FORUM SEICENTO Strona Główna FORUM SEICENTO
INTERNETOWE FORUM FIATA SEICENTO - dawne seicento.pl

FAQTANIE OC  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj

Poprzedni temat «» Następny temat
Duże spalanie
Autor Wiadomość
seico_98 
nówka sztuka ;)

Dołączył: 02 Mar 2016
Posty: 4
Skąd: Łódź
  Wysłany: 02-03-2016, 21:38   Duże spalanie
   Bolid: Seicento sporting 1.1


Witam !
Mam kilka następujących pytań.
Użytkuję Seicento Sporting 1.1 1998r. 55 KM
1. Nie wiem gdzie mogę znaleźć u siebie w Seicento złącze diagnostyczne, szukałem przy bezpiecznikach ale nie mogę sobie poradzić. Możecie jakoś pomóc?
2. Jakie złącze tam jest ? OBD II? Czy jakieś inne?
3. Od wakacji szukam przyczyny wysokiego spalania w moim aucie. Od razu mówię, że ciężka noga odpada, bo nie jestem typem rajdowca sportowego. Pali mi ok. 10/11 litrów na 100 km, więc sami przyznacie, że dużo jak na ten silnik. Czytałem na forum, że może być to sonda lambda ale może macie jeszcze jakieś pomysły?

Czekam na jakąś pomoc z Waszej strony, może uda się jakoś zwalczyć i rozwiązać moje problemy z Waszą pomocą.
 
 
muniek 
nówka sztuka ;)

Pomógł: 3 razy
Wiek: 50
Dołączył: 23 Lis 2012
Posty: 28
Skąd: Wrocław
Wysłany: 02-03-2016, 23:03   
   Bolid: Seicento 900


Może termostat padł, sprawdzałeś?
 
 
seico_98 
nówka sztuka ;)

Dołączył: 02 Mar 2016
Posty: 4
Skąd: Łódź
Wysłany: 02-03-2016, 23:49   
   Bolid: Seicento sporting 1.1


muniek napisał/a:
Może termostat padł, sprawdzałeś?


Jak mogę to sprawdzić, że padł termostat?
 
 
muniek 
nówka sztuka ;)

Pomógł: 3 razy
Wiek: 50
Dołączył: 23 Lis 2012
Posty: 28
Skąd: Wrocław
Wysłany: 03-03-2016, 00:06   
   Bolid: Seicento 900


Może zawiesił się w pozycji otwartej i silnik jest niedogrzany? Po odpaleniu zimnego auta sprawdź ręką wąż ten przy termostacie czy się robi ciepły powoli czy jest nagłe otwarcie termostatu po osiągnięciu temperatury roboczej.
Drugim winowajcą wysokiego spalania może być uszkodzona sonda lambda. Ja u siebie mam zamontowany wskaźnik AFR i mam podgląd pracy sondy (mrugające diody). Jest dobrze skalibrowany w przedziale 0-1 Volt i coś tam pokazuje.
Jest zima i jazda na krótkich odcinkach też ma wpływ na spalanie, jazda w korkach też.
Jaką masz skrzynie biegów?
 
 
seico_98 
nówka sztuka ;)

Dołączył: 02 Mar 2016
Posty: 4
Skąd: Łódź
Wysłany: 03-03-2016, 00:14   
   Bolid: Seicento sporting 1.1


5-cio biegową
 
 
X-raT 
Nałogowiec


Pomógł: 53 razy
Wiek: 44
Dołączył: 10 Sie 2007
Posty: 827
Skąd: Bielsko-Biała
Wysłany: 03-03-2016, 11:48   
   Bolid: sey 1.2 16v [był] / punto 1.4T GT / saab 2.0T


Podepnę się w temat ze swoim pacjentem, ten sam problem: spalanie!
Silnik 1.1 a żre jak moje 2.0 :/ Możliwości diagnozy i napraw już mi się skończyły:
- sonda [ze trzy podmieniane],
- map [2szt z różnych innych aut, sprawnych]
- podmieniany wtrysk potem cała przepustnica z czujkami
- na obd nie ma anomalii
- ukł chłodzenia wzorcowy

Jedyne co było zastanawiające to nierówna kompresja na jednym garku ~9bar, pozostałe 11 i 12.
No i co? Jakiś pomysł?

