|
FORUM SEICENTO
INTERNETOWE FORUM FIATA SEICENTO - dawne seicento.pl
|
Mody-co warto, czego nie warto? |
Autor |
Wiadomość |
peter950
nówka sztuka ;)
Wiek: 29 Dołączył: 29 Maj 2015 Posty: 4 Skąd: Rybnik
|
Wysłany: 29-05-2015, 01:03 Mody-co warto, czego nie warto?
Bolid: 1.1 MPi |
|
|
Jestem tu nowy, ogólnie niedawno zacząłem przygodę z modzeniem, więc proszę o wyrozumiałość. Założyłem niedawno wydech końcowy na przelotówce z Michaela, wszystko hula i buczy. Co w planach:
-wycięcie kata
No i tu moje pytanie-co ono tak naprawdę daje? Co zabiera? Przegląd przejdzie?
-dolot z filtrem stożkowym
Czy wyraźnie zwiększa moc oraz moment obrotowy? Warto czy nie warto? Oraz oczywiście czy z przeglądem żadnych problemów?
Jakich jeszcze drobnych modyfikacji mogę dokonać, które nie kosztują majątek?
Dla ścisłości sej 1.1 MPi w benzynie.
Pozdrawiam i czekam na odpowiedzi |
|
|
|
|
barkor
spamer team
Pomógł: 90 razy Wiek: 36 Dołączył: 31 Maj 2007 Posty: 1046 Skąd: Olsztyn
|
Wysłany: 29-05-2015, 01:18
Bolid: Seicento 900-->1.4 16V 6speed |
|
|
Modyfikacje które opisałeś nie wpłyną znacząco na wzrost mocy. Jak chcesz poczuć różnicę to najlepiej zbieraj na wstawienie silnika 1.2, banalna rada, przerabiana setki razy na forum. Mody typu wycięcie kata czy stożek głównie sprawią że sej będzie dużo głośniej chodził, co może złudnie zdawać się wzrostem mocy.
Jeśli usuniesz wnętrze katalizatora to diagnosta, który będzie mierzył zawartość spalin może cię nie przepuścić na przeglądzie, ale to zależy od diagnosty, mi nigdy nie mierzyli zawartości spalin. |
_________________ Nalepiamy.pl - Naklejki na samochód
śmieszne/tuningowe/fiat/abarth/hobby/sport
Również na zamówienie. Sprawdź!
|
|
|
|
|
peter950
nówka sztuka ;)
Wiek: 29 Dołączył: 29 Maj 2015 Posty: 4 Skąd: Rybnik
|
Wysłany: 29-05-2015, 01:25
Bolid: 1.1 MPi |
|
|
Więc wycięcie kata da mi tylko głośniejszy dźwięk? Co do dolotu myślałem o Węglarskim, bo zależy mi głównie na lepszej elastyczności silnika. Niestety nie stać mnie na swap na 1.2, chcę tylko odrobinę urozmaicić swoje 1.1 i chciałem zapytać, jakie są jeszcze na to sposoby
[Edit] Doczytałem też o głowicy z Punto 1.2, że to otwiera nowe możliwości. Zapoda ktoś link do konkretnego tematu z wyjaśnieniem co i jak? Z góry dziękuję. |
|
|
|
|
barkor
spamer team
Pomógł: 90 razy Wiek: 36 Dołączył: 31 Maj 2007 Posty: 1046 Skąd: Olsztyn
|
Wysłany: 29-05-2015, 01:56
Bolid: Seicento 900-->1.4 16V 6speed |
|
|
Jak chcesz urozmaicić to zrób to co planujesz:) A jak będziesz w przyszłości chciał czegoś więcej niż urozmaicenie to zbieraj kasę na swapa |
_________________ Nalepiamy.pl - Naklejki na samochód
śmieszne/tuningowe/fiat/abarth/hobby/sport
Również na zamówienie. Sprawdź!
|
|
|
|
|
Paweł1984
spamer team Jasper84
Pomógł: 160 razy Wiek: 40 Dołączył: 26 Sie 2007 Posty: 1212 Skąd: Łódź
|
Wysłany: 29-05-2015, 16:04
Bolid: Seicento sporting+,Hundai I30N performance |
|
|
Modzenie MPi, że coś poczuć to trochę inaczej-bo Twoja droga nie prowadzi do celu.
