FORUM SEICENTO Strona Główna FORUM SEICENTO
INTERNETOWE FORUM FIATA SEICENTO - dawne seicento.pl

FAQTANIE OC  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj

Poprzedni temat «» Następny temat
Hamulce
Autor Wiadomość
ir3n3usz 
Nałogowiec

Pomógł: 64 razy
Wiek: 35
Dołączył: 08 Maj 2011
Posty: 867
Skąd: Radom
Wysłany: 24-08-2015, 20:53   
   Bolid: SC 1.2 16V LPG


SkrzysiekS212 napisał/a:
czytałem też gdzieś na forum, że można zamontować zaciski od fiata palio


Zacisk z Palio 1.2 pod tarczę 240mm, a tarcza musi być z Pandy 4x4/JTD. Ale to jest zestaw z tarczą wentylowaną!!! Dużo lepsze rozwiązanie jak oryginalne zaciski z SC, mam i jeżdżę od dłuższego czasu.
Zaciski z SC mają krótką żywotność, zużycie objawia się trzymaniem przodu i grzaniem hamulców. Miałem tak u siebie, niby wszystko było dobrze, hamował, ale jak zatrzymałem się przed skrzyżowaniem na lekkim pochyleniu to nie musiałem trzymać hamulca, samochód nie chciał się sam toczyć.

SkrzysiekS212 napisał/a:
Miałem też dziwny przypadek z pompą hamulcową jak jeszcze hamulce były "dobre", podjeżdżałem na myjnie, chciałem zahamować i pedał hamulca wpadł do samej podłogi, po ponownym naciśnięciu wszystko wróciło do normy, około 3 razy takie coś się zdarzyło.


wywal tą pompę, może się zacinać tłok w środku. Po naciśnięciu hamulca nie wraca do pozycji wyjściowej, bo jest korozja w pompie i przycina się czasami. Wymieniałem już kiedyś taką pompę w całkiem świeżym samochodzie. To jest układ hamulcowy i jeśli jest jakaś wątpliwości co do poprawności działania to lepiej wymienić.

Części do seja są tanie.
Nowe oryginalne zaciski do SC kiedyś kupowałem na allegro po 100zł/szt. Z Palio na szrocie dałem po 40zł/szt, i do tego dochodzą tarcze i klocki. Koszt wychodzi podobny jak przy seryjnych hamulcach albo niewiele większy. Zależy jakie masz rabaty w sklepie :))

http://naforum.zapodaj.net/thumbs/1deab245a9a2.jpg
_________________
Moje Seicento
 
 
SkrzysiekS212 
nówka sztuka ;)

Wiek: 37
Dołączył: 17 Kwi 2015
Posty: 42
Skąd: Białobrzegi
Wysłany: 26-08-2015, 00:03   
   Bolid: Seicento 1.1 MPI


Dzięki bardzo, czyli szukam teraz zacisków z Palio 1.2. Co do rabatów to mam znajomego, może jakiś tam rabacik będzie na tarcze. Mam 3 pytania:
Odnośnie tarcz, czy koniecznie muszą być to tarcze wentylowane?
Polecasz jakieś klocki hamulcowe konkretne do tego zestawu ?
Co do pompy to na pewno ją wymienię, kupić oryginalną i nie bawić się w żadne zamienniki?

PS Ten zacisk pewnie jest trochę większy od oryginalnego, nie będzie problemu w zimę z założeniem kół 13-stek?
 
 
ir3n3usz 
Nałogowiec

Pomógł: 64 razy
Wiek: 35
Dołączył: 08 Maj 2011
Posty: 867
Skąd: Radom
Wysłany: 28-08-2015, 22:33   
   Bolid: SC 1.2 16V LPG


SkrzysiekS212 napisał/a:
Odnośnie tarcz, czy koniecznie muszą być to tarcze wentylowane?


tak z pandy 4x4 lub JTD, zacisk z palio jest pod tarczę wentylowaną i taka ma być. Ja mam mikodę nacinaną i nawiercaną, ale to strata kasy. Zwykla wentylowana wystarczy.

