wymiana linki sprzęgła |
Autor |
Wiadomość |
Verchi
Nałogowiec

Pomógł: 30 razy Wiek: 37 Dołączył: 26 Lut 2009 Posty: 524 Skąd: LBN
|
Wysłany: 29-04-2010, 17:13
Bolid: SCS 1.4 16V |
|
|
Jak dla mnie to rzeczy które podlegają silnej eksploatacji a kosztują grosze należy wymieniać za wczasu, zanim np. linka sprzęgła pierdzielnie i kupuję tylko oryginały. Wiadomo jak coś jest ori to jest jednak lepsze i starczy na dłużej. A tu są groszowe różnice. |
_________________ Borki 2010 #100
Sypniewo 2011 #100
Najszybszy sej w mieście |
|
|
|
 |
Łukasz
AntyToyotowy
Pomógł: 159 razy Dołączył: 13 Lut 2009 Posty: 2476 Skąd: Katowice
|
Wysłany: 29-04-2010, 17:19
Bolid: Ford Focus Kombi 1.6 zetec 2004r. 152 k km |
|
|
Verchi napisał/a: | Jak dla mnie to rzeczy które podlegają silnej eksploatacji a kosztują grosze należy wymieniać za wczasu, zanim np. linka sprzęgła pierdzielnie i kupuję tylko oryginały. Wiadomo jak coś jest ori to jest jednak lepsze i starczy na dłużej. A tu są groszowe różnice. |
jestem tego samego zdania, potem 500 km od domu ciężko dostać linke i kłaść sie w lesie pod samochód |
_________________
 |
|
|
|
 |
barthez
Nałogowiec professional audio

Pomógł: 74 razy Dołączył: 19 Sty 2008 Posty: 382 Skąd: stolica Wlkp
|
Wysłany: 29-04-2010, 17:31
Bolid: Fiat CC 0.7 R2 4V (170A.046) |
|
|
Bandzior napisał/a: | U mnie przy 79 kkm prawdopodobnie odzywa się łożysko oporowe przy nie wciśniętym pedale sprzęgła. |
Łożysko oporowe pracuje tylko wtedy kiedy rozłączysz napęd czyli wdusisz pedał nogą z kabiny. |
_________________ Zdrowaś turbino, powietrzaś pełna, gaz z Tobą Błogosławionaśty między kolektorami i błogosławiony owoc żywota twojego moment. ?więta turbino, matko mocy, módl się za nami wolnymi, teraz i w godzinę braku wachy/diesla amen. |
|
|
|
 |
piotr_the
nówka sztuka ;)
Dołączył: 09 Maj 2007 Posty: 12 Skąd: Gdańsk
|
Wysłany: 29-04-2010, 17:51
Bolid: Seicento 900 |
|
|
No to może faktycznie zakupie linkę i będę ją woził ze sobą tak na wszelki wypadek Miałem wymienianą pompę hamulcową bo padła przy wymianie przewodów i może płyn hamulcowy do niej naleciał? słyszałem też, że jak się ma słabą masę to masa idzie na linkę i się teflon wypala i linka często skrzypi i pęka ja mam swoją od nowości 80tyś a z masą coś chyba nie tak bo mi nieraz zapala się kontrolka od przeciwmgielnych sama z siebie. Gdzie są przewody masowe znalazłem jeden taki gruby od strony akumulatora, są jakieś które powinienem jeszcze przeczyścić? w 900-sece? |
|
|
|
 |
Łukasz
AntyToyotowy
Pomógł: 159 razy Dołączył: 13 Lut 2009 Posty: 2476 Skąd: Katowice
|
Wysłany: 29-04-2010, 18:01
Bolid: Ford Focus Kombi 1.6 zetec 2004r. 152 k km |
|
|
jeden idzie do silnika bezposrednio ( u mnie chyba na skrzyni biegow mocowany ) |
_________________
 |
|
|
|
 |
Verchi
Nałogowiec

Pomógł: 30 razy Wiek: 37 Dołączył: 26 Lut 2009 Posty: 524 Skąd: LBN
|
Wysłany: 29-04-2010, 23:29
Bolid: SCS 1.4 16V |
|
|
Jak to miło, że nie tylko ja mam takie poglądy sorki za OT |
_________________ Borki 2010 #100
Sypniewo 2011 #100
Najszybszy sej w mieście |
|
|
|
 |
CJ_Squall
nówka sztuka ;)

