regulowane kolo rozrzadu |
Autor |
Wiadomość |
Canguru77
Bywalec
Dołączył: 05 Lip 2014 Posty: 92 Skąd: Tarnów
|
Wysłany: 13-12-2014, 22:36 regulowane kolo rozrzadu
Bolid: SCS 1.1 |
|
|
Witam, W jaki sposob przerobic kolo rozrzadu na takie regulowane? czytalem ze sie da ale nie wiem w jaki sposob? ktos ma jakis TuT czy chociaz opis w jaki sposob sie to robi? |
|
|
|
 |
barkor
spamer team

Pomógł: 90 razy Wiek: 37 Dołączył: 31 Maj 2007 Posty: 1046 Skąd: Olsztyn
|
|
|
|
 |
Canguru77
Bywalec
Dołączył: 05 Lip 2014 Posty: 92 Skąd: Tarnów
|
Wysłany: 14-12-2014, 13:23
Bolid: SCS 1.1 |
|
|
No ja tez widzialem do kupienia np świątek przerabia takie kola na regulowane za 300zl plus cena nowego kolka.. Cena wg mnie jest troche wygorowana. Dlatego pomyslalem ze moglbym sobie sam takie zrobic zwlaszcza ze mam zaplecze do tego. Dzieki za fotki o cos takiego mi chodzilo. Jakby ktos mial dokladniejsze info typu jakis rysunek czy cos to bardzo chetnie przygarne |
|
|
|
 |
barkor
spamer team

Pomógł: 90 razy Wiek: 37 Dołączył: 31 Maj 2007 Posty: 1046 Skąd: Olsztyn
|
Wysłany: 14-12-2014, 14:05
Bolid: Seicento 900-->1.4 16V 6speed |
|
|
Canguru77, W sumie takie koło jak na dwóch ostatnich zdjęciach jest dosyć proste do wykonania, ale trzeba kupić kawałek blachy aluminiowej, na oko pewnie gdzieś z 6mm grubości i oddać do wycięcia, są firmy, które oferują takie usługi jak cięcie laserem czy coś takiego. Samemu można pociąć seryjne koło i nawiercić otwory a następnie nagwintować. Kwestia ile kosztuje taka usługa cięcia laserem, bo samemu ręcznie się tego nie zrobi dobrze i precyzyjnie, a jednak koło musi być w miarę dobrze wyważone, więc precyzja wycięcia tego koła i otworów w aluminium powinna być jak najlepsza. |
_________________ Nalepiamy.pl - Naklejki na samochód
śmieszne/tuningowe/fiat/abarth/hobby/sport
Również na zamówienie. Sprawdź!
 |
|
|
|
 |
Canguru77
Bywalec
Dołączył: 05 Lip 2014 Posty: 92 Skąd: Tarnów
|
Wysłany: 14-12-2014, 15:19
Bolid: SCS 1.1 |
|
|
Dokladnie. dlatego jutro bede dzwonil po firmach i pytał ile kosztuje taka usluga w moim miescie jest kilka takich firm. W teorii do wykonania takiego kola wystarczy w miare ogarniety slusarz z tokarka i frezarka. A masz moze doswiadczenie co do takiego kola w kwestii ile mozna uzyskac KM/Nm poprzez ustawienie takiego kola? |
|
|
|
 |
barkor
spamer team