Tak czysto teoretycznie, bo obecnie padła decyzja o swapie i już przemęczymy to 15/100 miesiąc czy dwa.
_________________
MECAHNIKA POJAZDOWA
info: pw/mail

 
 
marcelmax 
Bywalec

Pomógł: 21 razy
Wiek: 47
Dołączył: 15 Kwi 2007
Posty: 81
Skąd: CNA/CB lub CB/CNA
Wysłany: 03-03-2016, 15:03   
   Bolid: Seicento


Tu bym szukał jakiś wycieków Pb od baku do przepustnicy u mnie dosć ze bak puszczał to jeszcze przewód paliwowy skorodował a tez szukałem w silniku a tu zonk.
_________________
SC 1.1 Hobby - Navy Blue. Jamex-owo i Michael-owo i 6-biegowo :)
 
 
 
Bartu 
Bywalec

Pomógł: 6 razy
Dołączył: 20 Sty 2014
Posty: 70
Skąd: Rzeszów
Wysłany: 03-03-2016, 15:27   
   Bolid: Sei, Subaru STI


Panowie jak chcecie to profi sprawdzić to podjedźcie do kogoś kto ma sondę szerokopasmową. Jeden przejazd i od razu wiadomo czy problem leży w silniku czy po za.

Jak sprawdzicie to opcje są 4 :

a) Silnik sprawny AFR w okolicach 14,7:1 - szukałbym wycieku
b) Silnik mocno zużyty słaba kompresja ale AFR 14,7 - niska sprawność silnika = duże spalanie
c) AFR odstaje od normy 14,7:1 - szukać przyczyn w układzie wtryskowym
d) AFR 14,7:1 i brak wycieków, pomimo to duże spalanie - nauczyć się jeździć oszczędniej Pany

Można też sprawdzić za pomocą fabrycznej sondy choć trzeba pamiętać, że może być uszkodzona. Ogólnie to podjedźcie do kogoś kto wam zdiagnozuje komputer bo po to wymyślili wszystkie interfejsy żeby diagnoza była łatwa i szybka.
 
 
X-raT 
Nałogowiec


Pomógł: 53 razy
Wiek: 44
Dołączył: 10 Sie 2007
Posty: 827
Skąd: Bielsko-Biała
Wysłany: 03-03-2016, 18:08   
   Bolid: sey 1.2 16v [był] / punto 1.4T GT / saab 2.0T


10l może wynikać z ciężkiego buta i krótkich tras ale nie 15!!
Nie wiem jak tam u kolegi, ale w seyu którego miałem na warsztacie nie było ani usterek w sprzęcie ani wycieku paliwa na układzie.
A przy monowtrysku niższa kompresja jednego gara nie spowoduje przelania w wysokości 13-15/100.
Z sondą szerokopasmową nie próbowałem bo nie mam.
_________________
MECAHNIKA POJAZDOWA
info: pw/mail

 
 
seico_98 
nówka sztuka ;)

Dołączył: 02 Mar 2016
Posty: 4
Skąd: Łódź
Wysłany: 03-03-2016, 21:17   
   Bolid: Seicento sporting 1.1


a czy jeśli wrzucę na komputer to wyskoczy mi że sonda nawaliła?
_________________

 
 
Bartu 
Bywalec

Pomógł: 6 razy
Dołączył: 20 Sty 2014
Posty: 70
Skąd: Rzeszów
Wysłany: 03-03-2016, 21:24   
   Bolid: Sei, Subaru STI


X-raT napisał/a:
10l może wynikać z ciężkiego buta i krótkich tras ale nie 15!!
Nie wiem jak tam u kolegi, ale w seyu którego miałem na warsztacie nie było ani usterek w sprzęcie ani wycieku paliwa na układzie.
A przy monowtrysku niższa kompresja jednego gara nie spowoduje przelania w wysokości 13-15/100.
Z sondą szerokopasmową nie próbowałem bo nie mam.


