Hamulce + klocki |
Autor |
Wiadomość |
zwara
Bywalec
Wiek: 44 Dołączył: 17 Lip 2008 Posty: 61 Skąd: Opole
|
Wysłany: 13-06-2011, 17:35 Hamulce + klocki
Bolid: Seicento 1.1 s |
|
|
Autko (S 1.1) jeździ głównie na trasie (autostrada) i ma zacząć na KJS-ach, zostały mi tylko hamulce do zrobienia. Po mieście autko nie jeździ wogóle.
Musze wymienić cały zestaw (szczęki zostają) nie chce wydać wiecej niż 400zł.
Co polecacie:
Tarcze nacinane/wiercone (Brambo max, Mikoda, Hart Sport)
+
Zwykły firmowy klocek (Ferodo, Textar, Ate)
czy
Tarcza płaska (Magneti, Brembo)
+
Lepszy klocek (Green, Ferodo DS, OMP Road&Sport)
Opcja tarczy nacinanych + sportowych klocków raczej jest nie dla mnie bo ponoć bardzo to pyli i szybko te drogie klocki zjada (moge się mylić). A autko ma głównie jezdzić na codzień i byc ekonomiczne a KJSy tylko sporadycznie i dla zabawy.
Który zestaw i jakiej firmy ma największy sens, napewno testowaliście już wiele ?
...narazie najbardziej skłaniam sie do Brembo/Magneti + OMP. (Ale może to zły pomysł). |
|
|
|
 |
coshi
nówka sztuka ;)
Pomógł: 1 raz Dołączył: 14 Sie 2008 Posty: 4 Skąd: kraków
|
Wysłany: 13-06-2011, 18:46 Do kjs......
Bolid: seat toledo |
|
|
Auto jeżdżące tylko w KJS i wyżej, mam tarcze zimmerman, zwykle - lite plus klocki ferrodo 2000. Daje rade zawsze i wszędzie, nie udało mi się tego przegrzać a hamuje wyśmienicie nawet na zimno. Nie można zapomnieć o porządnym płynie hamulcowym a nawet późnie polecam przewody elastyczne w oplocie. |
|
|
|
 |
woytek9
nówka sztuka ;)
Pomógł: 10 razy Dołączył: 01 Paź 2007 Posty: 44 Skąd: Żywiec
|
Wysłany: 15-06-2011, 09:20
Bolid: całkiem szybka vanna |
|
|
ja mam brembo max (nacinane) + klocki ferrodo promer + plyn Motul. auto jeździ na co dzień + kjs. z tego zestawu jestem barodzo zadowolony, jedy co bym ewentualnie zmil to klocki, ale dopiero jak się zjadą te które mam obecnie. auto fajnie hamuje nawet przy zimych hamulcach, różnica w proównaniu do serii jest naprawdę duża. |
|
|
|
 |
młody85
nówka sztuka ;)
Dołączył: 26 Lut 2013 Posty: 44 Skąd: Knurów
|
Wysłany: 06-06-2014, 15:46
Bolid: czerwony sportaś |
|
|
Odgrzeje.......
Jestem przed zakupem tarcz i klocków. Co polecacie?
Klocki to ferodo ds2500 no chyba, że są inne sprawdzone. |
|
|
|
 |
DeZ
Nałogowiec

Pomógł: 17 razy Dołączył: 13 Lut 2010 Posty: 390 Skąd: Poznań
|
Wysłany: 06-06-2014, 16:07
Bolid: kiedyś CC900 teraz SC1200 |
|
|
Mikoda nawiercane i nacinane + DS2000. Nigdy żadnych problemów choć to dość tani zestaw. |
_________________ Na słońcu jest rzeczywiście znacznie mniej cienia - Król Julian
Pomogłem ? - kliknij w odpowiednim miejscu |
|
|
|
 |
Uncrossed
Nałogowiec

Pomógł: 49 razy Dołączył: 21 Mar 2012 Posty: 788 Skąd: Włocławek
|
Wysłany: 08-06-2014, 10:31
Bolid: Seicento 1.4 16V |
|
|
ja mam podobny zestaw ale zaciski od palio i tarcza wentylowana |
_________________ Seicento 1.4 16V
Mój białas:) |
|
|
|
 |
siwucha170
Bywalec
Pomógł: 3 razy Dołączył: 09 Mar 2014 Posty: 62 Skąd: Sanok
|
Wysłany: 08-06-2014, 16:41
Bolid: fiat seicento |
|
|
ja mam mikody nacinane nawiercane i jestem z nich zadowolony !
klocki mam brembo (mialy byc twardsze niz wiekszosc w tej cenie wlasnie po to by sie szybko nie starly) nie pyla mocno wiec jestem zadowolony ale do jazdy takiej jak ty chcesz to sezon i do zmniany na pewno, wiec klocki to jakies inne proponuje
nie mialem okazji testowac ale green stuff pewnie podolaja zadaniu
na pewno sa tu uzytkownicy bardziej obeznani i doradza |
|
|
|
 |
młody85
nówka sztuka ;)
Dołączył: 26 Lut 2013 Posty: 44 Skąd: Knurów
|
Wysłany: 09-06-2014, 23:04
Bolid: czerwony sportaś |
|
|
ok. dzięki panowie to zamawiamy mikoda + ds. Mam jeszcze pytanie o przewód miedziany jest lepszy i gorszy czy wszystko obojetne? |
|
|
|
 |
DeZ
Nałogowiec

