FORUM SEICENTO Strona Główna FORUM SEICENTO
INTERNETOWE FORUM FIATA SEICENTO - dawne seicento.pl

FAQTANIE OC  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj

Poprzedni temat «» Następny temat
Zakonserwowanie rdzawych śladów
Autor Wiadomość
proshotter 
Nałogowiec


Pomógł: 10 razy
Wiek: 32
Dołączył: 27 Lip 2011
Posty: 866
Skąd: Olsztynek
Wysłany: 03-06-2016, 15:22   
   Bolid: seicento 1.4 16v StartJet


Od biedy mógłbyś sobie to rozrobić i potem w pędzelkiem malować ;)
Ale to tylko dodatkowa robota, bo potem dużo szlifowania :p
No i musisz kupić min. 1l co przy Twoim zapotrzebowaniu nawet 1/4 nie zużyjesz...
Jak nie masz potrzebnego sprzętu to kup w sprayu może rok-dwa wytrzyma ;)
_________________
-> Sc 1.4 16v
-> YT
 
 
 
Tailor93 
Nałogowiec


Pomógł: 7 razy
Wiek: 31
Dołączył: 05 Sty 2016
Posty: 253
Skąd: Katowice
Wysłany: 03-06-2016, 15:40   
   Bolid: Fiat Seicento 900 "99


Poza zamkiem pozostaje mi jeszcze nalot na jednym tylnym i przednim błotniku więc większa ilość nie zaszkodzi :D przy okazji chciałem też zamalować rysy na lakierze, bez rdzy ale lakier zdrapany. Tam też dać epoksyd czy wystarczy baza i klar? Lakier jak pisałem niemetalizowany ;)
_________________
Moje SC ^^
 
 
onore 
nówka sztuka ;)

Pomógł: 3 razy
Dołączył: 12 Lip 2014
Posty: 29
Skąd: Kalisz
Wysłany: 03-06-2016, 21:30   Walka z rudą
   Bolid: SC Active 1.1 MPI 2003' LPG


Jeśli chodzi o widoczne elementy nadwozia to ja postępuję następująco:
1) oczyszczam możliwie najlepiej rudą - najlepiej mikroszlifierką, ale tak, żeby nie porobić dziur. Tu uczulam, bo często ruda jest na większym obszarze niż widać i najlepiej poszerzyć obszar szyszczenia.
2) BrunoxEpoxy - próbowałem różne, ale to jest najlepszy środek (jest drogi i kupować tylko opakowania co najmniej litrowe, bo mniejsze są często podrabiane). Punktowo ciekły nakładać pędzlem, a w przypadku większych powierzchni w spraju i wtedy nałożyć kilka warstw.
3) W lecie, przynajmniej po kilku dniach delikatnie papierem wodnym wyrównanie z otaczającym obszarem - BrunoxEpoxy jest nie jest taki twardy jak szpachel lub podkład wyrównujący.
4) Dorobiony gotowy lakier z kolorem zgodny z oryginałem nakładany z pędzelka punktowo lub w spraju jeśli większa powierzchnia.
5) Precyzyjna polerka w naprawianym obszarze (oczywiście z pastami ściernymi).
Może nie wychodzi idealnie, ale całkiem nieźle. Najważniejsze że skutecznie zatrzymuje rudą.

Podobnie skutecznie walczę z rudą w podłodze, przy czym w punkcie:
3) W lecie, przynajmniej po 24h nakładam z pędzla jakąś farbę na rdzę np. śnieżka
4) Przynajmniej po 24h też z pędzla nakładam środek konserwujący Bolla do podwozia.
Powyższą metodę stosuję skutecznie od dawna, nie tylko w SC i jest ona o skuteczniejsza niż metoda walki z rudą jaką stosował w PF126p mój ojciec w latach 80' i 90' z wykorzystaniem Bitexu.
_________________
SC Active 1.1 MPI 2003' LPG: Tomasetto AT09/STAG4 QBox Basic/Hana H2000.
 
 
miXol2607 
Nałogowiec


Pomógł: 2 razy
Dołączył: 10 Wrz 2014
Posty: 129
Skąd: Łęczyca
Wysłany: 04-06-2016, 00:26   
   Bolid: Seicento 1.1 MPI


Osobiście z własnego doświadczenia Brunox zastąpiłbym APP R STOP jest o wiele skuteczniejszy.
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group - anime - Mapa Forum