SkrzysiekS212 napisał/a:
Polecasz jakieś klocki hamulcowe konkretne do tego zestawu ?


wszystkie są takie same i tak samo się przegrzewają, jeździłem na tanich, na drogich(niby racing) ale zachowywały się dokładnie tak samo

SkrzysiekS212 napisał/a:
Co do pompy to na pewno ją wymienię, kupić oryginalną i nie bawić się w żadne zamienniki?


lepiej oryginał, lepsza jakość

SkrzysiekS212 napisał/a:
Ten zacisk pewnie jest trochę większy od oryginalnego, nie będzie problemu w zimę z założeniem kół 13-stek?


nie ma problemu, zwykła stal seryjna wchodzi bez problemu
_________________
Moje Seicento
 
 
Peter_1965 
nówka sztuka ;)

Dołączył: 21 Lip 2010
Posty: 9
Skąd: Tarnów
Wysłany: 21-12-2015, 09:00   
   Bolid: 900


dopiszę się do tematu:

któregoś dnia przy hamowaniu z przodu po stronie kierowcy dało się słyszeć głośny dźwięk tarcia i zgrzytania

po zdjęciu koła nie było niespodzianek:
-jeden klocek nie miał w ogóle okładziny, drugi miał ok 2,5-3mm
-tarcza zużyta nierównomiernie, po jednej stronie ślad ok 15mm szerokości, po drugiej ok 30
-zacisk ma na sworzniu niewielki, ale wyczuwalny luz osiowy

wymieniłem tarcze i klocki z przodu (Magneti+TRW)

po wymianie:
-przód od strony kierowcy (czyli strona po której hamulce się rozleciały - patrz wyżej) grzeje się; ślad przegrzania na tarczy jest na obwodzie
-po przejechaniu kilku kilometrów hamulec po tej stronie zaczyna delikatnie piszczeć, ale nie piszczy cały czas tylko czasami; naciśniecie hamulca powoduje że piszczenie na chwilę ustaje
-przy mocnym hamowaniu auto wyczuwalnie (ale nie drastycznie) ściąga na stronę kierowcy (przed wymianą też ściągało)

moje (jestem laikiem) podejrzenia wg kolejności prawdopodobieństwa:
-coś powoduje tarcie przy puszczonym pedale i przedwczesne zużycie hamulca - zarówno przy starych tarczach jak i po wymianie
-zużyty zacisk (auto ma 16 lat i 220.000km, zaciski nie były wymieniane)?
-korektor siły hamowania?
-pompa hamulcowa?

nie chcę wymieniać części w ciemno, auto jest stare, nie wiem ile jeszcze pojeździ
z drugiej strony musi być bezpieczne
trzeba działać z rozsądkiem

pytania:
-co i w jakiej kolejności sprawdzić?
-czy zaciski trzeba wymieniać parami, tak jak tarcze i klocki, czy niekoniecznie?
-czy można te części jakoś zregenerować?

z góry dziękuję za Wasze porady[/list]
 
 
sebekle 
Nałogowiec

Pomógł: 6 razy
Wiek: 35
Dołączył: 09 Sie 2015
Posty: 292
Skąd: Słupsk
Wysłany: 21-12-2015, 16:50   
   Bolid: Seicento 900


wypompować tłoczek, wyczyścić z rdzy, dać smaru do tłoczków i nowe gumki. będzie hulało
 
 
Sebastian_M26 
Nałogowiec

Pomógł: 4 razy
Dołączył: 12 Sty 2010
Posty: 142
Skąd: Bytom
Wysłany: 21-12-2015, 17:34   
   Bolid: Seicento 900


Bezpieczeństwo? A płyn wymieniany czy żur z 99 tego.
Jak nie dbane i konserwowane to teraz wymiana wszystkiego
 
 
Paweł1984 
spamer team
Jasper84

Pomógł: 160 razy
Wiek: 40
Dołączył: 26 Sie 2007
Posty: 1212
Skąd: Łódź
Wysłany: 21-12-2015, 23:04   
   Bolid: Seicento sporting+,Hundai I30N performance


sebekle napisał/a:
wypompować tłoczek, wyczyścić z rdzy, dać smaru do tłoczków i nowe gumki. będzie hulało