Pomógł: 90 razy Wiek: 37 Dołączył: 31 Maj 2007 Posty: 1046 Skąd: Olsztyn
|
Wysłany: 14-12-2014, 16:48
Bolid: Seicento 900-->1.4 16V 6speed |
|
|
OK, to jak się dowiesz ile sobie życzą za taką usługę to napisz, może też sobie w przyszłości takie zrobię jeśli koszt nie będzie duży. Ja osobiście nie miałem zamontowanego takiego koła więc ciężko powiedzieć. Przy seryjnym silniku raczej za wiele się nie osiągnie. Ja miałem wcześniej mocno splanowaną głowicę, na tyle, że rozrząd był przestawiony o pół ząbka i wówczas chciałem takie koło kupić żeby móc trochę wyregulować bo silnik kiepsko chodził, ale akurat nie miałem wtedy kasy i mój silnik się w końcu nie doczekał takiego koła. Może ktoś ma u siebie zamontowane i podpowie czy warto. |
_________________ Nalepiamy.pl - Naklejki na samochód
śmieszne/tuningowe/fiat/abarth/hobby/sport
Również na zamówienie. Sprawdź!
 |
|
|
|
 |
Paweł1984
spamer team Jasper84
Pomógł: 160 razy Wiek: 40 Dołączył: 26 Sie 2007 Posty: 1212 Skąd: Łódź
|
Wysłany: 14-12-2014, 16:54
Bolid: Seicento sporting+,Hundai I30N performance |
|
|
Canguru77 napisał/a: | Dokladnie. dlatego jutro bede dzwonil po firmach i pytał ile kosztuje taka usluga w moim miescie jest kilka takich firm. W teorii do wykonania takiego kola wystarczy w miare ogarniety slusarz z tokarka i frezarka. A masz moze doswiadczenie co do takiego kola w kwestii ile mozna uzyskac KM/Nm poprzez ustawienie takiego kola? |
U Świątka 200zł jak mu oddasz swoje dobre koło.
Regulacja na hamowni i program pod mody daje w N/A sporo, ale też sporo kosztuje ogarnięcie wszyskiego.
Samo koło i ustawienie na + to 10-15% po strojeniu-koło głównie daje to, że przy strojeniu możesz regulować współotwarcie i czasy.
1.2 8v dłubane-92km/111nm, z kołem wyregulowane strojone 103km/120nm-wszysko z 1000obr. wyżej. |
|
|
|
 |
Canguru77
Bywalec
Dołączył: 05 Lip 2014 Posty: 92 Skąd: Tarnów
|
Wysłany: 14-12-2014, 17:41
Bolid: SCS 1.1 |
|
|
Ja mam 1.1 z glowica od 1.2 75KM z powiekszonymi kanalami i gniazdami i inne pierdolki wczoraj to stroilem jutro jade na hamownie i zobaczymy co to bedzie. gosc ktory mi to stroil powiedzial zebym sprobowal na tym samym modzie na roznych regulacjach na kolku jak juz bede mial. a do walka 866 to daje tez takie przyrosty? czy 866 jest sens przesuwac? |
|
|
|
 |
Paweł1984
spamer team Jasper84
Pomógł: 160 razy Wiek: 40 Dołączył: 26 Sie 2007 Posty: 1212 Skąd: Łódź
|
Wysłany: 15-12-2014, 00:09
Bolid: Seicento sporting+,Hundai I30N performance |
|
|
Canguru77 napisał/a: | Ja mam 1.1 z glowica od 1.2 75KM z powiekszonymi kanalami i gniazdami i inne pierdolki wczoraj to stroilem jutro jade na hamownie i zobaczymy co to bedzie. gosc ktory mi to stroil powiedzial zebym sprobowal na tym samym modzie na roznych regulacjach na kolku jak juz bede mial. a do walka 866 to daje tez takie przyrosty? czy 866 jest sens przesuwac? |
Jest sens tylko 866 to wałek dość łagodny, więc i przyrosty mniejsze sporo.
Z regulowanym kółkiem jest jak z OHC 8v DOHC16 v albo kompromis i lekka pomoc w ingerencji elektroniki, albo cofasz go tak, że tracisz przy tym set upie dół i zyskujesz góre pod 7000tys.
Co kto lubi, do czego mu potrzebne-można odwrotnie zabawa współotwarciem i strojenie daje dużo możliwosci, ale cudów nie będzie ani na wykresie, ani w jeździe na 866. |
|
|
|
 |
Canguru77
Bywalec
Dołączył: 05 Lip 2014 Posty: 92 Skąd: Tarnów
|
Wysłany: 15-12-2014, 18:16
Bolid: SCS 1.1 |
|
|
Dzis bylem na hamowni i wyskrobalem 77KM przy 6.5 tys obrotow (moc idzie liniowo do 6.5 potem po 7 spada gwaltownie) oraz 98Nm przy 3.2 (w zakresie 2.7 - 5 jest na poziomie 95 Nm przy 6.5 jest ok 82Nm ) jest sens tutaj dlubac kolem regulowanym czy dopiero z nowym walkiem? |
|
|
|
 |
Paweł1984
spamer team Jasper84
Pomógł: 160 razy Wiek: 40 Dołączył: 26 Sie 2007 Posty: 1212 Skąd: Łódź
|
Wysłany: 15-12-2014, 21:38
Bolid: Seicento sporting+,Hundai I30N performance |
|
|
Canguru77 napisał/a: | Dzis bylem na hamowni i wyskrobalem 77KM przy 6.5 tys obrotow (moc idzie liniowo do 6.5 potem po 7 spada gwaltownie) oraz 98Nm przy 3.2 (w zakresie 2.7 - 5 jest na poziomie 95 Nm przy 6.5 jest ok 82Nm ) jest sens tutaj dlubac kolem regulowanym czy dopiero z nowym walkiem? |
74,7km/96,8nm mam w dłubanym 1.1 spi na wałku 866 bez żadnych czapek 1.2 w podobnych zakresach, bez regulowanego kółka.
Na wałku cat cums wypłuło 78,5/97,8nm-tylko od 4 tys do odcinki(7400) i moment przy 4589obr. Od 2do 3,5tys obr szedł jak seria na eskowej skrzyni-później ogień.
Szkoda kasy jak zamierzasz wrzucić inny wałek i stroić to jeszcze raz-wtedy efekt będzie dużo lepszy szczególnie z mocą-pojemności nie oszukasz od pewnych granic w N/A. |
|
|
|
 |
Canguru77
Bywalec
Dołączył: 05 Lip 2014 Posty: 92 Skąd: Tarnów
|
Wysłany: 15-12-2014, 22:58
Bolid: SCS 1.1 |
|
|
Czyli moj wynik jest raczej slaby:-( więc chyba będzie dalsze strojenie:-P gość co mi to robił już nie miał czasu więcej się w to bawić (za strojenie nie płaciłem) ale powiedział że da się więcej wyciągnąć z tego.. Tak btw glowica 1.2 75km rozni się od sportingowego spi tylko tym że jest wyzsza.. U mnie zawory w obu przypadkavh byly 31.5 /30.5 po planowaniu na 125.7 obie głowice to to samo. |
|
|
|
 |
barkor
spamer team

