Kąt otwarcia przepustnicy |
Autor |
Wiadomość |
Gość93
Nałogowiec

Pomógł: 2 razy Wiek: 31 Dołączył: 27 Maj 2011 Posty: 491 Skąd: Gdańsk
|
Wysłany: 27-12-2012, 22:45 Kąt otwarcia przepustnicy
Bolid: 900 :( |
|
|
Pacjent to sej 1.1 SPI. Dokuczliwości to falujące obroty i duże spalanie.
Dołączam screen z podpięcia do kompa pierwsze co zauważyłem to duży kąt otwarcia przepustnicy. Jaki powinien być? Widzicie jeszcze jakieś niezgodności?
Uploaded with ImageShack.us |
_________________
 |
|
|
|
 |
jerzyk
Loża szyderców

Pomógł: 151 razy Wiek: 47 Dołączył: 28 Paź 2005 Posty: 2692 Skąd: Łódź
|
Wysłany: 28-12-2012, 08:48
Bolid: Audi |
|
|
u mnie na całkowicie zamknięta przepustnica ma mnie więcej taki kąt, do zera to się chyba nie da zejść |
|
|
|
 |
macher
Moderator
Pomógł: 448 razy Dołączył: 01 Sie 2006 Posty: 2149 Skąd: wioska wilków wlkp
|
Wysłany: 28-12-2012, 08:51
Bolid: były Seicento '99 900 + LPG, Panda 1100 |
|
|
Na podstawie 900 SPI (sterownik i przepustnica identyczne w 99procentach) według mnie kąt otwarcia przepustnicy jest ok . Ale........ temperatura zasysanego powietrza tylko 8 stopni przy silniku 80 stopni? Nie masz tej puszki z przewodem do podgrzanego powietrza? Powinna być wyższa temperatura według mnie . Czujnik walnięty też może być . Następna sprawa to kroki silniczka "23" wysokie. Przy temperaturze silnika 80 stopni powinny być mniejsze (nawet około 5) przez co obroty silnika w pierwszej linijce masz 890 a powinny byc zbliżone do tych do których dąży sterownik - linijka "obroty biegu jałowego" 848. Tyle co wyczytałem . Aha sonda ok wskazuje i jest w pętli zamkniętej.Tylko czy jej parametr w linijce "korekta sondy lambda" (0.98) zmienia się i przechodzi odrobinę ponad 1 i wraca poniżej jedności? To musiałbyś zauważyć na żywo - na zrzucie tego nie widać. |
_________________ Hac не дoгoнят ... |
|
|
|
 |
PIXAR
spamer team CentoPomorze

Pomógł: 67 razy Wiek: 32 Dołączył: 07 Maj 2011 Posty: 1795 Skąd: Gdańsk
|
Wysłany: 28-12-2012, 14:42
Bolid: Seicento 1242 |
|
|
Seicento jest kolegi ,dam znać to się może wypowie.
macher, sonda dokładnie jej parametr zmienia się w zakresie 0,94 - 0,99. Wartość 1,00 była jedynie na początku kiedy sonda nie była w pętli zamkniętej. Kolega ma silnik 1.1 SPI ,sterownik od silnika 900. Jest założony dolot więc rury od ciepłego powietrza niema. Z tego co się dowiedziałem ,silniczek krokowy był wymieniany.
EDIT: Zauważyłem jeszcze jedną rzecz, w momencie dodania gazu do około 5K obrotów, sonda na chwilę się wyłączyła ,po czym zaczęła pracować ponownie. |
_________________
SC 899-->1108-->1242 |
|
|
|
 |
jerzyk
Loża szyderców

Pomógł: 151 razy Wiek: 47 Dołączył: 28 Paź 2005 Posty: 2692 Skąd: Łódź
|
Wysłany: 28-12-2012, 14:54
Bolid: Audi |
|
|
Pieczar93 napisał/a: |
EDIT: Zauważyłem jeszcze jedną rzecz, w momencie dodania gazu do około 5K obrotów, sonda na chwilę się wyłączyła ,po czym zaczęła pracować ponownie. |
sonda przy max obrotach (obciążeniu się wyłącza)
na wolnych powinna pracować w całym zakresie (czyli bogato-ubogo) |
|
|
|
 |
Nevada
nówka sztuka ;)
Wiek: 44 Dołączył: 25 Paź 2009 Posty: 17 Skąd: Gdańsk
|
Wysłany: 28-12-2012, 15:08
Bolid: Civic |
|
|
Hej, to moje auto, podlaczalismy do kompa bo duzo pali- zawsze powyzej 8,5 litra. Kodow brak wiec szukalismy w parametrach. |
|
|
|
 |
macher
Moderator
Pomógł: 448 razy Dołączył: 01 Sie 2006 Posty: 2149 Skąd: wioska wilków wlkp
|
Wysłany: 28-12-2012, 15:45
Bolid: były Seicento '99 900 + LPG, Panda 1100 |
|
|
Parametr sondy powinien być też powyżej jedności tzn optymalnie jest jak pracuje w zakresie 0.98-1.02 . U mnie w silniku 900 sonda wchodzi w pętlę zamkniętą przy temperaturze silnika 61 stopni. Poniżej jest w pętli otwartej i ma wartosć korekty "1" Tak jak jerzyk napisał sonda wychodzi z pętli zamkniętej przy dużym obciążeniu slnika jak i przy hamowaniu silnikiem - kiedy dasz na obroty i zdejmiesz z gazu - do czasu uzyskania okolicy jałowych obrotów jest też wartość "1". Sprawdź podgrzewacz sondy czy działa . Na obu białych kablach we wtyczce powinno być około 4 omów. Jeśli jest ok to zerknij do bezpiecznika 10A przy czerwonym przekaźniku przy sterowniku silnika. Te kroki silniczka biegu jałowego są za wysokie mimo to. |
_________________ Hac не дoгoнят ... |
|
|
|
 |
PIXAR
spamer team CentoPomorze

