FORUM SEICENTO Strona Główna FORUM SEICENTO
INTERNETOWE FORUM FIATA SEICENTO - dawne seicento.pl

FAQTANIE OC  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj

Poprzedni temat «» Następny temat
Wymiana rozpieraków
Autor Wiadomość
Łukasz 
AntyToyotowy

Pomógł: 159 razy
Dołączył: 13 Lut 2009
Posty: 2476
Skąd: Katowice
Wysłany: 12-04-2011, 09:24   
   Bolid: Ford Focus Kombi 1.6 zetec 2004r. 152 k km


gandw napisał/a:
No właśnie takie montowałem :/ a chciałbym coś lepszej jakości... zapytam w Aso może mają, albo pójdę Twoim tropem i będę zmieniał co roku przy zmianie opon te polskie :wink:

O, znalazłem taką aukcję: http://moto.allegro.pl/ro...1531017336.html
Więc może jednak jest coś takiego jak oryginalne rozpieraki.


o, nawet z gumkami. to by sie przydało, gdyż stare już swoje przeżyły...
_________________

 
 
Bandzior 
Nałogowiec


Pomógł: 44 razy
Wiek: 37
Dołączył: 17 Wrz 2008
Posty: 384
Skąd: Białystok
Wysłany: 12-04-2011, 09:32   
   Bolid: SC 1.1S & Wartburg 353S


Oryginalne można zregenerować i zaoszczędzić 20 zł. Po zatym to przesada co roku je zmieniać. Dobrze nasmarować i lata można śmigać. Potem jedynie mała regeneracja jak sie zablokuje i dalej jeździć.
 
 
gandw 
Nałogowiec


Pomógł: 67 razy
Wiek: 35
Dołączył: 25 Lis 2007
Posty: 366
Skąd: SBI
Wysłany: 12-04-2011, 09:42   
   Bolid: Seicento 1.1MPI Brush, Scenic II 1.9DCI


Co masz na myśli mówiąc regenerować?
_________________

Seicento 0.9i SX [*]
 
 
 
paker228 
spamer team
Lokalny Czepiacz


Pomógł: 69 razy
Wiek: 39
Dołączył: 19 Lut 2009
Posty: 1102
Skąd: ZMC
Wysłany: 12-04-2011, 09:53   
   Bolid: 1.1 MPI


gandw napisał/a:
Co masz na myśli mówiąc regenerować?

Zapewne chodzi o wyjęcie rozpieraków,porządne rozruszanie, wyczyszczenie z rdzy, przepsikanie wd-40 i nasmarowanie jakimś dobrym smarem, i można śmigać do kolejnej zimy
_________________

 
 
Bandzior 
Nałogowiec


Pomógł: 44 razy
Wiek: 37
Dołączył: 17 Wrz 2008
Posty: 384
Skąd: Białystok
Wysłany: 12-04-2011, 10:00   
   Bolid: SC 1.1S & Wartburg 353S


paker228 napisał/a:
gandw napisał/a:
Co masz na myśli mówiąc regenerować?

Zapewne chodzi o wyjęcie rozpieraków,porządne rozruszanie, wyczyszczenie z rdzy, przepsikanie wd-40 i nasmarowanie jakimś dobrym smarem, i można śmigać do kolejnej zimy


Tak tylko że jeszcze rozpieraki wrzucam do fosolu żeby rdzę rozpuściło. Potem suszenie i smarowanie smarem grafitowym (miedziany chyba byłby lepszy). Jedynie co to po 2 latach przyłapało jeden rozpierak ale to chwila roboty była.
 
 
gandw 
Nałogowiec


Pomógł: 67 razy
Wiek: 35
Dołączył: 25 Lis 2007
Posty: 366
Skąd: SBI
Wysłany: 12-04-2011, 13:21   
   Bolid: Seicento 1.1MPI Brush, Scenic II 1.9DCI


Zależy z czego jest zrobiony rozpierak i ten nit na zgięciu, bo smar miedziany nie powinien być używany z elementami aluminiowymi, ponieważ może przyspieszać korozję (duża różnica potencjałów).
_________________

Seicento 0.9i SX [*]
 
 
 
jaś-u 
Nałogowiec


Pomógł: 8 razy
Wiek: 33
Dołączył: 02 Gru 2010
Posty: 109
Skąd: Szynwałd
Wysłany: 13-04-2011, 22:23   
   Bolid: SC 900 mini lifting


dzisiaj popatrzyłem... i co? rozpieraki zdrowe :shock: więc teraz już nie wiem: wymieniać czy nie? i czemu ten ręczny taki słaby :|
 
 
Wlodzimierz 
nówka sztuka ;)

Wiek: 87
Dołączył: 12 Cze 2011
Posty: 2
Skąd: Wloclawek
Wysłany: 12-06-2011, 19:28   wymiana rozpierakow
   Bolid: Seicento1,1


Zrobilem to ale sie napocilem,strasznie.Mozna to robic sposobem lub kupic specjalne szczypce.
 
 
macher 
Moderator

Pomógł: 448 razy
Dołączył: 01 Sie 2006
Posty: 2149
Skąd: wioska wilków wlkp
Wysłany: 12-06-2011, 21:22   Re: wymiana rozpierakow
   Bolid: były Seicento '99 900 + LPG, Panda 1100


Wlodzimierz napisał/a:
Zrobilem to ale sie napocilem,strasznie.
Cały czas piszemy o rozpierakach? Bo już myślałem że o pierwszym razie.... :) zart. Wymiana rozpieraków tzn wyjęcie nie takie trudne. Lekko pobić młotkiem gumowym i same wyjdą . Tylko uważać trzeba na osłony gumowe tłoczków.No i wpierw trzeba wymontować szczęki. Ale po rozruszaniu rozpieraków i nasmarowaniu wszystko dział jak nówka
_________________
Hac не дoгoнят ...
 