Spróbuj podpiąć się interfejsem pod iaw scan 2. Tam będziesz miał napięcie sondy lambda które powinno oscylować w okolicach 0,5V - przy stabilnej jeździe. Jak jest ponad 0,8V to mieszanka jest bogata jak poniżej 0,2V mieszanka uboga. Ewentualnie taka wartość jak "obliczona wartość lambda" w okoliach 1,00.

Dodatkowo masz do sprawdzenia :

temp wody - po nagrzaniu powinno byc minimum ponad 70C
temp powietrza - okolice tego co jest na zewnątrz +-10C (podczas jazdy)
MAP sensor - na wolnych obrotach ok 200-300 hpa przy pełnym bucie 900-1000 hpa
Kąt otwarcia przepustnicy - dynamicznie powinien się zmieniać w pełnym zakresie tego jak dodajesz gazu

Interfejs jest bardzo prosty w użyciu. Wymaga wtyki VAG KKL (ok 30zl) + adapter 10 zł.
 
 
X-raT 
Nałogowiec


Pomógł: 53 razy
Wiek: 44
Dołączył: 10 Sie 2007
Posty: 827
Skąd: Bielsko-Biała
Wysłany: 03-03-2016, 22:35   
   Bolid: sey 1.2 16v [był] / punto 1.4T GT / saab 2.0T


Bartu napisał/a:
Spróbuj podpiąć się interfejsem pod iaw scan 2. Tam będziesz miał napięcie sondy lambda które powinno oscylować w okolicach 0,5V - przy stabilnej jeździe. Jak jest ponad 0,8V to mieszanka jest bogata jak poniżej 0,2V mieszanka uboga. Ewentualnie taka wartość jak "obliczona wartość lambda" w okoliach 1,00.

Dodatkowo masz do sprawdzenia :

temp wody - po nagrzaniu powinno byc minimum ponad 70C
temp powietrza - okolice tego co jest na zewnątrz +-10C (podczas jazdy)
MAP sensor - na wolnych obrotach ok 200-300 hpa przy pełnym bucie 900-1000 hpa
Kąt otwarcia przepustnicy - dynamicznie powinien się zmieniać w pełnym zakresie tego jak dodajesz gazu

Interfejs jest bardzo prosty w użyciu. Wymaga wtyki VAG KKL (ok 30zl) + adapter 10 zł.
A przecież pisałem powyżej co robiłem. Skoro przeszczepy całych przepustnic z aut jeżdżących na codzień normalnie, nie dawały pozytywnych rezultatów to co mam niby sprawdzać kolejnym mapem? Czy wspomnianą temp powietrza, która jest tutaj czynnikiem pomijalnym - jazda bez tego czujnika podnosi spalanie o raptem 0,5/100.
Podejrzane są: ssanie z ewentualnym lewym powietrzem [ale obr nie są podniesione na postoju] i sonda [mimo użytych trzech oryginałów, raczej sprawnych].
Mam rozkodowaną pełną wersję multi-ecu-scan, myślę że nic lepszego na każdego fiata nie ma - wyjątek to punto gt :]

Jak znajdę cenowo przystępny serwis to podjadę na szerokopasmową sondę.
_________________
MECAHNIKA POJAZDOWA
info: pw/mail

 
 
Bartu 
Bywalec

Pomógł: 6 razy
Dołączył: 20 Sty 2014
Posty: 70
Skąd: Rzeszów
Wysłany: 04-03-2016, 08:25   
   Bolid: Sei, Subaru STI


X-raT napisał/a:
Bartu napisał/a:
Spróbuj podpiąć się interfejsem pod iaw scan 2. Tam będziesz miał napięcie sondy lambda które powinno oscylować w okolicach 0,5V - przy stabilnej jeździe. Jak jest ponad 0,8V to mieszanka jest bogata jak poniżej 0,2V mieszanka uboga. Ewentualnie taka wartość jak "obliczona wartość lambda" w okoliach 1,00.