Pomógł: 3 razy Wiek: 43 Dołączył: 23 Kwi 2008 Posty: 33 Skąd: Łódź
|
Wysłany: 19-07-2010, 11:30
Bolid: "Groszek" - Brush 1.1MPI+LPG Tartar |
|
|
Witam, podłączę się.
Wczoraj wymieniałem linkę - sprawa raczej banalna (no może oprocz podczepienia linki do pedału ), jednak przydarzyło mi się małe kuku - przy próbie odkręcenia nakrętek (10) mocujących pancerz linki do budy niestety oba gwinty się ukręciły. Wewnątrz kabiny nie ma śladu tych śrub, więc zakładam, że były jakoś zgrzane z karoserią. Na razie śmigam z nie przykręconą tą obudową - jest wciśnięta w dziurę i zaczepiona o pozostałości śrub - sprzęgło działa super.
Pytanie czy mogę tak śmigać, czy może przewiercić dodatkowe dziurki na śruby i to złapać? No i czy rzeczywiście te śrubki były połączone z budą na stałe? |
_________________ |
|
|
|
 |
Łukasz
AntyToyotowy
Pomógł: 159 razy Dołączył: 13 Lut 2009 Posty: 2476 Skąd: Katowice
|
Wysłany: 19-07-2010, 11:54
Bolid: Ford Focus Kombi 1.6 zetec 2004r. 152 k km |
|
|
dokladnie - operacja wymiany linki jest najtrudniejsza przy pedale.... ja z tym walczyłem godzine, teraz juz kminie o co tam chodzi - ale swoje człowiek musiał sie nagimnastykowac.
co do śrub - ja bym radził jednak wziąć przewiertać i wsadzić nowe śruby. co prawda te mocowanie nie jest niezbędne, bo raczej likna ci nie ucieknie, ale niech jest tak jak ma byc...
a śruby nie były zgrzewane tylko normalnie wykręcają sie z obudowy i potem widzisz z kabiny 2 dziurki... pewnie tak ci skorodowało, że ukręciłeś łby a pozostałości śrub siedzą w dziurkach. nic tylko przewiertać i nagwintować - takie moje zdanie
mi też szło wykręcanie opornie, kręciłem powoli i oczkowym, potem już szło z obrotu na obrót lepiej. potem oczywiście najlepiej śruby w smarze zanurzyć i tak przykręcić. na sucho przykręcenie znów przysporzy nam w przyszłości problemów |
_________________
 |
|
|
|
 |
jankoxxx1
nówka sztuka ;)
Dołączył: 02 Maj 2011 Posty: 27 Skąd: ?ląskie
|
Wysłany: 02-07-2012, 10:35
Bolid: seicento 900 |
|
|
witam dołączę się
mam problem ze sprzęgłem jak mam równo pedały to nie mogę wrzucić biegu po wcisnięciu zgrzyty,jesli podciągnę to pedał jest wyżej ale się ślizga sprzęgło ? |
|
|
|
 |
macher
Moderator
Pomógł: 448 razy Dołączył: 01 Sie 2006 Posty: 2149 Skąd: wioska wilków wlkp
|
Wysłany: 02-07-2012, 10:49
Bolid: były Seicento '99 900 + LPG, Panda 1100 |
|
|
jankoxxx1 napisał/a: | witam dołączę się
mam problem ze sprzęgłem jak mam równo pedały to nie mogę wrzucić biegu po wcisnięciu zgrzyty,jesli podciągnę to pedał jest wyżej ale się ślizga sprzęgło ? |
Za bardzo podkręciłeś na nakrętce linki . Znajdź pozycję pośrednią kiedy już nie zgrzyta ale sprzęgło się nie ślizga. Gdy to nie pomoże to pewno trzeba będzie sprzęgło wymienić. |
|
|
|
 |
jankoxxx1
nówka sztuka ;)
Dołączył: 02 Maj 2011 Posty: 27 Skąd: ?ląskie
|
Wysłany: 02-07-2012, 23:22
Bolid: seicento 900 |
|
|
macher, jakiej firmy byś polecił to sprzęgło ? u mnie jazda prawie tylko same miasto |
|
|
|
 |
mariusz1606
Nałogowiec

Pomógł: 2 razy Wiek: 35 Dołączył: 01 Maj 2011 Posty: 650 Skąd: Żółtowo
|
Wysłany: 02-07-2012, 23:27
Bolid: SC 0.9,SC 1.1-> 1.2 16V, GS500E |
|
|
sprzęgło ślizga się? dodajesz gazu a masz wrażenie że samochód "nie ciągnie"? |
|
|
|
 |
jankoxxx1
nówka sztuka ;)
Dołączył: 02 Maj 2011 Posty: 27 Skąd: ?ląskie
|
Wysłany: 04-07-2012, 21:25
Bolid: seicento 900 |
|
|
mariusz1606 napisał/a: | sprzęgło ślizga się? dodajesz gazu a masz wrażenie że samochód "nie ciągnie"? |
stało się to nagle po nacisnięciu na sprzęgło coś lekko strzeliło jak naciskam na pedał to robi się taki jakiś (nie wiem jak to określić ) nie ma możliwosci optymalnej regulacji
zamówiłem komplet z valeo zobaczymy od razu zrobię gumy na przegubach bo widzę że coś cieknie |
|
|
|
 |
mariusz1606
Nałogowiec

Pomógł: 2 razy Wiek: 35 Dołączył: 01 Maj 2011 Posty: 650 Skąd: Żółtowo
|
Wysłany: 04-07-2012, 21:54
Bolid: SC 0.9,SC 1.1-> 1.2 16V, GS500E |
|
|
może docisk uległ uszkodzeniu, rok temu spotkałem się z takim przypadkiem że jedna z łopatek słoneczka pękła i nie wysprzęglało |
|
|
|
 |
emce01
nówka sztuka ;)
Dołączył: 05 Lip 2012 Posty: 1 Skąd: sosnowiec
|
Wysłany: 05-07-2012, 10:17
Bolid: mitsubishi eclipse |
|
|
cześć wam,
to mój pierwszy post na tym forum także mam nadzieje, że nie robie niczego źle
mianowicie podjąłem się z kolegą wymiany sprzegła w seju 900 jako, że nigdy tego nie robiliśmy troche nam zeszło
po skręceniu całego samochodu i nałożeniu linki- pękła. mówie no ok kupi się nową. tak też zrobiłem i teraz:
wymiana przebiegła spokojnie bez żadnych większych stresów jednak, ten metalowy dzyndzel co jest raczej dzwignia sprzegła na skrzyni nie chce drgnąć. nie moge go naciągnąć by przełożyc, a bynajmniej nie chcę nic urwać.
co może być przyczyną? mam to na siłe nacisnąć? jak znowu będę musiał zdejmować skrzynie to sie zabijam |
|
|
|
 |
|