FORUM SEICENTO Strona Główna FORUM SEICENTO
INTERNETOWE FORUM FIATA SEICENTO - dawne seicento.pl

FAQTANIE OC  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj

Poprzedni temat «» Następny temat
brak abs, kontroli trakcji i innych wspomagaczy
Autor Wiadomość
Ciacho 
Skoda Lover

Wiek: 39
Dołączył: 09 Cze 2006
Posty: 2755
Skąd: Podkarpacie
Wysłany: 22-12-2010, 09:33   
   Bolid: Skoda Octavia II FL 1.6 TDI Greenline


a ja Skode, że w Octavii II po FL też jest ESP seryjnie, nawet na Polskim zacofanym rynku :wink:
a dokładnie to wygląda tak: ESP z ABS + ASR + MSR + HBA + EBV + EDS + DSR

najlepszy ten ostatni: DSR – system podpowiedzi ruchu kierownicą
_________________

 
 
Bandzior 
Nałogowiec


Wiek: 37
Dołączył: 17 Wrz 2008
Posty: 384
Skąd: Białystok
Wysłany: 22-12-2010, 09:47   
   Bolid: SC 1.1S & Wartburg 353S


Nie wykluczone ze będziemy jeszcze jeździć na gaźnikach i pompach rzędowych. Praca badawcze trwają. Może i powrócą maszyny parowe... też inżynierowie pracują nad nimi.

Co do skrzyń 4 biegowych. Obecnie robią tak krótkie przełożenia, że np w Grande Punto przy 60km/h wrzucam 5 i mam 2tyś obr/min tyle samo co np w PF125 lub Wartburgu na 4 biegu. To po co ta 5? Wspomaganie kierownicy to fajna sprawa ale też ma swoje wady i jak i wspomaganie hamulców. Ale przy takim systemie zacisków jakie są powszechnie stosowane bez wspomagania nie zahamujesz.

Kiedyś oglądałem program dokumentalny o wypadkach samochodowych i psycholog wypowiadał się, że im bezpieczniejsze auto tym mniej bezpieczniej nim jeździmy. Jakby obłozyć auto trotylem, który przy wypadku by wybuchał kierowcy by jeżdzili ostrożniej...

Systemy dają złudne poczucie bezpieczeństwa. Najlepsze są tłumaczenia dla policji jak już doszło do zdarzenia "przecież ja miałem ABS i nie wiem dlaczego nie zatrzymałem się", " nie wiem dlaczego wylądowałem w rowie skoro mam ESP" itp itd. Sporo osób jest w błędzie i myśli że ABS skraca drogę hamowania a jest odwrotnie. Jedynie na suchym i równym asfalcie robi robotę.
 
 
Lukis 
Nałogowiec


Wiek: 33
Dołączył: 06 Kwi 2009
Posty: 131
Skąd: Sieradz
Wysłany: 22-12-2010, 09:56   
   Bolid: Fiat Seicento Dynamic 1.1 54 HP 2003 r.


Ciacho napisał/a:
a dokładnie to wygląda tak: ESP z ABS + ASR + MSR + HBA + EBV + EDS + DSR

chociaż we Fiacie też jest podobny wachlarzyk tego ESP, oczywiście w tańszych wersjach za dopłatą ;)
_________________
Fiat Seicento Dynamic almost Sporting 1.1 8v 54HP
 
 
 
Ciacho 
Skoda Lover

Wiek: 39
Dołączył: 09 Cze 2006
Posty: 2755
Skąd: Podkarpacie
Wysłany: 22-12-2010, 10:00   
   Bolid: Skoda Octavia II FL 1.6 TDI Greenline


Bandzior napisał/a:
Sporo osób jest w błędzie i myśli że ABS skraca drogę hamowania a jest odwrotnie. Jedynie na suchym i równym asfalcie robi robotę.

