FORUM SEICENTO Strona Główna FORUM SEICENTO
INTERNETOWE FORUM FIATA SEICENTO - dawne seicento.pl

FAQTANIE OC  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj

Poprzedni temat «» Następny temat
Zmiana oleju na syntetyk?
Autor Wiadomość
krysy 
Nałogowiec


Pomógł: 2 razy
Dołączył: 08 Sie 2013
Posty: 145
Skąd: czeladź
Wysłany: 06-03-2014, 18:18   
   Bolid: sc75/vwg4/161


Ja zmieniłem silnik na 1.2 z przebiegiem 100 tys km.
Cały czas jeżdżony był na benzynie przez poprzedniego właściciela.
Jaki olej był wlany wcześniej nie wiem. Wlałem na płukankę 10W40 Lotosa.
Autko będzie śmigać na gazie.
Co byś polecił teraz na wymianę?
Jeżdżę raczej krótkie odcinki codziennie i przed latem chciałem coś zanabyć w galonie.
_________________
75Hp
 
 
rotax24
[Usunięty]

Wysłany: 06-03-2014, 19:16   

krysy napisał/a:
Ja zmieniłem silnik na 1.2 z przebiegiem 100 tys km
- z takim przebiegiem o ile jest rzeczywisty i gazie wybrałbym 5w40 a nawet 0w40 szczególnie przy krótkich odcinkach - http://galonoleje.pl/skle...ro-0w40-4l.html świetny olej z zawartością PAO powyżej 50% co przy podwyższonej temperaturze spalania LPG zdecydowanie będzie korzystniejsze niż jakikolwiek 5w40 na bazie HC :ok:
 
 
krysy 
Nałogowiec


Pomógł: 2 razy
Dołączył: 08 Sie 2013
Posty: 145
Skąd: czeladź
Wysłany: 06-03-2014, 19:19   
   Bolid: sc75/vwg4/161


Jest w 10% prawdziwy :grin:
Dokładnie 103ts.
Dzięki za PW będę miał nad czym myśleć.
2 auta = koszty x2 :sad:
Mam nadzieję że jak wybiorę 0w40 to nie będzie nagle ubywać oleju.
Jeśli nie neste 0w40 to jaki 5w40?
Myślę o alternatywie albo neste albo?
_________________
75Hp
 
 
rotax24
[Usunięty]

Wysłany: 06-03-2014, 19:32   

krysy napisał/a:
Jest w 10% prawdziwy :grin:
Dokładnie 103ts.
Dzięki.
Mam nadzieję że jak wybiorę 0w40 to nie będzie nagle ubywać oleju.
Jeśli nie neste 0w40 to jaki 5w40?

Będzie go mniej ubywać od Lotosa 10w40 ponieważ ma w 100 stopniach lepkość 14ccs gdzie Lotos 13,5ccs :wink:
z 5w40 jeżeli chcesz pełny syntetyk to http://galonoleje.pl/skle...ch-5w40-4l.html lub http://galonoleje.pl/skle...nt-5w40-5l.html natomiast jeżeli ma być dobry HC to http://galonoleje.pl/skle...er-5w40-4l.html lub http://galonoleje.pl/skle...xr-5w40-5l.html z kolei najtańszy HC http://galonoleje.pl/skle...el-5w40-4l.html poniżej tej półki nie polecam :wink:
 
 
krysy 
Nałogowiec


Pomógł: 2 razy
Dołączył: 08 Sie 2013
Posty: 145
Skąd: czeladź
Wysłany: 06-03-2014, 19:44   
   Bolid: sc75/vwg4/161


Nie mam więcej pytań :))
_________________
75Hp
 
 
freestylo 
Nałogowiec


Pomógł: 3 razy
Dołączył: 12 Maj 2006
Posty: 239
Skąd: Podlaskie
Wysłany: 08-03-2014, 00:51   
   Bolid: 1.1 MPI


a co powiesz o motulu wcześniej lotos 10w40 a teraz motul 10w40?
_________________
http://www.youtube.com/watch?v=JOtnk0yBaIg
ComboFix
http://www.tyrestretch.com/
 
 
 
rotax24
[Usunięty]

Wysłany: 08-03-2014, 13:03   

freestylo napisał/a:
a co powiesz o motulu wcześniej lotos 10w40 a teraz motul 10w40?
- cóż pozostaje jedynie pogratulować wyboru - oczywiście na korzyść Motula :wink:
Mówimy o tym Motulu:



spełniającym poniższe normy:



o takich parametrach:



w porównaniu do tego Lotosa:



posiadającego takie parametry i spełniającego takie normy jak poniżej:



