FORUM SEICENTO Strona Główna FORUM SEICENTO
INTERNETOWE FORUM FIATA SEICENTO - dawne seicento.pl

FAQTANIE OC  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj

Poprzedni temat «» Następny temat
problem z elektryką - przygasanie świateł i podświetlenia
Autor Wiadomość
Tasiemiec 
Nałogowiec


Pomógł: 5 razy
Dołączył: 25 Maj 2007
Posty: 207
Skąd: RWJ
Wysłany: 07-01-2013, 23:36   problem z elektryką - przygasanie świateł i podświetlenia
   Bolid: sc 900 1999


Powitać
Pomocy, bo już ręce mi opadają, i nie wiem gdzie dalej szukać problemu.

Sytuacja:
-Silnik uruchomiony, zapalone postojówki, przy wciśnięciu stopu przygasa podświetlenie deski i światła
-Silnik uruchomiony, zapalone mijania, j.w.
-Silnik uruchomiony, zapalone mijania, przy włączeniu awaryjnych podświetlenie deski i mijania przygasają równo z zapalaniem awaryjnych
Próby rozwiązania:
-odkręcone, wyczyszczone i ponownie zakręcone wszystkie masy (kompa, silnika, tył-pod zderzakiem, sprawdzona masa deski rozdzielczej)
-sprawdzony akumulator - sprawny, brak zwarć w celach, napięcie prawidłowe, akumulator centra prawie nowy
-podmieniony alternator na inny który jest na 100% sprawny, bo sprawdzany i regenerowany (szczotki, tulejki), napięcie ładowania prawidłowe - włączone mijania i stop, dmuchawa, kierunki - okolice 13v, pasek naciągnięty odpowiednio- nie ślizga się i jest praktycznie nowy...
Auto:
Silnik 900, 200kkm, wersja s, dołożone elektryczne szyby, c.z, otwieranie klapy - wszystko na fabrycznych przewodach, główne zasilanie do aqq przewodem fi 2mm + fabryczny bezpiecznik JB/2

Jeśli ktoś ma pojęcie co to może być to proszę o pomoc, bo już mi ręce opadają :oslabiony: jutro jeszcze wyjmę lampy tył i sprawdzę połączenia kostek, przeczyszczę styki w klapie (3ci stop), ale naprawdę nie mam już pomysłów...
_________________
http://www.tasiemiec-workshop.blogspot.com/
 
 
 
macher 
Moderator

Pomógł: 448 razy
Dołączył: 01 Sie 2006
Posty: 2149
Skąd: wioska wilków wlkp
Wysłany: 08-01-2013, 09:12   
   Bolid: były Seicento '99 900 + LPG, Panda 1100


STOP pobiera według wykazu żarówek w książce - około 7.5A . Sprawdź multimetrem w gnieździe bezpiecznika F21 czy przy wciskaniu pedału hamulca i zaświeceniu stop-u występuje taki pobór prądu.Multimetr ustaw oczywiście na 10DCA- osobne gniazdo. Zobacz również do białego złącza pod nakładką na słupku A przy lewej stopie kierowcy.W tym złączu połączone są wiązki - również oświetlenia i stop-u. Możliwe że tam masz utlenione i ogranicza przepływ prądu.Jeśli będzie zaśniedziałe to użyj jakiegoś spreyu do czyszczenia kontaktów elektrycznych.
_________________
Hac не дoгoнят ...
 
 
Uncrossed 
Nałogowiec


Pomógł: 49 razy
Dołączył: 21 Mar 2012
Posty: 788
Skąd: Włocławek
Wysłany: 08-01-2013, 22:07   
   Bolid: Seicento 1.4 16V


a jak bardzo to przygasa ? ja jestem juz przyzwyczajony do lekkiego przygasania oswietlenia deski. nawet jak gra u mnie muzyka i mam odpalony silnik to glupia lampka wewnetrzna tez sobie mryga w takt muzyki :)
_________________
Seicento 1.4 16V


Mój białas:)
 
 
Olonor 
Nałogowiec


Wiek: 36
Dołączył: 01 Sty 2013
Posty: 210
Skąd: Łódź / Selkirk
Wysłany: 08-01-2013, 22:13   
   Bolid: One Point One MPI


dziwne... ale mi się zdaje ze ładowanie powinno być w granicach 14.4V
a jak chcesz sie wysilić to szukaj kogoś kto Ci grubszym uzwojeniem przewinie alternetor
a maluchu jak sie tak zrobiło to 14.4V dawał na światłach mijania, radio +wzmak
_________________