Końcowy Michael-nie dodaje nic nie odbiera-ok.
Wycinanie katalizatora(a właściwie wkładu ceramicznego w MPI spowoduje błąd sondy lambda nr 2 głośniejszą prace-i dalej nic nie poczujesz-usłyszysz, a silnik w pewnych zakresach będzie nawet słabszy.
Przeglądu w życiu Ci bez kata i łapówki nie przejdzie.
Droga właściwa-płacisz łapówkę, zdejmujesz cału kat(który też jest kolektorem, szukasz pseudo 4-2-1 z pI+ dwururka-dalej dowolnie-kat uniwersalny metalowy pod euro 3, tłumik przelotowy i jak to silnikowo seria rura do michaela fi 38/40-w zasadzie kawałek, do tego na labdę nr 2 przejściówka, żeby nie było całego strumienia spalin-ilość spawów da o sobie znać po pierwszej lepszej zimie-nie nadążysz łatać.
2-gi sposób-zostaw ten kat , wydech jak zdrowy i 50-55mm przed bakiem kup u Węglarskiego komorę kompensacyjną.
3-ci sposó-kolektor rurowy 4-2-1 tylko górny(www.górny.pl) robi na min. 45mm wyjscie bez łącznika-fi pod 1.1MPI za duże + to samo z labdą nr 2.-fi 45 zew obniży Ci moment nawet jak dalej będziesz to zwężał-co przeczy logice-i ten michael ile ma fi 35mm/38mm zew?
Dolot węglarskiego polecam testowałem działa -podnosi lekko moment szczególnie w niższym zakresie obrotów w połączeniu z komorą spłaszcza go i wyrównuje-mocy ze 3-4km tez dodaje, a niutków z 7-8 co jest wartością odczuwalną.
Dolot przejdzie przegląd jeżeli będzie podpięta odma.-takie robi węglarski, i warto brać ten ze stożkiem nie z filtrem gąbkowym.
Głowicę Punto I 1.2 75 bez kompleksowej obróbki sobie odpuść już na wstępie.
Chyba, że znajdziesz całość ssący+ przepustnica 38mm Pi+ wydechowy PI do tego obróbka głowicy i przejscie na komp z punto 1.2 75+ strojenie-a tu już koszty spore-efekt z 13-15km/5-10nm w zależności od stanu głowicy, strojenia, obróbki.
Z drobny modów bez wydawania majątku i cudowania elektroniką, MPI i starymi głowicami-wtaw wałek 866 z PI, dodaj dolot węglarskiego,(zrób w zderzaku otwory na zimne powietrze)+ możesz dla delikatnego wyrównania kupić tą jego komorę komensacyjną wydechu-jak ten michael to przelot.Nowe świece, właściwy luz i ok 5-7km/8-10nm zyskasz.
Kontrolka silnika check engine może się zapalać przy wyższych obrotach i sygnalizować błąd czujnika-co nie jest prawdą w niczym nie szkodzi i nie da rady tegmu zapobiec. |
|
|
|
|
peter950
nówka sztuka ;)
Wiek: 29 Dołączył: 29 Maj 2015 Posty: 4 Skąd: Rybnik
|
Wysłany: 01-06-2015, 00:02
Bolid: 1.1 MPi |
|
|
No i na taki komentarz czekałem. Tak ten końcowy michael to przelotówka Po przeczytaniu tego wszystkiego czuję się mądrzejszy i chyba zacznę od tego dolotu. Dzięki! I mój sej też będzie wdzięczny. Trochę zapewne potrwa zakup, uzbieranie tego wszystkiego i montaż, ale na pewno efekty wstawię na forum. Jeśli mam mieć większy moment na niskich obrotach-to super. Nie będzie trzeba tak żyłować sejczka jeszcze raz dzięki |
|
|
|
|
dyzio_abarth
Nałogowiec
Pomógł: 2 razy Dołączył: 19 Mar 2013 Posty: 349 Skąd: Gostyń
|
Wysłany: 13-06-2015, 16:23 Re: Mody-co warto, czego nie warto?
