FORUM SEICENTO Strona Główna FORUM SEICENTO
INTERNETOWE FORUM FIATA SEICENTO - dawne seicento.pl

FAQTANIE OC  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj

Poprzedni temat «» Następny temat
Alternator - za niskie ładowanie ?
Autor Wiadomość
krysy 
Nałogowiec


Pomógł: 2 razy
Dołączył: 08 Sie 2013
Posty: 145
Skąd: czeladź
Wysłany: 19-09-2013, 20:10   
   Bolid: sc75/vwg4/161


Problem rozwiązałem. Upływność na masie karoserii. Alternator podaje 14v.
_________________
75Hp
 
 
marian1981.02 
nówka sztuka ;)

Pomógł: 1 raz
Dołączył: 06 Kwi 2007
Posty: 18
Skąd: Mikołów
Wysłany: 29-09-2013, 15:10   
   Bolid: Seicento


Koledzy mam dosyć. Musiałem wymienić alternator bo było go bardzo słychać (łożyska). Zakupiłem nówkę oryginalny włoski (uradowany) na portalu w dobrej cenie. No i kto tanio płaci, dwa razy płaci... Ehh
Ładowania na wolnych prawie, że nie ma, kontrolka zachowuje się ok. Gdy włączę tylko światła na wolnych to napięcie mam 12,5V. Jak myślicie, może to tylko regulator? Pozdrawiam!
 
 
krysy 
Nałogowiec


Pomógł: 2 razy
Dołączył: 08 Sie 2013
Posty: 145
Skąd: czeladź
Wysłany: 29-09-2013, 15:25   
   Bolid: sc75/vwg4/161


Pasek masz dobrze napięty? Sprawdź bezpośrednio na alternatorze miernikiem.
_________________
75Hp
 
 
marian1981.02 
nówka sztuka ;)

Pomógł: 1 raz
Dołączył: 06 Kwi 2007
Posty: 18
Skąd: Mikołów
Wysłany: 29-09-2013, 15:40   
   Bolid: Seicento


Pasek jest ok. Wszystko ładnie cichutko się kręci. Kontrolka nie świeci. Nie mam dojścia bezpośrednio do alternatora. Jutro podjadę do elektryka
 
 
miniu270582 
nówka sztuka ;)

Dołączył: 18 Lip 2012
Posty: 22
Skąd: Września
Wysłany: 05-10-2013, 06:07   
   Bolid: SC 1.1MPI '01r.


Witam. Podepnę się do tematu. Mam MPI i podczas pomiaru napięcia ładowania mam róźne wyniki w zależności od tego gdzie przykładam przewód minusowy od miernika. Jeżeli do klemy minusowej na aku mam wynik niższy, a jeżeli do bloku silnika mam wynik wyższy. Czy to normalne? Jeżeli nie to co jest tego przyczyną? Która metoda pomiaru jest poprawna i dokładniejsza? Z góry dzięki za odpowiedzi.
 
 
 
Znakomity 
Nałogowiec

Pomógł: 54 razy
Wiek: 40
Dołączył: 04 Kwi 2008
Posty: 184
Skąd: Warszawa
Wysłany: 05-10-2013, 16:21   
   Bolid: Był 1.1 SPI


miniu270582, minimalne różnice są zjawiskiem normalnym, a najwięcej prądu będzie na wyjściu z alternatora:) Im starsze auto tym gorsze połączenia elektryczne i stąd straty. Najważniejszy jest wynik na klemach aku bo takie napięcie dociera i ładuje nam akumulator, najlepiej gdy mieści się w przedziale 14-14.4V ale sam znam auto które wiele lat śmigało na ładowaniu 13.8V a drugie 14.6V no i nic się nie działo w obydwu przypadkach, akumulatory wytrzymywały po kilka lat.
_________________
Powyższy post wyraża jedynie opinię autora w dniu dzisiejszym. Nie może on służyć przeciwko niemu w dniu jutrzejszym, ani każdym innym następującym po tym terminie. Ponadto autor zastrzega sobie prawo zmiany poglądów bez podawania przyczyny.
 
 
miniu270582 
nówka sztuka ;)

Dołączył: 18 Lip 2012
Posty: 22
Skąd: Września
Wysłany: 05-10-2013, 16:32   
   Bolid: SC 1.1MPI '01r.


Zmierzyłem dziś u siebie i wygląda to tak.
Wolne obroty:
- bez włączonych świateł 14,05v
- z włączonymi światłami 13,96v
- z włączonymi światłami długimi, nadmuchem na max, radiem, ogrzewaniem szyby tylnej oraz włączonym wiatrakiem chłodnicy waha się 13,20-13,55v
Na wyźszych obrotach wartości rosną odpowiednio do około: 14,10, 14.00, 13,85-13,90.
Jak to wygląda? Jest dobrze? Akumulator około półroczny.
 
