Legalizacja silnika po SWAPie |
Autor |
Wiadomość |
Łukasz
AntyToyotowy
Dołączył: 13 Lut 2009 Posty: 2476 Skąd: Katowice
|
Wysłany: 24-05-2016, 11:30
Bolid: Ford Focus Kombi 1.6 zetec 2004r. 152 k km |
|
|
a jak to jest jeśli w pojeździe jest seryjnie z tyłu i bębny i np w tych samych silnikach tarcze.
nie wiadomo jak i co - może od wyposażenia zależy.
jeśli fabrycznie pojazd zjeżdza z bębnami i mam w homologacji to wbite, to zmiana na tarcze to trzeba legalizować ? powtarzam, że na takie tarcze, które jest w drugim bracie i który poprostu miał tarcze
moim zdaniem trzeba, gdyż przy śmiertelnym wypadku jak rzeczoznawca stwierdzi że w homologacji są bębny a na kołach tarcze - będzie problem |
_________________
 |
|
|
|
 |
X-raT
Nałogowiec

Wiek: 44 Dołączył: 10 Sie 2007 Posty: 827 Skąd: Bielsko-Biała
|
Wysłany: 24-05-2016, 12:52
Bolid: sey 1.2 16v [był] / punto 1.4T GT / saab 2.0T |
|
|
W jakim aucie są zamiennie montowbe bębny i tarcze, przy tym samym samym silniku pod maską ? |
_________________ MECAHNIKA POJAZDOWA
info: pw/mail
 |
|
|
|
 |
Łukasz
AntyToyotowy
Dołączył: 13 Lut 2009 Posty: 2476 Skąd: Katowice
|
Wysłany: 24-05-2016, 13:26
Bolid: Ford Focus Kombi 1.6 zetec 2004r. 152 k km |
|
|
dokładnie tak, są focusy mk1 1.6 z bębnami z tyłu oraz z tarczami
co decydowało ? chyba wyposażenie, te z rajchu mają prawie wszystkie tarcze, w polsce prawie wszystkie bębny
ale i tak uważam, że zmiana nawet na coś, co w innym aucie seryjnie siedzi, to ingerencja w TWOJĄ osobistą homologację auta |
_________________
 |
|
|
|
 |
X-raT
Nałogowiec

Wiek: 44 Dołączył: 10 Sie 2007 Posty: 827 Skąd: Bielsko-Biała
|
Wysłany: 24-05-2016, 14:19
Bolid: sey 1.2 16v [był] / punto 1.4T GT / saab 2.0T |
|
|
A widzisz. Niemiec to Niemiec, nie porównuj bo to nie ma sensu.
Po2 wiadomo że przednie tarcze są inne w wersji z bębnem a inne z tarczą. |
_________________ MECAHNIKA POJAZDOWA
info: pw/mail
 |
|
|
|
 |
MetfaN
nówka sztuka ;)
Dołączył: 14 Lis 2014 Posty: 9 Skąd: Łódź
|
Wysłany: 04-06-2016, 23:54
Bolid: Biały |
|
|
Jak rozmawiałem z diagnostami na skp to mówili mi, że muszę mieć fv na wymianę silnika z zakładu mechaniki pojazdowej + przegląd rozszerzony u nich i do wydziału komunikacji i powinno być ok. |
|
|
|
 |
X-raT
Nałogowiec

Wiek: 44 Dołączył: 10 Sie 2007 Posty: 827 Skąd: Bielsko-Biała
|
Wysłany: 05-06-2016, 16:41
Bolid: sey 1.2 16v [był] / punto 1.4T GT / saab 2.0T |
|
|
MetfaN napisał/a: | ... muszę mieć fv na wymianę silnika z zakładu mechaniki pojazdowej ... | Że skąd?
Przegląd rozszerzony jest po to żeby sprawdzić czy całość ma ręce i nogi, a silnik nie wisi na srubkach 5.8 zawieszony na przycheftanym pręcie zbrojeniowym. |
_________________ MECAHNIKA POJAZDOWA
info: pw/mail
 |
|
|
|
 |
barkor
spamer team

Wiek: 37 Dołączył: 31 Maj 2007 Posty: 1046 Skąd: Olsztyn
|
Wysłany: 05-06-2016, 18:04
Bolid: Seicento 900-->1.4 16V 6speed |
|
|
Kolejny diagnosta ze swoim wymysłem, trzeba szukać innego i tyle Zapewne chcą mieć jakąś podkładkę w razie czego żeby móc zrzucić z siebie odpowiedzialność, tylko gdzie są takie przepisy, które mówią o konieczności posiadania takiej faktury? |
_________________ Nalepiamy.pl - Naklejki na samochód
śmieszne/tuningowe/fiat/abarth/hobby/sport
Również na zamówienie. Sprawdź!
 |
|
|
|
 |
Łukasz
AntyToyotowy
Dołączył: 13 Lut 2009 Posty: 2476 Skąd: Katowice
|
Wysłany: 08-06-2016, 11:53
Bolid: Ford Focus Kombi 1.6 zetec 2004r. 152 k km |
|
|
faktury nie musisz miec, trzeba mieć przegląd, który masz na papierze że jest wszystko OK z silnikiem, wagą, heblami itp
mało kto sie tego podejmuje, bo bierzesz odpowiedzialność za dłubanie w gó...nie |
_________________
 |
|
|
|
 |
r0gal
nówka sztuka ;)
Wiek: 35 Dołączył: 12 Mar 2018 Posty: 10 Skąd: Kraków
|
Wysłany: 29-03-2018, 11:26
Bolid: sejak |
|
|
Podbijajac z tego co wiem silnik to czesc zamienna jak zmienjsz na inny to tylko zglaszasz w wk zeby ci przerobili dowod i do ubezpieczyciela do przelicxenia skladki |
|
|
|
 |
Łukasz
AntyToyotowy
Dołączył: 13 Lut 2009 Posty: 2476 Skąd: Katowice
|
Wysłany: 01-04-2018, 07:26
Bolid: Ford Focus Kombi 1.6 zetec 2004r. 152 k km |
|
|
no niekoniecznie
jak sobie zmienisz na 1.4 to takiego nie było w serii
niestety, trzeba przerabiać układ hamulcowy bo seryjny jest za słaby
kto się pod rzeźbą podpisze, w razie wypadku i kalectwa kogoś ?
płacić miliony odszkodowania ? + dożywotnia renta
nikt |
_________________
 |
|
|
|
 |
|