Zakonserwowanie rdzawych śladów |
Autor |
Wiadomość |
proshotter
Nałogowiec

Pomógł: 10 razy Wiek: 32 Dołączył: 27 Lip 2011 Posty: 866 Skąd: Olsztynek
|
Wysłany: 03-06-2016, 15:22
Bolid: seicento 1.4 16v StartJet |
|
|
Od biedy mógłbyś sobie to rozrobić i potem w pędzelkiem malować
Ale to tylko dodatkowa robota, bo potem dużo szlifowania
No i musisz kupić min. 1l co przy Twoim zapotrzebowaniu nawet 1/4 nie zużyjesz...
Jak nie masz potrzebnego sprzętu to kup w sprayu może rok-dwa wytrzyma |
_________________
Sc 1.4 16v
YT
 |
|
|
|
 |
Tailor93
Nałogowiec

Pomógł: 7 razy Wiek: 31 Dołączył: 05 Sty 2016 Posty: 253 Skąd: Katowice
|
Wysłany: 03-06-2016, 15:40
Bolid: Fiat Seicento 900 "99 |
|
|
Poza zamkiem pozostaje mi jeszcze nalot na jednym tylnym i przednim błotniku więc większa ilość nie zaszkodzi przy okazji chciałem też zamalować rysy na lakierze, bez rdzy ale lakier zdrapany. Tam też dać epoksyd czy wystarczy baza i klar? Lakier jak pisałem niemetalizowany |
_________________ Moje SC ^^ |
|
|
|
 |
onore
nówka sztuka ;)
Pomógł: 3 razy Dołączył: 12 Lip 2014 Posty: 29 Skąd: Kalisz
|
Wysłany: 03-06-2016, 21:30 Walka z rudą
Bolid: SC Active 1.1 MPI 2003' LPG |
|
|
Jeśli chodzi o widoczne elementy nadwozia to ja postępuję następująco:
1) oczyszczam możliwie najlepiej rudą - najlepiej mikroszlifierką, ale tak, żeby nie porobić dziur. Tu uczulam, bo często ruda jest na większym obszarze niż widać i najlepiej poszerzyć obszar szyszczenia.
2) BrunoxEpoxy - próbowałem różne, ale to jest najlepszy środek (jest drogi i kupować tylko opakowania co najmniej litrowe, bo mniejsze są często podrabiane). Punktowo ciekły nakładać pędzlem, a w przypadku większych powierzchni w spraju i wtedy nałożyć kilka warstw.
3) W lecie, przynajmniej po kilku dniach delikatnie papierem wodnym wyrównanie z otaczającym obszarem - BrunoxEpoxy jest nie jest taki twardy jak szpachel lub podkład wyrównujący.
4) Dorobiony gotowy lakier z kolorem zgodny z oryginałem nakładany z pędzelka punktowo lub w spraju jeśli większa powierzchnia.
5) Precyzyjna polerka w naprawianym obszarze (oczywiście z pastami ściernymi).
Może nie wychodzi idealnie, ale całkiem nieźle. Najważniejsze że skutecznie zatrzymuje rudą.
Podobnie skutecznie walczę z rudą w podłodze, przy czym w punkcie:
3) W lecie, przynajmniej po 24h nakładam z pędzla jakąś farbę na rdzę np. śnieżka
4) Przynajmniej po 24h też z pędzla nakładam środek konserwujący Bolla do podwozia.
Powyższą metodę stosuję skutecznie od dawna, nie tylko w SC i jest ona o skuteczniejsza niż metoda walki z rudą jaką stosował w PF126p mój ojciec w latach 80' i 90' z wykorzystaniem Bitexu. |
_________________ SC Active 1.1 MPI 2003' LPG: Tomasetto AT09/STAG4 QBox Basic/Hana H2000. |
|
|
|
 |
miXol2607
Nałogowiec

Pomógł: 2 razy Dołączył: 10 Wrz 2014 Posty: 129 Skąd: Łęczyca
|
Wysłany: 04-06-2016, 00:26
Bolid: Seicento 1.1 MPI |
|
|
Osobiście z własnego doświadczenia Brunox zastąpiłbym APP R STOP jest o wiele skuteczniejszy. |
|
|
|
 |
|