One Point One - Multi Point Injection
 
 
 
RadekRadecki 
nówka sztuka ;)

Wiek: 33
Dołączył: 08 Lip 2011
Posty: 34
Skąd: Warszawa
Wysłany: 08-01-2013, 23:01   
   Bolid: Fiat Seicento 900


Prawidłowe napięcie ładowania to oczywiście 14,4V, ale jest nieco w granicach 13,5-14V przy włączonych światłach. Ja wyjąłbym żarówki i po kolei osadzając je, sprawdzając styki reflektora eliminowałbym kolejne obwody, w których może powstawać jakieś zwarcie nawet przy braku zadziałania bezpiecznika. Z doświadczenia wiem, że elektronika zna takie przypadki.

...Oczywiście oczyściłeś połączenie elektryczne alternatora z blokiem silnika? Dla pewności pod którąś śrubę możesz grubym drutem pociągnąć dodatkową masę do alternatora. Nie zaszkodzi.
 
 
 
Tasiemiec 
Nałogowiec


Pomógł: 5 razy
Dołączył: 25 Maj 2007
Posty: 207
Skąd: RWJ
Wysłany: 10-01-2013, 00:33   
   Bolid: sc 900 1999


Nadal pozostał problem przygasania świateł i podświetlenia, nie wiem czy mam dzwonić całą wiązkę w poszukiwaniu źródła jakiegoś zwarcia, czy usterka z cyklu Ten Typ Tak Ma, a po prostu wcześniej nie zauważałem, więc koledzy ogromna prośba - gdybyście mogli sprawdzić, czy u Was pojawia się taki objaw jak u mnie:
- na jałowym, włączone światła mijania, przy wciśnięciu stop-u delikatnie przygasają światła i podświetlenie deski
- podobnie przy włączeniu awaryjnych - delikatne przygasanie wraz z "mruganiem" awaryjnych,
gdyby ktoś mógł sprawdzić i napisać, czy u niego w aucie też tak się dzieje byłbym wdzięczny ;]
_________________
http://www.tasiemiec-workshop.blogspot.com/
 
 
 
sumicento 
Bywalec

Wiek: 34
Dołączył: 18 Sty 2011
Posty: 61
Skąd: Warszawa
Wysłany: 10-01-2013, 00:37   
   Bolid: Seicento 899 SPI


U mnie jest tak że na jałowym przy włączonym kierunku widać jak podświetlenie obrotomierza mryga wraz z kierunkiem, licznik to samo.
_________________
SUMICENTO
 
 
 
Łukasz 
AntyToyotowy

Pomógł: 159 razy
Dołączył: 13 Lut 2009
Posty: 2476
Skąd: Katowice
Wysłany: 10-01-2013, 00:37   
   Bolid: Ford Focus Kombi 1.6 zetec 2004r. 152 k km


u mnie tylko przygasa przy uruchamianiu silnika, inaczej mogę robić różne rzeczy i nie ma takiego objawu
_________________

 
 
Uncrossed 
Nałogowiec


Pomógł: 49 razy
Dołączył: 21 Mar 2012
Posty: 788
Skąd: Włocławek
Wysłany: 10-01-2013, 08:11   
   Bolid: Seicento 1.4 16V


u mnie jest to samo. wciskam stop czy wlaczam awaryjki lub dmuchawe na maxa to podswietlenie przygasa. po dodaniu lekko gazu jest okej :)
ale delikatnie przygasa.
_________________
Seicento 1.4 16V


Mój białas:)
 
 
RadekRadecki 
nówka sztuka ;)

Wiek: 33
Dołączył: 08 Lip 2011
Posty: 34
Skąd: Warszawa
Wysłany: 10-01-2013, 13:33   
   Bolid: Fiat Seicento 900


U mnie tak samo delikatnie przygasa. Ten typ tak ma na wolnych obrotach :P
 
 
 
Znakomity 
Nałogowiec

Pomógł: 54 razy
Wiek: 40
Dołączył: 04 Kwi 2008
Posty: 184
Skąd: Warszawa
Wysłany: 10-01-2013, 19:27   
   Bolid: Był 1.1 SPI


U mnie od zawsze podświetlenie zegarów przygasa po wciśnięciu hamulca, podobnie z kierunkowskazami.
_________________
Powyższy post wyraża jedynie opinię autora w dniu dzisiejszym. Nie może on służyć przeciwko niemu w dniu jutrzejszym, ani każdym innym następującym po tym terminie. Ponadto autor zastrzega sobie prawo zmiany poglądów bez podawania przyczyny.
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group - manga - Mapa Forum