Nowe opony na tył a stare na przód! |
Autor |
Wiadomość |
anathema4
Nałogowiec

Pomógł: 13 razy Wiek: 41 Dołączył: 14 Maj 2010 Posty: 677 Skąd: Częstochowa
|
Wysłany: 13-12-2010, 00:39
Bolid: Był SC 1.1SPI. Jest Panda II 1.2 Dynamic. |
|
|
n30x napisał/a: | Wiek opony ma znaczenie, moje stare opony z 2006 w porównaniu z tymi z 2010r było o wiele twardsze, a co za tym idzie guma sie już tak nie rozciąga i nie wchłania w nacięcia śniegu (a o to chodzi bo opona do śniegu ma małą przyczepność, większą uzyskuje dopiero gdy w szczelinach nazbiera sie śnieg bo śnieg do śniegu ma lepsza przyczepność - lód to całkiem inna sprawa, żadna opona sobie nie radzi ) Jak nacisnąłem nową opone palcem na krawędzi bieznika to bieznik łatwo sie wyginał a tych starych już trzeba było większej siły. |
O warunkach i typach opon można by pewnie pisać całe prace badawcze. Piszesz o twardości opony a ta może przecież zależeć nie tylko od wieku opony ale także zwyczajnie od jej wykonania. Różni producenci mogą różne opony robić. Pewnie, że na różnym podłożu różnie się to zachowywać będzie. Co by jednak nie pisać to uważam, że najlepiej samemu sprawdzić jeśli opony się różnią, która opona gdzie lepiej się będzie sprawowała. Czy z przodu czy z tyłu.
Myślę, że nie ma reguły gdzie zakładać starszą a gdzie nowszą oponę. Każdy powinien sam to sprawdzić! Jeszcze raz napiszę. Ostrożnie! Jeśli już mamy komplet to zamieniając je co sezon miejscami będzie zawsze optymalnie. Tyle z moich przemyśleń.
Pzdr! |
_________________ Być latarnią dla innych... |
|
|
|
 |
Łukasz
AntyToyotowy
Pomógł: 159 razy Dołączył: 13 Lut 2009 Posty: 2476 Skąd: Katowice
|
Wysłany: 13-12-2010, 08:06
Bolid: Ford Focus Kombi 1.6 zetec 2004r. 152 k km |
|
|
tylko pamiętajmy, że zmiana opon co sezon tyczy sie par: przód i tył.
ja mam np kierunkowe, więc zmiana z lewej na prawą nie wchodzi w gre....chyba że założe je od nowa, co jest bez sensu.
zmiana sezonowa kół, parami, przód tył. |
_________________
 |
|
|
|
 |
anathema4
Nałogowiec

Pomógł: 13 razy Wiek: 41 Dołączył: 14 Maj 2010 Posty: 677 Skąd: Częstochowa
|
Wysłany: 13-12-2010, 09:39
Bolid: Był SC 1.1SPI. Jest Panda II 1.2 Dynamic. |
|
|
No pewno, że tył z przodem. To tak oczywiste, że nawet nie pomyślałem, żeby o tym pisać.
Dziękujemy Łukaszowi... |
_________________ Być latarnią dla innych... |
|
|
|
 |
n30x
Bywalec