Dodatkowo masz do sprawdzenia :

temp wody - po nagrzaniu powinno byc minimum ponad 70C
temp powietrza - okolice tego co jest na zewnątrz +-10C (podczas jazdy)
MAP sensor - na wolnych obrotach ok 200-300 hpa przy pełnym bucie 900-1000 hpa
Kąt otwarcia przepustnicy - dynamicznie powinien się zmieniać w pełnym zakresie tego jak dodajesz gazu

Interfejs jest bardzo prosty w użyciu. Wymaga wtyki VAG KKL (ok 30zl) + adapter 10 zł.
A przecież pisałem powyżej co robiłem. Skoro przeszczepy całych przepustnic z aut jeżdżących na codzień normalnie, nie dawały pozytywnych rezultatów to co mam niby sprawdzać kolejnym mapem? Czy wspomnianą temp powietrza, która jest tutaj czynnikiem pomijalnym - jazda bez tego czujnika podnosi spalanie o raptem 0,5/100.
Podejrzane są: ssanie z ewentualnym lewym powietrzem [ale obr nie są podniesione na postoju] i sonda [mimo użytych trzech oryginałów, raczej sprawnych].
Mam rozkodowaną pełną wersję multi-ecu-scan, myślę że nic lepszego na każdego fiata nie ma - wyjątek to punto gt :]

Jak znajdę cenowo przystępny serwis to podjadę na szerokopasmową sondę.


Po temp powietrza korekta wynosi max 10% ale już po temp wody do 60% więc warto oba czujniki wyeliminować. Po drugie czasem może być tak, że czujnik jest sprawny ale jest gdzieś przebicie, zmasowanie, inne dziadostwo które widać dopiero po podpięciu interfacem pod ecu. Sprawdzałeś po odb podczas jazdy czy na postoju ? Lewe powietrze zbytnio nie zwiększy spalania bo poprostu będziesz mniej uchylał przepustnicę żeby mieć te same obroty. Tak jak mówię najlepiej zobaczyć bezpośrednio co widzi komp pod obciążeniem i bez. BTW sprawdź czy zamyka wtrysk paliwa na biegu powyżej 2500 obr tj. rozpędź się do ponad 4500 - 5000 tyś i w multiecuscan sprwadź czas wtrysku. Powinien być 0. Jeśli nie to do oglądnięcia jeszcze TPS.
 
 
X-raT 
Nałogowiec


Pomógł: 53 razy
Wiek: 44
Dołączył: 10 Sie 2007
Posty: 827
Skąd: Bielsko-Biała
Wysłany: 04-03-2016, 10:02   
   Bolid: sey 1.2 16v [był] / punto 1.4T GT / saab 2.0T


Ok wszystko pięknie ładnie ale ja montowałem całą przepustnicę z innego 1.1 które spalało 8l. Więc odpada tps, ats i krok. Do wody czujnik jest nowy. Podobnie świece, kable. Rozrząd oczywiście na miejscu. Wiązka silnika sprawdzona miernikiem, bez zarzutu, bez uszkodzeń zewnątrz. Tak więc ręce opadają :)
Został cały komp do podmiany ale nie mam na stanie nic poza 900.

Scan faktycznie podpinany na postoju - w lapku padła bat i lipa. Jak będzie wena twórcza to jeszcze pomęczymy dziada i może w końcu coś wyjdzie
Co do jazdy codziennej, to auto nie widzi więcej obr jak 3.5tyś. Właściciel jeździ do roboty i po mieście. Jak większość z nas.
_________________
MECAHNIKA POJAZDOWA
info: pw/mail

 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group - opowiadania - Mapa Forum