Alternator - za niskie ładowanie ? |
Autor |
Wiadomość |
krysy
Nałogowiec

Pomógł: 2 razy Dołączył: 08 Sie 2013 Posty: 145 Skąd: czeladź
|
Wysłany: 19-09-2013, 20:10
Bolid: sc75/vwg4/161 |
|
|
Problem rozwiązałem. Upływność na masie karoserii. Alternator podaje 14v. |
_________________ 75Hp |
|
|
|
 |
marian1981.02
nówka sztuka ;)
Pomógł: 1 raz Dołączył: 06 Kwi 2007 Posty: 18 Skąd: Mikołów
|
Wysłany: 29-09-2013, 15:10
Bolid: Seicento |
|
|
Koledzy mam dosyć. Musiałem wymienić alternator bo było go bardzo słychać (łożyska). Zakupiłem nówkę oryginalny włoski (uradowany) na portalu w dobrej cenie. No i kto tanio płaci, dwa razy płaci... Ehh
Ładowania na wolnych prawie, że nie ma, kontrolka zachowuje się ok. Gdy włączę tylko światła na wolnych to napięcie mam 12,5V. Jak myślicie, może to tylko regulator? Pozdrawiam! |
|
|
|
 |
krysy
Nałogowiec

Pomógł: 2 razy Dołączył: 08 Sie 2013 Posty: 145 Skąd: czeladź
|
Wysłany: 29-09-2013, 15:25
Bolid: sc75/vwg4/161 |
|
|
Pasek masz dobrze napięty? Sprawdź bezpośrednio na alternatorze miernikiem. |
_________________ 75Hp |
|
|
|
 |
marian1981.02
nówka sztuka ;)
Pomógł: 1 raz Dołączył: 06 Kwi 2007 Posty: 18 Skąd: Mikołów
|
Wysłany: 29-09-2013, 15:40
Bolid: Seicento |
|
|
Pasek jest ok. Wszystko ładnie cichutko się kręci. Kontrolka nie świeci. Nie mam dojścia bezpośrednio do alternatora. Jutro podjadę do elektryka |
|
|
|
 |
miniu270582
nówka sztuka ;)
Dołączył: 18 Lip 2012 Posty: 22 Skąd: Września
|
Wysłany: 05-10-2013, 06:07
Bolid: SC 1.1MPI '01r. |
|
|
Witam. Podepnę się do tematu. Mam MPI i podczas pomiaru napięcia ładowania mam róźne wyniki w zależności od tego gdzie przykładam przewód minusowy od miernika. Jeżeli do klemy minusowej na aku mam wynik niższy, a jeżeli do bloku silnika mam wynik wyższy. Czy to normalne? Jeżeli nie to co jest tego przyczyną? Która metoda pomiaru jest poprawna i dokładniejsza? Z góry dzięki za odpowiedzi. |
|
|
|
 |
Znakomity
Nałogowiec
Pomógł: 54 razy Wiek: 40 Dołączył: 04 Kwi 2008 Posty: 184 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 05-10-2013, 16:21
Bolid: Był 1.1 SPI |
|
|
miniu270582, minimalne różnice są zjawiskiem normalnym, a najwięcej prądu będzie na wyjściu z alternatora:) Im starsze auto tym gorsze połączenia elektryczne i stąd straty. Najważniejszy jest wynik na klemach aku bo takie napięcie dociera i ładuje nam akumulator, najlepiej gdy mieści się w przedziale 14-14.4V ale sam znam auto które wiele lat śmigało na ładowaniu 13.8V a drugie 14.6V no i nic się nie działo w obydwu przypadkach, akumulatory wytrzymywały po kilka lat. |
_________________ Powyższy post wyraża jedynie opinię autora w dniu dzisiejszym. Nie może on służyć przeciwko niemu w dniu jutrzejszym, ani każdym innym następującym po tym terminie. Ponadto autor zastrzega sobie prawo zmiany poglądów bez podawania przyczyny. |
|
|
|
 |
miniu270582
nówka sztuka ;)
Dołączył: 18 Lip 2012 Posty: 22 Skąd: Września
|
Wysłany: 05-10-2013, 16:32
Bolid: SC 1.1MPI '01r. |
|
|
Zmierzyłem dziś u siebie i wygląda to tak.
Wolne obroty:
- bez włączonych świateł 14,05v
- z włączonymi światłami 13,96v
- z włączonymi światłami długimi, nadmuchem na max, radiem, ogrzewaniem szyby tylnej oraz włączonym wiatrakiem chłodnicy waha się 13,20-13,55v
Na wyźszych obrotach wartości rosną odpowiednio do około: 14,10, 14.00, 13,85-13,90.
Jak to wygląda? Jest dobrze? Akumulator około półroczny. |
|
|
|
 |
Tomek16f
Nałogowiec Kocha Mercedesy

