FORUM SEICENTO Strona Główna FORUM SEICENTO
INTERNETOWE FORUM FIATA SEICENTO - dawne seicento.pl

FAQTANIE OC  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj

Poprzedni temat «» Następny temat
temperatura włanczania wentylatora
Autor Wiadomość
Artur_prezes 
nówka sztuka ;)

Dołączył: 05 Cze 2012
Posty: 4
Skąd: Rybnik/Rydułtowy
Wysłany: 04-07-2012, 17:34   
   Bolid: Vectra GTS Vagon'08 & SC 1100 Suite'99


Linda napisał/a:
to chyba nie jest niczym niezwykłym w te upały?


Mi w Vectrze CDTI nie włącza się non stop wentylator, więc ten seicik to dla mnie nowum. Grunt, że nie gotuje już wody, bo na początku padła uszczelka pod głowicą i zaraz woda się gotowała wtedy.
_________________
ADA Design - Profesjonalna akwarystyka na środkach firmy ADA.
 
 
skooterek 
Bywalec


Dołączył: 19 Sty 2012
Posty: 56
Skąd: Breslau
Wysłany: 05-07-2012, 11:01   
   Bolid: Seicento 0.9 LPG


macher napisał/a:

skooterek jeśli masz multimetr to pomierz ten niebieski czujnik na termostacie w chwili włączenia wentylatora. Rozepnij kostkę i na postoju zmierz go na rezystancję. Jak będzie około 200-210 omów to będzie temperatura silnika około 100 stopni C. 280 omów - około 90 stopni.Zobaczysz czy wskaźnik przekłamuje ale pewno tak

Pomierzyłem wczoraj rezystancję. Jak tylko włączył się wentylator chłodnicy to wyłączyłem silnik i odpiąłem wtyka i na niebieskim czujniku pomierzyłem) multimetr wskazał 210 ohmów - czyli ok. Wskaźnik pokazał 115stopni - czyli troche przekłamuje. Zastanawiam się czy podczas normalnej jazdy jak wskaźnik pokazuje 90stopni to czy nie ma silnik przypadkiem 75-80stopni. Wniosek - termostat puszcza w weekend wymienie.
_________________
Fiat Se'ma'name Young 0.9 LPG
KIA CEED 1.6 CRDI 115KM
 
 
 
macher 
Moderator

Pomógł: 448 razy
Dołączył: 01 Sie 2006
Posty: 2149
Skąd: wioska wilków wlkp
Wysłany: 05-07-2012, 11:39   
   Bolid: były Seicento '99 900 + LPG, Panda 1100


Zrób kolejny pomiar. Odpal silnik niech pochodzi kilka minut na jałowym biegu ale jeszcze żeby termostat był zamknięty. Odepnij złącze na czujniku i nie gasząć silnika podłącz do niego multimetr. Najlepiej zrobić sobie wsówki i wpiąć się w czujnik przewodami i do multimetru. Z chwilą odpięcia czujnika zapali się kontrolka wtrysku ale jak podepniesz to zgaśnie po kilku sekundach . Teraz mierzysz opór i kontrolujesz wyjście termostatu na chłodnicę. Kiedy wąż zrobi się gwałtownie gorący to znając specyfikację czujnika i jego rezystancję - odczytasz temperaturę otwarcia termostatu. U siebie zapisałem kiedyś i było to ok 325 omów więc mieściło się w zakresie 80 a 90 stopni (wartość oporu dla tych temperatur to wiesz już 380-280 omów).Mając multimetr możesz dużo zdiagnozować. Chcąc obniżyć wartość wskazania temperatury na wskaźniku musiałbyś wskazówkę zdjąć i w samochodzie kiedy usłyszysz wentylator nałożyć ją na wskazanie około 100 stopni.Lub prościej ale mniej dokładnie - można w przewód sygnałowy z czujnika wpiąć szeregowo rezystor. Musiałbyś dobrać go do wartości jaka powinna być na zegarze. (najlepiej dla 100 stopni)Spróbuj opornikami 100 omowymi dobierać. Wskazówka opadnie na żądane pole.Dokładniej byłoby jednak wskazówkę zdemontować lub opornik bocznikujący dodać do zegara.Chyba ze zdobędziesz czujnik od tego wskaźnika i bedzie pasował do seicento. Możliwości jest wiele.
 
 
skooterek 
Bywalec


Dołączył: 19 Sty 2012
Posty: 56
Skąd: Breslau
Wysłany: 05-07-2012, 13:41   
   Bolid: Seicento 0.9 LPG


no właśnie problem w tym, że wskazówki już nie zdejmę bo zabudowałem tarcze i wskazówkę w kubek home made. Jedyna opcja to wstawić na kablu sygnałowym oporniczki. W weekend jak będę miał dojście do gniazdka 220V żeby lutownicę podpiąć i polutować w aucie to pobawię się. W następny weekend zabieram się za kompletny remont hamulców to i czasu nie znajdę. Wymiana wszystkiego - czyli od serwa do kół + nowe cylinderki w bębnach.
_________________
Fiat Se'ma'name Young 0.9 LPG
KIA CEED 1.6 CRDI 115KM
 
 
 
macher 
Moderator

Pomógł: 448 razy
Dołączył: 01 Sie 2006
Posty: 2149
Skąd: wioska wilków wlkp
Wysłany: 05-07-2012, 15:09   
   Bolid: były Seicento '99 900 + LPG, Panda 1100


To kombinuj ale najlepiej jakbyś zrobił kalibrację temperatury na około 100 stopni - włączenie wentylatora.Wtedy byłoby realne to wskazanie.Nie wiadomo jakby pokazywało dokładnie przy innych zakresach poniżej i powyżej tego punktu . Wprowadziłbyś zmiany w termistorze a jego specyfikacja jest zależna ściśle od temperatury - tzw stała termistora
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group - recenzje anime - Mapa Forum