...i pomorze na 10tys km albo wcale :wink: tych seryjnych zacisków nie opłaca się regenerować-z dwóch powodów-
a-nie ma zestawu naprawczego (oprócz ori) który był by idealnie dopasowany-a cena ori kosztuje z tłokiem pewnie tyle co nowy zacisk-100-130zł.
b. raz przytarty i po przebiegu średnio 60-80tys nie nadaje się do regeneracji
c-koszt 2-ch nowych bosch 225zł na alledrogo.
Warto sprawdzić przewody elastyczne-puchną szybko i sztywne czy nie trzymają się na rdzy...i jak zawsze piszę tył-a w prawie każdym tył jest zaniedbany.
MM+ TRW to tak do spokojnego hamowania :wink: Żadnego z komponentów tych firm nie dał bym na tył. :]
 
 
 
elysium 
nówka sztuka ;)

Dołączył: 14 Maj 2014
Posty: 42
Skąd: Mszana Dolna
Wysłany: 22-12-2015, 10:39   
   Bolid: fiat seicento


Mam pytanie. Jak wyglada sprawa z przekladka zaciskow i tarcz z fiata punto. Kumpel ma zarzniete punto cabrio i zastanawiam sie czy by nie przelozyc z niego zaciskow przednich i teraz pytanie, czy ma to sens? Tzn. Czy bedzie odczuwalna roznica z tego ze tarcze sa wieksze i czy jednoczesnie bede musial przelozyc takze pompe hamulcowa. No i najwazniejsze,czy taka przekladka jest P&P czy trzeba cos przerabiac. I pytanko odnosnie tarcz z tylu. Czy to prawda ze na tarczowkach z tylu gorzej sie hamuje, bo pare razy juz slyszalem taka krytyke.
 
 
sebekle 
Nałogowiec

Pomógł: 6 razy
Wiek: 35
Dołączył: 09 Sie 2015
Posty: 292
Skąd: Słupsk
Wysłany: 22-12-2015, 17:28   
   Bolid: Seicento 900


Paweł1984 napisał/a:
sebekle napisał/a:
wypompować tłoczek, wyczyścić z rdzy, dać smaru do tłoczków i nowe gumki. będzie hulało

...i pomorze na 10tys km albo wcale :wink: tych seryjnych zacisków nie opłaca się regenerować-z dwóch powodów-
a-nie ma zestawu naprawczego (oprócz ori) który był by idealnie dopasowany-a cena ori kosztuje z tłokiem pewnie tyle co nowy zacisk-100-130zł.
b. raz przytarty i po przebiegu średnio 60-80tys nie nadaje się do regeneracji
c-koszt 2-ch nowych bosch 225zł na alledrogo.
Warto sprawdzić przewody elastyczne-puchną szybko i sztywne czy nie trzymają się na rdzy...i jak zawsze piszę tył-a w prawie każdym tył jest zaniedbany.
MM+ TRW to tak do spokojnego hamowania :wink: Żadnego z komponentów tych firm nie dał bym na tył. :]

jak zrobi to dobrze to będzie działało. tłoczek fakt może nie nadawać się do regeneracji ale jak nie ma wżerów to nie widzę przeciwskazań
 
 
Paweł1984 
spamer team
Jasper84

Pomógł: 160 razy
Wiek: 40
Dołączył: 26 Sie 2007
Posty: 1212
Skąd: Łódź
Wysłany: 22-12-2015, 18:28   
   Bolid: Seicento sporting+,Hundai I30N performance


elysium napisał/a:
Mam pytanie. Jak wyglada sprawa z przekladka zaciskow i tarcz z fiata punto. Kumpel ma zarzniete punto cabrio i zastanawiam sie czy by nie przelozyc z niego zaciskow przednich i teraz pytanie, czy ma to sens? Tzn. Czy bedzie odczuwalna roznica z tego ze tarcze sa wieksze i czy jednoczesnie bede musial przelozyc takze pompe hamulcowa. No i najwazniejsze,czy taka przekladka jest P&P czy trzeba cos przerabiac. I pytanko odnosnie tarcz z tylu. Czy to prawda ze na tarczowkach z tylu gorzej sie hamuje, bo pare razy juz slyszalem taka krytyke.


Ze starego na stare :] Punto cabrio było w 3 jak się nie mylę wersjach silnikowych-fire 1.2.8v,
superfire 1.2.16v i 1.6.8v tzw 90-ka.-tu są inne zaciski.

