Hamulce |
Autor |
Wiadomość |
ir3n3usz
Nałogowiec
Pomógł: 64 razy Wiek: 35 Dołączył: 08 Maj 2011 Posty: 867 Skąd: Radom
|
Wysłany: 24-08-2015, 20:53
Bolid: SC 1.2 16V LPG |
|
|
SkrzysiekS212 napisał/a: | czytałem też gdzieś na forum, że można zamontować zaciski od fiata palio |
Zacisk z Palio 1.2 pod tarczę 240mm, a tarcza musi być z Pandy 4x4/JTD. Ale to jest zestaw z tarczą wentylowaną!!! Dużo lepsze rozwiązanie jak oryginalne zaciski z SC, mam i jeżdżę od dłuższego czasu.
Zaciski z SC mają krótką żywotność, zużycie objawia się trzymaniem przodu i grzaniem hamulców. Miałem tak u siebie, niby wszystko było dobrze, hamował, ale jak zatrzymałem się przed skrzyżowaniem na lekkim pochyleniu to nie musiałem trzymać hamulca, samochód nie chciał się sam toczyć.
SkrzysiekS212 napisał/a: | Miałem też dziwny przypadek z pompą hamulcową jak jeszcze hamulce były "dobre", podjeżdżałem na myjnie, chciałem zahamować i pedał hamulca wpadł do samej podłogi, po ponownym naciśnięciu wszystko wróciło do normy, około 3 razy takie coś się zdarzyło. |
wywal tą pompę, może się zacinać tłok w środku. Po naciśnięciu hamulca nie wraca do pozycji wyjściowej, bo jest korozja w pompie i przycina się czasami. Wymieniałem już kiedyś taką pompę w całkiem świeżym samochodzie. To jest układ hamulcowy i jeśli jest jakaś wątpliwości co do poprawności działania to lepiej wymienić.
Części do seja są tanie.
Nowe oryginalne zaciski do SC kiedyś kupowałem na allegro po 100zł/szt. Z Palio na szrocie dałem po 40zł/szt, i do tego dochodzą tarcze i klocki. Koszt wychodzi podobny jak przy seryjnych hamulcach albo niewiele większy. Zależy jakie masz rabaty w sklepie
http://naforum.zapodaj.net/thumbs/1deab245a9a2.jpg |
_________________ Moje Seicento |
|
|
|
 |
SkrzysiekS212
nówka sztuka ;)
Wiek: 37 Dołączył: 17 Kwi 2015 Posty: 42 Skąd: Białobrzegi
|
Wysłany: 26-08-2015, 00:03
Bolid: Seicento 1.1 MPI |
|
|
Dzięki bardzo, czyli szukam teraz zacisków z Palio 1.2. Co do rabatów to mam znajomego, może jakiś tam rabacik będzie na tarcze. Mam 3 pytania:
Odnośnie tarcz, czy koniecznie muszą być to tarcze wentylowane?
Polecasz jakieś klocki hamulcowe konkretne do tego zestawu ?
Co do pompy to na pewno ją wymienię, kupić oryginalną i nie bawić się w żadne zamienniki?
PS Ten zacisk pewnie jest trochę większy od oryginalnego, nie będzie problemu w zimę z założeniem kół 13-stek? |
|
|
|
 |
ir3n3usz
Nałogowiec
Pomógł: 64 razy Wiek: 35 Dołączył: 08 Maj 2011 Posty: 867 Skąd: Radom
|
Wysłany: 28-08-2015, 22:33
Bolid: SC 1.2 16V LPG |
|
|
SkrzysiekS212 napisał/a: | Odnośnie tarcz, czy koniecznie muszą być to tarcze wentylowane? |
tak z pandy 4x4 lub JTD, zacisk z palio jest pod tarczę wentylowaną i taka ma być. Ja mam mikodę nacinaną i nawiercaną, ale to strata kasy. Zwykla wentylowana wystarczy.
