regulator ciśnienia paliwa |
Autor |
Wiadomość |
zokel
nówka sztuka ;)
Dołączył: 16 Wrz 2011 Posty: 3 Skąd: Ruda ?l.
|
Wysłany: 07-05-2012, 21:38 regulator ciśnienia paliwa
Bolid: sc 1,1 |
|
|
Pacjent: 1,1 MPI. Objaw: porządne depnięcie na zimnym silniku wywołuje mulenie i zapala się kontrolka wtrysku. Gdy gazu się odejmie silnik pracuje równo. Jak się rozgrzeje (2-3 km) objaw znika ale bardzo ostre przyspieszenie na wysokich obrotach nie jest płynne tylko prędkość narasta w sposób lekko falujący. Ktoś już tu opisywał podobne objawy ale nikt nic nie wymyślił. Kombinuję czy to nie zbyt wysokie ciśnienie paliwa i np zalewa tak jak w gaźniku. Czy ten regulator na szynie paliwowej z prawej strony może mieć realny wpływ na skład mieszanki? Czy wkręcenie zmniejsza ciśnienie czy odwrotnie? |
|
|
|
 |
macher
Moderator
Pomógł: 448 razy Dołączył: 01 Sie 2006 Posty: 2149 Skąd: wioska wilków wlkp
|
Wysłany: 07-05-2012, 22:04
Bolid: były Seicento '99 900 + LPG, Panda 1100 |
|
|
Jeśli już chcesz tym regulować to wpierw podjedź na badanie ciśnienia paliwa do mechanika. 10-20 zł max . Najgorzej zacząć w ciemno kręcić śrubą wyregulowaną fabrycznie.Wtedy i tak wizyta na badaniu ciśnienia nieunikniona.Moim zdaniem jeśli byłoby ciśnienie za wysokie to wtedy na gorącym silniku by zalewało choć sterownik na podstawie sygnału z sondy starałby się skracać czasy wtrysku, jednak tylko w pewnym zakresie.Sterownik chyba nie kontroluje ciśnienia wtrysku w tym silniku więc dlaczego wywala checka?Skoro już kontrolka się zaświeciła w trakcie pracy silnika to zapewne ma błąd w pamięci. Wystarczy po niego sięgnać . |
|
|
|
 |
zokel
nówka sztuka ;)
Dołączył: 16 Wrz 2011 Posty: 3 Skąd: Ruda ?l.
|
Wysłany: 07-05-2012, 22:19
Bolid: sc 1,1 |
|
|
Tyle to i ja wiem. 5-7 dych piechotą nie chodzi a ja raczej też wolę podłubać sam (dlatego ubolewam nad końcem ery gaźnika!). Śruba nie ma żadnej blokady, ma za to grubą, radełkowaną plastykową końcówkę "zapraszającą" do pokręcenia, tylko zastanawiam się czy to ma sens skoro paliwo dawkuje elektronika, tym bardziej, że zużycie paliwa mam idealne |
|
|
|
 |
macher
Moderator
Pomógł: 448 razy Dołączył: 01 Sie 2006 Posty: 2149 Skąd: wioska wilków wlkp
|
Wysłany: 08-05-2012, 08:26
Bolid: były Seicento '99 900 + LPG, Panda 1100 |
|
|
Z tego co wiem to w MPI jest układ paliwa bez powrotu a zawór ciśnienia jest w pompie więc co by dało kręcenie tym zaworem przy listwie? Na podstawie SPI podam że jak wkręcasz na regulatorze śrubę (jak wskazówki zegara) to zwiększasz ciśnienie na wtrysku ale tam jest powrót paliwa. Jeśli chcesz już ruszać zaznacz markerem położenie tej śruby przed ruszeniem by wrócić do niej jakby nie szło ustawić. Zadaj pytanie na forum może ktoś w okolicy z forum ma interfejs i wiadomo podłączy - nie jak w zakładzie mechaniki ale o wiele taniej.Btw też wolałem gaźniki , aparaty zapłonowe z przerywaczem i regulację ręczną luzu zaworowego. |
|
|
|
 |
|