Pomógł: 17 razy Dołączył: 13 Lut 2010 Posty: 390 Skąd: Poznań
|
Wysłany: 09-06-2014, 23:12
Bolid: kiedyś CC900 teraz SC1200 |
|
|
młody85 napisał/a: | ok. dzięki panowie to zamawiamy mikoda + ds. Mam jeszcze pytanie o przewód miedziany jest lepszy i gorszy czy wszystko obojetne? |
Ani lepszy ani gorszy. Możesz kupić oryginały już dogięte lub z metra ale wtedy jest trochę więcej zabawy. |
_________________ Na słońcu jest rzeczywiście znacznie mniej cienia - Król Julian
Pomogłem ? - kliknij w odpowiednim miejscu |
|
|
|
 |
billon
nówka sztuka ;)

Pomógł: 1 raz Dołączył: 22 Sty 2013 Posty: 11 Skąd: gcz
|
Wysłany: 12-07-2014, 21:55
Bolid: Fiat SC |
|
|
Ja mialem mikody gt nawiercane i nacinane plus ferodo 2500 po 500 km klocki się skruszyły. Albo były trefne albo te tarcze z nimi nie współpracowały. Teraz jeżdże na gładkich. |
|
|
|
 |
młody85
nówka sztuka ;)
Dołączył: 26 Lut 2013 Posty: 44 Skąd: Knurów
|
Wysłany: 05-08-2014, 16:00
Bolid: czerwony sportaś |
|
|
Mam jeszcze pytanie mój sej był kiedys vanem i na przeglądzie koleś powiedział, że mam ukł z tyłu właśnie z vana. Jakie są różnice w tyle i ogólnie między układami van/sporting? Mam tył do wymiany bo już woła o litość i od razu zrobić tak jak to powinno być. Najlepsze byłyby ilustracje |
|
|
|
 |
DeZ
Nałogowiec

Pomógł: 17 razy Dołączył: 13 Lut 2010 Posty: 390 Skąd: Poznań
|
Wysłany: 15-08-2014, 21:05
Bolid: kiedyś CC900 teraz SC1200 |
|
|
młody85 napisał/a: | Mam jeszcze pytanie mój sej był kiedys vanem i na przeglądzie koleś powiedział, że mam ukł z tyłu właśnie z vana. Jakie są różnice w tyle i ogólnie między układami van/sporting? Mam tył do wymiany bo już woła o litość i od razu zrobić tak jak to powinno być. Najlepsze byłyby ilustracje |
Van ma regulowane korektory na tylnej belce. Najczęściej są zapieczone w pozycji otwartej co powoduje szybsze hamowanie tyłu. Wymiana ich na nowe to dość droga impreza.
Sprting ma normalne przy pompie. Cena też normalna. |
_________________ Na słońcu jest rzeczywiście znacznie mniej cienia - Król Julian
Pomogłem ? - kliknij w odpowiednim miejscu |
|
|
|
 |
młody85
nówka sztuka ;)
Dołączył: 26 Lut 2013 Posty: 44 Skąd: Knurów
|
Wysłany: 19-08-2014, 21:10
Bolid: czerwony sportaś |
|
|
Tył i tak mam do roboty więc wyrzucam je robię "normalny" układ i już? Dodatkowo normalne korektory z sportasia. |
|
|
|
 |
DeZ
Nałogowiec

Pomógł: 17 razy Dołączył: 13 Lut 2010 Posty: 390 Skąd: Poznań
|
Wysłany: 20-08-2014, 23:13
Bolid: kiedyś CC900 teraz SC1200 |
|
|
Może nie być takie "i już". Mi mimo wielu zabiegów nadal tył łapie za szybko. Ostatnio przerabiany pomysł to możliwie najlepsze szczęki a nie szroty za 30zł i też nie pomogło.
Zrób, potestuj, zdaj relację bo może Tobie się uda opanować temat |
_________________ Na słońcu jest rzeczywiście znacznie mniej cienia - Król Julian
Pomogłem ? - kliknij w odpowiednim miejscu |
|
|
|
 |
Paweł1984
spamer team Jasper84
Pomógł: 160 razy Wiek: 40 Dołączył: 26 Sie 2007 Posty: 1212 Skąd: Łódź
|
Wysłany: 21-08-2014, 13:48
Bolid: Seicento sporting+,Hundai I30N performance |
|
|
DeZ napisał/a: | Może nie być takie "i już". Mi mimo wielu zabiegów nadal tył łapie za szybko. Ostatnio przerabiany pomysł to możliwie najlepsze szczęki a nie szroty za 30zł i też nie pomogło.
Zrób, potestuj, zdaj relację bo może Tobie się uda opanować temat |
Kwestia jest jeszcze w tarczach kotwicznych i sprężynach ściągających szczęki.
Otwory na dolną sprężynę w ori taczy kotwicznej są jakieś 3mm inaczej niż w zamienniku.
Prosty test z PRL-u-kreda-bęben i smarujesz kredą bemben-zakładasz zaciągasz brechę tak, żeby obrócić jakąś dzwignią koło , zdejmujesz bemben i widzisz na szczękach która i jaką powierzchnią trze-białe plamy spiłowujesz nie odwrotnie-robota mozolna, bo trzeba kilka razy, ale po pierwsze widać anomalia, po drugie dokładnie przyspieszasz dotarcie szczęki-bo te od strony dzwi z reguły są dotarte-tylne mają problem. |
|
|
|
 |
|