SkrzysiekS212 napisał/a: | Polecasz jakieś klocki hamulcowe konkretne do tego zestawu ? |
wszystkie są takie same i tak samo się przegrzewają, jeździłem na tanich, na drogich(niby racing) ale zachowywały się dokładnie tak samo
SkrzysiekS212 napisał/a: | Co do pompy to na pewno ją wymienię, kupić oryginalną i nie bawić się w żadne zamienniki? |
lepiej oryginał, lepsza jakość
SkrzysiekS212 napisał/a: | Ten zacisk pewnie jest trochę większy od oryginalnego, nie będzie problemu w zimę z założeniem kół 13-stek? |
nie ma problemu, zwykła stal seryjna wchodzi bez problemu |
_________________ Moje Seicento |
|
|
|
 |
Peter_1965
nówka sztuka ;)
Dołączył: 21 Lip 2010 Posty: 9 Skąd: Tarnów
|
Wysłany: 21-12-2015, 09:00
Bolid: 900 |
|
|
dopiszę się do tematu:
któregoś dnia przy hamowaniu z przodu po stronie kierowcy dało się słyszeć głośny dźwięk tarcia i zgrzytania
po zdjęciu koła nie było niespodzianek:
-jeden klocek nie miał w ogóle okładziny, drugi miał ok 2,5-3mm
-tarcza zużyta nierównomiernie, po jednej stronie ślad ok 15mm szerokości, po drugiej ok 30
-zacisk ma na sworzniu niewielki, ale wyczuwalny luz osiowy
wymieniłem tarcze i klocki z przodu (Magneti+TRW)
po wymianie:
-przód od strony kierowcy (czyli strona po której hamulce się rozleciały - patrz wyżej) grzeje się; ślad przegrzania na tarczy jest na obwodzie
-po przejechaniu kilku kilometrów hamulec po tej stronie zaczyna delikatnie piszczeć, ale nie piszczy cały czas tylko czasami; naciśniecie hamulca powoduje że piszczenie na chwilę ustaje
-przy mocnym hamowaniu auto wyczuwalnie (ale nie drastycznie) ściąga na stronę kierowcy (przed wymianą też ściągało)
moje (jestem laikiem) podejrzenia wg kolejności prawdopodobieństwa:
-coś powoduje tarcie przy puszczonym pedale i przedwczesne zużycie hamulca - zarówno przy starych tarczach jak i po wymianie
-zużyty zacisk (auto ma 16 lat i 220.000km, zaciski nie były wymieniane)?
-korektor siły hamowania?
-pompa hamulcowa?
nie chcę wymieniać części w ciemno, auto jest stare, nie wiem ile jeszcze pojeździ
z drugiej strony musi być bezpieczne
trzeba działać z rozsądkiem
pytania:
-co i w jakiej kolejności sprawdzić?
-czy zaciski trzeba wymieniać parami, tak jak tarcze i klocki, czy niekoniecznie?
-czy można te części jakoś zregenerować?
z góry dziękuję za Wasze porady[/list] |
|
|
|
 |
sebekle
Nałogowiec
Pomógł: 6 razy Wiek: 35 Dołączył: 09 Sie 2015 Posty: 292 Skąd: Słupsk
|
Wysłany: 21-12-2015, 16:50
Bolid: Seicento 900 |
|
|
wypompować tłoczek, wyczyścić z rdzy, dać smaru do tłoczków i nowe gumki. będzie hulało |
|
|
|
 |
Sebastian_M26
Nałogowiec
Pomógł: 4 razy Dołączył: 12 Sty 2010 Posty: 142 Skąd: Bytom
|
Wysłany: 21-12-2015, 17:34
Bolid: Seicento 900 |
|
|
Bezpieczeństwo? A płyn wymieniany czy żur z 99 tego.
Jak nie dbane i konserwowane to teraz wymiana wszystkiego |
|
|
|
 |
Paweł1984
spamer team Jasper84
Pomógł: 160 razy Wiek: 40 Dołączył: 26 Sie 2007 Posty: 1212 Skąd: Łódź
|
Wysłany: 21-12-2015, 23:04
Bolid: Seicento sporting+,Hundai I30N performance |
|
|
sebekle napisał/a: | wypompować tłoczek, wyczyścić z rdzy, dać smaru do tłoczków i nowe gumki. będzie hulało |
...i pomorze na 10tys km albo wcale tych seryjnych zacisków nie opłaca się regenerować-z dwóch powodów-
a-nie ma zestawu naprawczego (oprócz ori) który był by idealnie dopasowany-a cena ori kosztuje z tłokiem pewnie tyle co nowy zacisk-100-130zł.
b. raz przytarty i po przebiegu średnio 60-80tys nie nadaje się do regeneracji
c-koszt 2-ch nowych bosch 225zł na alledrogo.
