przegub wewnętrzny? maglownica? |
Autor |
Wiadomość |
rumek13
nówka sztuka ;)
Dołączył: 06 Lut 2015 Posty: 6 Skąd: PDK
|
Wysłany: 22-02-2015, 15:08 przegub wewnętrzny? maglownica?
Bolid: SC |
|
|
Witam.
W mojej strzale od niedawna po przejechaniu ok 5 km nastepuje stukanie z okolic przedniego lewego koła. Stukanie występuje podczas przyspieszania (w momencie dodawania gazu) jeśli puszczę pedał gazu stukanie automatycznie ustaje. Nie ma reguły na nie występuje ono po ok, 5 km przestaje na chwile i po chwili znów wraca. Dodatkowo dodam iż kierownica ciągle "skacze" na lewą stronę. Kilka razy stało się tak iż trzeba było włożyć naprawdę dużo wysiłku aby kontrolować tor jazdy prosto gdyż kierownica sama skręcała w lewo, wyspępowało wtedy na niej takie bicie. Po zatrzymaniu i wykonaniu maksymalnych skręów w lewo i w prawo skoki kierownicy ustają ale stuki podczas przyspieszania są ciągle. Wyprzedzam odrazu pytania i piszę iż podczas skrętów żaden przegub zewnetrzny nie strzela. Na myśl przyszło mi iż może to być przegub wewnętrzny bądź maglownica, proszę o porady, może ktoś spotkał się z takim problemem bądź wie jak sprawdzić przegub wewnętrzny oraz maglownicę. |
|
|
|
 |
MichałFIAT
Nałogowiec
Pomógł: 7 razy Dołączył: 13 Lut 2015 Posty: 165 Skąd: mazowsze
|
Wysłany: 22-02-2015, 15:47
Bolid: seicento 1,1 2002r i 2003r |
|
|
Postaraj się zablokować koła ,najlepiej poproś kogoś o pomoc niech pokręci kierownicą ,i trzeba wejść pod spód i obserwować, pokręć (na luzie)półosiami postaraj się wyczuć jakieś zgrzytanie itp. najlepiej na kanale jak jest możliwość, |
|
|
|
 |
rumek13
nówka sztuka ;)
Dołączył: 06 Lut 2015 Posty: 6 Skąd: PDK
|
Wysłany: 22-02-2015, 17:13
Bolid: SC |
|
|
Przed chwilą (dla chrześcijan wczoraj) wyciągnąłem półoś aby zobaczyć ten krzyżak i do niego nie mam żadnych zastrzeżeń choć nie wiem jak powinno się tam to zachowywać ale wszystko wygląda ok. Półosie nie wydają żadnych zgrzytów ani dużych luzów normalny 1-2mm, który wydaję mi się normalny. Żadnych zgrzytów z magla też nie ma ani nic i nie wiem dalej czemu po kilki km podczas przyspieszania zaczyna tłuc coś się tam oraz nadal nie wiem czym jest spowodowane ciągłe bicie kierownicy w lewo. |
|
|
|
 |
korek33
nówka sztuka ;)
Dołączył: 16 Lut 2015 Posty: 11 Skąd: W-wa
|
Wysłany: 22-02-2015, 17:15
Bolid: seicento 900 sx |
|
|
...przegub wewnętrzny potrafi stukać przy przyspieszaniu,czym bardziej obciążone auto tym bardziej daje o sobie znać...łatwo go sprawdzić-osłona(czy cała)+luz poprzeczny przegubu...kiedyś z takim samoistnym sciąganiem jak opisujesz spotkałem się w focusie znajomego-diagnoza:uszkodzony mechanizm różnicowy.. |
_________________ korek33 |
|
|
|
 |
MichałFIAT
Nałogowiec
Pomógł: 7 razy Dołączył: 13 Lut 2015 Posty: 165 Skąd: mazowsze
|
Wysłany: 22-02-2015, 17:45
Bolid: seicento 1,1 2002r i 2003r |
|
|
lub sprężyna amortyzatora....tj. wysokość |
|
|
|
 |
|