Pomógł: 48 razy Wiek: 45 Dołączył: 27 Gru 2011 Posty: 853 Skąd: ?ląsk/Bielsko-Biała
|
|
|
|
 |
marian1981.02
nówka sztuka ;)
Pomógł: 1 raz Dołączył: 06 Kwi 2007 Posty: 18 Skąd: Mikołów
|
Wysłany: 06-10-2013, 12:07
Bolid: Seicento |
|
|
Bobrze wszystko masz. Nie przejmuj się... |
|
|
|
 |
miniu270582
nówka sztuka ;)
Dołączył: 18 Lip 2012 Posty: 22 Skąd: Września
|
Wysłany: 14-10-2013, 15:05
Bolid: SC 1.1MPI '01r. |
|
|
Witam ponownie. Jeszcze jedno pytanko dotyczące alternatora. Bo jednak mam chyba jakiś problem, gdyż po kilku dniach postoju ciężko mu zakręcić. Napięcie aku wynosi wtedy około 12,2V.
W ubiegłym roku wymieniany był altek i jest teraz 65A. Nie powinien być mocniejszy w seju ze wspomaganiem i el. szybami? Może przez to pod obciążeniem spada napięcie ładowania? Co myślicie? Jakie Wy macie altki w SC 1.1MPI z elektryką?
Pozdrawiam. |
|
|
|
 |
krysy
Nałogowiec

Pomógł: 2 razy Dołączył: 08 Sie 2013 Posty: 145 Skąd: czeladź
|
Wysłany: 14-10-2013, 18:23
Bolid: sc75/vwg4/161 |
|
|
Trochę mało powinno być 12.5v
Dwie możliwości za słabe ładowanie lub pada akumulator. |
_________________ 75Hp |
|
|
|
 |
mendrys
Nałogowiec

Wiek: 34 Dołączył: 29 Lis 2012 Posty: 186 Skąd: Olsztyn
|
Wysłany: 14-10-2013, 20:40
Bolid: Seicento 1.1 Mpi |
|
|
Podczepie sie.
U mnie wyglada to tak. Zapala mi sie kontrolka na desce. po dodaniu gazu swieci sie ale znacznie lzej, jak odpuszcze gaz to znowu razi. Gasze swiatla i wszystko co obciaza i kontrolka mryga. Tyle wstepu.
Biore wiec miernik w rece i zabieram sie do mierznia. A wiec tak:
- na zgaszonych swiatłach, wylaczonym nadmuchu, (ogolnie wszystko OFF) miernik wypluwa cos koło 15V na wolnych obrotach, po dodaniu gazu potrafi pod 16 nawet podejsc
- na zapalonych światłach, nadmuch na max bieg i cieplo, swiatla przeciwmgielne, ogrzewanie tylnej szyby (ogolnie wszystko ON) miernik wypluwa różne wartości. 12V i poniżej dodam tez ze po dodaniu gazu wartosci te sie nie zmieniaja.
- na zgaszonym silniku mierzylem tez same aku, na mierniku 12,5V wiec aku chyba wporzo (w sumie calkiem nowe)
Ostatnimi czasy kontrolka od ladowania pojawiala sie na jakis czas i znikała . az w koncu stwierdzilem ze trzeba to sprawdzic .
Teraz pytanie do was: Regulator napięcia? |
_________________ Challege czas zacząć!
 |
|
|
|
 |
Uncrossed
Nałogowiec

Pomógł: 49 razy Dołączył: 21 Mar 2012 Posty: 788 Skąd: Włocławek
|
Wysłany: 14-10-2013, 20:47
Bolid: Seicento 1.4 16V |
|
|
mendrys napisał/a: | Teraz pytanie do was: Regulator napięcia? |
tak. |
_________________ Seicento 1.4 16V
Mój białas:) |
|
|
|
 |
mendrys
Nałogowiec

Wiek: 34 Dołączył: 29 Lis 2012 Posty: 186 Skąd: Olsztyn
|
Wysłany: 14-10-2013, 20:57
Bolid: Seicento 1.1 Mpi |
|
|
To jeszcze jedno pytanko.
Da sie zdjac regulator bez sciagania altka? (jakos troche sie pogimnastykowac?)
Kiedys juz go sciagalem tylko w typowo spartanskich warunkach i nie chce sie bawic w to juz Wydaje mi sie ze jakos tam odpowiednio sie złamać i moze da rade? |
_________________ Challege czas zacząć!
 |
|
|
|
 |
Uncrossed
Nałogowiec

Pomógł: 49 razy Dołączył: 21 Mar 2012 Posty: 788 Skąd: Włocławek
|
Wysłany: 14-10-2013, 21:26
Bolid: Seicento 1.4 16V |
|
|
tak da sie - wymieniałem regulator na otwartym sercu zagladajac od dołu |
_________________ Seicento 1.4 16V
Mój białas:) |
|
|
|
 |
|