 
Łukasz 
AntyToyotowy

Pomógł: 159 razy
Dołączył: 13 Lut 2009
Posty: 2476
Skąd: Katowice
Wysłany: 12-06-2011, 22:19   Re: wymiana rozpierakow
   Bolid: Ford Focus Kombi 1.6 zetec 2004r. 152 k km


Wlodzimierz napisał/a:
Zrobilem to ale sie napocilem,strasznie.Mozna to robic sposobem lub kupic specjalne szczypce.


jeśli mowa o rozpierakach to robiłem to pierwszy raz w 20 minut a drugie koło 5 min..... a jestem lamusem strasznym, także myśle ze z tym nie ma tak zle :wink: :wink:
_________________

 
 
arti77-77 
nówka sztuka ;)

Dołączył: 05 Kwi 2010
Posty: 3
Skąd: Dabrowa Górnicza
Wysłany: 18-12-2012, 17:15   
   Bolid: seicento 900 fan


Podepnę się pod ten temat. Mam sejka z 2000 roku z przebiegiem 75 tysi i nigdy nie było robione nic przy tylnich hamulcach, dziś starcił sie ręczny tz. skuteczność bardzo mała, podjechałem na diagnostyke i sprawdzili mi że ogólnie mam bardzo słabe hamulce robocze na tyle. Czy zapieczone rozpieraki maja wpływ na skuteczność hamulca roboczego ?? Co w pierwszesj koejności obstawiacie, czemu hamulce takie słabe ???
 
 
kapitan chaos 
Nałogowiec
dyżurny psuja


Pomógł: 37 razy
Wiek: 33
Dołączył: 21 Paź 2010
Posty: 546
Skąd: ?roda Wielkopolska
Wysłany: 18-12-2012, 17:23   
   Bolid: FIAT Seicento MPI


Sprawdź, jak bardzo są zużyte okładziny.
_________________
dla kolegów Radek-wyznawca własnej szkoły jazdy
 
 
dijack 
Nałogowiec
Noł lajf


Pomógł: 15 razy
Wiek: 32
Dołączył: 05 Mar 2012
Posty: 817
Skąd: Wieluń
Wysłany: 18-12-2012, 17:28   
   Bolid: Seicento 1.1 SPI


U mnie rozpieraki były tak zapieczone że rękoma nie można ich było ruszyć. Ja bym je sprawdził po czym wyregulowałbym linkę.
_________________
Pozdrawiam Szymon
SEICENTO NA FACEBOOK'U
 
 
 
wojtek12321 
Nałogowiec

Pomógł: 65 razy
Dołączył: 17 Maj 2010
Posty: 443
Skąd: wielkopolska
Wysłany: 18-12-2012, 17:37   
   Bolid: Fiat seicento 900 SX


arti77-77 napisał/a:
Co w pierwszesj koejności obstawiacie, czemu hamulce takie słabe

Tak jak pisał kolega poniżej - zużyte okładziny, ale w tym wypadku w pierwszej kolejności stawiał bym na zapieczone cylinderki - czyli rozpieraki hydrauliczne (nie mylić z rozpierakami od hamulca ręcznego)
 
 
marcin6660 
nówka sztuka ;)

Pomógł: 5 razy
Wiek: 47
Dołączył: 23 Sty 2007
Posty: 36
Skąd: Zawiercie
Wysłany: 19-12-2012, 07:27   
   Bolid: SC Trofeo 900 LPG + Harry III + Missouri


Wymieniłem całe hamulce z tyłu i pojeździłem z 30 km i nagle jakiś stukot z tyłu. Dojechałem do domu żaba i okazało się ze dzwoni coś w tylnym lewym kole. Rozebrałem i okazało się że rozpierak się rozsypał (wyleciał nit) Kupiłem wczoraj wieczorem 2 sztuki L i P po 8 zł i zobaczymy. Ale ogólnie za 8 zł. to chyba szału nie będzie. ciekawe czy są jakieś solidniejsze.
Jaka firma robi oryginały ???
Jeszcze dwa słowa na temat linki ręcznego. Nie wiem kto wymyślił tak ciasne i kręte prowadzenie linki dodatkowo wahacz ciśnie ja jak samochód jest obciążony. Starą wyjąłem to była mocno pozaginana. Jak ten ręczny ma dobrze działać jak rozpieraki się zacinają a linka pozaginana.
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group - forum anime - Mapa Forum