Pomógł: 67 razy Wiek: 32 Dołączył: 07 Maj 2011 Posty: 1795 Skąd: Gdańsk
|
Wysłany: 28-12-2012, 19:35
Bolid: Seicento 1242 |
|
|
macher, sonda uruchomiła się przy około 69*C przy pętli zamkniętej miała wartość 1.00, czyli jest ok. Jeżeli wartość jest poniżej 1.00 to mieszanka jest uboga czy zbyt bogata ? Oczywiście jeżeli wychylenie przekracza zakres 0.98-1.02. |
_________________
SC 899-->1108-->1242 |
|
|
|
 |
kapitan chaos
Nałogowiec dyżurny psuja

Pomógł: 37 razy Wiek: 33 Dołączył: 21 Paź 2010 Posty: 546 Skąd: ?roda Wielkopolska
|
Wysłany: 28-12-2012, 19:54
Bolid: FIAT Seicento MPI |
|
|
Poniżej 1 jest bogata. |
_________________ dla kolegów Radek-wyznawca własnej szkoły jazdy |
|
|
|
 |
Morcadon
Bywalec
Pomógł: 1 raz Wiek: 33 Dołączył: 17 Wrz 2012 Posty: 82 Skąd: Kraków
|
Wysłany: 28-12-2012, 20:32
Bolid: Uno 1.0 |
|
|
Gość93 napisał/a: | duży kąt otwarcia przepustnicy. Jaki powinien być? |
O właśnie, jaki powinien być ten kąt otwarcia przepustnicy w 1.1 SPI? sprawdzę u siebie bo coś też za dużo czasami pali. |
|
|
|
 |
juniek11 [Usunięty]
|
Wysłany: 28-12-2012, 22:35
|
|
|
Morcadon, Cytat: | O właśnie, jaki powinien być ten kąt otwarcia przepustnicy w 1.1 SPI? sprawdzę u siebie bo coś też za dużo czasami pali. |
u mnie kąt otwarcia na wolnych też pokazuje 9.31 1.1 spi |
|
|
|
 |
macher
Moderator
Pomógł: 448 razy Dołączył: 01 Sie 2006 Posty: 2149 Skąd: wioska wilków wlkp
|
Wysłany: 29-12-2012, 08:44
Bolid: były Seicento '99 900 + LPG, Panda 1100 |
|
|
Pieczar93 napisał/a: | sonda uruchomiła się przy około 69*C przy pętli zamkniętej miała wartość 1.00, czyli jest ok. Jeżeli wartość jest poniżej 1.00 to mieszanka jest uboga czy zbyt bogata ? Oczywiście jeżeli wychylenie przekracza zakres 0.98-1.02. |
Chyba przy pętli otwartej?Podmień na próbę sterownik na oryginalny do 1100 (uważaj na Fiata Code jeśli posiadasz) bo w tym masz inny soft tzn inny program (mapę paliwową)- czasów wtrysku zależnych od obrotów. Mimo że to tylko 200 cm3 różnicy ale na podstawie ilości paliwa dla silnika 900 trzeba wykrzesać tyle energii jak dla silnika 1100. Przez to pracuje zapewne na mieszance ubogiej bo nie jest w stanie na tyle wydłużyć czasów wtrysku paliwa by skorygować wskazania lambdy.Z drugiej strony jeśli pokazuje że jest za bogato to sprawdź ciśnenie paliwa na wtrysku. Jeśli to nic nie wniesie to do podmiany również sonda.Może już być przypalona. |
_________________ Hac не дoгoнят ... |
|
|
|
 |
PIXAR
spamer team CentoPomorze

Pomógł: 67 razy Wiek: 32 Dołączył: 07 Maj 2011 Posty: 1795 Skąd: Gdańsk
|
Wysłany: 29-12-2012, 14:31
Bolid: Seicento 1242 |
|
|
macher napisał/a: | Pieczar93 napisał/a: | sonda uruchomiła się przy około 69*C przy pętli zamkniętej miała wartość 1.00, czyli jest ok. Jeżeli wartość jest poniżej 1.00 to mieszanka jest uboga czy zbyt bogata ? Oczywiście jeżeli wychylenie przekracza zakres 0.98-1.02. |
Chyba przy pętli otwartej? |
Mój błąd. Przy pętli otwartej miało być |
_________________
SC 899-->1108-->1242 |
|
|
|
 |
Morcadon
Bywalec
Pomógł: 1 raz Wiek: 33 Dołączył: 17 Wrz 2012 Posty: 82 Skąd: Kraków
|
Wysłany: 29-12-2012, 20:06
Bolid: Uno 1.0 |
|
|
Sprawdziłem i mam poniżej 9 - najczęściej 8,47 i 8, 89 |
|
|
|
 |
|