A nowe zaciski nawet przy świątecznej cenie ;

http://allegro.pl/zaciski...5873521748.html

Z tarczami z tyłu dłuższa kwestia-hamuje lepiej ale wymaga know-how.
Cała bajka z regeneracją nie polega na tym, że gdzieś tam tłok przyrdzewiały, tylko nie ma rzemieślniczych zestawów naprawczych, które pasują pod wymiar idealnie, a ori to koszt połowy nowego zacisku, kolejna kwestia, jak tłok łapie jedną stroną i się przyciera z racji konstrukcji to nic mu już nie pomorze. :wink:
 
 
 
elysium 
nówka sztuka ;)

Dołączył: 14 Maj 2014
Posty: 42
Skąd: Mszana Dolna
Wysłany: 22-12-2015, 19:04   
   Bolid: fiat seicento


Kumpel ma akurat ten ostatni, tj. 1.6 z wiekszymi tarczami niz seryjne w sc co i tak mi nie przeszkadza bo na 14" smigam. To ze stare to akurat nie problem bo ewentualna regeneracje sobie bez problemu zrobie. Bardziej chodzi mi o fakt czy da sie je bez problemu zamontowac w sc i czy widoczna bedzie roznica w sile hamowania. Bo na wiosne planuje wsadzic do auta troche mocniejszy silnik niz seria, wiec i predkosci beda wieksze, a jak wiadomo dobry hamulec to podstawa. Co do tylu to akurat o nowym zestawie myslalem, bo za caly komplet na tyl z fiata 500 cos kolo 500 zl wychodzi, tylko sie zastanawiam czy jest sens inwestowac skoro juz kilka razy slyszalem od osob trzecich ze ze zadnych rewelacji niema poza tym ze fajnie tarcze z tylu wygladaja.
Kod:
 
 
Paweł1984 
spamer team
Jasper84

Pomógł: 160 razy
Wiek: 40
Dołączył: 26 Sie 2007
Posty: 1212
Skąd: Łódź
Wysłany: 22-12-2015, 23:59   
   Bolid: Seicento sporting+,Hundai I30N performance


Nie sięgam pamięcią i nie mam zacisku z punto 1.6, żeby odpowiedzieć, nie słyszałem też o takich przeróbkach, co nie wyklucza, że nie podejdzie-bo ,,może'' to Palio/siena:-)
Co do tarcz z tyłu największa zaleta-hamowanie na gorąco-bębny się grzeją i słabo oddają ciepło, ale jeżeli to nie ma być pod sport to został bym na dobrym zestawie bębnowym(bosch np.) po całości. Jeżeli zastanawiasz się nad 500zł nad hamulcami z 500-ki , to sorry , jakie rewelacje mają być-nie stanie dęba :)) , a te 500-zł dołożył bym do dobrych opon np. czy ,,stalowego oplotu''.
 
 
 
Peter_1965 
nówka sztuka ;)

Dołączył: 21 Lip 2010
Posty: 9
Skąd: Tarnów
Wysłany: 28-12-2015, 10:09   
   Bolid: 900


po dokładniejszym wyczyszczeniu miejsc w których klocki opierają się w zacisku i nasmarowaniu ich smarem miedziowym problem prawie znikł; pojawia się tylko na silniejszych zakrętach; luzy łożyska koła?

PS hamulce w samochodzie były robione kilkakrotnie, ostatnio przed 1,5 roku wymiana wszystkich przewodów sztywnych na miedziane + oczywiście wymiana płynu

hamulce z tyłu niedługo do wymiany; czy stan hamulca tylnego może mieć wpływ na zjawisko piszczenia przedniego h. które opisałem w swoim poprzednim poście?
 
 
rancher 
nówka sztuka ;)

Dołączył: 17 Lis 2015
Posty: 23
Skąd: Sooha Kicekless
Wysłany: 28-12-2015, 10:16   
   Bolid: seicento 900


A tłoczki się normalnie cofają ? Nie ma oporów przy kręceniu ? Jak wszystko jest nowe musi się i tak ułożyć i dotrzeć ...
_________________

 
 
wojtek12321 
Nałogowiec

Pomógł: 65 razy
Dołączył: 17 Maj 2010
Posty: 443
Skąd: wielkopolska
Wysłany: 28-12-2015, 11:51   
   Bolid: Fiat seicento 900 SX


Peter_1965 napisał/a:
...pojawia się tylko na silniejszych zakrętach; luzy łożyska koła?...

...albo siła odsrodkowa dociska klocek do tarczy...
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group - anime - Mapa Forum