Warto sprawdzić przewody elastyczne-puchną szybko i sztywne czy nie trzymają się na rdzy...i jak zawsze piszę tył-a w prawie każdym tył jest zaniedbany.
MM+ TRW to tak do spokojnego hamowania Żadnego z komponentów tych firm nie dał bym na tył. |
|
|
|
 |
elysium
nówka sztuka ;)
Dołączył: 14 Maj 2014 Posty: 42 Skąd: Mszana Dolna
|
Wysłany: 22-12-2015, 10:39
Bolid: fiat seicento |
|
|
Mam pytanie. Jak wyglada sprawa z przekladka zaciskow i tarcz z fiata punto. Kumpel ma zarzniete punto cabrio i zastanawiam sie czy by nie przelozyc z niego zaciskow przednich i teraz pytanie, czy ma to sens? Tzn. Czy bedzie odczuwalna roznica z tego ze tarcze sa wieksze i czy jednoczesnie bede musial przelozyc takze pompe hamulcowa. No i najwazniejsze,czy taka przekladka jest P&P czy trzeba cos przerabiac. I pytanko odnosnie tarcz z tylu. Czy to prawda ze na tarczowkach z tylu gorzej sie hamuje, bo pare razy juz slyszalem taka krytyke. |
|
|
|
 |
sebekle
Nałogowiec
Pomógł: 6 razy Wiek: 35 Dołączył: 09 Sie 2015 Posty: 292 Skąd: Słupsk
|
Wysłany: 22-12-2015, 17:28
Bolid: Seicento 900 |
|
|
Paweł1984 napisał/a: | sebekle napisał/a: | wypompować tłoczek, wyczyścić z rdzy, dać smaru do tłoczków i nowe gumki. będzie hulało |
...i pomorze na 10tys km albo wcale tych seryjnych zacisków nie opłaca się regenerować-z dwóch powodów-
a-nie ma zestawu naprawczego (oprócz ori) który był by idealnie dopasowany-a cena ori kosztuje z tłokiem pewnie tyle co nowy zacisk-100-130zł.
b. raz przytarty i po przebiegu średnio 60-80tys nie nadaje się do regeneracji
c-koszt 2-ch nowych bosch 225zł na alledrogo.
Warto sprawdzić przewody elastyczne-puchną szybko i sztywne czy nie trzymają się na rdzy...i jak zawsze piszę tył-a w prawie każdym tył jest zaniedbany.
MM+ TRW to tak do spokojnego hamowania Żadnego z komponentów tych firm nie dał bym na tył. |
jak zrobi to dobrze to będzie działało. tłoczek fakt może nie nadawać się do regeneracji ale jak nie ma wżerów to nie widzę przeciwskazań |
|
|
|
 |
Paweł1984
spamer team Jasper84
Pomógł: 160 razy Wiek: 40 Dołączył: 26 Sie 2007 Posty: 1212 Skąd: Łódź
|
Wysłany: 22-12-2015, 18:28
Bolid: Seicento sporting+,Hundai I30N performance |
|
|
elysium napisał/a: | Mam pytanie. Jak wyglada sprawa z przekladka zaciskow i tarcz z fiata punto. Kumpel ma zarzniete punto cabrio i zastanawiam sie czy by nie przelozyc z niego zaciskow przednich i teraz pytanie, czy ma to sens? Tzn. Czy bedzie odczuwalna roznica z tego ze tarcze sa wieksze i czy jednoczesnie bede musial przelozyc takze pompe hamulcowa. No i najwazniejsze,czy taka przekladka jest P&P czy trzeba cos przerabiac. I pytanko odnosnie tarcz z tylu. Czy to prawda ze na tarczowkach z tylu gorzej sie hamuje, bo pare razy juz slyszalem taka krytyke. |
Ze starego na stare Punto cabrio było w 3 jak się nie mylę wersjach silnikowych-fire 1.2.8v,
superfire 1.2.16v i 1.6.8v tzw 90-ka.-tu są inne zaciski.
A nowe zaciski nawet przy świątecznej cenie ;
http://allegro.pl/zaciski...5873521748.html
Z tarczami z tyłu dłuższa kwestia-hamuje lepiej ale wymaga know-how.