Dokładnie tak jest, ja całe szczęście szybko do tego doszedłem i jest ok
Więc główną zaletą pozostaje możliwość ominięcia przeszkody na wdepniętym pedale hamulca, a to bezcenna zaleta wg mnie
Lukis napisał/a:
Ciacho napisał/a:
a dokładnie to wygląda tak: ESP z ABS + ASR + MSR + HBA + EBV + EDS + DSR

chociaż we Fiacie też jest podobny wachlarzyk tego ESP, oczywiście w tańszych wersjach za dopłatą ;)

W Octavii za dopłatą do tego wachlarzyka można dołożyć jedynie Hill Holder, czyli system ułatwiający ruszanie na wzniesieniach (auto nie poleci do tyłu za żadne skarby świata, nawet jak kierowca pipa)
_________________

 
 
Lukis 
Nałogowiec


Wiek: 33
Dołączył: 06 Kwi 2009
Posty: 131
Skąd: Sieradz
Wysłany: 22-12-2010, 10:04   
   Bolid: Fiat Seicento Dynamic 1.1 54 HP 2003 r.


Ciacho napisał/a:
W Octavii za dopłatą do tego wachlarzyka można dołożyć jedynie Hill Holder
to akurat tam jest w standardzie razem z ESP ;)
_________________
Fiat Seicento Dynamic almost Sporting 1.1 8v 54HP
 
 
 
anathema4 
Nałogowiec


Wiek: 41
Dołączył: 14 Maj 2010
Posty: 677
Skąd: Częstochowa
Wysłany: 22-12-2010, 10:04   
   Bolid: Był SC 1.1SPI. Jest Panda II 1.2 Dynamic.


Bandzior napisał/a:
Obecnie robią tak krótkie przełożenia, że np w Grande Punto przy 60km/h wrzucam 5 i mam 2tyś obr/min tyle samo co np w PF125 lub Wartburgu na 4 biegu.

Nie wiem Bandzior czy dobrze zrozumiałem ale 5 bieg to zazwyczaj nie jest bieg, na którym auto ma szybciej jechać. To bieg na którym ma być oszczędnie!
_________________
Być latarnią dla innych...
 
 
Ciacho 
Skoda Lover

Wiek: 39
Dołączył: 09 Cze 2006
Posty: 2755
Skąd: Podkarpacie
Wysłany: 22-12-2010, 10:09   
   Bolid: Skoda Octavia II FL 1.6 TDI Greenline


Lukis napisał/a:
to akurat tam jest w standardzie razem z ESP ;)

no, co producent to obyczaj, ja sie tam Fiatami nie interesuje więc nie wiem

A wracając do ABS-u: trzeba sie po prostu nauczyć z nim hamować, tak samo jak trzeba sie nauczyć hamować pulsacyjne nie mając ABS-u, wtedy wszystko będzie dobrze i nie zrobimy sobie krzywdy, tylko będziemy czerpać z tego wiele korzyści, tak jak ja na przykład :)
_________________

 
 
Bandzior 
Nałogowiec


Wiek: 37
Dołączył: 17 Wrz 2008
Posty: 384
Skąd: Białystok
Wysłany: 22-12-2010, 10:13   
   Bolid: SC 1.1S & Wartburg 353S


anathema4 napisał/a:
Bandzior napisał/a:
Obecnie robią tak krótkie przełożenia, że np w Grande Punto przy 60km/h wrzucam 5 i mam 2tyś obr/min tyle samo co np w PF125 lub Wartburgu na 4 biegu.

Nie wiem Bandzior czy dobrze zrozumiałem ale 5 bieg to zazwyczaj nie jest bieg, na którym auto ma szybciej jechać. To bieg na którym ma być oszczędnie!


Zgadza się ale gdzie ta oszczędność skoro silnik kręci się z tą samą predkością co w skrzyni 4 biegowej? Im wyższe obroty tym wyższe spalanie. GP przy 90-100km/h ma 3 tys/obr i maks mom obrotowy i powiedzmy ze jest ekonomiczne ale przy 140 charakterystyka spada i zaczyna sie chlanie paliwa, a najmniej wlasnie pali w okolicach 2 tys obr/min czyli 60-70km/h. Jak by mial tyle obrotów przy 90 to zamiast 5,5 by palił 4.5 - 5.
 
 
anathema4 
Nałogowiec


Wiek: 41
Dołączył: 14 Maj 2010
Posty: 677
Skąd: Częstochowa
Wysłany: 22-12-2010, 10:33   
   Bolid: Był SC 1.1SPI. Jest Panda II 1.2 Dynamic.


