Tajemnicze ET |
Autor |
Wiadomość |
etyl77
Nałogowiec

Wiek: 41 Dołączył: 01 Lip 2008 Posty: 207 Skąd: Suwałki
|
Wysłany: 04-08-2008, 10:39 Tajemnicze ET
Bolid: był czarnuch jest bravo |
|
|
A więc mam pytanko takie jak w temacie.
Czy aluski mające ET30 są równe do stalówek z ET30?
Pytam bo aluski mam z ET35 a stalówki z ET33. Podczas gdys stalówki (standard 13") pasują bez niczego to alusy już nie (6x14" ET35). W jakich jednostkach jest wyrażone ET? Będzie mi to bardzo pomocne przy doborze dystansów.
Proszę się nie śmiać
Pozdrawiam,
etyl77 |
_________________ Sprzedam czerwoną podsufitkę, pasy, klamki, zamki, wkładki + stacyjka. |
|
|
|
 |
szymonek
ĄĄĘĘĘ

Wiek: 37 Dołączył: 20 Sie 2006 Posty: 2645 Skąd: 54° 05'N 22° 56'E
|
Wysłany: 04-08-2008, 14:28
Bolid: 1E 187 |
|
|
stalówki mają 5,5 cali szerokości, a te Twoje felgi alu 6 cali stąd nie podeszły |
_________________
Rzeczy niemożliwe załatwiam od ręki... cuda zajmują mi trochę więcej czasu... |
|
|
|
 |
blondas
Podróżnik
Dołączył: 07 Paź 2007 Posty: 549 Skąd: kocialin
|
Wysłany: 04-08-2008, 14:36
Bolid: seicento |
|
|
Odsadzenie (ET, OFFSET) – jest to odległość między płaszczyzną montażową felgi a płaszczyzną symetrii felgi. Parametr ten podawany jest w mm i może być dodatni lub ujemny. Z wartością ujemną ET mamy do czynienia gdy płaszczyzna montażowa felgi znajduje się pomiędzy płaszczyzną symetrii felgi a środkiem pojazdu. Im mniejsze ET tym felga jest bardziej wysunięta na zewnątrz auta |
|
|
|
 |
MRodz
Nałogowiec

Wiek: 40 Dołączył: 01 Cze 2006 Posty: 178 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 04-08-2008, 15:46
Bolid: Clio 1.8 16V, Lancia Y10 |
|
|
etyl77, po pierwsze ET zawsze trzeba rozwazac w polaczeniu z szerokoscia felgi. A po drugie alus o takich samych parametrach co pasujaca stalowka (szer/sred/ET) moze nie wejsc, bo przewaznie alusy maja wiecej 'miesa' (obrecz felgi jest grubsza), a co za tym idzie wewnatrz felgi jest troche mniej miejsca.
Wejdz do dzialu "styling" tam masz podwieszony kalkulator, ktory pomoze Ci dobrac felgi/dystanse. Musisz tylko wziac pod uwage to co napisalem powyzej - miedzy felgami moge byc male roznice wynikajace z konstrukcji.
szymonek napisał/a: | stalówki mają 5,5 cali szerokości, a te Twoje felgi alu 6 cali stąd nie podeszły |
Stalowki maja 5", nie 5,5".
Tu masz diagram, ktory wyjasni czemu szerokosc i ET sa powiazane;
 |
_________________
 |
|
|
|
 |
tazwaly
Bywalec

Wiek: 39 Dołączył: 27 Wrz 2006 Posty: 63 Skąd: Mysłowice
|
Wysłany: 05-08-2008, 00:09
Bolid: sc 900 |
|
|
MRodz napisał/a: | http://www.1010tires.com/tiresizecalculator.asp
Dodaj jeszcze ten ^^^ Mozna porownac sobie srednice calego kola (felga i opona) seria/nowa.
Aha, lista fabrycznych felg o ktorej pisalem to (o ile sie nie myle);
- 5x13 ET 33
- 5,5x13 ET 27,5 (Sporting)
- 5,5x14 ET 36 + 10mm dystans na przodzie [-> przod ET26] (Sporting Abarth) |
|
_________________ Tylko zdolność hamowania daje Ci prawo do prędkości.
Polska Jazda
 |
|
|
|
 |
etyl77
Nałogowiec

Wiek: 41 Dołączył: 01 Lip 2008 Posty: 207 Skąd: Suwałki
|
Wysłany: 05-08-2008, 11:50
Bolid: był czarnuch jest bravo |
|
|
MRodz napisał/a: | Wejdz do dzialu "styling" tam masz podwieszony kalkulator, ktory pomoze Ci dobrac felgi/dystanse. Musisz tylko wziac pod uwage to co napisalem powyzej - miedzy felgami moge byc male roznice wynikajace z konstrukcji. |
A więc wyszło coś takiego:
Inner Clearance: 15mm LESS (the inside of the wheel to the strut housing)
Outer Position: EXTEND an extra 11mm (position of the outside edge of the wheel)
Może ktoś wytłumaczyć o co tu c'mon?
Cytat: | Tu masz diagram, ktory wyjasni czemu szerokosc i ET sa powiazane |
Hehe, diagram od importera moich felg
A! Jakieś propozycje co do śrób do alusków? |
_________________ Sprzedam czerwoną podsufitkę, pasy, klamki, zamki, wkładki + stacyjka. |
|
|
|
 |
|