Paliwko 95 vs 98 od innej strony niz zawsze |
Autor |
Wiadomość |
Łukasz
AntyToyotowy
Dołączył: 13 Lut 2009 Posty: 2476 Skąd: Katowice
|
Wysłany: 13-07-2009, 14:41
Bolid: Ford Focus Kombi 1.6 zetec 2004r. 152 k km |
|
|
fender napisał/a: | przemallo napisał/a: | Przytrzymanie przycisku jak np. w VW nie daje efektu. |
Widocznie za krótko trzymasz. Należy przytrzymać kilka sekund i licznik się resetuje. |
dokladnie, przytrzymaj z 5-7 sec |
|
|
|
 |
Kooboosh
Nałogowiec t-jet

Dołączył: 18 Lip 2008 Posty: 324 Skąd: Piaseczno
|
Wysłany: 13-07-2009, 16:30
Bolid: Seicento 1.4t |
|
|
albo na hardkora, odepnij aku |
_________________
 |
|
|
|
 |
Łukasz
AntyToyotowy
Dołączył: 13 Lut 2009 Posty: 2476 Skąd: Katowice
|
Wysłany: 13-07-2009, 16:35
Bolid: Ford Focus Kombi 1.6 zetec 2004r. 152 k km |
|
|
Kooboosh napisał/a: | albo na hardkora, odepnij aku |
|
|
|
|
 |
przemallo
nówka sztuka ;)
Wiek: 42 Dołączył: 17 Lis 2008 Posty: 12 Skąd: Olsztyn
|
Wysłany: 13-07-2009, 20:06
Bolid: Sejak 0,9 SPI + LPG2O |
|
|
Kooboosh napisał/a: | albo na hardkora, odepnij aku |
o tym jakże subtelnym sposobie akurat wiem spróbuje jeszcze raz przytrzymywania. |
_________________ *było:
shatańskie pudełko - 899 cm3
wiśniowy lucyfer Van - 1100 cm3
*obecnie:
Grande "Sejczento" 1.4 8V 77KM Dynamic + Blue&Me
Twingo II 1.2 8V 60KM Golas Edition
VW Polo 6N 1.4 60KM Nisko, Szeroko & Zajebiście Prodżekt |
|
|
|
 |
bakol
Nałogowiec

Wiek: 41 Dołączył: 21 Cze 2007 Posty: 271 Skąd: Ruda ?ląska
|
Wysłany: 13-07-2009, 22:23
Bolid: stilo 3D 1.8 |
|
|
Kooboosh napisał/a: | albo na hardkora, odepnij aku |
heh a co to niby za hardcore ? szukam drugiego dna Twojej wypowiedzi i nie mogę znaleźć
przemallo napisał/a: | o tym jakże subtelnym sposobie akurat wiem spróbuje jeszcze raz przytrzymywania. |
tylko najpierw przełącz wyświetlacz na km dzienne inaczej to se mogesz trzymać do zesrania |
|
|
|
 |
Bandzior
Nałogowiec

Wiek: 37 Dołączył: 17 Wrz 2008 Posty: 384 Skąd: Białystok
|
Wysłany: 13-07-2009, 22:43
Bolid: SC 1.1S & Wartburg 353S |
|
|
W Austrii można kupić jeszcze 91 oktanowe paliwo. Zresztą do 88 oktanów obecne silniki powinne wytrzymać.... i jezdzić
U mnie w połowie skoku strzałki wychodzi mniej więcej 400km od tankowania pod korek w cyklu mieszanym. |
|
|
|
 |
Łukasz
AntyToyotowy
Dołączył: 13 Lut 2009 Posty: 2476 Skąd: Katowice
|
Wysłany: 13-07-2009, 22:51
Bolid: Ford Focus Kombi 1.6 zetec 2004r. 152 k km |
|
|
Bandzior napisał/a: | W Austrii można kupić jeszcze 91 oktanowe paliwo. Zresztą do 88 oktanów obecne silniki powinne wytrzymać.... i jezdzić
U mnie w połowie skoku strzałki wychodzi mniej więcej 400km od tankowania pod korek w cyklu mieszanym. |
to bardzo ladne spalanie. nie oplaca sie gazu. gaz sie oplaca jak komus pali 10 L |
|
|
|
 |
przemallo
nówka sztuka ;)
Wiek: 42 Dołączył: 17 Lis 2008 Posty: 12 Skąd: Olsztyn
|
Wysłany: 13-07-2009, 23:08
Bolid: Sejak 0,9 SPI + LPG2O |
|
|
bakol napisał/a: |
przemallo napisał/a: | o tym jakże subtelnym sposobie akurat wiem spróbuje jeszcze raz przytrzymywania. |
tylko najpierw przełącz wyświetlacz na km dzienne inaczej to se mogesz trzymać do zesrania |
przecież nie jestem gupi, co nie? :ślina: co ja przebieg całkowity będę próbował kasować?
Bandzior napisał/a: | W Austrii można kupić jeszcze 91 oktanowe paliwo. |
a w Niemcowni już nie sprzedają RON91? |
_________________ *było:
shatańskie pudełko - 899 cm3
wiśniowy lucyfer Van - 1100 cm3
*obecnie:
Grande "Sejczento" 1.4 8V 77KM Dynamic + Blue&Me
Twingo II 1.2 8V 60KM Golas Edition
VW Polo 6N 1.4 60KM Nisko, Szeroko & Zajebiście Prodżekt |
|
|
|
 |
Kooboosh
Nałogowiec t-jet