Bandzior napisał/a:
Zgadza się ale gdzie ta oszczędność skoro silnik kręci się z tą samą predkością co w skrzyni 4 biegowej? Im wyższe obroty tym wyższe spalanie. GP przy 90-100km/h ma 3 tys/obr i maks mom obrotowy i powiedzmy ze jest ekonomiczne ale przy 140 charakterystyka spada i zaczyna sie chlanie paliwa, a najmniej wlasnie pali w okolicach 2 tys obr/min czyli 60-70km/h. Jak by mial tyle obrotów przy 90 to zamiast 5,5 by palił 4.5 - 5.

Ja tam się nie znam zbytnio i Grande Punto nie jeździłem ale w Seju i w Pandzie sprawdza się. Na 5 mniej spali niż na 4. :) Więc jeśli robią to teraz jakoś inaczej to faktycznie gips. :sad:
_________________
Być latarnią dla innych...
 
 
Lukis 
Nałogowiec


Wiek: 33
Dołączył: 06 Kwi 2009
Posty: 131
Skąd: Sieradz
Wysłany: 22-12-2010, 10:57   
   Bolid: Fiat Seicento Dynamic 1.1 54 HP 2003 r.


co do przełożeń w Grande Punto - na 5 biegu rzeczywiście mniej palił, tak samo u mnie w domu w Bravo - na 6 biegu też niby mniej pali ( 1.4 T-Jet) ;)
_________________
Fiat Seicento Dynamic almost Sporting 1.1 8v 54HP
 
 
 
Łukasz 
AntyToyotowy

Dołączył: 13 Lut 2009
Posty: 2476
Skąd: Katowice
Wysłany: 22-12-2010, 11:33   
   Bolid: Ford Focus Kombi 1.6 zetec 2004r. 152 k km


Bandzior napisał/a:
Nie wykluczone ze będziemy jeszcze jeździć na gaźnikach i pompach rzędowych. Praca badawcze trwają. Może i powrócą maszyny parowe... też inżynierowie pracują nad nimi.

Co do skrzyń 4 biegowych. Obecnie robią tak krótkie przełożenia, że np w Grande Punto przy 60km/h wrzucam 5 i mam 2tyś obr/min tyle samo co np w PF125 lub Wartburgu na 4 biegu. To po co ta 5? Wspomaganie kierownicy to fajna sprawa ale też ma swoje wady i jak i wspomaganie hamulców. Ale przy takim systemie zacisków jakie są powszechnie stosowane bez wspomagania nie zahamujesz.

Kiedyś oglądałem program dokumentalny o wypadkach samochodowych i psycholog wypowiadał się, że im bezpieczniejsze auto tym mniej bezpieczniej nim jeździmy. Jakby obłozyć auto trotylem, który przy wypadku by wybuchał kierowcy by jeżdzili ostrożniej...

Systemy dają złudne poczucie bezpieczeństwa. Najlepsze są tłumaczenia dla policji jak już doszło do zdarzenia "przecież ja miałem ABS i nie wiem dlaczego nie zatrzymałem się", " nie wiem dlaczego wylądowałem w rowie skoro mam ESP" itp itd. Sporo osób jest w błędzie i myśli że ABS skraca drogę hamowania a jest odwrotnie. Jedynie na suchym i równym asfalcie robi robotę.


lubie czytać normalność.....

ps. Ciacho, to ja wale taki system, jak ja sie go mam "uczyć".

potem babka dostaje vectre jako służbowe i co chwile widze rozwalona... ( autentyczny przykład ). ale systemów, że NASA by sie nie powstydziła...

potem wychodzi z auta, poprawia makijaż i mowi:

"jak ja mogłam puknąć, skoro to auto ma opcje parkowania samemu..."

ręce opadają.
_________________

 
 
Ciacho 
Skoda Lover

Wiek: 39
Dołączył: 09 Cze 2006
Posty: 2755
Skąd: Podkarpacie
Wysłany: 22-12-2010, 11:38   
   Bolid: Skoda Octavia II FL 1.6 TDI Greenline


Łukasz napisał/a:
ps. Ciacho, to ja wale taki system, jak ja sie go mam "uczyć".

heh, ale co to za nauka, parę dni i już umiesz, a naucz sie hamować pulsacyjnie bez ABS-u i omiń na śliskiej drodze przeszkodę, która nagle sie pojawi

pytanie za 100pkt - co jest łatwiejsze?
_________________

 
 
Łukasz 
AntyToyotowy

Dołączył: 13 Lut 2009
Posty: 2476
Skąd: Katowice
Wysłany: 22-12-2010, 11:42   
   Bolid: Ford Focus Kombi 1.6 zetec 2004r. 152 k km