Są to produkty zarówno jakościowo i pod względem spełniających norm zupełnie nie porównywalne :wink:
sam fakt że Motul Synergie+ spełnia normę MB229.3 i VW502.00 stawia go w stosunku do Lotosa na innej orbicie a takie porównanie nie ma zupełnie najmniejszego sensu :!: Lotosa 10w40 można bezpośrednio porównać z Lotosem 15w40 czyniąc uwagę że ma ciut lepsze właściwości zimowe i to wszystko :wink: natomiast dla Motula byłoby ciężko znaleźć dla porównania jakikolwiek produkt z gamy Lotosa włączając do tego wszystkie ich pseudo-syntetyki - zerknij jaka przepaść jakościowa dzieli te produkty choćby pod względem wymagań norm które spełniają nie mówiąc o jakości bazy olejowej i zastosowanego pakietu dodatków :wink:



Wiele olei mineralnych 15w40 pod względem jakościowym bije na głowę Lotosa 10w40 nawet pod względem zimnego startu :wink: bezpośrednimi równoważnymi konkurentami Motula gdzie można pokusić się o porównanie są:
Neste City Standard 10w40
Statoil Superway 10w40
Shell Helix Plus 10w40 - w najnowszej wersji z normą VW 502.00
Jeżeli miałbym wskazać w grupie 10w40 produkty o jeszcze lepszych właściwościach to jedynie te:
http://www.zmienolej.pl/o...0-3-784l-detail
http://www.zmienolej.pl/o...10w40-5l-detail
ale to zupełnie inna bajka i cena :wink:

ps. 4 litry lotosa kosztują 36zł - http://allegro.pl/lotos-s...4025058189.html za tą cenę praktycznie nie sposób wyprodukować przyzwoitej mineralki a co dopiero oleju półsyntetycznego :roll:
 
 
Łukasz 
AntyToyotowy

Pomógł: 159 razy
Dołączył: 13 Lut 2009
Posty: 2476
Skąd: Katowice
Wysłany: 08-03-2014, 13:53   
   Bolid: Ford Focus Kombi 1.6 zetec 2004r. 152 k km


zobacz ile osób kupuje :) potem kup auto w Polandii :)
_________________

 
 
rotax24
[Usunięty]

Wysłany: 08-03-2014, 15:48   

Łukasz napisał/a:
zobacz ile osób kupuje :) potem kup auto w Polandii :)
- idzie jak ciepłe bułki :wink: znam nawet takich którzy go zalewają do "pompowtrysków" a później piszą elaboraty o wycierających się wałkach rozrządu :wesoly: ale to oczywiście nie wina oleju tylko użytkownika który postępuje wbrew zaleceniom producenta :roll:
 
 
Łukasz 
AntyToyotowy

Pomógł: 159 razy
Dołączył: 13 Lut 2009
Posty: 2476
Skąd: Katowice
Wysłany: 08-03-2014, 19:46   
   Bolid: Ford Focus Kombi 1.6 zetec 2004r. 152 k km


wiesz co wstyd się przyznać ale teściu jeździ na tym oleju od 120 000 km na liczniku a ma 290 000 km... silnik nie kopci, bierze 1 litra na 1000 km oleju, ale się od lat kulo....

kulo... i tyle można powiedzieć :)
_________________

 
 
TomP 
nówka sztuka ;)

Pomógł: 1 raz
Wiek: 41
Dołączył: 17 Mar 2007
Posty: 24
Skąd: Tarnów
Wysłany: 09-03-2014, 00:29   
   Bolid: seicento 900


Jeśli można to przy okazji zapytam... Zastanawiam się nad zmianą oleju z mobil 1 5w50 na valvoline maxlife 5w40 w silniku hondy d16b2 99r (LPG). Czy taka zmiana będzie słuszna? poci się miska olejowa. Przebieg 180 tys.
_________________
 
 
 
rotax24
[Usunięty]