Dołączył: 18 Lip 2008 Posty: 324 Skąd: Piaseczno
|
Wysłany: 14-07-2009, 00:07
Bolid: Seicento 1.4t |
|
|
bakol napisał/a: | heh a co to niby za hardcore ? szukam drugiego dna Twojej wypowiedzi i nie mogę znaleźć |
nie doszukuj się.... chodzi mi, że druciarskie rozwiązanie |
_________________
 |
|
|
|
 |
Łukasz
AntyToyotowy
Dołączył: 13 Lut 2009 Posty: 2476 Skąd: Katowice
|
Wysłany: 14-07-2009, 02:06
Bolid: Ford Focus Kombi 1.6 zetec 2004r. 152 k km |
|
|
Wiedza wielu kierowców na temat oszczędzania paliwa jest zaskakująco niska! Co dziesiąty Polak nie potrafi wymienić żadnych zasad ekonomicznej jazdy, co trzeci nie łączy zużycia paliwa z dynamiką podróży, a co szósty ze stanem technicznym auta - donosi opublikowany niedawno raport Shella "Oszczędne tankowanie". Cierpi na tym nie tylko domowy budżet, lecz także środowisko naturalne. Jak więc jeździć ekonomicznie? Główną uwagę należy zwrócić na technikę prowadzenia samochodu. Łagodne hamowanie i ruszanie, "równa" jazda z unikaniem gwałtownego wciskania pedału gazu przyniosą efekt bardzo szybko. Kolejnym ważnym czynnikiem wpływającym na zmniejszenie spalania jest kondycja techniczna auta. Warto skrócić wymianę oleju, filtra powietrza czy też regularnie sprawdzać stan łożysk i układ zasilania paliwem. Inne zasady ekonomicznej eksploatacji sugerują szybkie włączanie biegu na wyższy (oczywiście, gdy tylko można to zrobić), regularne sprawdzanie ciśnienia w oponach, unikanie pracy silnika biegu jałowym przy dłuższym postoju czy niewożenia zbędnych kilogramów. Instruktorzy oszczędnej jazdy zapewniają, że zastosowanie powyższych wskazówek pozwala zaoszczędzić paliwo. Ekonomiczna jazda popłaca Mieliśmy okazję to sprawdzić podczas "rajdu" Shella. Było to ciekawe wyzwanie. Wszyscy uczestnicy mieli do dyspozycji taki sam samochód - Toyotę Corollę 1.4 D-4D w wersji kombi. Każde auto przeszło gruntowne sprawdzenie stanu technicznego. Start następował w Warszawie, meta w Białymstoku, czyli do przejechania mieliśmy prawie 200 km. Każdy z uczestników stosował własną technikę, oczywiście w dużym stopniu opartą na zasadach oszczędnej jazdy. Najlepszy uzyskany wynik wyniósł 3,73 l/100 km! To prawie 25 proc. mniej od średniego spalania deklarowanego przez producenta (4,9 l/100 km). Czy warto więc stosować technikę ekonomicznej jazdy? Odpowiedź nasuwa się sama. Co robić, by zaoszczędzić? Każdy kierowca złości się, gdy widzi słupek z cenami paliw przy stacji benzynowej. Nie ma się czemu dziwić. Paliwo jest wyraźnie za drogie w stosunku do polskich zarobków. Jak więc ograniczyć wydatki eksploatacyjne? Jednym ze sposobów jest oszczędna jazda. Wielu kierowców nie zdaje sobie sprawy, że zastosowanie kilku zasad może zredukować spalanie nawet do 20-30 proc. Oczywiście, nie wszystkie przykłady są idealne. Niekiedy ekonomiczna podróż negatywnie odbija się na trwałości podzespołów lub spowalnia ruch na drodze. Oszczędnadna jazda 10 przykazań 1. Dbaj o kondycję elementów tocznych samochodu. Zastosowanie właściwego oleju zmniejsza zużycie paliwa o 4-5 proc. 2. Unikaj gwałtownego przyspieszania oraz hamowania, możesz zaoszczędzić nawet jedną trzecią paliwa. 3. Pamiętaj o prawidłowym ciśnieniu w oponach. Mniejsze od zalecanego o 1 atm. to wzrost spalania o 3 proc. 4. Nie woź niepotrzebnych ciężarów! Każde 45 kg oznacza wyższe zużycie o 1-2 proc. 5. Zmieniaj biegi na wyższe zawsze, gdy możesz to zrobić. 6. Zamykaj okna. Struga powietrza wpadająca do wnętrza działa jak hamulec. 7. Unikaj pracy silnika na biegu jałowym. Wyłączaj go, gdy auto musi dłużej postać. 8. Przewiduj rozwój wypadków na drodze. Zwalniaj odpowiednio wcześniej przed skrzyżowaniem i przyspieszaj, zanim zacznie się wzniesienie. 9. Zdejmij bagażnik dachowy - zmniejszysz wtedy spalanie nawet do 5 proc. 10. Korzystaj z tempomatu na drogach ekspresowych oraz autostradach. |
|
|
|
 |
zolpi
nówka sztuka ;)
Dołączył: 03 Lut 2008 Posty: 49 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 14-07-2009, 10:08
Bolid: Seicento 1,1 SPI |
|
|
fulara to mistrz kopiowania!
Napisz chociaż,że to nie są Twoje teksty, będzie uczciwiej |
|
|
|
 |
Łukasz
AntyToyotowy
Dołączył: 13 Lut 2009 Posty: 2476 Skąd: Katowice
|
Wysłany: 14-07-2009, 10:14
Bolid: Ford Focus Kombi 1.6 zetec 2004r. 152 k km |
|
|
zolpi napisał/a: | fulara to mistrz kopiowania!
Napisz chociaż,że to nie są Twoje teksty, będzie uczciwiej |
o co ci chodzi ? przeciez to nie sa moje teksty... leje na zrodlo. a jak to jest nielegalne - niech admin usunie. zrodla mam w pracy magisterskiej. styknie. |
|
|
|
 |
fender
Nałogowiec