 
 
Tomek16f 
Nałogowiec
Kocha Mercedesy


Pomógł: 48 razy
Wiek: 45
Dołączył: 27 Gru 2011
Posty: 853
Skąd: ?ląsk/Bielsko-Biała
Wysłany: 06-10-2013, 00:23   
   Bolid: SC MPI, Hyundai, Carrera 4, MB 300 AMG


Jest dobrze .... min mało na full obciążeniu ale wiadomo nie jedziesz - baa stoisz na takim zestawie w miejscu... więc wsio będzie ok.
_________________
nasz YT
http://www.youtube.com/us...09?feature=mhee
www:
http://www.auto-moto-serwis.com.pl/
Fanpage
https://www.facebook.com/AutoMotoSerwisChannel
 
 
marian1981.02 
nówka sztuka ;)

Pomógł: 1 raz
Dołączył: 06 Kwi 2007
Posty: 18
Skąd: Mikołów
Wysłany: 06-10-2013, 12:07   
   Bolid: Seicento


Bobrze wszystko masz. Nie przejmuj się...
 
 
miniu270582 
nówka sztuka ;)

Dołączył: 18 Lip 2012
Posty: 22
Skąd: Września
Wysłany: 14-10-2013, 15:05   
   Bolid: SC 1.1MPI '01r.


Witam ponownie. Jeszcze jedno pytanko dotyczące alternatora. Bo jednak mam chyba jakiś problem, gdyż po kilku dniach postoju ciężko mu zakręcić. Napięcie aku wynosi wtedy około 12,2V.
W ubiegłym roku wymieniany był altek i jest teraz 65A. Nie powinien być mocniejszy w seju ze wspomaganiem i el. szybami? Może przez to pod obciążeniem spada napięcie ładowania? Co myślicie? Jakie Wy macie altki w SC 1.1MPI z elektryką?
Pozdrawiam.
 
 
 
krysy 
Nałogowiec


Pomógł: 2 razy
Dołączył: 08 Sie 2013
Posty: 145
Skąd: czeladź
Wysłany: 14-10-2013, 18:23   
   Bolid: sc75/vwg4/161


Trochę mało powinno być 12.5v
Dwie możliwości za słabe ładowanie lub pada akumulator.
_________________
75Hp
 
 
mendrys 
Nałogowiec


Wiek: 34
Dołączył: 29 Lis 2012
Posty: 186
Skąd: Olsztyn
Wysłany: 14-10-2013, 20:40   
   Bolid: Seicento 1.1 Mpi


Podczepie sie.
U mnie wyglada to tak. Zapala mi sie kontrolka na desce. po dodaniu gazu swieci sie ale znacznie lzej, jak odpuszcze gaz to znowu razi. Gasze swiatla i wszystko co obciaza i kontrolka mryga. Tyle wstepu.

Biore wiec miernik w rece i zabieram sie do mierznia. A wiec tak:

- na zgaszonych swiatłach, wylaczonym nadmuchu, (ogolnie wszystko OFF) miernik wypluwa cos koło 15V na wolnych obrotach, po dodaniu gazu potrafi pod 16 nawet podejsc

- na zapalonych światłach, nadmuch na max bieg i cieplo, swiatla przeciwmgielne, ogrzewanie tylnej szyby (ogolnie wszystko ON) miernik wypluwa różne wartości. 12V i poniżej dodam tez ze po dodaniu gazu wartosci te sie nie zmieniaja.

- na zgaszonym silniku mierzylem tez same aku, na mierniku 12,5V wiec aku chyba wporzo (w sumie calkiem nowe)

Ostatnimi czasy kontrolka od ladowania pojawiala sie na jakis czas i znikała :evil: . az w koncu stwierdzilem ze trzeba to sprawdzic :) .

Teraz pytanie do was: Regulator napięcia?
_________________
Challege czas zacząć!
 
 
Uncrossed 
Nałogowiec


Pomógł: 49 razy
Dołączył: 21 Mar 2012
Posty: 788
Skąd: Włocławek
Wysłany: 14-10-2013, 20:47   
   Bolid: Seicento 1.4 16V


mendrys napisał/a:
Teraz pytanie do was: Regulator napięcia?

tak.
_________________
Seicento 1.4 16V


Mój białas:)
 
 
mendrys 
Nałogowiec


Wiek: 34
Dołączył: 29 Lis 2012
Posty: 186
Skąd: Olsztyn
Wysłany: 14-10-2013, 20:57   
   Bolid: Seicento 1.1 Mpi


To jeszcze jedno pytanko.

Da sie zdjac regulator bez sciagania altka? (jakos troche sie pogimnastykowac?)

Kiedys juz go sciagalem tylko w typowo spartanskich warunkach i nie chce sie bawic w to juz :D Wydaje mi sie ze jakos tam odpowiednio sie złamać i moze da rade?
_________________
Challege czas zacząć!
 
 
Uncrossed 
Nałogowiec


Pomógł: 49 razy
Dołączył: 21 Mar 2012
Posty: 788
Skąd: Włocławek
Wysłany: 14-10-2013, 21:26   
   Bolid: Seicento 1.4 16V


tak da sie - wymieniałem regulator na otwartym sercu zagladajac od dołu :)
_________________
Seicento 1.4 16V


Mój białas:)
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group - Mapa Forum