Wysłany: 27-11-2013, 23:24 problem z turbo 1.2 8v Bolid: 2x sejoo
Witam,
Mam silnik 1.2 8v shamowany na 84,5hp i zakupilem turbine gareta t2 oraz duzo skarbów do uturbienia. Moj problem to jak wspawac turbine od kolektora zeby wstawala ok 3000-4000 obr. Czytalem ze reguluje sie to odlegloscia turbiny od kolektora czy to prawda ? Napewno ktos juz cos takiego robil wiec prosze o podpowiedz
długość rur wpływa na wstawanie turbiny ale nie na tyle żeby np mała turbina wstawała na krótkim wydechu 2000 a na długim 4000 (chyba że dasz ją gdzieś za tylnym kołem chociaż i w to wątpie żeby aż taka różnica była [mowa o 2 pierwszych biegach bo na 3 - 5,6 to różnica będzie dużo mniejsza].). Lag turbiny zależy od :
- wielkości turbiny
- wielkości intercoolera i długości rur doprowadzających powietrze do kolektora
- pojemności silnika
- ilości zaworów
- rodzaju kolektora wydechowego (i jego długości)
- sterowania turbiny
- temperatury zewnętrznej
- temperatury spalin
- materiałów z jakich wykonane są wirniki
- wydechu za turbem
i jeszcze z 15 innych faktorów które wpływają na zachowanie się turbo
Jeśli chcesz żeby turbo wstawało jak najwcześniej spróbuj zrobić kolektor równoodległościowy taki typu "baran", jak najkrótsze odcinki turbo-intercooler-przepustnica, dobre sterowanie tą turbiną [EBC] i ogólnie strojenie.
W skrócie : kolektorem tego nie wyregulujesz. Jedynie sprawisz że system będzie bardziej wydajny lub mniej. Kolektor trzeba przeliczyć : długość i wielkość kanałów do zakładanej mocy. Jak przesadzisz to faktycznie będzie wstawał poźniej. Jak policzysz dobrze to będzie gonił w pełni swoich możliwości.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum