania ze strony map sensora, bądź sondy lambda przed katem - dobrze dedukuje? |
_________________
"Bo geniusz niezawodności tkwi w prostocie."
"Nie jeździj szybciej niż potrafisz myśleć." |
|
|
|
 |
woytaz
Bywalec

Pomógł: 1 raz Wiek: 42 Dołączył: 22 Lut 2011 Posty: 58 Skąd: Mysłowice
|
Wysłany: 26-06-2012, 23:14
Bolid: SC 1.1 MPI 2001r |
|
|
witam
A możesz pokazać mi jak odłączyć MAp sensor w MPI?? Bo nawet nie moge go namierzyć. Wszyscy mówią,że jest przy przepustnicy ale dokładnie to nie wiadomo gdzie. Mam podobne objawy, tzn przyspiesza>muł>przyspiesza>muł i tak o kółko |
|
|
|
 |
andre44
Bywalec
Pomógł: 3 razy Wiek: 35 Dołączył: 05 Paź 2009 Posty: 94 Skąd: bydgoszcz
|
Wysłany: 26-06-2012, 23:25
Bolid: "BOLID" tak go zwę |
|
|
w trybie awaryjnym smiga jak buyrza bo daje mieszanke usredniona (bogatszą) dlatego jezeli na postoju wkrecisz go na obroty to powinien ci walic czarnym dymem z wydechu (ja tak mialem jak sie wezyk odpial tyle ze w 1.1 spi). moze trzeba by wyczyscic rzepustnice, ew jak masz mozliwosc to podmien map sensor i zobacz czy cos sie zmieni. sluszalem rowniez o tym ze mozna sprawdzic map'a przy pomocy miernika ale nie wiem niestety jak |
_________________ W uszach świst, w oczach mgła, na liczniku 22
 |
|
|
|
 |
luckyboy
Nałogowiec

Pomógł: 13 razy Wiek: 41 Dołączył: 07 Mar 2012 Posty: 152 Skąd: Piernikowo
|
Wysłany: 27-06-2012, 08:54
Bolid: był Actual 1.1 MPI |
|
|
woytaz napisał/a: | witam
A możesz pokazać mi jak odłączyć MAp sensor w MPI?? Bo nawet nie moge go namierzyć. Wszyscy mówią,że jest przy przepustnicy ale dokładnie to nie wiadomo gdzie. Mam podobne objawy, tzn przyspiesza>muł>przyspiesza>muł i tak o kółko |
No ja mam tak samo tylko tylko ten "muł" to taki mikromuł ledwie wyczuwalny. Z tyłu obudowy filtra powietrza, masz pod spodem przy całym kolektorze/przepustnicy wtyczkę (z zapinką na górze) z 4 kablami które są umieszczone w niej płasko obok siebie - jeśli dobrze pamiętam to w sąsiedztwie znajduje się przewód paliwowy. |
_________________
"Bo geniusz niezawodności tkwi w prostocie."
"Nie jeździj szybciej niż potrafisz myśleć." |
|
|
|
 |
macher
Moderator
Pomógł: 448 razy Dołączył: 01 Sie 2006 Posty: 2149 Skąd: wioska wilków wlkp
|
Wysłany: 27-06-2012, 09:15
Bolid: były Seicento '99 900 + LPG, Panda 1100 |
|
|
Tylko jeśli odpinacie wtyczkę MAP-u w MPI to odłączacie też czujnik temperatury zasysanego powietrza bo to ustrojstwo jest zintegrowane w wielopunktach .Więc pokrótce nie wiadomo jaką wartosć zastepczą podstawia sobie procesor centralki - powietrze zimniejsze - wiecej tlenu = większy kop czy powietrze cieplejsze- rozrzedzone z mniejszą iloscią tlenu co skutkuje odwrotnością. |
|
|
|
 |
Paweł1984
spamer team Jasper84
Pomógł: 160 razy Wiek: 40 Dołączył: 26 Sie 2007 Posty: 1212 Skąd: Łódź
|
Wysłany: 27-06-2012, 13:51
Bolid: Seicento sporting+,Hundai I30N performance |
|
|
AFR podchodzi pod 20 i więcej-chyba wystarczy za komentarz |
|
|
|
 |
|