Pomógł: 90 razy Wiek: 37 Dołączył: 31 Maj 2007 Posty: 1046 Skąd: Olsztyn
|
Wysłany: 15-12-2014, 23:09
Bolid: Seicento 900-->1.4 16V 6speed |
|
|
Głowice z 1.1 i 1.2 75KM mają taką samą wysokość, to blok silnika jest wyższy w 1.2. Napisałeś, że zawory były 31,5/30,5 i to jest właśnie różnica 1mm w średnicy zaworów na korzyść 1.2 (zawory wydechowe są takie same w obu głowicach ok. 27,5mm). Poza tym od 1.1spi głowica z 1.2 różni się średnicą i kształtem kanałów ssących oraz rozstawem szpilek kolektora ssącego.
Ja uważam, że Twój wynik na hamowni jest całkiem dobry jak na 1.1 z głowicą od 1.2 i seryjnym wałkiem 866. Kolejne strojenie robiłbym już na jakimś ostrzejszym wałku |
_________________ Nalepiamy.pl - Naklejki na samochód
śmieszne/tuningowe/fiat/abarth/hobby/sport
Również na zamówienie. Sprawdź!
 |
|
|
|
 |
Paweł1984
spamer team Jasper84
Pomógł: 160 razy Wiek: 40 Dołączył: 26 Sie 2007 Posty: 1212 Skąd: Łódź
|
Wysłany: 15-12-2014, 23:40
Bolid: Seicento sporting+,Hundai I30N performance |
|
|
Canguru77 napisał/a: | Dzis bylem na hamowni i wyskrobalem 77KM przy 6.5 tys obrotow (moc idzie liniowo do 6.5 potem po 7 spada gwaltownie) oraz 98Nm przy 3.2 (w zakresie 2.7 - 5 jest na poziomie 95 Nm przy 6.5 jest ok 82Nm ) jest sens tutaj dlubac kolem regulowanym czy dopiero z nowym walkiem? |
Jest ok.-cyfry nie jeżdżą, ważne jak idą i gdzie przypadają-czyli przebieg mocy i momentu dobrany do skrzyni.
Połowa sc 1.1/1,2 nie przekracza , nawet nie zbliża się do mocy 70km i moment ma jak w serii 1.1mpi. na wałku 866-oczywiście mówie o nie dotykanych, przełożonych elementach.
Jest myk tuningowy-tu dotyczy zaworów, że bez zmiany ich na inne, kształtując płaszczyznę i przylgę uzyskujemy efekt większego zaworu w 1.1 o 2,5mm na średnicy.
W 1.2 8v 1.8mm
I nie ma to nic wspólnego z modnym powiedzenie ,,zawory na 3 kąty''-chociaż faktycznie są na 3 kąty |
|
|
|
 |
barkor
spamer team

Pomógł: 90 razy Wiek: 37 Dołączył: 31 Maj 2007 Posty: 1046 Skąd: Olsztyn
|
Wysłany: 15-12-2014, 23:57
Bolid: Seicento 900-->1.4 16V 6speed |
|
|
Cytat: | Jest myk tuningowy-tu dotyczy zaworów, że bez zmiany ich na inne, kształtując płaszczyznę i przylgę uzyskujemy efekt większego zaworu w 1.1 o 2,5mm na średnicy.
W 1.2 8v 1.8mm
I nie ma to nic wspólnego z modnym powiedzenie ,,zawory na 3 kąty''-chociaż faktycznie są na 3 kąty |
Możesz coś więcej na ten temat? |
_________________ Nalepiamy.pl - Naklejki na samochód
śmieszne/tuningowe/fiat/abarth/hobby/sport
Również na zamówienie. Sprawdź!
 |
|
|
|
 |
|