Pomógł: 16 razy Dołączył: 08 Kwi 2008 Posty: 57 Skąd: Knurów / Kielce
|
Wysłany: 13-12-2010, 10:17
Bolid: Seicento 899 - 2001r |
|
|
anathema4 napisał/a: | n30x napisał/a: | Wiek opony ma znaczenie, moje stare opony z 2006 w porównaniu z tymi z 2010r było o wiele twardsze, a co za tym idzie guma sie już tak nie rozciąga i nie wchłania w nacięcia śniegu (a o to chodzi bo opona do śniegu ma małą przyczepność, większą uzyskuje dopiero gdy w szczelinach nazbiera sie śnieg bo śnieg do śniegu ma lepsza przyczepność - lód to całkiem inna sprawa, żadna opona sobie nie radzi ) Jak nacisnąłem nową opone palcem na krawędzi bieznika to bieznik łatwo sie wyginał a tych starych już trzeba było większej siły. |
O warunkach i typach opon można by pewnie pisać całe prace badawcze. Piszesz o twardości opony a ta może przecież zależeć nie tylko od wieku opony ale także zwyczajnie od jej wykonania. Różni producenci mogą różne opony robić. Pewnie, że na różnym podłożu różnie się to zachowywać będzie. Co by jednak nie pisać to uważam, że najlepiej samemu sprawdzić jeśli opony się różnią, która opona gdzie lepiej się będzie sprawowała. Czy z przodu czy z tyłu.
Myślę, że nie ma reguły gdzie zakładać starszą a gdzie nowszą oponę. Każdy powinien sam to sprawdzić! Jeszcze raz napiszę. Ostrożnie! Jeśli już mamy komplet to zamieniając je co sezon miejscami będzie zawsze optymalnie. Tyle z moich przemyśleń.
Pzdr! |
W moim przypadku to akurat te same opony i ten sam bieżnik, tylko rocznik jest inny ^ ^ |
|
|
|
 |
iofoto
nówka sztuka ;)
Wiek: 39 Dołączył: 08 Sty 2008 Posty: 5 Skąd: Polkowice
|
Wysłany: 14-12-2010, 15:28
Bolid: 1.1 MPI +BRC LPG |
|
|
Ja przy wymianie opon zakładam lepsze na przód. Tłumaczę to tym że auto jest przednionapędowe i to z przodu auta najbardziej potrzebna jest przyczepność. Po pierwsze przy ruszaniu na bardzo śliskich wzniesieniach, po drugie przy poślizgu dodając delikatnie gazu i kontrując z wyczuciem kierownice można "wyciągnąć" samochód z poślizgu. A po trzecie przy hamowaniu większość masy auta spoczywa na przedniej osi i przy utracie przyczepności jedziemy dalej i do tego praktycznie bez możliwości skrętu nawet po odpuszczeniu hamulca opona z mniejszym bieżnikiem nie złapie przyczepności.
Poruszając kwestię opon starych czy nowych ważne jest to żeby na każdej z osi były tego samego rodzaju. Inaczej nie przejdzie auto przeglądu a przy kontroli drogowej z trzema oponami z tej samej parafii i sztuce odmiennej poleci nam dowód i trochę kasy z kieszeni pewnie. |
|
|
|
 |
Lisek
spamer team
Pomógł: 14 razy Wiek: 35 Dołączył: 25 Lis 2009 Posty: 3120 Skąd: Polska
|
Wysłany: 14-12-2010, 15:43
Bolid: Sc |
|
|
bawi mnie to że fachowcy siedzący w tym fachu kilka lat zrobili artykuł ale ludziska dalej swoje oni robili testy, mieli grubą kasę na próby i sprawdzali co się da a my możemy sobie sprawdzić gdzieś na parkingu hamowanie z 20-30km/h ale nie wiecie jak wasze auto zachowa się przy 60-70km/h na śniegu
iofoto napisał/a: | po drugie przy poślizgu dodając delikatnie gazu i kontrując z wyczuciem kierownice można "wyciągnąć" samochód z poślizgu |
sory że akurat twój post cytuję ale jest najbliżej tak tak po pierwsze to trzeba być dobrym kierowcą musisz wiedzieć na jaki bieg wrzucić, musisz zrobić to zajebiście szybko, jeśli auto ucieknie za bardzo musisz wiedzieć jak skręcić koła i którym hamulcem się asekurować. to jest takie gadanie że dobry kierowca wyciągnie auto z poślizgu ble ble ble. sam dobrze wiem że jest strasznie ciężko wyjść z poślizgu w pewnych sytuacjach i czasem jest to niemożliwe. ostatnio się o tym przekonałem i tutaj opony nie mają nic do tego
mamy pod nosem artykuł ADAC i michelin ale ostro ludzie gadają że lepsze opony na przodzie to najlepszy wybór itd. za przykład podają hamowanie na prostej (co WYRAŹNIE zaznaczyli w testach michelin) i mówią że to się liczy i wsio
iofoto, a czytałeś ten artykuł czy tylko pierwszy post i od razu pisałeś odp? |
|
|
|
 |
iofoto
nówka sztuka ;)
Wiek: 39 Dołączył: 08 Sty 2008 Posty: 5 Skąd: Polkowice
|
Wysłany: 14-12-2010, 16:29
Bolid: 1.1 MPI +BRC LPG |
|
|
Ja na szczęście nigdy w zimę nie miałem takiej akcji żeby się w rowie znaleźć.
Miałem kilkanaście gorących sytuacji ale przez dodanie gazu udało się. A przejechałem 180tyś km moim fiatem i nie uważam się za świetnego kierowcę. I w zimę przy śliskiej nawierzchni 50km/h staram się nie przekraczać. 80km/h na śniegu to tylko samobójcy, albo ci no nie widzieli crash test naszego malca. |
|
|
|
 |
n30x
Bywalec

Pomógł: 16 razy Dołączył: 08 Kwi 2008 Posty: 57 Skąd: Knurów / Kielce
|
Wysłany: 14-12-2010, 17:01
Bolid: Seicento 899 - 2001r |
|
|
iofoto napisał/a: | Ja na szczęście nigdy w zimę nie miałem takiej akcji żeby się w rowie znaleźć.
Miałem kilkanaście gorących sytuacji ale przez dodanie gazu udało się. A przejechałem 180tyś km moim fiatem i nie uważam się za świetnego kierowcę. I w zimę przy śliskiej nawierzchni 50km/h staram się nie przekraczać. 80km/h na śniegu to tylko samobójcy, albo ci no nie widzieli crash test naszego malca. |
No ja w zeszłą zime na trasie Kielce-Katowice jeździłem koło 100/110km/h w tym roku obejrzałem crash testy i zdjecia z wypadków, lubie zime, uwielbiam poślizgi, nawet te które nie chciałem żeby wystąpiły, ale zwolnie troche w tym roku... Miałem już kilka groźnych sytuacji w tym jedna na pieszym, dzięki zimnej krwi (albo temp. -20 przy której mi było zimno) ominąłem chłopaka wpadłem w poślizg i po kilku próbach wyprostowałem samochód, szczerze gdy pierwszy raz wpadłem w poślizg na suchej nawierzchni, zatrzymałem sie i cały drżałem, po sytuacji z tym chłopakiem na luzie wyszedłem z samochodu i uderzyłem z liścia jego kolege który w ramach zabawy wypchnął go na ulice i wcale nie byłem zdenerwowany Dlatego wole lepsze opony na przód, bo wiem ze poślizg przednich kół byłby dla mnie trudniejszy w opanowaniu. |
|
|
|
 |
|