Ciacho napisał/a:
Łukasz napisał/a:
ps. Ciacho, to ja wale taki system, jak ja sie go mam "uczyć".

heh, ale co to za nauka, parę dni i już umiesz, a naucz sie hamować pulsacyjnie bez ABS-u i omiń na śliskiej drodze przeszkodę, która nagle sie pojawi

pytanie za 100pkt - co jest łatwiejsze?


a jak sie abs zepsuje to juz samochodem nie pojedziesz ? albo nie wsiadziesz do nie-promu kosmicznego ?

a jak jest ślisko to jade 30 km \ h - ABS akurat na śliskość nie jest dobre


juz amerykanie pokazali czym jest skrzynia automatyczna. jak sie nie potrafi jezdzic, to ani automat ani 6.0 L pod maską nie pomoże....

but, ręka, głowa.
_________________

 
 
Ciacho 
Skoda Lover

Wiek: 39
Dołączył: 09 Cze 2006
Posty: 2755
Skąd: Podkarpacie
Wysłany: 22-12-2010, 12:01   
   Bolid: Skoda Octavia II FL 1.6 TDI Greenline


Łukasz napisał/a:
a jak sie abs zepsuje to juz samochodem nie pojedziesz ? albo nie wsiadziesz do nie-promu kosmicznego ?

pojadę, bo akurat dla mnie to nie problem bo zawsze sobie nieźle radziłem bez tego systemu, ale dla mnie jest jasne i oczywiste że jest łatwiej z nim, niż bez niego, proste :)
a ja wole mieć w życiu łatwiej, niż trudniej :D

raz miałem sytuacje beznadziejną, która wynikła z mojej strasznej nieuwagi i mądrości drogowców po części też, jechałem sobie spokojnie, przede mną kilka aut, nagle z przodu wyjechała jakaś koparka, wszyscy w tym momencie zahamowali, natomiast ja w tym samym momencie podziwiałem krajobraz, nagle patrze, auto przede mną już stoi, a ja nadal jade (nie pamiętam ile, ale tak 50-70 mogło być), nie miałem szans aby sie zatrzymać przed tamtym autem, więc wdepnąłem hamulec ile sił i energicznie odbiłem kierownicą na lewy pas (całe szczęście nic nie jechało z przeciwka), cały czas działał ABS i dzięki niemu owe auto ominąłem, a to był ładny dzień podczas lata, suchy asfalt i tak dalej... Dodać mogę, że zatrzymałem sie na tym lewym pasie na równi z tamtym autem które ominąłem. Miny pasażerów tego auta były bezcenne, moja chyba zresztą też :D

To taki przykład raczej skrajny, ale jednak na to, że taki ABS potrafi zdziałać cuda, przy odpowiedniej reakcji kierowcy. Gdyby nie on, to bym auto rozwalił dość mocno :znudzony:

Miałem też raz podobną sytuacje jak jechałem seicento. To było przed Zakopanem. 4 pasażerów na pokładzie łącznie ze mną, jedziemy sobie około 60-80, jakoś tak, oczywiście Sławuś podziwia krajobrazy, a tu nagle z przodu wszyscy po hamulcach, efekt był taki, że wdusiłem hamulec a auto szło jak na sankach po suchym asfalcie wprost na ten samochód przede mną, tutaj przed rozbiciem uratowało mnie to, że kierowca tego auta słysząc pisk opon za sobą, zaczął gwałtownie przyspieszać po prostu :D skutek uboczny później miałem - na przodzie szanowne dębice passio zdarte punktowo mocno, tak że podczas jazdy bylo czuć lekkie bicie później
_________________

 
 
Łukasz 
AntyToyotowy

Dołączył: 13 Lut 2009
Posty: 2476
Skąd: Katowice
Wysłany: 22-12-2010, 12:03   
   Bolid: Ford Focus Kombi 1.6 zetec 2004r. 152 k km


co dałby ci ABS, gdyby znad przeciwka jechalo auto ? i tak i tak - wybor albo dupa albo czoło...

bez abs tez bym hamowal ( bez zblokowania kół - na asfalcie ciezko o to ) i wjechal na przeciwny pas. ale gdyby byl pas zajęty ?
_________________

 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group - anime - Mapa Forum