FORUM SEICENTO Strona Główna FORUM SEICENTO
INTERNETOWE FORUM FIATA SEICENTO - dawne seicento.pl

FAQTANIE OC  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj

Poprzedni temat «» Następny temat
Kąt otwarcia przepustnicy
Autor Wiadomość
Gość93 
Nałogowiec


Pomógł: 2 razy
Wiek: 31
Dołączył: 27 Maj 2011
Posty: 491
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 27-12-2012, 22:45   Kąt otwarcia przepustnicy
   Bolid: 900 :(


Pacjent to sej 1.1 SPI. Dokuczliwości to falujące obroty i duże spalanie.

Dołączam screen z podpięcia do kompa pierwsze co zauważyłem to duży kąt otwarcia przepustnicy. Jaki powinien być? Widzicie jeszcze jakieś niezgodności?


Uploaded with ImageShack.us
_________________
 
 
jerzyk 
Loża szyderców


Pomógł: 151 razy
Wiek: 47
Dołączył: 28 Paź 2005
Posty: 2692
Skąd: Łódź
Wysłany: 28-12-2012, 08:48   
   Bolid: Audi


u mnie na całkowicie zamknięta przepustnica ma mnie więcej taki kąt, do zera to się chyba nie da zejść
 
 
macher 
Moderator

Pomógł: 448 razy
Dołączył: 01 Sie 2006
Posty: 2149
Skąd: wioska wilków wlkp
Wysłany: 28-12-2012, 08:51   
   Bolid: były Seicento '99 900 + LPG, Panda 1100


Na podstawie 900 SPI (sterownik i przepustnica identyczne w 99procentach) według mnie kąt otwarcia przepustnicy jest ok . Ale........ temperatura zasysanego powietrza tylko 8 stopni przy silniku 80 stopni? Nie masz tej puszki z przewodem do podgrzanego powietrza? Powinna być wyższa temperatura według mnie . Czujnik walnięty też może być . Następna sprawa to kroki silniczka "23" wysokie. Przy temperaturze silnika 80 stopni powinny być mniejsze (nawet około 5) przez co obroty silnika w pierwszej linijce masz 890 a powinny byc zbliżone do tych do których dąży sterownik - linijka "obroty biegu jałowego" 848. Tyle co wyczytałem . Aha sonda ok wskazuje i jest w pętli zamkniętej.Tylko czy jej parametr w linijce "korekta sondy lambda" (0.98) zmienia się i przechodzi odrobinę ponad 1 i wraca poniżej jedności? To musiałbyś zauważyć na żywo - na zrzucie tego nie widać.
_________________
Hac не дoгoнят ...
 
 
PIXAR 
spamer team
CentoPomorze


Pomógł: 67 razy
Wiek: 32
Dołączył: 07 Maj 2011
Posty: 1795
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 28-12-2012, 14:42   
   Bolid: Seicento 1242


Seicento jest kolegi ,dam znać to się może wypowie.

macher, sonda dokładnie jej parametr zmienia się w zakresie 0,94 - 0,99. Wartość 1,00 była jedynie na początku kiedy sonda nie była w pętli zamkniętej. Kolega ma silnik 1.1 SPI ,sterownik od silnika 900. Jest założony dolot więc rury od ciepłego powietrza niema. Z tego co się dowiedziałem ,silniczek krokowy był wymieniany.

EDIT: Zauważyłem jeszcze jedną rzecz, w momencie dodania gazu do około 5K obrotów, sonda na chwilę się wyłączyła ,po czym zaczęła pracować ponownie.
_________________

SC 899-->1108-->1242
 
 
 
jerzyk 
Loża szyderców


Pomógł: 151 razy
Wiek: 47
Dołączył: 28 Paź 2005
Posty: 2692
Skąd: Łódź
Wysłany: 28-12-2012, 14:54   
   Bolid: Audi


Pieczar93 napisał/a:


EDIT: Zauważyłem jeszcze jedną rzecz, w momencie dodania gazu do około 5K obrotów, sonda na chwilę się wyłączyła ,po czym zaczęła pracować ponownie.


sonda przy max obrotach (obciążeniu się wyłącza)
na wolnych powinna pracować w całym zakresie (czyli bogato-ubogo)
 
 
Nevada 
nówka sztuka ;)

Wiek: 44
Dołączył: 25 Paź 2009
Posty: 17
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 28-12-2012, 15:08   
   Bolid: Civic


Hej, to moje auto, podlaczalismy do kompa bo duzo pali- zawsze powyzej 8,5 litra. Kodow brak wiec szukalismy w parametrach.
 
 
macher 
Moderator

Pomógł: 448 razy
Dołączył: 01 Sie 2006
Posty: 2149
Skąd: wioska wilków wlkp
Wysłany: 28-12-2012, 15:45   
   Bolid: były Seicento '99 900 + LPG, Panda 1100


Parametr sondy powinien być też powyżej jedności tzn optymalnie jest jak pracuje w zakresie 0.98-1.02 . U mnie w silniku 900 sonda wchodzi w pętlę zamkniętą przy temperaturze silnika 61 stopni. Poniżej jest w pętli otwartej i ma wartosć korekty "1" Tak jak jerzyk napisał sonda wychodzi z pętli zamkniętej przy dużym obciążeniu slnika jak i przy hamowaniu silnikiem - kiedy dasz na obroty i zdejmiesz z gazu - do czasu uzyskania okolicy jałowych obrotów jest też wartość "1". Sprawdź podgrzewacz sondy czy działa . Na obu białych kablach we wtyczce powinno być około 4 omów. Jeśli jest ok to zerknij do bezpiecznika 10A przy czerwonym przekaźniku przy sterowniku silnika. Te kroki silniczka biegu jałowego są za wysokie mimo to.
_________________
Hac не дoгoнят ...
 