Dołączył: 08 Paź 2007 Posty: 457 Skąd: Białystok
|
Wysłany: 14-07-2009, 10:29
Bolid: SC 1.1 MPI |
|
|
fulara napisał/a: | zolpi napisał/a: | fulara to mistrz kopiowania!
Napisz chociaż,że to nie są Twoje teksty, będzie uczciwiej |
o co ci chodzi ? przeciez to nie sa moje teksty... leje na zrodlo. a jak to jest nielegalne - niech admin usunie. zrodla mam w pracy magisterskiej. styknie. |
Źródło podaje się zawsze jeśli coś cytujesz. Tak nakazuje prawo prasowe i tzw. prawo cytatu (oraz zwykła przyzoitość). Zapominając o podaniu źródła, popełniasz plagiat a więc łamiesz prawo. Tyle teorii. W praktyce zalewasz forum ścianą tekstu, której i tak nie czyta bo wrzucony jak leci, nie sformatowany tekst nikogo nie zainteresuje, a wręcz przeciwnie - odrzuci.
Lepiej byłoby zebrać linki, podpisać jasno co w którym linku znajdziemy i zamieścić wszystko w jednym poście. Jeśli ktoś będzie chciał, to zerknie. Teraz każdy musi przebijać się przez morze tekstu. |
_________________
A czy Ty masz już darmowe assistance? |
|
|
|
 |
Łukasz
AntyToyotowy
Dołączył: 13 Lut 2009 Posty: 2476 Skąd: Katowice
|
|
|
|
 |
Robus
Bywalec

Wiek: 34 Dołączył: 23 Sie 2008 Posty: 55 Skąd: Łódź
|
Wysłany: 16-07-2009, 22:51
Bolid: Seicento Sporting |
|
|
co do tego paliwka 98 to jak zaleje dla "sprobowania" PB98 to nic sie nie stanie? Po za tym jak bym zalal 98, to nic sie nie stanie jak zmiesza sie z resztka 95? |
_________________
 |
|
|
|
 |
|