Wysłany: 09-03-2014, 13:55   

TomP napisał/a:
Jeśli można to przy okazji zapytam... Zastanawiam się nad zmianą oleju z mobil 1 5w50 na valvoline maxlife 5w40 w silniku hondy d16b2 99r (LPG). Czy taka zmiana będzie słuszna? poci się miska olejowa. Przebieg 180 tys.
- SOHC 116PS bez V-TEC - masz ten sam silnik co ROVER 416 Si więc zalewanie oleju sae 5w50 jest w nim niedopuszczalne :!: maksymalna lepkość jaką dopuszcza producent to sae 40 :!: pod tą konstrukcję układu smarowania i co najważniejsze fakt że ten silnik jest wyjątkowo "ciasno-pasowany" - dopuszczalny luz tłoka to 0,031 :!: olej sae 5w50 i ile nie zdążył już wykończyć pierścieni to jak najszybciej wymień na 5w40 ale nie MaxLife ponieważ w przypadku Twojego silnika tego typu olej mozna wlać po 400kkm jak 5w30 A5/B5 zaczyna znikać w zbyt dużych ilościach :wink: na początek polecam zalać go Valvoline Synpower 5w40 - http://galonoleje.pl/skle...er-5w40-4l.html i jak ubytki będą nie przekraczały 0,5l na 10kkm to docelowo ten http://galonoleje.pl/skle...er-5w30-4l.html Przez wzgląd na fakt istnienia instalacji LPG olej sae 5w30 A3/B4 jest najniższym dopuszczalnym produktem z HTHS 3,6 - niestety zalecanego oleju sea 5w30 A5/B5 z HTHS 2,9 już nie będzie Ci dane zastosować z racji podwyższonej temperatury pracy przy LPG gdzie HTHS na poziomie 3,5 to absolutne bezpieczne minimum.
 
 
Łukasz 
AntyToyotowy

Pomógł: 159 razy
Dołączył: 13 Lut 2009
Posty: 2476
Skąd: Katowice
Wysłany: 09-03-2014, 14:08   
   Bolid: Ford Focus Kombi 1.6 zetec 2004r. 152 k km


no do hondy lać 5w-50 to już hardcore, gdzie producenci zalecają 0w-20
_________________

 
 
kurek1993 
Bywalec

Pomógł: 1 raz
Wiek: 30
Dołączył: 13 Paź 2013
Posty: 87
Skąd: Chodecz
Wysłany: 09-03-2014, 14:09   
   Bolid: Seicento


rotax24, A mi co doradzisz ? Obecnie mam olej jakiś syf Orlen oil platinum classic + gaz cos takiego..... Silnik chodzi bardzo dobrze, nie zauważyłem póki co spadku poziomu oleju. Jazda non stop na gazie...Samochód użytkowany dość często trasy 30-40km dziennie. Co polecisz?
_________________
My one Sejqol :D

http://www.seicento.pl/viewtopic.php?t=363166
 
 
rotax24
[Usunięty]

Wysłany: 09-03-2014, 14:20   

kurek1993 napisał/a:
rotax24, A mi co doradzisz ? Obecnie mam olej jakiś syf Orlen oil platinum classic + gaz cos takiego..... Silnik chodzi bardzo dobrze, nie zauważyłem póki co spadku poziomu oleju. Jazda non stop na gazie...Samochód użytkowany dość często trasy 30-40km dziennie. Co polecisz?
jeżeli nie bierze Orlena a przy LPG problem osadów jest znikomy :wink: proponuję 10w40 z podwyższoną temperaturą zapłonu http://galonoleje.pl/skle...m-10w40-4l.html :ok:
Przy instalacji LPG są trochę wyższe wymagania niż w przypadku eksploatacji wyłącznie na Pb z racji tego że LPG zawiera zdecydowanie więcej siarki niż Pb dlatego olej powinien mieć wyższy TBN (liczba zasadowa która ma za zadanie neutralizować kwaśne produkty spalania czyt.kwas siarkowy) dalej punkt zapłonu oleju powinien przekraczać 220 stopni co zapobiega spalaniu oleju i zapiekaniu pierścieni a lepkość ma tutaj znaczenie drugorzędne ale biorąc pod uwagę okres zimowy 10w to takie minimum dla bezpiecznego rozruchu :wink: w/w Neste ma TBN 10,6 punkt zapłonu 228 stopni i temperaturę krzepnięcia na poziomie -39 stopni więc z naddatkiem spełnia wspomniane kryteria - jeżeli masz obawy bądź marka Neste wydaje się zbyt egzotyczna to z powodzeniem możesz sięgnąć po:
http://galonoleje.pl/skle...d-10w40-4l.html
http://galonoleje.pl/skle...e-10w40-4l.html
a nawet http://galonoleje.pl/skle...s-10w40-4l.html

ps. wyższy TBN to minimum 9,5
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group - forum anime - Mapa Forum