FORUM SEICENTO Strona Główna FORUM SEICENTO
INTERNETOWE FORUM FIATA SEICENTO - dawne seicento.pl

FAQTANIE OC  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj

Poprzedni temat «» Następny temat
Uciekający olej z silnika
Autor Wiadomość
customn1 
nówka sztuka ;)

Wiek: 29
Dołączył: 20 Sie 2015
Posty: 3
Skąd: Biała Podlaska
  Wysłany: 20-08-2015, 19:08   Uciekający olej z silnika
   Bolid: Seicento 0.9


Witam, jestem młodym kierowcą który dopiero zaczyna przygodę z Fiatem :) niedawno zakupiłem Fiata Seicento 0.9 98 rocznik, jedną z wad jest uciekający olej z silnika, z tego co zobaczyłem pod maską to chyba wina leży w przewodach (patrz zdjęcia), co to są za przewody (chyba jeden idzie z filtru powietrza) i czy wymiana tych przewodów zażegna mój problem. Pozdrawiam Zdjęcie 1 Zdjęcie 2 Zdjęcie 3
 
 
jędrek 
Nałogowiec

Pomógł: 57 razy
Wiek: 42
Dołączył: 03 Cze 2014
Posty: 702
Skąd: tarnów
Wysłany: 20-08-2015, 19:36   
   Bolid: seicento 899


To rura odma, przewód odpowietrzający silnik, normalnie wydobywają się przez niego opary oleju do przepustnicy.Możliwe że przewód jest zatkany i wskazane jest go zdemontować i przedmuchać,umyć.
 
 
perelka82 
Bywalec


Pomógł: 15 razy
Wiek: 43
Dołączył: 02 Sie 2008
Posty: 70
Skąd: Łask
Wysłany: 20-08-2015, 19:56   
   Bolid: Octavia I


Trochę sfatygowana ta odma. Proponuję wymienić na nową
http://allegro.pl/rura-od...5148915328.html
Pozdrawiam
_________________

 
 
customn1 
nówka sztuka ;)

Wiek: 29
Dołączył: 20 Sie 2015
Posty: 3
Skąd: Biała Podlaska
Wysłany: 20-08-2015, 21:25   
   Bolid: Seicento 0.9


Dzięki chłopaki :)
 
 
Dekalog 
nówka sztuka ;)

Pomógł: 4 razy
Wiek: 65
Dołączył: 28 Sie 2013
Posty: 21
Skąd: Koszalin
Wysłany: 21-08-2015, 00:50   
   Bolid: Seicento SX, 1.1 MPI, 2001r


Wygląda na to, że silnik ma spore przedmuchy. W jakim stanie jest wkład filtra oleju? Czy nie jest zaolejony? Jeśli tak to nie masz wycieku oleju tylko silnik bierze olej. Jednym z objawów jest właśnie mocno zaolejona odma a co za tym idzie filtr powietrza. Na ciepłym silniku w czasie pracy silnika otwórz powoli korek wlewu oleju w pokrywie zaworów. Popatrz dokładnie pod światło czy czasem nie unosi się stamtąd siwy dym. Zwiększ obroty ale nie delikatnie bo olej wychlapie przez zdjęty korek. Jeśli dym się unosi to niestety silnik powoli dokonuje żywota. Żeby się upewnić wystarczy sprawdzić ciśnienie sprężania w cylindrach. Bardzo prosta rzecz i każdy mechanik za niewielkie pieniążki to zrobi. Niestety jeśli to wyeksploatowany silnik bierze olej to wymiana przewodów, o których piszesz nic nie da.
_________________
Tiguan 2.0 TDI i CBR 600 - jest czym poganiać :)
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group - anime - Mapa Forum