Bolid: Abarth 1.1 |
|
|
peter950 napisał/a: | Jestem tu nowy, ogólnie niedawno zacząłem przygodę z modzeniem, więc proszę o wyrozumiałość. Założyłem niedawno wydech końcowy na przelotówce z Michaela, wszystko hula i buczy. Co w planach:
-wycięcie kata
No i tu moje pytanie-co ono tak naprawdę daje? Co zabiera? Przegląd przejdzie?
-dolot z filtrem stożkowym
Czy wyraźnie zwiększa moc oraz moment obrotowy? Warto czy nie warto? Oraz oczywiście czy z przeglądem żadnych problemów?
Jakich jeszcze drobnych modyfikacji mogę dokonać, które nie kosztują majątek?
Dla ścisłości sej 1.1 MPi w benzynie.
Pozdrawiam i czekam na odpowiedzi |
Robisz tak jak ja ROBIŁEM:D chciałem zmian bo nie bylo mnie stać i miałem wałek 866, dolot i wydech weglara... aż w końcu stop bo odczucie nie satysfakcjonujące przy starcie z innym 1.1mpi... Strojenie i zmiana na 421 to juz koszty wiec..... przelicz sobie
Wydech juz zainwestowałes, dolot tez cie troche wyjdzie... czasami forumowicze z seicento lub z autokacika sprzedają silniki 73km za dobra kase naprawde...
Nie zrozum mnie źle, jeśli chcesz modzić to spoko ale zawsze coś będzie brakować, coś będzie się chciało zmienić... a czemu tak?? bo taka jest kolej rzeczy... a jak przejedziesz sie innym ze swapem to zapomnisz o modzeniu 1.1:D
Pozdro |
_________________ 1.1 MPI ---> 1.2 8v---> 1.4 16v
|
|
|
|
|
Paweł1984
spamer team Jasper84
Pomógł: 160 razy Wiek: 40 Dołączył: 26 Sie 2007 Posty: 1212 Skąd: Łódź
|
Wysłany: 13-06-2015, 17:02
Bolid: Seicento sporting+,Hundai I30N performance |
|
|
Górną granicę ograniczają tylko koszty i know-how.
Z 1.1MPI można dużo tylko drogo, żeby dobić do mocy zdrowego w miarę 1.2 . 75 z drugiej strony te silniki są już dosyć stare często już zajechane i wymagają remontu+ przejście z MPI na MPI OBDI też do tanich nie należy bez drutu.
Określ co chcesz mieć-bezproblemowy silnik MPI 1.1 z trochę poprawionymi parametrami-czy 20-50% mocy i momentu więcej za grubszą kasę.
MPI 1.1 zakładając zachowanie seryjnej elektroniki i opierając się na wałku 866(z dobrymi krzywkami bo dużo ma już takie jak seria 176/4x4) ) + węglarki dolot + dla efetku w seri blokuje Cię seryjny wydech MPI, a mianowicie kolektor -katalizator-tu montują pseudo 4-2-1+ dwururkę, dalej tłumik/kat metalowy + ten michael dostajesz troszkę nm i km więcej.
Ww. mody bez rozbiórki głowicy(co też jest istotne dla parametrów)-porting, obróbka komór, zaworów, kanałów, prowadnic-to tak naprawdę podstawa-tylko znowu wychodzi drogo.
Do tego skrzynia pewnie długa.
Zdrowe 1.2 8v z wymianą uszczelniaczy(wszyskich i przejście na elektronikę 1.2) też koszty.
Określ na czym Ci zależy...tylko nie pisz proszę na 15 km więcej, bo to można osiągnąć na 5 sposobów, albo osiągnąć 72km/moment seryjny i wyżej-abstrachując-MPI z dziką charakterystyką ww. przyrost osiągasz montując wałek np. Świątek 269 stopni, poprawiając wydech , dając dolot i zawory regulując-tylko wtedy zmieniasz zupełnie charakterystykę , i masz wrażenie że seria była lepsza-bo tu check tu na niskich nie idzie, chwilę lepiej górą i d..pa. |
|
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum
|
Dodaj temat do Ulubionych Wersja do druku
|
| |
|