 
PIXAR 
spamer team
CentoPomorze


Pomógł: 67 razy
Wiek: 32
Dołączył: 07 Maj 2011
Posty: 1795
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 28-12-2012, 19:35   
   Bolid: Seicento 1242


macher, sonda uruchomiła się przy około 69*C przy pętli zamkniętej miała wartość 1.00, czyli jest ok. Jeżeli wartość jest poniżej 1.00 to mieszanka jest uboga czy zbyt bogata ? Oczywiście jeżeli wychylenie przekracza zakres 0.98-1.02.
_________________

SC 899-->1108-->1242
 
 
 
kapitan chaos 
Nałogowiec
dyżurny psuja


Pomógł: 37 razy
Wiek: 33
Dołączył: 21 Paź 2010
Posty: 546
Skąd: ?roda Wielkopolska
Wysłany: 28-12-2012, 19:54   
   Bolid: FIAT Seicento MPI


Poniżej 1 jest bogata.
_________________
dla kolegów Radek-wyznawca własnej szkoły jazdy
 
 
Morcadon 
Bywalec

Pomógł: 1 raz
Wiek: 33
Dołączył: 17 Wrz 2012
Posty: 82
Skąd: Kraków
Wysłany: 28-12-2012, 20:32   
   Bolid: Uno 1.0


Gość93 napisał/a:
duży kąt otwarcia przepustnicy. Jaki powinien być?


O właśnie, jaki powinien być ten kąt otwarcia przepustnicy w 1.1 SPI? sprawdzę u siebie bo coś też za dużo czasami pali.
 
 
 
juniek11
[Usunięty]

Wysłany: 28-12-2012, 22:35   

Morcadon,
Cytat:
O właśnie, jaki powinien być ten kąt otwarcia przepustnicy w 1.1 SPI? sprawdzę u siebie bo coś też za dużo czasami pali.


u mnie kąt otwarcia na wolnych też pokazuje 9.31 1.1 spi
 
 
macher 
Moderator

Pomógł: 448 razy
Dołączył: 01 Sie 2006
Posty: 2149
Skąd: wioska wilków wlkp
Wysłany: 29-12-2012, 08:44   
   Bolid: były Seicento '99 900 + LPG, Panda 1100


Pieczar93 napisał/a:
sonda uruchomiła się przy około 69*C przy pętli zamkniętej miała wartość 1.00, czyli jest ok. Jeżeli wartość jest poniżej 1.00 to mieszanka jest uboga czy zbyt bogata ? Oczywiście jeżeli wychylenie przekracza zakres 0.98-1.02.

Chyba przy pętli otwartej?Podmień na próbę sterownik na oryginalny do 1100 (uważaj na Fiata Code jeśli posiadasz) bo w tym masz inny soft tzn inny program (mapę paliwową)- czasów wtrysku zależnych od obrotów. Mimo że to tylko 200 cm3 różnicy ale na podstawie ilości paliwa dla silnika 900 trzeba wykrzesać tyle energii jak dla silnika 1100. Przez to pracuje zapewne na mieszance ubogiej bo nie jest w stanie na tyle wydłużyć czasów wtrysku paliwa by skorygować wskazania lambdy.Z drugiej strony jeśli pokazuje że jest za bogato to sprawdź ciśnenie paliwa na wtrysku. Jeśli to nic nie wniesie to do podmiany również sonda.Może już być przypalona.
_________________
Hac не дoгoнят ...
 
 
PIXAR 
spamer team
CentoPomorze


Pomógł: 67 razy
Wiek: 32
Dołączył: 07 Maj 2011
Posty: 1795
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 29-12-2012, 14:31   
   Bolid: Seicento 1242


macher napisał/a:
Pieczar93 napisał/a:
sonda uruchomiła się przy około 69*C przy pętli zamkniętej miała wartość 1.00, czyli jest ok. Jeżeli wartość jest poniżej 1.00 to mieszanka jest uboga czy zbyt bogata ? Oczywiście jeżeli wychylenie przekracza zakres 0.98-1.02.

Chyba przy pętli otwartej?


Mój błąd. Przy pętli otwartej miało być :)
_________________

SC 899-->1108-->1242
 
 
 
Morcadon 
Bywalec

Pomógł: 1 raz
Wiek: 33
Dołączył: 17 Wrz 2012
Posty: 82
Skąd: Kraków
Wysłany: 29-12-2012, 20:06   
   Bolid: Uno 1.0


Sprawdziłem i mam poniżej 9 - najczęściej 8,47 i 8, 89
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group - mangi - Mapa Forum