Cała bajka z regeneracją nie polega na tym, że gdzieś tam tłok przyrdzewiały, tylko nie ma rzemieślniczych zestawów naprawczych, które pasują pod wymiar idealnie, a ori to koszt połowy nowego zacisku, kolejna kwestia, jak tłok łapie jedną stroną i się przyciera z racji konstrukcji to nic mu już nie pomorze. |
|
|
|
 |
elysium
nówka sztuka ;)
Dołączył: 14 Maj 2014 Posty: 42 Skąd: Mszana Dolna
|
Wysłany: 22-12-2015, 19:04
Bolid: fiat seicento |
|
|
Kumpel ma akurat ten ostatni, tj. 1.6 z wiekszymi tarczami niz seryjne w sc co i tak mi nie przeszkadza bo na 14" smigam. To ze stare to akurat nie problem bo ewentualna regeneracje sobie bez problemu zrobie. Bardziej chodzi mi o fakt czy da sie je bez problemu zamontowac w sc i czy widoczna bedzie roznica w sile hamowania. Bo na wiosne planuje wsadzic do auta troche mocniejszy silnik niz seria, wiec i predkosci beda wieksze, a jak wiadomo dobry hamulec to podstawa. Co do tylu to akurat o nowym zestawie myslalem, bo za caly komplet na tyl z fiata 500 cos kolo 500 zl wychodzi, tylko sie zastanawiam czy jest sens inwestowac skoro juz kilka razy slyszalem od osob trzecich ze ze zadnych rewelacji niema poza tym ze fajnie tarcze z tylu wygladaja. |
|
|
|
 |
Paweł1984
spamer team Jasper84
Pomógł: 160 razy Wiek: 40 Dołączył: 26 Sie 2007 Posty: 1212 Skąd: Łódź
|
Wysłany: 22-12-2015, 23:59
Bolid: Seicento sporting+,Hundai I30N performance |
|
|
Nie sięgam pamięcią i nie mam zacisku z punto 1.6, żeby odpowiedzieć, nie słyszałem też o takich przeróbkach, co nie wyklucza, że nie podejdzie-bo ,,może'' to Palio/siena:-)
Co do tarcz z tyłu największa zaleta-hamowanie na gorąco-bębny się grzeją i słabo oddają ciepło, ale jeżeli to nie ma być pod sport to został bym na dobrym zestawie bębnowym(bosch np.) po całości. Jeżeli zastanawiasz się nad 500zł nad hamulcami z 500-ki , to sorry , jakie rewelacje mają być-nie stanie dęba , a te 500-zł dołożył bym do dobrych opon np. czy ,,stalowego oplotu''. |
|
|
|
 |
Peter_1965
nówka sztuka ;)
Dołączył: 21 Lip 2010 Posty: 9 Skąd: Tarnów
|
Wysłany: 28-12-2015, 10:09
Bolid: 900 |
|
|
po dokładniejszym wyczyszczeniu miejsc w których klocki opierają się w zacisku i nasmarowaniu ich smarem miedziowym problem prawie znikł; pojawia się tylko na silniejszych zakrętach; luzy łożyska koła?
PS hamulce w samochodzie były robione kilkakrotnie, ostatnio przed 1,5 roku wymiana wszystkich przewodów sztywnych na miedziane + oczywiście wymiana płynu
hamulce z tyłu niedługo do wymiany; czy stan hamulca tylnego może mieć wpływ na zjawisko piszczenia przedniego h. które opisałem w swoim poprzednim poście? |
|
|
|
 |
rancher
nówka sztuka ;)
Dołączył: 17 Lis 2015 Posty: 23 Skąd: Sooha Kicekless
|
Wysłany: 28-12-2015, 10:16
Bolid: seicento 900 |
|
|
A tłoczki się normalnie cofają ? Nie ma oporów przy kręceniu ? Jak wszystko jest nowe musi się i tak ułożyć i dotrzeć ... |
_________________
 |
|
|
|
 |
wojtek12321
Nałogowiec
Pomógł: 65 razy Dołączył: 17 Maj 2010 Posty: 443 Skąd: wielkopolska
|
Wysłany: 28-12-2015, 11:51
Bolid: Fiat seicento 900 SX |
|
|
Peter_1965 napisał/a: | ...pojawia się tylko na silniejszych zakrętach; luzy łożyska koła?... |
...albo siła odsrodkowa dociska klocek do tarczy... |
|
|
|
 |
|