Regulacja świateł- potencjometr |
Autor |
Wiadomość |
T_O_M_A_L_A
nówka sztuka ;)
Pomógł: 1 raz Dołączył: 26 Gru 2008 Posty: 21 Skąd: Łochowo
|
Wysłany: 18-06-2011, 18:36
Bolid: Seicento 900 SX + LPG |
|
|
To jest w zasadzie przełącznik z rezystorami wg danych od kurka. W razie czego służę pomocą . |
|
|
|
 |
macher
Moderator
Pomógł: 448 razy Dołączył: 01 Sie 2006 Posty: 2149 Skąd: wioska wilków wlkp
|
Wysłany: 18-06-2011, 18:40
Bolid: były Seicento '99 900 + LPG, Panda 1100 |
|
|
Nie chcę nikogo zniechęcać do budowy takiego potencjometru ale.... swego czasu na szrocie wydłubałem z kilku seicento potencjometr z kostką i ten plastik który go maskuje,silniczki regulacji z kostkami.Zapłaciłem za to 40 zł .Kupowałem w ciemno nie wiedząc czy dobre i o dziwo chodzi |
_________________ Hac не дoгoнят ... |
|
|
|
 |
T_O_M_A_L_A
nówka sztuka ;)
Pomógł: 1 raz Dołączył: 26 Gru 2008 Posty: 21 Skąd: Łochowo
|
Wysłany: 19-06-2011, 11:50
Bolid: Seicento 900 SX + LPG |
|
|
macher, gdybym miał taki szrot pod ręką też bym się nie szczypał, tymczasem za same koszyki i silniczki dałem 80 zł (kupując wysyłkowo). A że mam trochę wolnego czasu to oszczędziłem kolejne 50 za przełącznik i sobie zmajstrowałem takie ustrojstwo. |
|
|
|
 |
macher
Moderator
Pomógł: 448 razy Dołączył: 01 Sie 2006 Posty: 2149 Skąd: wioska wilków wlkp
|
Wysłany: 19-06-2011, 13:39
Bolid: były Seicento '99 900 + LPG, Panda 1100 |
|
|
T_O_M_A_L_A napisał/a: | gdybym miał taki szrot pod ręką też bym się nie szczypał, tymczasem za same koszyki i silniczki dałem 80 zł (kupując wysyłkowo). A że mam trochę wolnego czasu to oszczędziłem kolejne 50 za przełącznik i sobie zmajstrowałem takie ustrojstwo. | Rozumiem to dlatego pisałem że nie zniechęcam nikogo do budowy takiego urządzenia. Z całym szacunkiem dla konstruktora. Swego czasu czytałem kiedyś i miałem plan zbudować. Jest w sieci manual jak w skodzie felicji się to przerabia z hydrauliki na elektrykę . Ale tam był zwykły potencjometr liniowy. Mnie napatoczyła się jednak okazja bycia na szrocie( mam 40 km do niego) i więc zrobiłem jak umiałem . Nawet koszyczków przejściówek nie instalowałem a inny patent mam i też działa |
_________________ Hac не дoгoнят ... |
|
|
|
 |
daniel1910
nówka sztuka ;)
Dołączył: 09 Sty 2013 Posty: 1 Skąd: gdz
|
Wysłany: 27-02-2013, 12:59
Bolid: seicento |
|
|
odswiezam temacik moze ktos mnie pokierowac mam silniczki i oryginalna regulacje swiatel ale nie wiem jak to podlaczyc wszedzie mam po trzy takie same kable |
|
|
|
 |
macher
Moderator
Pomógł: 448 razy Dołączył: 01 Sie 2006 Posty: 2149 Skąd: wioska wilków wlkp
|
Wysłany: 27-02-2013, 13:19
Bolid: były Seicento '99 900 + LPG, Panda 1100 |
|
|
Tu nie ma odpowiedzi?
http://www.seicento.pl/vi...=asc&start=1275
A jeśli nie ma to tak:
1.Zielono-biały od potencjometru podłączasz pod zielono-biały w wiązce od świateł przy włączniku świateł przy kolumnie kierowniczej na pewno znajdziesz ten kolor
2.Żółty z potencjometru ciągniesz do komory silnika i rozwidlasz na dwie gałęzie lewa i prawa i podpinasz pod żółte przewody od silniczków.
3Oryginalnie lewa wiązka ma przewód zielono-czarny i podpinasz go w zielono-czarny od kostki żarówki H4
Analogicznie w prawej wiązce oryginalnie jest zielony i podpinasz go pod zielony od kostki żarówki H4 - są to obwody świateł mijania.
4.Pozostają czarne i to jest masa . U siebie wziąłem dla silniczków masę z wiązki przy sterowniku silnika- pod nakrętką. Masę również podpinasz do czarnego przewodu w potencjometrze. Ja chyba brałem z przewodu masy radia o ile pamiętam |
|
|
|
 |
|